De Plantage

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

Martijn C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Even een snelle lunch naast Artis is evengoed mogelijk als een uitgebreidere variant of een diner. Het eten is allemaal heerlijk maar de portie wat klein voor de prijs.
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wat een feestje, een prachtig restaurant in een mooie serre en heerlijk eten. De bediening is voorkomend en professioneel. Ze zijn aanwezig zonder aanwezig te zijn. En het eten? In het voorgerecht 'curried fattoush' krijgen de vele ingredienten allemaal evenveel aandacht, heerlijk! De charmoulaworst in combinatie met groene appel is erg verassend en zeer smakelijk. Voor de varkensterrine is er voor een klassieke touch gekozen met cranberries en uitjes en het is lekker groot voor een voorgerecht! De cantharellen zijn net stevig genoeg en de saus van tuinerwten en pistache om je vingers bij af te likken. Hier komen we terug! Enige minpunt is dat de tafels bij de ramen last hebben van tocht, vraag in de koudere maanden om een tafel in het midden van de ruimte.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
aten hier voor het eerst (12 oktober) met een klein gezelschap. We hadden een beetje moeite met plannen en konden ook niet tegelijk aanwezig zijn. Dat werd geweldig opgevangen. De bediening was top, de locatie idem en vervolgens was ook het voedsel prima. Bij gelegenheden als dit waar het geheel een beetje zweeft (v.w.b. kwaliteit) 'tussen tafellaken en servet' gaat het soms mis door de haast of wordt er eenvoudigweg teveel op tafel gezet. Niet nu: uitstekend gegeten, mooie porties en voor elk wat wils want ook de veganist aan tafel was bijzonder content. Een aanrader
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Op vrijdagavond binnengelopen en er was gelukkig nog plek. Het is druk en dat is te merken. Desalniettemin had ik eerder het eten op dan de krant uit. Een goede barometer.
Vooraf de terrine van varken, met trompette de la mort, cornichon en pareluitjes. Uit de kunst. Niet te koud, lekkere zure cornichon en uitjes. Voortreffelijk.
Het hoofdgerecht, roodbaarsfilet met fregola, komkommer en ei, was iets minder. Je verwacht een knapperig filethuidje, maar het was taai. De vis zelf was wel uitstekend. Alles iets te zout naar mijn smaak, maar dat kan persoonlijk zijn. De groente was goed, iets wat ik zelden tegen kom.
Alles bij elkaar voldoende om vaker terug te komen
Kalofagas .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Voor 18.00 uur een reservering, keurig in de rij, 20 minuten in de rij gestaan, waarna wij met ober zonder verdere groet naar tafeltje werden gesleurd. In het voorbijgaan griste hij nog kaart, bestek en broodmandje mee, plantte alles ferm op tafel en vervolgens werden wij en de tafel een uur vergeten. Met grote moeite aandacht van medewerker gekregen en met nog meer moeite dan ons voorgerecht. Wat een ouderwets Hollandse treurnis: de salade van twee octopusbereidingen, mosselen en couscous bleek een hompje couscous met een bergje ruccola, 3 flinters octopus en 5 taaie mosselen. Voor 9.50. Het hoofdgerecht roodbaarsfilet met fregula, bestond uit nauwelijks 50 gram vis op een hompje dat nog het meest leek op parelgort en verder niets had van de geroosterde Sardijnse pastabolletjes. De beloofde cime di rapa hebben we ook niet gezien. En dat voor 20.00 euro. Verder kregen onze buren een gedeeld voorgerecht waarbij de helft van de inhoud vlak voor onze tafel werd verloren. De buren kregen geen nieuw gerecht en de zooi is de hele avond blijven liggen, waardoor we diverse gasten én medewerkers zagen uitglijden. Het eerste het beste Amsterdamse eetcafé kookt en bedient professioneler tegen de helft van de prijs.
