De Plantage

6,7

Jouw recensie over het restaurant De Plantage

Hein K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Het eten is er prima. Hoewel meerdere uitzonderingen: de bediening blijft een probleem. Niet attent, vaker onaardig. Weinig flexibel. Ook als je nog even wat gaat drinken aan de bar wordt je vakkundig genegeerd.
Hoe is het toch mogelijk dat in zo'n mooi restaurant zo weinig aandacht besteed wordt aan het personeel. En dan heb ik het nog niet eens over de euro voor een karafje water!
Kylian K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Lekker gegeten in de Plantage, leuke kaart!
Restaurant is super mooi en heeft een top terras! Bediening was vriendelijk maar een beetje onwennig. Zelf geen water besteld maar ik vraag me toch af of die euro voor een karaf water de moeite is na alle opmerkingen/ klachten ..

Al met al wel een aanrader!
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Voor de 2de maal bezocht!
Er staat een bord bij de ingang dat je je moet melden. Dat gedaan en je mag dus niet gaan zitten waar je wil!!!! Men sluit om 14.30 uur een half terras!
Na enige tijd gewacht te hebben maar eens naar de bediening zelf gegaan. Je wordt hoogst arrogant en humeurig te woord gestaan. Bij “verkeerde” uitspraak van je bestelling word je hautain verbeterd!
Bah, bah , bah het eten en drinken vergaat je en na 2maal dezelfde behandeling gaan wij er niet meer naar toe!
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Onze ervaring is dezelfde als bij veel anderen. Het eten is erg goed, maar de bediening geeft je niet het gevoel dat je echt welkom bent. Jammer!
Liesbet Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie zaak. Prima gerechten. Vooral voor lunch vind ik deze zaak altijd een topper. Lekkere wijnen, vlotte bediening. De Plantage is met welk gezelschap dan ook altijd een voltreffer.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Dinsdag jl met 9 collega’s gereserveerd om te borrelen na een bezoek aan Artis. Prachtig weer op een zonovergoten terras. Kan niet stuk zou je denken, want het terras is een fantastische plek om te zijn. Helaas heeft de bediening ernstig tekort geschoten. We hebben contact gehad met 4 personeelsleden en er kon geen vriendelijkheid af. Alles leek hen teveel, zelf het geven van waterglazen bij een bestelde karaf. Een aantal van ons wilde toch graag blijven eten. Op onze vraag of dat mogelijk was werd kortaf gesnauwd: nee, alles is vol. Terwijl we aan een tafel zaten die we vanaf 16.30 uur hadden gereserveerd zonder eindtijd. We hebben met onze drankjes en hapjes toch zo’n klein € 150,= euro besteed maar een groet of bedankje kon er niet af. Ons zien ze daar absoluut niet meer terug. Jammer dat dit restaurant met lekker eten op een prachtige locatie met ronduit onvriendelijk personeel werkt.
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Wederom heerlijk gegeten.. Mooie, bijzondere gerechten. Prachtige ambiance. Hoewel de bediening aan tafel vriendelijk is, zou het personeel bij binnenkomst van gasten een stuk attenter kunnen zijn. Weliswaar heeft één iemand specifiek tot taak gasten te verwelkomen, maar als je toch gasten ziet binnenkomen/wachten, dan kan er toch wel een welkom/goedenavond af? Is mij hier al vaker opgevallen. Maakt het verschil met een 8,5 of een 9.0.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
De Plantage blijft favoriet. Ruime keuze aan voor en hoofdgerechten, ook voor de vegetariër. Goed brood van het huis. Gerechten prachtig opgemaakt en erg smaakvol. De carpaccio van aubergine is echt een aanrader. Mooie wijnkaart, met een aantal wijnen per glas. En vriendelijke bediening.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Vriendelijke ontvangst en verdere verzorging. Weer heerlijk gegeten. Lamsbout met verkel en pompoen en een heerlijke chutney. Lekkere rijst en frietjes erbij Een beetje rare salade; dat dan weer wel. En een spätburgunder erbij. Toetjes waren net iets lekkerder dan verwacht :-) Het is een heerlijke plek, dus blijven we terugkomen.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Eten is eigenlijk altijd wel goed, maar zowel de Bavette als risotto waren dit keer zo zout, waardoor we halverwege wat misselijk werden. We hebben dit doorgegeven en de medewerker is hier niet bij ons op teruggekomen, zelfs geen excuus of woord van vriendelijkheid. Wel vroeg hij of we een dessert wilde, ongemakkelijk.

Toen hij de rekening kwam brengen, werd er een euro voor kraanwater gerekend. Bij het uitspreken van mijn verbazing, had hij direct een verhaal klaar: “het is gekoeld én gezuiverd meneer!”. Daar had ik niet om gevraagd. “Andere restaurants gooien een euro bovenop de wijnprijzen meneer!”.

