De Plantage

7,1

Jouw recensie over het restaurant De Plantage

Ton D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Feestje om hier geweest te zijn. Ondanks volle zaak vlotte bediening. Veel wijnen per glas. Die uitstekend en verrassend was. Zowel de mix voorgerecht als de lamsbout was echt top. Goede sfeer. Heel blij de deur uit.
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Prachtige lokatie, onder de oude ijzeren boogconstructie. Grote zaak, die op een dinsdagavond helemaal vol zat. Namen van de gerechten waren ons niet allemaal duidelijk, maar kwaliteit was prima. Bediening vlot en accuraat. Deden niet moeilijk over een fles rode wijn die niet goed was; werd omgeruild. Aan te bevelen.
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Een van de mooiste terrassen van Amsterdam, als de lichtjes 's avonds aangaan krijgt het iets magisch. Eten en de begeleidende wijn waren erg goed. Bediening was attent maar ook niet meer dan dat.
ronaldfoort .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Erg prettig om hier te ontbjiten. We namen overheerlijke Griekse Yoghurt met Granola en Granaatapplemelasse. Erg lekker en mooi geserveerd. Verder gewoon een verse zwarte koffie en een verse jus d'orange. Prima!
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Wat een mooie en leuke plek, zo pal naast Artis. Ook het eten is prima. Ik nam vis, de exacte naam van het gerecht weet ik niet meer. Maar het smaakte prima!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Aantal keer al geweest en het eten is erg goed. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, lekker eten. Mooi opgediend en mooie locatie. In de zomer is het leuk om op het terras te zitten, maar die zit snel vol. Als je voor de avond boekt moet je wel reserveren.
Ik vind het vooral een leuke plek voor lunch met een ruime lunchkaart. Wijn is ook prima.

