De Pizzabakkers Nijmegen

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg lang
Eddy W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De eerste keer dat ik er kwam klopte alles wel, maar vandaag meer dan een uur gewacht op de pizza, ja het was druk en er kwamen ook nog mensen grote aantallen pizza's als take away halen en na drie kwartier kwamen de verontschuldigingen wel en ook bij het afrekenen, maar je houdt er toch een rotgevoel aan over; zeker als je dan uiteindelijk een koude pizza geserveerd krijgt [wordt dan weer verklaard door de gerechten erop die niet meegebakken worden maar koud erop worden gelegd, zonder daarvoor vooraf te waarschuwen]. Nee slechte zaak, als je de drukte niet aankan dan moet je op een gegeven moment niemand meer binnenlaten. Dat ik bleef zitten kwam door de prosecco en het goede gezelschap en de meiden die bedienen zijn vriendelijk en zij kunnen het ook niet helpen. Het rotgevoel kwam dan eigenlijk ook vooral daarna, feitelijk verpesten ze het opzettelijk voor je door je willens en wetens zolang te laten wachten. Zeg dan dat je vol zit.
Lenneke T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Leuke pizzatent, maar we moesten alleen heel lang wachten voor de pizza kwam terwijl het helemaal niet druk was. Bediening wel heel vriendelijk en pizza en proscecco heel lekker.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Op een vrijdagavond bij de Pizzabakkers in Nijmegen gegeten! Wat was het druk! Reserveren is aan te raden.
We werden leuk ontvangen, vriendelijke jonge bediening. Met een drankje en bruschetta begonnen. Heerlijk, je krijgt echt waar voor wat je betaalt! Het duurde uiteindelijk best lang voordat we konden doorgeven welke pizza we wilden bestellen. Dit zal vanwege de drukte zijn gekomen. De pizza van de maand was helaas niet beschikbaar, het was handig geweest als dat meteen werd gezegd (of van het krijtbord zou worden afgehaald). Het duurde gelukkig niet lang voordat onze pizza's daarna klaar waren. Wat waren ze lekker! Een heerlijk dunne bodem en rijkelijk belegd met heerlijke smaakcombinaties. Hij ging helemaal op.
Wij vonden de desserts iets aan de dure kant.

