De Pizzabakkers Amsterdam (Plantage Kerklaan)

Plantage Kerklaan 2 1018 TA Amsterdam Nederland Kaart
31-206250740

Meer informatie over restaurant De Pizzabakkers Amsterdam (Plantage Kerklaan)

Tram 9 en 14 halte Plantage Kerklaan

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Roberto .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het is zoals altijd druk bij depizzabakkers, maar desalnietemin kunnen we een tafeltje krijgen. Het is gezellig binnen en je kunt met een beetje zon ook buiten eten.

De pizza coppa di parma was erg lekker en de bodem en de korst zijn bijzonder krokant. De pizzas zijn veelal volgens internationale stijl belegd maar de toppings waren smaakvol en van goede kwaliteit.

De rode wijnen op glas nero d'avola, montepulciano en sangiovese bieden voldoende keuze en zijn lekker, maar laten geen van allen een diepe indruk achter.

Het dessert, de limoncello cheesecake is erg lekker en de limoncello komt duidelijk door.

De bediening is casual, maar beleefd en attent. Depizzabakkers steekt met buitengewone pizzas boven menig pizzeria uit.
Iertjee .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Afgelopen week heerlijk buiten op het terras gegeten met zicht op de mooie plantagebuurt. Eten bij pizzabakkers (welke vestiging dan ook) is altijd goed! Heerlijk pizza's, goede prosecco en een vrolijke bediening! Prijs/kwaliteit precies in orde. Inmiddels heb ik mijn favoriete pizza's waar ik graag voor terug kom.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
De pizza's waren heeeeerlijk! De tiramisu en de chocoladetaart fantastisch. De antipasti is lekker, maar niet zo in balans. Vrij pittige worst en heel erg zachtsmakende carpaccio. En daardoor ook wat minder kindvriendelijk. Maar verder is het helemaal super. We aten hier om onze trouwdag te vieren en het was heel erg lekker en feestelijk. Wij komen terug!
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Pizza zoals pizza bedoeld is, met een goede bodem, maar dan niet met de standaard toppings maar met een culinaire invulling. Mijn favoriet blijft de Tartufo, zoals de naam al zegt met truffel. En dan als toetje een halve Nutella pizza. Heerlijk! Italiaans biertje of limo erbij en de avond is weer goed.
P V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijke pizza's,met verrassende ingrediënten. Verse salades, lekkere drankjes. Prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. De bediening is snel, ook al is het druk. En het is een prima plek om te zitten. Kortom : aanrader !
Etensgenieter1 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Op Koningsnacht gegeten bij de Pizzabakkers op Plantage Kerklaan. Dit zou zo maar een van mijn kortste recensies kunnen worden; alles was namelijk top. Ontzettend lekkere pizza op, met een goed glas wijn erbij. Bediening allemaal heel attent en behulpzaam - al ging er bij het tafeltje naast ons een glas rode wijn over de tafel, maar dat kan gebeuren. Al met al heerlijk gegeten en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug! :)
Dank voor de complimenten!
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Tussen de middag even lekker een pizza eten in Amsterdam-Zuid? Vergeet het maar, zo goed als onmogelijk. Daarom na enig googelen de Plantagebuurt in, en dat heeft uitstekend uitgepakt. Omgeven door diverse faculteiten van de UvA hebben 'de Pizzabakkers' een prima stek, met terras. Heerlijke pizza's, ook met meer bijzondere toppings, in lunch- of regular formaat. Top. Glas rosé erbij en een karaf water die ongevraagd werd bijgevuld. Attente en vlotte bediening. Daarna macchiato en super verse tiramisu, heel erg lekker. Ik rijd er vanaf nu voor om!
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Klein, sfeervol restaurant met erg vriendelijke en behulpzame bediening! No-nonsens Italiaan, werkelijk verrukkelijke pizza's tegen redelijke prijzen, goeie wijn ook!
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
De zon scheen mooi voor een middagwandeling en zo belandden we voor koffie op dit zonnig terras. En zonder erom te vragen werd daar een fijn glas water bij gezet. Een pizza was gauw besteld. De caprese vonden wij met name erg lekker. Een mooi glas Montepulciano smaakte er prima bij. Aardige, vlotte bediening ook en schappelijke prijzen. Wij komen terug en raden deze plek van harte aan.
Saskiadeen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We kwamen zaterdag avond met z'n 4en eten, uit ervaring wisten we dat het erg druk kan zijn en hadden dus van tevoren gereserveerd. Er stond beneden netjes een tafeltje klaar met naambordje. Het was gezellig druk, een beetje rumoerig maar niet storend. De rode wijn was voortreffelijk (montepulciano) en anti-pasti heerlijk. De erg vriendelijke vrouwelijke bediende kwam geregeld langs om te peilen om alles nog naar wens was. Ze adviseerde ons over de pizza's en die waren ook voortreffelijk, lekker knapperig en vol smaak. We hebben nog heerlijk nagetafeld met koffie en een dessert. In Amsterdam kom je zelden de combinatie van super vriendelijke en behulpzame service en kwalitatief goed eten tegen. We blijven hier komen!!
Barbara R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We waren met een groep van zeven personen, met reservering. We zaten beneden aan een lange tafel met nog enkele mensen aan het einde. De antipasti waren gevarieerd en erg lekker. De pizza's dito. Ik had de rucola pizza met parmaham, een aanrader. De porties waren zo dat we niet meer hebben nagedacht over een toetje.
De bediening was prima, vroeg regelmatig of we nog iets wilden drinken en of alles OK was. De bestellingen kwamen prompt. Afrekenen niet contant maar met pin.
Vlak bij Artis, op loopafstand van de haltes van lijnen 9 en 14.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hadden gereserveerd om 19:15, en bij het bellen werd ons meteen verteld dat we om 21:00 weg zouden moeten zijn omdat er een andere reservering was. Geen probleem natuurlijk. Toen we echter om 19:15 aankwamen, was onze tafel nog bezet, en de mensen die daar zaten waren nog zeker niet bezig met weggaan. Uiteindelijk hebben we buiten twintig minuten gewacht tot we naar binnen konden. Een drankje dat we buiten bestelden kwam ook niet door.

