Tweede van der Helststraat 16 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-202211457

Meer informatie over restaurant De Pizzakamer

Ad O.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Lekker met z'n tweetjes buiten in de zon aangeschoven bij De Pizzakamer. lekker wijntje, vriendelijke en alerte bediening. Gewoon gezellig en ontspannen een pizza eten. Entourage binnen niet kunnen beoordelen. De pizza's Salsiccia Fresca e tartufo en Gamberi di fiume waren klasse. Precies hoe een pizza moet zijn, dun en deeg precies goed (ook aan binnenzijde). Mooi geserveerde pizza's en heerlijk van smaak met verse producten. Klasse, kom er zeker weer een keer pizza eten.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Prima pizza gegeten bij De Pizzakamer, met een lekkere glas rode wijn! De bediening was erg aardig en attent. De omgeving vind ik zelf niet zo omdat de tafels nogal dicht op elkaar staan.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Hele lekkere pizza gegeten. Erg lekker met een krokante korst met geruik van heerlijke buffel mozzarella. Vriendelijke bediening en leuk decor. Kom hier snel nog eens terug.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Goede pizza, lekkere wijn en vriendelijke bediening. Vaak druk, je kunt dan ook aan de bar eten, ook gezellig. Geen gedoe, gewoon goed eten en drinken.
Levelt .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Lekkere pizzas vindt je bij de pizzakamer. Lekkere verse pizza met heerlijke topping gehad (rucola en kaas en vlees). Lekker bier en een fijne prijs. Bediening erg attent. Decor is netjes en modern.
Koen H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Een onverwachte ontdekking. We waren in de buurt, wilden wat eten, we liepen langs, en dachten: pizzaatje, waarom niet? We waren werkelijk net op tijd want een half uur later was de zaak bomvol, ... we hadden geluk want niet gereserveerd.
De lekkerste pizza die we ooit aten was vlakbij het vliegveld van Rome, waar we een nachtje moesten overnachten vanwege een overstap. Dat was in een achterafstraatje in een vrij onooglijk tentje, maar als pizza onvergetelijk kan zijn dan was dat dus daar. Nooit kwam een pizza in NL dan maar ook half, een kwart, een tiende in de buurt van dat tentje. Maar in De Pizzakamer wel. Niet beter dan daar bij Rome - dat kon niet, dat was pizza heaven itself. Maar het kwam er wel heel erg bij in de buurt. Onze dochter was zelfs wat mokkend naar binnen gegaan - "ik heb helemaal geen trek in pizza" - maar was na afloop nog het enthousiastststst. We komen zeker terug maar laten we dan maar eens reserveren - nu was het een kwestie van puur geluk dat er een tafeltje was. Ook: allervriendelijkste bediening ondanks de drukte. Tenslotte: uiterst vriendelijke prijzen. Top dus!
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Leuke tent goede, ambachtelijke, pizza's worden geserveerd. Ondanks de drukte konden we zeer snel een tafel krijgen en bleek de bediening zeer attent! Er wordt hard doorgewerkt waardoor de doorloop in de zaak er goed op pijl leek, waardoor je volgens mij nooit erg lang zal hoeven wachten hier, iets wat overigens prima kan aan de gezellige bar!
Edit D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
eigenlijk verdient de pizzakamer een 10 voor alles. de pizza's zijn super, de bediening is ronduit geweldig, altijd even tijd voor een gezellig praatje. de sfeer is heerlijk, de wijn is goed, maar het is er wel altijd errrrg druk. je kunt ook aan de bar eten en zomers buiten op het terrasje midden op straat. de prijzen zijn vriendelijk, kortom: dikkke aanrader! je kunt ook afhalen trouwens.
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We blijven hier terugkomen! Heerlijke pizza, vriendelijke bediening en een fijn terras. Onze tweejarige dochter is ook fan.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Heerlijke pizza's in de pijp. Super leuke zaak met super leuke en aardige mensen. Decor is nog netjes. In combinatie met een biertje goed vertoeven op een warme zomerdag. en het is een rustig stukje van de pijp vlakbij het sarphati park.
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Heerlijke pizza gegeten. Pizza met Parmaham gehad. Zacht deegje en super lekker. Samen met een biertje smaakt dit top. Zaak was wel wat druk maar dat is wel voor te stellen met zulke lekkere pizzas. Door vriendelijk personeel geholpen en door hen aan de bar gezet om daar een pizza te eten. DEcor is leuk, eenvoudig en strak. Samen met de prijs is dit een hele goede combi om bijvoorbeeld lekker op een vrijdag middag een pizzatje te eten voor weinig geld.
PPjansen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Deze week verbleef ik 3 dagen in hotel Okura. Een avond pizza gehaald bij de Pizzakamer, de Parmigiana. Terug op de hotelkamer echt heerlijk zitten smikkelen van deze pizza. Lekker, precies goed belegd, heerlijke buffel mozzarella, verse parmezaan erover en heerlijk vers dun gesneden parmaham, rucola er apart bij, mijn lekkerste pizza in Nederland en ver daar buiten tot nu toe, echt top!