Laatste keer geweest, brutale vlegel.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Feestje om hier geweest te zijn. Ondanks volle zaak vlotte bediening. Veel wijnen per glas. Die uitstekend en verrassend was. Zowel de mix voorgerecht als de lamsbout was echt top. Goede sfeer. Heel blij de deur uit.
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Prachtige lokatie, onder de oude ijzeren boogconstructie. Grote zaak, die op een dinsdagavond helemaal vol zat. Namen van de gerechten waren ons niet allemaal duidelijk, maar kwaliteit was prima. Bediening vlot en accuraat. Deden niet moeilijk over een fles rode wijn die niet goed was; werd omgeruild. Aan te bevelen.
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Een van de mooiste terrassen van Amsterdam, als de lichtjes 's avonds aangaan krijgt het iets magisch. Eten en de begeleidende wijn waren erg goed. Bediening was attent maar ook niet meer dan dat.
ronaldfoort .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Erg prettig om hier te ontbjiten. We namen overheerlijke Griekse Yoghurt met Granola en Granaatapplemelasse. Erg lekker en mooi geserveerd. Verder gewoon een verse zwarte koffie en een verse jus d'orange. Prima!
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Wat een mooie en leuke plek, zo pal naast Artis. Ook het eten is prima. Ik nam vis, de exacte naam van het gerecht weet ik niet meer. Maar het smaakte prima!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Aantal keer al geweest en het eten is erg goed. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, lekker eten. Mooi opgediend en mooie locatie. In de zomer is het leuk om op het terras te zitten, maar die zit snel vol. Als je voor de avond boekt moet je wel reserveren.
Ik vind het vooral een leuke plek voor lunch met een ruime lunchkaart. Wijn is ook prima.

Bediening is erg wisselend.. Soms zijn ze vriendelijk en als je het niet treft met de bediening wordt je met een zucht en steun bedient. Gelukkig zorgt dit er niet voor dat ik hier niet vaak terug kom, maar er is daar zeker ruimte voor verbetering.
Analisa S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Op zondag 9 juli, een zonnige dag, op het terras bij de Plantage een lunch genuttigd. Het terras is mooi en ruim opgezet, ideaal voor gezinnen met kinderen omdat deze bij de fonteintjes kunnen spelen. Er zaten dan ook veel gezinnen met kinderen. Het eten was heerlijk! De bediening liet alleen wat te wensen over. Er is wel vijf keer een drankje bij ons geplaatst die niet voor ons bestemd was. Na het eten hebben wij nog drankjes besteld die nooit zijn gebracht. Wij hebben erna nog wel 2 uur op het terras gezeten, maar er is ons niet meer gevraagd of wij nog wat wilden bestellen. Toen wij wilden afrekenen kregen wij geen contact met de bediening, waarop we naar binnen zijn gelopen. En helaas ook daar was iedereen te druk bezig. De bediening was verder gewoon netjes, echter vind ik dit ook wel belangrijk. Maar de sfeer, de inrichting en de kwaliteit van het eten maakten veel goed!
Wendela M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Vorige week wezen lunchen bij de Plantage. Het is lekker ruim opgezet. We waren met vier volwassenen en 3 baby's en er was genoeg ruimte voor ons en 3 kinderwagens. Je zit er dus heerlijk omdat het ruim opgezet is. We hadden alle 4 een broodje makreel. Deze was heerlijk en vers. De bediening was niet super vriendelijk en dat is dus wel voor verbetering vatbaar.
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Afgelopen maandag voor het eerst in de Plantage gegeten. Mooie ambiance, grote serre met een hoog plafond. Buiten een groot terras direct grenzend aan Artis. De bediening was vriendelijk en attent, maar lette niet altijd even goed op als we iets wilde vragen of bestellen. Als voorgerecht had ik Ravioli gevuld met burrata, deze was goed op smaak. Mijn ene disgenoot was erg te spreken over de lamszwezerik. Mijn andere disgenoot nam Ttoro (vissoep). Deze bevatte naar zijn mening iets te veel knoflook. Als hoofdgerecht hadden mijn disgenoten de Burgos lamsbout. Deze was perfect gegaard, smaakvol en mooi opgediend. Ik heb er zelf ook een stukje van geproefd. Mijn hoofdgerecht, de zeewolffilet viel wat tegen. De vis was goed op smaak, maar de saus deed afbreuk aan het gerecht. Alles bij elkaar toch een goede ervaring met een goede prijs-kwaliteit verhouding in een mooie ambiance.
Reni K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Zeer kindonvriendelijk, prijs kwaliteit dikke onvoldoende!
Adviseer hun reserveringen met kleine kinderen niet aan te nemen!
Zeer teleurstellend en slecht gegeten!