Karin0209 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gedineerd met 6 personen bij De Plantage. Mooie locatie met uitzicht op lepelaars. Gelukkig vroeg geboekt (17:30), voor de maandagavond werd het later behoorlijk druk. De gekozen voorgerechten (vissoep; cremesoep; ravioli; carpaccio; terrine forestiere) waren allemaal erg lekker. De gekozen hoofdgerechten ook prima. Portie grootte goed, alles ging schoon op. Tussendoor twee flessen witte wijn weggewerkt, goed van kwaliteit. Dessert hebben we overgeslagen. Koffie met een chocolaatje was ook lekker. De wachtijd was voor ons prima. Echter hoe drukker het werd hoe minder aandacht. Uiteindelijk zelf naar de balie gelopen om de rekening te vragen. Prijs/ kwaliteit: 45 euro p.p. / goede kwaliteit.
Appetito .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Ontzettend lekker gegeten en dat voor zo'n groot restaurant. Ambiance uitstekend en het personeel was uitermate vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Lynda H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk eten, professioneel personneel. Fantastisch gebouw. Vegetarisch hoofdgerecht was heel lekker. Nagerecht van chocolade mousse was zeer de moeite waard. Wij zijn vroeg aangekomen anders is reserveren aanbevolen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Verrassend goed eten voor zo een groot restaurant. Je zit wel enigszins verloren in de grote massa en krijgt niet snel aandacht van het personeel.
David S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten in de tuin van Artis. Vissoep was goed van smaak en aardig gevuld. Hoofdgerecht was de lamsbout voor 2 met bijgerechten, helaas was dit zo lekker en veel dat we de nagerechten moesten overslaan. Wijnen en drankjes zijn normaal geprijsd. Heel attent van de bediening, ze kwamen de mensen op het terras melden dat er over een uurtje regen verwacht werd zodat we tijdig naar binnen konden gaan.
H B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wat een verrassende gerechten, zo moeilijk kiezen uit het menu. En wat was het lekker. De curry fattoush was een heerlijk lichte zomerse salade met o.a. bloemkool, sojaboontjes en feta. De geroosterde octopus met o.a. mosselen en spinazie een feest op het bord. Slechts een klein minpuntje: de patatjes. Die leken niet vers gebakken. Maar de wijn was uitstekend, de bediening hoffelijk, attent en humorvol, en je zit ook nog eens in een prachtige omgeving, naast de kwetterende lepelaars in Artis, onder een oude plataan. Het was kortom een geweldige avond. We komen zeker terug.
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na een heerlijke lunch ook nu een keer van het diner kunnen genieten. Bediening is jong maar wel hartelijk en behulpzaam. Voorgerechten zijn allemaal verrukkelijk en het was moeilijk kiezen. De fattoush, aubergine carpaccio, vissoep, allemaal even geslaagd! De porties hiervan zijn wel groot en er bleef dan ook veel van de borden van de hoofdgerechten over. Heerlijke rode wijn uit Nieuw Zeeland en natuurlijk een prachtige ambiance in dit mooie gebouw.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Leuke creatieve kaart, uitvoering iets minder, droog haantje bijvoorbeeld, maar de rest was prima, ook kindermenu. Voldoende vegetarisch eten. Lekkere wijn. Aárdige bediening, de een wat sneller en kundiger dan de ander. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Hriemersma .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een fantastische avond bij de Plantage!
Bij binnenkomst een prachtige ruime bar waar we eerst van een borrel hebben genoten.
Daarna onze avond voortgezet in de klassieke, oogstrelende serre. Een van onze buitenlandse tafelgenoten had wat vragen over de historie van de ruimte deze werden leuk beantwoord door onze ober. De kaart is vol leuke originele gerechten die je niet snel elders vind. De voorgerechten waren voortreffelijk!! Ruime porties maar wel heel mooi opgemaakt. De hoofdgerechten waren ook een schot in de roos! De bavette, een van de lekkerste die ik ooit heb mogen proeven. Het eten werd vergezeld met een aantal wijnen uitgekozen door mijn partner, als wijnkenner was hij zeer in zijn nopjes, zeker door de vriendelijke prijzen!