Ik kom heel graag nog een keer pizza eten. Aardige eigenaar en leuke zaak.
Kikkervisje .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
De Pizzakamer is meerdere malen een geschikte plek gebleken wanneer mijn vriend en ik snel ergens een hapje wouden eten. We zijn er een aantal keer zonder reservering binnen gelopen met de mededeling dat we maar een klein uurtje de tijd hadden en zijn dan altijd vriendelijk en gastvrij ontvangen.
Vanwege het tijdgebrek alleen een pizza besteld, maar dit is meer dan genoeg en erg lekker. Pizza's op de kaart variëren van standaard tot bijzonder, waarbij de verse ingrediënten goed tot hun recht komen. Er is ook veel vegetarische keuze. Gisteren de truffel-salsiccia pizza geproefd, en een pizza met pittige worst en aubergine. Beiden rijkelijk (maar niet te) belegd, en erg lekker deeg. Ook de wijn was lekker, en veel keus.
De sfeer in het algemeen was goed, al staan in het midden van de zaal de tweepersoons tafeltjes wel wat dicht op elkaar. Verder is de prijs-kwaliteit verhouding prima. Wij komen hier graag!
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Slechtste pizza sinds lange tijd. Het pizzadeeg let wel uit de houtoven maar het was slap brooddeeg. Het smaakte naar niets. Het beleg stelde ook niet veel voor. Ik had pizza carciofino met parmaham. Smakeloos. Mijn man had de vegetariana. Goed belegd met gegrilde groente en geitekaas. Ook deze bodem smaakte naar niks en was slap. Volgens de bediende kwam dat door de manier van deegrollen. Volgens hem rollen zij zoals de Italianen rollen. Zonder luchtbellen. Waarop ik zei dat het niets met de smaak en substantie vh deeg te maken heeft. Dat ik dat niet te eten vond. Jammer!!!! Zo moeilijk is het toch niet om een goed deeg te maken als je een houtoven pizza oven hebt!!! Wij komen niet meer terug.
Wat jammer dat u geen fijne ervaring hebt gehad in ons restaurant. We staan juist bekend om onze goede en smaakvolle deeg. We hebben uw andere recensies ook even bekeken die u over andere restaurants schrijft. Allemaal negatief. Heeft u ook positieve recensies? Veel succes bij uw andere restaurant ervaringen!
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
De pizza's waren wel OK, maar niet om over naar huis te schrijven. Ze waren erg dik belegd met tomatensaus en kaas, wat misschien sommige mensen heel lekker vinden (veel waar voor je geld?) maar ik vond het echt too much.
Ze waren enorm moeilijk om te snijden alleen! Dit kwam door 3 redenen: De harde korst (maar dat mag), het bord met de opstaande rand (daardoor kwam je heel moeilijk door de korst heen omdat je tegelijkertijd het bord probeerde "door te zagen") en tot slot door de ongelijke tafel. Je bord wiebelde de hele tijd heen en weer omdat de tafel heel "robuust" is. Was echt een gedoe! Op een gegeven moment was ik het harde werk zo zat dat ik maar stopte met eten.
De mannelijke serveerder (meer ervaren?) die die dag werkte was heel aardig, maar het meisje was zó raar. Op een gegeven moment wenkte ik haar op de meest gangbare manier, en toen lachte ze naar me alsof ik haar groette ofzo. Uhh nee ik wil dat je naar me toe komt? Dat was echt maf.
Denk niet dat ik hier nog een keer heen ga.
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Bij deze locatie voor het eerst gegeten. De pizza was goed belegd, mooie grootte en smaakte vrij goed. Toch heb ik betere pizza's in Amsterdam gegeten en dat kwam met name door het deeg wat ik wat zoutig van smaak vond.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Gezellige tent in de Pijp, druk maar dat zijn de meeste eetgelegenheden in de Pijp wel.
En dat zegt dus weinig over de kwaliteit. De pizza's zijn normaal tot bovengemiddeld qua prijs, en dan verwacht je dus ook wel wat. En dat viel tegen, beide pizza's een te dominant tomatensmaak gehalte. Zeker bij een quattro formaggi, een pizza bianca dus, spelen tomaten een kleine rol. Hier dus een indringende tomatensmaak. Bediening en sfeer verder ok.
Beste Emiel,
Jammer dat u de pizza's tegen vond vallen. Dat kan natuurlijk gebeuren. Onze kwaliteit proberen we hoog te houden en gelukkig hebben we een heleboel gasten die van ver en dichtbij komen om bij ons te eten.
We hopen u toch ondanks uw ervaring toch weer eens te zien in De Pizzakamer!
Met vriendelijke groet,
Hansrietjes .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Vorige week wat vrienden over uit Italie en deze heb ik een paar dagen op sleeptouw genomen door Amsterdam. Drie dagen achter elkaar uit eten, wat een luxe. Bij de Pizzakamer gaan eten. Een leuke tent, bediening vlot maar neutraal; niet erg enthousiast. Decor leuk, simpel zoals het moet bij zo'n bar/restaurant. Wel druk. Veel jong publiek. Kleine tafeltjes maar het paste wel. We hebben okee gegeten. Voor de kwaliteit pizza zou ik betere alternatieven hebben in de buurt maar we hadden een leuke avond.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Vooraf heerlijke focaccia's: perfect deeg en dat proef je, niet helemaal bedolven onder de ingrediënten maar voldoende om een diverse smaaksensatie te krijgen.
Hoofdgerechten waren helemaal top: gloeiend hete lasagna en melanzane alla parmigiana, heerlijke groene salade met lekkere balsamico erbij, en dat alles voor nog geen 15 euro per persoon.
Je krijgt hier een echte Italiaanse pizza, dunne krokante bodem en niet verzopen in de tomatensaus of bedolven onder ingrediënten; als je dat wilt, moet je een pizza laten bezorgen door een brommertje. Hier kom je om te genieten van echte smaken!
SanneVa .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vriendelijke bediening, vaak erg druk/vol dus komen het liefst een beetje op tijd zodat je aan een tafeltje kan zitten. Pizza is lekker, beleg is wel wat aan de summiere kant maar vers en heerlijk deeg.