De Plantage

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

Rob H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Merkwaardig dat veel restaurant een beperkte lunchkaart hebben. De Plantage houdt het midden en heeft ook twee wat steviger diner-hoofdgerechten op de kaart, bavette en rode poonfilet met o.m. octupus, mosselen (die iets te lang hebben gegaard), iets te fletse gnocchi van yassa en een rijke langoustine bouillon. Een mooi gerecht dat nog wel een trede hoger kan worden gebracht. Een ruimere keus tijdens de lunch is een aanbeveling. De bediening is vriendelijk en attent, de omgeving van Artis een vreugd. De akoestiek op 't randje, met veel mensen aan tafel zal het niet voor iedereen makkelijk zijn alles te verstaan.
Mies H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wij hebben gisteren heerlijk en gezellig gegeten met ons gezin! Het restaurant is prachtig ingericht met uitzicht op een schitterend plein met een voliere. Het was wel erg druk, maar we kregen toch een rustige en fijne tafel aan de zijkant. Ook kregen we voldoende aandacht van de jonge zeer enthousiaste bediening. Het eten was heerlijk. Voor mij waren drie gangen wat veel de porties zijn vrij groot, maar ik ben misschien een kleiner eter. De carpaccio van aubergine vonden we heerlijk en verrassend en de lamsbout is geweldig! s' Avonds laat gingen de lichtjes aan in de bomen op het plein, sprookjesachtig.
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Op de vrijdag zomaar binnengestapt voor diner, werden keurig ontvangen door de gastvrouw, kregen wel te horen dat we 20-30 minuten konden wachten in het bargedeelte. Na 20 minuutjes en een moscow mule verder werden we keurig door mevrouw opgehaald voor een mooie plek in de serre (wat een waanzinnige ruimte). Toen de menukaart en de wijnkaart (jemig wat is dat genieten), veel keus en heel schappelijk geprijsd. Veel leuke jonge meiden in de bediening die altijd keurig, beleefd maar bovenal oplettend zijn. Mij werd de ravioli van rivierkreeft aangeraden als voorgerecht.... Echt waanzinnig! Als hoofd nam ik de rode poon met mossels en octopus, ook echt goddelijk! Mijn vriend nam precies hetzelfde wat het voor de wijn keus wat makkelijker maakte, met behulp van de gastvrouw kwamen we bij een mooie fles Sancerre uit, een hel bijzondere houtgerijpte Sancerre, combinaties om je vingers bij af te likken. Na deze twee gangen hadden we geen behoefte meer in een dessert, dus afgesloten met een magische espresso martini. Al met al een waanzinnige avond gehad en een absolute aanrader, ik kom terug!
Simon A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Ambiance is smaakvol en van begin vorige eeuw. Uit keuze van ingrediënten blijkt date kok liefde heeft voor ingrediënten. Zo tref je dingen als aardpeer en zoete aardappel. Portie is wat klein, maar de prijs/kwaliteit van het eten heel redelijk. De wijn prijs/kwaliteit is ondermaats, verschillende wijnen geprobeerd. Je verwacht dat een glas wijn van 6 euro toch beter smaakt dan een fles wijn van dezelfde prijs in de supermarkt. Dat was beslist niet zo. Van een cafe hoef je misschien weinig te verwachten, maar van een restaurant mag je dat zeker wel.

De bediening lostte een te zure wijn goed op. We werden bediend door verschillende medewerkers. Slechts een daarvan was onprettig. Ik was op zoek een gelegenheid waar ik met een grote groep kon eten, de ambiance lekker zeer geschikt voor. Maar slechts door dat er die ene medewerkster rond loopt pas ik daarvoor.

Over eten en wijn kun je van smaak verschillen, echter een ding snappen we allemaal: dat uit eten leuk moet zijn en dat onaardig bediend wat dat betreft "roet in het eten gooit".
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Zonet met een goede vriend hier gedineerd. Bij binnenkomst worden we verwelkomd met een verpletterende indruk van de service, hartelijke ambiance en strak moderne doch warme inrichting. De menukaart biedt een kleine variété aan interessante gerechten. Wij kiezen voor het lamsgerecht met pompoen, gegrilde venkel en citroen-yoghurt saus. De zure bite van de complimentaire sla geeft genoeg evenwicht aan de zoet-mediterrane smaken van het lamsvlees en pompoenstukjes. Een weloverwogen advies van de bediening heeft ons doen kiezen voor een uitstekend smakend flesje temperranilo, die ongetwijfeld het algehele smaakpallet verrijkt heeft. Met andere woorden: ons culinair avontuurtje bestond uit een geweldige ervaring, gekenmerkt door een veelzijdig smakend gerecht. Onze ervaring wordt aangedikt met immer monter personeel en heuglijke restaurantgangers. Thanks voor de avond!