Bediening is erg wisselend.. Soms zijn ze vriendelijk en als je het niet treft met de bediening wordt je met een zucht en steun bedient. Gelukkig zorgt dit er niet voor dat ik hier niet vaak terug kom, maar er is daar zeker ruimte voor verbetering.
Analisa S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Op zondag 9 juli, een zonnige dag, op het terras bij de Plantage een lunch genuttigd. Het terras is mooi en ruim opgezet, ideaal voor gezinnen met kinderen omdat deze bij de fonteintjes kunnen spelen. Er zaten dan ook veel gezinnen met kinderen. Het eten was heerlijk! De bediening liet alleen wat te wensen over. Er is wel vijf keer een drankje bij ons geplaatst die niet voor ons bestemd was. Na het eten hebben wij nog drankjes besteld die nooit zijn gebracht. Wij hebben erna nog wel 2 uur op het terras gezeten, maar er is ons niet meer gevraagd of wij nog wat wilden bestellen. Toen wij wilden afrekenen kregen wij geen contact met de bediening, waarop we naar binnen zijn gelopen. En helaas ook daar was iedereen te druk bezig. De bediening was verder gewoon netjes, echter vind ik dit ook wel belangrijk. Maar de sfeer, de inrichting en de kwaliteit van het eten maakten veel goed!
Wendela M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Vorige week wezen lunchen bij de Plantage. Het is lekker ruim opgezet. We waren met vier volwassenen en 3 baby's en er was genoeg ruimte voor ons en 3 kinderwagens. Je zit er dus heerlijk omdat het ruim opgezet is. We hadden alle 4 een broodje makreel. Deze was heerlijk en vers. De bediening was niet super vriendelijk en dat is dus wel voor verbetering vatbaar.
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Afgelopen maandag voor het eerst in de Plantage gegeten. Mooie ambiance, grote serre met een hoog plafond. Buiten een groot terras direct grenzend aan Artis. De bediening was vriendelijk en attent, maar lette niet altijd even goed op als we iets wilde vragen of bestellen. Als voorgerecht had ik Ravioli gevuld met burrata, deze was goed op smaak. Mijn ene disgenoot was erg te spreken over de lamszwezerik. Mijn andere disgenoot nam Ttoro (vissoep). Deze bevatte naar zijn mening iets te veel knoflook. Als hoofdgerecht hadden mijn disgenoten de Burgos lamsbout. Deze was perfect gegaard, smaakvol en mooi opgediend. Ik heb er zelf ook een stukje van geproefd. Mijn hoofdgerecht, de zeewolffilet viel wat tegen. De vis was goed op smaak, maar de saus deed afbreuk aan het gerecht. Alles bij elkaar toch een goede ervaring met een goede prijs-kwaliteit verhouding in een mooie ambiance.
Reni K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Zeer kindonvriendelijk, prijs kwaliteit dikke onvoldoende!
Adviseer hun reserveringen met kleine kinderen niet aan te nemen!
Zeer teleurstellend en slecht gegeten!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk gegeten gisteravond in De Plantage. Hier was ik voor het eerst. Al het eten goed verzorgd, heerlijk van smaak en mooi opgesteld. Het was donderdagavond en de zaak zat vol. Er waren niet voldoende mensen in de bediening. Dat betekende, dat we meer dan een uur moesten wachten op onze gangen. te lang. Het geluidsniveau was ook behoorlijk, ook al heeft de gelegenheid een hoog plafond. Maar toch een aanrader, zeker ook met het fijne terras op een warme zomerdag.
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Merkwaardig dat veel restaurant een beperkte lunchkaart hebben. De Plantage houdt het midden en heeft ook twee wat steviger diner-hoofdgerechten op de kaart, bavette en rode poonfilet met o.m. octupus, mosselen (die iets te lang hebben gegaard), iets te fletse gnocchi van yassa en een rijke langoustine bouillon. Een mooi gerecht dat nog wel een trede hoger kan worden gebracht. Een ruimere keus tijdens de lunch is een aanbeveling. De bediening is vriendelijk en attent, de omgeving van Artis een vreugd. De akoestiek op 't randje, met veel mensen aan tafel zal het niet voor iedereen makkelijk zijn alles te verstaan.
Mies H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij hebben gisteren heerlijk en gezellig gegeten met ons gezin! Het restaurant is prachtig ingericht met uitzicht op een schitterend plein met een voliere. Het was wel erg druk, maar we kregen toch een rustige en fijne tafel aan de zijkant. Ook kregen we voldoende aandacht van de jonge zeer enthousiaste bediening. Het eten was heerlijk. Voor mij waren drie gangen wat veel de porties zijn vrij groot, maar ik ben misschien een kleiner eter. De carpaccio van aubergine vonden we heerlijk en verrassend en de lamsbout is geweldig! s' Avonds laat gingen de lichtjes aan in de bomen op het plein, sprookjesachtig.
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Op de vrijdag zomaar binnengestapt voor diner, werden keurig ontvangen door de gastvrouw, kregen wel te horen dat we 20-30 minuten konden wachten in het bargedeelte. Na 20 minuutjes en een moscow mule verder werden we keurig door mevrouw opgehaald voor een mooie plek in de serre (wat een waanzinnige ruimte). Toen de menukaart en de wijnkaart (jemig wat is dat genieten), veel keus en heel schappelijk geprijsd. Veel leuke jonge meiden in de bediening die altijd keurig, beleefd maar bovenal oplettend zijn. Mij werd de ravioli van rivierkreeft aangeraden als voorgerecht.... Echt waanzinnig! Als hoofd nam ik de rode poon met mossels en octopus, ook echt goddelijk! Mijn vriend nam precies hetzelfde wat het voor de wijn keus wat makkelijker maakte, met behulp van de gastvrouw kwamen we bij een mooie fles Sancerre uit, een hel bijzondere houtgerijpte Sancerre, combinaties om je vingers bij af te likken. Na deze twee gangen hadden we geen behoefte meer in een dessert, dus afgesloten met een magische espresso martini. Al met al een waanzinnige avond gehad en een absolute aanrader, ik kom terug!
Simon A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Ambiance is smaakvol en van begin vorige eeuw. Uit keuze van ingrediënten blijkt date kok liefde heeft voor ingrediënten. Zo tref je dingen als aardpeer en zoete aardappel. Portie is wat klein, maar de prijs/kwaliteit van het eten heel redelijk. De wijn prijs/kwaliteit is ondermaats, verschillende wijnen geprobeerd. Je verwacht dat een glas wijn van 6 euro toch beter smaakt dan een fles wijn van dezelfde prijs in de supermarkt. Dat was beslist niet zo. Van een cafe hoef je misschien weinig te verwachten, maar van een restaurant mag je dat zeker wel.