De bediening was zoals het hoort, op het juiste moment aan tafel, professioneel maar niet stijf! Onze ober was een prachtige jonge dame die duidelijk veel plezier in haar werk heeft!
Plantage dank voor de fijne avond en chapeau voor de keuken!
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Aan de gerechten ligt het niet. Mooi gegaarde varkenswang met slakjes. En een goed bereide risotto. Mooie gerechten en de overige gerechten op de kaart zien er ook stuk voor stuk goed uit. Enkel het personeel. Een bedrijfsleider die zichzelf belangrijker vindt dan zijn klanten. Telefonerend door de zaak lopen, gestresst overkomen en een arrogante houding hebben is een no no. Voor de prijzen die zij vragen verwacht je ook een stukje professionaliteit. Daarnaast duurde het wel erg lang voordat het dessert geserveerd werd.
JWCM .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier hebben ze zonder twijfel de beste slagroom van Amsterdam, romig, zoet (maar niet te) en vet. Vers geklopt, wat tegenwoordig helaas niet meer de standaard is. Appeltaart en koffie die er bij zal was ook lekker. Bediening is prima, als je op het terras gaat zitten moet je je wel bedenken dat je af en toe een vleugje Artis ruikt, maar dat heeft ook zo zijn charme.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
In de Plantage-buurt 17e-eeuwse (4e) stadsuitbreiding met aangelegde tuinen en lusthoven, werden door de gemeente 20 jaar verhuurd, om later bouwpercelen te kunnen verkopen. Eind 19e eeuw werd het alsnog een woonwijk met een nog steeds groen karakter. In 1838 opende het Koninklijk Zoölogisch Genootschap ‘Natura Artis Magistra’ de dierentuin zijn poorten (natuur is leermeesteres van de kunst). In de monumentale Ledenlokalen van Artis is een modern café-restaurant gerealiseerd. De breinen hierachter hebben veel horeca ervaring en met een geslaagde chef-kok erbij, heb je een succesvol concept. Wij nemen plaats in de enorme houten serre met prachtig uitzicht, door open deuren, aan een nieuw Artisplein, op een schitterend ruim terras, onder prachtige oude platanen, terecht door Gault & Millau verkozen tot ‘Terras van het Jaar 2016. Van de lunchkaart kiezen wij uit de Tartine-formule: Bacalhau à Gormes de Sá (stokvis, munt-hummus, ei, peterselie, olijven) 7.50 en Warm Pekelvlees met gemarineerde zuurkool, mosterd en Amsterdams zuur (8.50). De lange plakken geroosterd desembrood zijn hoog bedekt met mooi beleg, het ziet er prachtig uit en smaakt overheerlijk. Dat het weer is gelukt een enkele snee brood, die sinds de middeleeuwen al bestaat, om te toveren tot zo’n up-to-date open sandwich, behoort echt tot hogere kookkunst. Chapeau. Wij hopen snel weer te gaan om dan uitgebreid te lunchen en te kiezen uit mooie warme gerechten, zoals bavette en vis? Je kunt er terecht voor ontbijt, lunch en diner: Ma t/m Vr v.a. 9.00 Za + Zo v.a. 10.00 uur. Top Tent.
Pam H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant de plantage. Als voorgerecht een originele salade en de risotto was zeer goed op smaak. Dessert was ook uitstekend. Bediening ook zeer vriendelijk!!
Herbertdejonge .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het eten was goed van smaak, maar een beetje richtingloos kwa kruiden. Een beetje Cajun achtig, maar niet doorgezet naar een bepaalde smaak. De bediening was wat afstandelijk en zogenaamd chique. Zeg maar op gewoon Nederlands een betje truttig. Verder alles OK.
Veerle K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij de Plantage! En wat een prachtige zaak is het. Helaas laat de bediening te wensen over. Het duurde ontzettend lang voordat het eten werd opgenomen en attent is anders.. Gelukkig heeft het eten veel goedgemaakt!