De Pizzabakkers maken hun naam helemaal waar en wij komen zeker nog een keer terug!
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij zijn blij dat ook Nijmegen, net als Amsterdam, een pizzabakker heeft. Vooral de grote lange tafel vonden wij een pluspunt. Dat zou men eigenlijk meer moeten doen in restaurants. Fijn om even aan te schuiven en ook stukken gezelliger dan al die tafeltjes voor twee. Een tweede pluspunt was de grote open houtoven waar de pizza's in worden gebakken. De kinderen konden een brooddeeg balletje krijgen waar ze tijden zoet mee waren. De pizza napolitana smaakte prima; mooie dunne, krokante bodem met een lekkere vulling. Als dessert kozen wij een tiramisu en een scroppino. Hier komen wij zeker nog eens terug!
Jolijn1979 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vlotte bediening, en ook voor vegetariërs genoeg keuze. Pizza spinaci met geitenkaas, rode balsamico-ui en pijnboompitten was heerlijk!
Lekkerrreten86 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Ken het concept al uit Amsterdam, altijd lekker en goed voor een snelle pizza maar ook voor een gezellig avondje uit! Fijn dat hier de ruimte is om ook lekker te zitten, niet zo dicht op elkaar als in Amsterdam. De Pizza was rijkelijk belegd, ik had de pizza van de maand (aanrader!), deze pizza is met blauwe kaas dit vind ik echt niet lekker maar de rest leek me heerlijk gelukkig vertelde de bediening dat ze het ook met andere kaas konden doen tallegio. Dus top avond lekkere pizza en goede bediening!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
De naam zegt het al: hier eet men pizza. Maar dan niet in een traditioneel Italiaanse omgeving, maar in een modern, strak restaurant met open keuken. De bediening is aardig, maar het tempo ligt wel laag (we zitten ruim 2 uur binnen voor 3 simpele gerechten). De antipasti die we vooraf delen is wel aardig, maar we komen uiteraard voor de pizza. We gaan voor de Trentina, een pizza met tomaat, mozarella, pancetta, rucola en drie toefjes mascarpone erbovenop. Die is mooi dun gemaakt en smaakt aardig, maar is niet heel bijzonder of uitgesproken. We proeven de pancetta nauwelijks. Jammer, van een pizzaspecialist hadden we iets meer verwacht. Vreemd genoeg is het dessert het beste van de avond: een tiramisu-variant met limoncello-smaak. Een lekker frisse afsluiting van de avond.
Gijs1986 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Leuke ambiance, tweede keer dat ik er ben. Dit keer voor de tartufo gekozen. Erg lekker en meer dan voldoende. Dessert ook erg lekker, een limoncello tiramisu! Restaurant helemaal vol, maar vlotte bediening. Even moeten wachten aan de bar voor een tafeltje, maar dat maakte niet uit met een lekker drankje en hapje alvast. Een aanrader!
Mr Tony .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Voor de tweede keer naar Pizzabakkers. We zaten buiten op het terras met uitzicht op het Valkhof. Terras ligt wel aan een redelijk drukke straat en de zon kwam pas laat op het terras uit. We namen pizza (duh) een margarita en een met gehakt. Prima pizza, goede bodem en lekker ruim belegd. Helaas moesten we erg lang wachten omdat ons bonnetje kwijt was. Maar de bediening was erg aardig en we kregen een drankje aangeboden, dus toch nog een voldoende. De rode wijn was heerlijk.
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Echt geen bijzondere pizza, ook niet slecht maar dit kan echt beter! Veel te weinig gekruid en dus best wel een smakeloze pizza. Ik had dan wel een margharita maar dat is nou vaak m'n lievelings, als die goed gemaakt is! Bodem ook niet bijzonder. Jammer. Bediening was wel vlot en het eten was snel klaar. (We waren er wel vlak voor sluitingstijd dus de drukte was wellicht gepasseerd)
Het feit dat je zicht hebt op de pizza oven is erg fijn! Decor mooi!
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Leuk nieuw (?) restaurantje in Nijmegen met een open keuken waar je ziet hoe de pizza's de houtoven ingaan. Ik ging zoals meestal voor de pizza funghi en deze was hier echt verrassend lekker en meer dan groot genoeg. Enige minpuntje vond ik dat de tafeltjes erg dicht op elkaar stonden.
De-Vrolijke-Eter .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Eindelijk eens een pizza gegeten zoals die hoort te zijn; vers en krokant gebakken in een echte houtoven. Bereid met verse, biologische ingrediënten. Leuk terras met uitzicht op het Valkhof. Het enige nadeel vonden wij het uitzicht op het steegje ernaast. Daar stonden toen lege dozen voor het oudpapier....Verder hebben we lekker gegeten en het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Oja, als je er eens naar toe gaat; betalen kan alleen met een pinpas! Uit veiligheid voor het personeel. Je moet er even aan denken, maar het is wel een goed uitgangspunt om het personeel veilig te laten werken. Zeker in deze tijd.
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
De naam doet anders vermoeden, maar dit is een modern Italiaans restaurant met onder andere pizza. We aten eerst een voorgerecht met Italiaanse hapjes, daarna allevier aan de pizza. We waren met twee kinderen, en die zeggen "gezellige, goeie sfeer en echt Italiaans." Je kunt zien hoe achterin de pizza in een over wordt gebakken. Echt aan te raden.
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Zonder te reserveren konden we gelukkig (doordat we op tijd waren) aanschuiven een de grote tafel. Zittend tussen een gezin met kleine kinderen en een groep kletsende vriendinnen was het 'gezellig druk' snel bereikt. Lekkere pizza's en precies genoeg keuze. Het dessert (witte tiramisu, maand/week special) viel helaas iets tegen, maar op de 'normale' tiramisu was niets aan te merken. Vriendelijk personeel en een nette prijs.
Vinne01 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Ik ben afgelopen donderdag met een paar vrienden bij de Pizzabakkers geweest. Wat een fantastisch concept, een aanwinst voor de stad Nijmegen.

Begonnen met de misti en de focaccia, daarna mijn lievelingspizza de coppa di Parma..uiteraard met een heerlijke fles rode wijn (Nero).

Afgesloten met een heerlijk kopje koffie uit Rome en een huisgemaakte Limoncello (2).....

Van ontvangst, de inrichting, het professionele team tot aan de kwaliteit van de producten, alles is tot in de puntjes verzorgd.

We hebben een heerlijke avond gehad, komen zeker nog een keertje terug.

Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Ik ben niet geheel tevreden over deze pizzeria. Mijn pizzabodem was echt heel taai en de varkensspek die ongebakken op de pizza werd geserveerd, was naar mijn idee te dik gesneden waardoor ie overheersend (te) van smaak was. De pizzabodem van mn vriendin was niet gaar. Haar pizza (spinazie) was verder wel smakelijk. Decor okee, bediening wel aardig maar verder maar weinig ruimte in de zaak. Ik zou hier en daar wat tafeltjes weghalen.
Jammer dat onze pizza niet helemaal naar jouw smaak was. We hadden graag op de avond zelf gehoord dat je niet helemaal tevreden was, dan hadden we dat recht kunnen zetten. Sommige van onze toppings worden inderdaad pas na het bakken op de pizza gelegd, omdat de smaak dan beter tot zijn recht komt, zoals bij de coppa di parma (dat is geen spek overigens). Als een gast aangeeft dit liever meegebakken of dunner gesneden te hebben dan doen we dat graag. wellicht een volgende keer? Vrgr, de pizzab.

Reactie van proever:

Jammer dat jullie niet meer weten dat ik wel degelijk had aangegeven dat ik de pizza niet okee vond. De eigenaar (?) vroeg me namelijk of alles naar wens was en toen heb ik gezegd van niet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heb gevraagd naar een nieuwe pizza. Bij het weghalen van de borden, heeft mijn eetgenoot (ook) aangegeven dat haar bodem niet gaar was. Met deze informatie is verder niets gedaan helaas. Wij waren met z'n 2-en en zaten tegen de keuken aan.
Marie9 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Heerlijk gegeten, fijn dat er nu ook een pizzeria met houtoven in Nijmegen is! Knapperige pizza, dunne bodem, toppings van goede kwaliteit. Bediening is vriendelijk, onze pizza had wel iets sneller mogen arriveren. Locatie en decor is ok, niet heel erg bijzonder.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Met een vriendin at ik hier voorafgaand aan onze cursus in de Lindenberg. Dat bleek een heel goed idee. We begonnen met de antipasti voor twee, daarop deze keer Vitello Tonato, carpaccio, pecorino en nog een blauw kaasje. Elk hapje was bescheiden gegarneerd met precies die ingredienten die de smaak omhoog halen. Een beetje truffel olie hier, een uiencompote daar, een walnootje op een kaasje. Heerlijk snoepen. Daarna bestelden we een pizza voor met zijn tweetjes, de Trentina met mascarpone en varkensspek. Een flinterdunne mooi bruin geroosterde bodem met een neutrale frisse tomatensaus erop en de overige ingredienten op de italiaanse manier belegd (dus niet torenhoog opgetast en veel te veel van alles, maar gewoon netjes, bescheiden, precies genoeg). We vonden hem allebei heerlijk en qua hoeveelheden was deze combinatie precies goed. We hadden een prima droge witte wijn erbij en heerlijke koffie na.
De prijzen zijn prima. Wij zullen hier vaker komen!
JessW .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Op een maandag gegeten met drie vriendinnen. Na een vriendelijk en warm ontvangst, begonnen we met een aperitief aan de bar. Lekkere bittertjes van San Pellegrino, vooral de Bitter Orange is het proberen waard.

Na een poosje gingen we aan tafel en bestelde we vooraf de Bruchette. Deze waren verschillend belegd met o.a. tomaat, geitenkaas, tapenade van zongedroogde tomaten (mega lekker) en prosciutto. Hierbij dronken we een fles toegankelijke rode Italiaanse wijn voor een hele toegankelijke prijs. Bij de wijn werd, zonder te vragen, een karaf water geserveerd. Dit is erg fijn en attent. De hapjes en de wijn waren een goed begin.

Hierna vroeg de bediening of de hoofdgerechten (pizza) meteen door mochten komen of dat we nog even wilde wachten. Prettig dat de bediening dit met jou, als gast, wil communiceren. Na een tijdje ( wij hadden de tijd) kwamen de pizza's. Ik at een pizza met artisjokharten en gorgonzola. Heerlijke dunne bodem en de pizza was voor mij precies goed belegd. Door de dunne bodem kon ik hem ook helemaal op en zat ik fijn vol. Mijn tafelgenoten konden dit beamen.

Na de pizza's had ik zin in een glaasje huisgemaakte limoncello. Deze was jammer genoeg op. Mijn vriendinnen dronken nog een kopje espresso, die zij erg lekker gezet vonden ( bonenmerk vergeten) en daarna was het voor ons tijd om te gaan.

Ik heb een erg leuke en gezellige avond gehad. Bediening vriendelijk en informeel en ontzettend lekkere pizza's. Ik ben alleen wel een beetje benieuwd naar het half gevulde flesje met gele vloeistof wat ik aan het einde van de avond in de doorzichtige vriezer heb zien liggen.