De bediening lostte een te zure wijn goed op. We werden bediend door verschillende medewerkers. Slechts een daarvan was onprettig. Ik was op zoek een gelegenheid waar ik met een grote groep kon eten, de ambiance lekker zeer geschikt voor. Maar slechts door dat er die ene medewerkster rond loopt pas ik daarvoor.

Over eten en wijn kun je van smaak verschillen, echter een ding snappen we allemaal: dat uit eten leuk moet zijn en dat onaardig bediend wat dat betreft "roet in het eten gooit".
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Zonet met een goede vriend hier gedineerd. Bij binnenkomst worden we verwelkomd met een verpletterende indruk van de service, hartelijke ambiance en strak moderne doch warme inrichting. De menukaart biedt een kleine variété aan interessante gerechten. Wij kiezen voor het lamsgerecht met pompoen, gegrilde venkel en citroen-yoghurt saus. De zure bite van de complimentaire sla geeft genoeg evenwicht aan de zoet-mediterrane smaken van het lamsvlees en pompoenstukjes. Een weloverwogen advies van de bediening heeft ons doen kiezen voor een uitstekend smakend flesje temperranilo, die ongetwijfeld het algehele smaakpallet verrijkt heeft. Met andere woorden: ons culinair avontuurtje bestond uit een geweldige ervaring, gekenmerkt door een veelzijdig smakend gerecht. Onze ervaring wordt aangedikt met immer monter personeel en heuglijke restaurantgangers. Thanks voor de avond!
Janna V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Het eten was heerlijk, goede porties. De linzensoep was erg lekker. Prachtig gebouw en erg sfeervol, ondanks de grootte. Een minpunt: de bediening, een van hen maakte een aantal rare/bijdehante opmerkingen nav mijn glutenallergie en meerdere malen om een fles water moeten vragen. Verder erg goed en zeker voor herhaling vatbaar.
Laura B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op het eten is niets aan te merken, dit was echt heerlijk. Maar toch kom ik hier niet meer terug. Bij binnenkomst werd ik amper opgemerkt. Stond te wachten omdat we gereserveerd hadden, bediening liep verschillende malen langs maar keek me totaal niet aan. Vervolgens komt er een serveerster en kijkt me aan met een blik van wat kom je doen? Zij heeft ons de hele avond bediend met een verveelde blik en nam bestellingen op met een gezicht van wat mot je?. Toen bleek dat we bij het afrekenen ook nog eens moesten betalen voor kraanwater was ik ook echt zeer teleurgesteld. Vanwege de service zou ik hier dan ook niet meer naar terug gaan.
getwei1s V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Heerlijke plek en het eten was prima maar de bediening! Nog niet vaak zo ongeinteresseerd bediend, (niet welkom geheten, moeten wachten voordat er iemand naar je toekomt terwijl we met een groep van 11 mensen binnen kwamen, geen oogcontact, slechts het hoognodige zeggen, heel gehaast, de gerechten werden bijna op tafel gegooid, lang wachten op de melk bij de koffie zodat die bijna koud werd, ik heb me zelden zo onwelkom gevoeld, ik had bijna het gevoel me te moeten verontschuldigen!
Jammer dat het bedrijf niet meer investeert in hun eigen personeel, want het jonge (bijbaantjes) personeel is duidelijk niet geinteresseerd noch gemotiveerd om er alles aan te doen om ons (de gasten) zich welkom te laten voelen. De plek, de entourage, het eten en niet in de laatste plaats de gast verdienen beter! Jammer, ik zoek voorlopig een ander restaurant
Ruud M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
In tegenstelling tot de vorige recensent, was de bediening prima. Er kon van alles gedeeld worden en ook extra bestek werd spontaan toegevoegd. Zo deelden we o.a. het voorgerecht, een uitstekende terrine Forrestière met gedroogde cranberry en cantharel gris met radijs, cornichon en pareluitjes. Een buitengewoon krachtige maar toch verfijnde combinatie. Ook de hoofdgerechten mogen er zijn. Wij kozen voor de geroosterde eend met piquillo polenta, gebakken Elstar, uienconfit, kool en gegrilde buikspek. knapperig en buitengewoon smaakvol. En voor de coquelet Pimenton met Moorse caponata, erg lekker met de kruidenpilaf, artisjok en geroosterde citroen. De churros konden we al nagerecht uiteraard gemakkelijk delen. De prijs-kwaliteitverhouding beviel ons tenslotte ook nog eens goed. En wat een ambiance.