Janna V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Het eten was heerlijk, goede porties. De linzensoep was erg lekker. Prachtig gebouw en erg sfeervol, ondanks de grootte. Een minpunt: de bediening, een van hen maakte een aantal rare/bijdehante opmerkingen nav mijn glutenallergie en meerdere malen om een fles water moeten vragen. Verder erg goed en zeker voor herhaling vatbaar.
Laura B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op het eten is niets aan te merken, dit was echt heerlijk. Maar toch kom ik hier niet meer terug. Bij binnenkomst werd ik amper opgemerkt. Stond te wachten omdat we gereserveerd hadden, bediening liep verschillende malen langs maar keek me totaal niet aan. Vervolgens komt er een serveerster en kijkt me aan met een blik van wat kom je doen? Zij heeft ons de hele avond bediend met een verveelde blik en nam bestellingen op met een gezicht van wat mot je?. Toen bleek dat we bij het afrekenen ook nog eens moesten betalen voor kraanwater was ik ook echt zeer teleurgesteld. Vanwege de service zou ik hier dan ook niet meer naar terug gaan.
getwei1s V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Heerlijke plek en het eten was prima maar de bediening! Nog niet vaak zo ongeinteresseerd bediend, (niet welkom geheten, moeten wachten voordat er iemand naar je toekomt terwijl we met een groep van 11 mensen binnen kwamen, geen oogcontact, slechts het hoognodige zeggen, heel gehaast, de gerechten werden bijna op tafel gegooid, lang wachten op de melk bij de koffie zodat die bijna koud werd, ik heb me zelden zo onwelkom gevoeld, ik had bijna het gevoel me te moeten verontschuldigen!
Jammer dat het bedrijf niet meer investeert in hun eigen personeel, want het jonge (bijbaantjes) personeel is duidelijk niet geinteresseerd noch gemotiveerd om er alles aan te doen om ons (de gasten) zich welkom te laten voelen. De plek, de entourage, het eten en niet in de laatste plaats de gast verdienen beter! Jammer, ik zoek voorlopig een ander restaurant
RuudMusman .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
In tegenstelling tot de vorige recensent, was de bediening prima. Er kon van alles gedeeld worden en ook extra bestek werd spontaan toegevoegd. Zo deelden we o.a. het voorgerecht, een uitstekende terrine Forrestière met gedroogde cranberry en cantharel gris met radijs, cornichon en pareluitjes. Een buitengewoon krachtige maar toch verfijnde combinatie. Ook de hoofdgerechten mogen er zijn. Wij kozen voor de geroosterde eend met piquillo polenta, gebakken Elstar, uienconfit, kool en gegrilde buikspek. knapperig en buitengewoon smaakvol. En voor de coquelet Pimenton met Moorse caponata, erg lekker met de kruidenpilaf, artisjok en geroosterde citroen. De churros konden we al nagerecht uiteraard gemakkelijk delen. De prijs-kwaliteitverhouding beviel ons tenslotte ook nog eens goed. En wat een ambiance.
Ramon S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Eten is heel goed, geweldige ruimte maar die bediening. Oeioeioei. Ik bestel een glas witte wijn, daar drijven stukjes kurk in, gewoon het kelnersmes te ver doorgeduwd. Dus er komt een nieuw glas aan. Maar de wijn heeft kurk. Wij wilden tijdens de lunch een paar gerechtjes delen maar dat was schijnbaar nog al een lastig concept. Meisje rolde zo met haar ogen en stond zo te zuchten dat ik bang was dat ze een beroerte had.... Negeer je de slechte bediening dan is het geweldig!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Op een zaterdagavond hier gegeten. Ruimte ziet er prachtig uit, groot, maar toch sfeervol. Het was aardig druk, moesten ook ruim een kwartier wachten (hadden gereserveerd) voordat we konden zitten. Voor- en nagerecht waren goed, geen dessert genomen. Bediening was erg wisselend qua vriendelijkheid. Tijd tussen de gerechten duurde te lang.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Gisteravond weer lekker gegeten bij de Plantage ter gelegenheid van mijn mans verjaardag samen met zijn zonen. Wij komen hier graag vanwege de prachtige ruimte, de vriendelijke bediening en het heerlijke eten. Deze keer kozen we voor de vegetarische risotto en dat was echt heerlijk, zo ook de verse gemberthee, de wijn en de toetjes! We komen graag weer terug! Warm aanbevolen!
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Zaterdagavond met een grote groep uit eten geweest. Een mooie lange tafel, grote ruimte met veel gasten, ondanks dat geen last van overmatig geluid. Het eten was voldoende, ravioli van wildzwijnragout was heerlijk. Enkele fouten in de opgenomen bestelling waardoor niet iedereen tegelijk kon eten. Dit alles is niet zo erg als bediening een meer service gerichte houding zou aannemen. Vaste tafelheer oogde verveeld en leek de term "gast" niet geheel te begrijpen. Een vriendelijke bediening in dienst van de klant, zou de avond een heel andere beleving hebben kunnen geven.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Onlangs in dit restaurant gegeten, ontzettend leuke ervaring. Het was 's avonds dus mooi donker buiten, met sfeervol licht binnen (wij zaten bij het raam, dat zijn de mooiste plekken). Vlot en vriendelijk personeel. Heerlijk eten, niets op aan te merken. Kregen op verzoek de restjes mee (helaas wel in een geïmproviseerd zakje van aluminium en niet in een gewoon 'Chinees-bakje', blijkbaar vragen weinig mensen een doggybag). De tent zat stampvol op een zaterdagavond, wel met nogal chique uitziende mensen, het is niet echt een casual tent (vonden wij).
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Diner met voormalig collega in deze hele grote zaak. Bij de kenmerken staat ook "romantisch", hetgeen mij wat overdreven lijkt want daarvoor is het te groot, te luidruchtig en staan de tafels te dicht bij elkaar. Ontvangst was prima, bediening snel, vriendelijk en adequaat. Terrine en wild zwijn ravioli waren prima. Pasta was mooi dun. Bavette was goed, groente garnituur bij de procureur was helaas te zout. Waarom zijn frites supplement? Echt minpunt was kaasplateau, 4 miezerige stukjes voor € 12,50. Overige desserts zitten tussen 6,50 en 8,50. Pluspunt: veel mooie wijnen per glas.
Martijn C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Even een snelle lunch naast Artis is evengoed mogelijk als een uitgebreidere variant of een diner. Het eten is allemaal heerlijk maar de portie wat klein voor de prijs.
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wat een feestje, een prachtig restaurant in een mooie serre en heerlijk eten. De bediening is voorkomend en professioneel. Ze zijn aanwezig zonder aanwezig te zijn. En het eten? In het voorgerecht 'curried fattoush' krijgen de vele ingredienten allemaal evenveel aandacht, heerlijk! De charmoulaworst in combinatie met groene appel is erg verassend en zeer smakelijk. Voor de varkensterrine is er voor een klassieke touch gekozen met cranberries en uitjes en het is lekker groot voor een voorgerecht! De cantharellen zijn net stevig genoeg en de saus van tuinerwten en pistache om je vingers bij af te likken. Hier komen we terug! Enige minpunt is dat de tafels bij de ramen last hebben van tocht, vraag in de koudere maanden om een tafel in het midden van de ruimte.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
aten hier voor het eerst (12 oktober) met een klein gezelschap. We hadden een beetje moeite met plannen en konden ook niet tegelijk aanwezig zijn. Dat werd geweldig opgevangen. De bediening was top, de locatie idem en vervolgens was ook het voedsel prima. Bij gelegenheden als dit waar het geheel een beetje zweeft (v.w.b. kwaliteit) 'tussen tafellaken en servet' gaat het soms mis door de haast of wordt er eenvoudigweg teveel op tafel gezet. Niet nu: uitstekend gegeten, mooie porties en voor elk wat wils want ook de veganist aan tafel was bijzonder content. Een aanrader
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Op vrijdagavond binnengelopen en er was gelukkig nog plek. Het is druk en dat is te merken. Desalniettemin had ik eerder het eten op dan de krant uit. Een goede barometer.
Vooraf de terrine van varken, met trompette de la mort, cornichon en pareluitjes. Uit de kunst. Niet te koud, lekkere zure cornichon en uitjes. Voortreffelijk.
Het hoofdgerecht, roodbaarsfilet met fregola, komkommer en ei, was iets minder. Je verwacht een knapperig filethuidje, maar het was taai. De vis zelf was wel uitstekend. Alles iets te zout naar mijn smaak, maar dat kan persoonlijk zijn. De groente was goed, iets wat ik zelden tegen kom.
Alles bij elkaar voldoende om vaker terug te komen
Kalofagas .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Voor 18.00 uur een reservering, keurig in de rij, 20 minuten in de rij gestaan, waarna wij met ober zonder verdere groet naar tafeltje werden gesleurd. In het voorbijgaan griste hij nog kaart, bestek en broodmandje mee, plantte alles ferm op tafel en vervolgens werden wij en de tafel een uur vergeten. Met grote moeite aandacht van medewerker gekregen en met nog meer moeite dan ons voorgerecht. Wat een ouderwets Hollandse treurnis: de salade van twee octopusbereidingen, mosselen en couscous bleek een hompje couscous met een bergje ruccola, 3 flinters octopus en 5 taaie mosselen. Voor 9.50. Het hoofdgerecht roodbaarsfilet met fregula, bestond uit nauwelijks 50 gram vis op een hompje dat nog het meest leek op parelgort en verder niets had van de geroosterde Sardijnse pastabolletjes. De beloofde cime di rapa hebben we ook niet gezien. En dat voor 20.00 euro. Verder kregen onze buren een gedeeld voorgerecht waarbij de helft van de inhoud vlak voor onze tafel werd verloren. De buren kregen geen nieuw gerecht en de zooi is de hele avond blijven liggen, waardoor we diverse gasten én medewerkers zagen uitglijden. Het eerste het beste Amsterdamse eetcafé kookt en bedient professioneler tegen de helft van de prijs.