Toen we gingen zitten en de kaart erbij pakten, werd ons nog even verteld dat we wel om 21:00 weg moesten zijn, dus dat begonnen we al behoorlijk zat te raken. De mensen voor ons waren ook niet op tijd weg, en wij wilden ons niet laten opjagen bij het eten.

De pizza's die we bestelden kwamen redelijk snel, en ze waren erg lekker. Lekkere bodem, goede vulling, prima pizza's.

Toen we klaar waren met eten liet het personeel onze borden lang staan. Pas na een kwartier kwamen ze de borden ophalen, en toen werd ons niet nog een drankje of dessert aangeboden. Verrassend, want dat is waar veel restaurants hun winst uit halen.

Even later besloten we zelf dat we nog wel een dessert wilden, dus we kregen de kaart op tafel, maar toen we wilden bestellen kregen we nogmaals te horen dat we wel om 21:00 weg moesten zijn. Toen was voor ons de maat vol, dus we zijn vertrokken.

Ik heb zelden zo'n groot verschil meegemaakt tussen de kwaliteit van het eten (zeer hoog) en de service (dik onvoldoende).
Wat vervelend dat de service niet naar wens was. We hebben uw klacht besproken met het team van gisteravond en zij erkennen dat het niet vlekkeloos is verlopen met uw tafel, onze excuses daarvoor. Ze hadden uw tafel eerder vrij moeten maken, want de gasten die er zaten wisten dat de tafel was gereserveerd dus dat was goed op te lossen geweest. Daarnaast is (met de bedoeling om de avond voor alle gasten zo prettig mogelijk te laten verlopen) door verschillende personen tegen u gezegd dat de tafel tot 21.00 uur beschikbaar was, en dat komt natuurlijk niet gastvrij over. Over het dessert is blijkbaar een misverstand ontstaan, want het was wel mogelijk om een dessert te bestellen, alleen een chocolade calzone was wat lastig geweest omdat deze een lange bereidingstijd heeft. Het was erg druk, en waar gehakt wordt valt wel eens een spaander, maar we vinden het erg vervelend dat u daar de dupe van was. Graag bieden we de volgende keer dat u komt een drankje aan. Als u ons mailt op welkom@depizzabakkers.nl dan maken we dat in orde. Vriendelijke groet, De Pizzabakkers

Reactie van proever:

Bedankt voor het vriendelijke antwoord en de uitleg. Wij snappen jullie situatie, het had allemaal ook heel anders kunnen lopen. We zullen graag nog eens terugkomen voor een lekkere pizza.

anf 2e reactie van restaurant:

Fijn! Neem dan een printje mee van deze mailwisseling, en drink een lekkere prosecco of scroppino oid van het huis.Tot ziens, De Pizzabakkers
John V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
We waren naar de film geweest en besloten op daarna pizza te gaan eten. We zouden pizza gaan halen bij de Pizzabakker, maar toen we zagen dat er nog een tafeltje vrij was besloten we er te gaan zitten en ons te laten bedienen. Altijd heerlijk pizza's hier. We namen ieder een pizza (pizza spinaci en pizza da noi) en een salade geitenkaas. Heerlijk !!! Heerlijk !!! Jammer dat de bediening niet helemaal liep zoals normaal (de drukte ? het feit dat de serveerster verkouden was?), maar echt slecht was de bediening nou ook weer niet. Ik beveel dit restaurant(je) erg aan ! Lekkere wijn en biertjes ook !
Cm B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Twee erg lekkere pizza's gegeten! door de drukte wat logistieke uitdagingen voor de bediening, maar daarna kregen we dan ook extra charmante service. Echt een fijne plek!
Amsterdam13 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Gezellig druk restaurant! Het eten is wel wat aan de dure kant voor de eenvoudige gerechten die je krijgt. Wij hadden de voorgerechten voor 2 personen waarbij de borden schaars bedekt waren. Overigens wel erg smakelijk. Ook de pizza's waren erg lekker en de cheesecake en chocoladetaart maakten het magere voorgerecht helemaal goed! De taarten zijn zeker een aanrader maar je moet nog voldoende eetlust hebben want ze zijn zwaar.
Narotfaj .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Ik heb hier vaker besteld aangezien ik dichtbij hoek woon en erg hou van pizza met een dunne bodem. De pizza funghi e pancetta is mijn favoriet, alleen jammer dat er de laatste keer een haar van een halve meter in het deeg was meegebakken. Smerig, maar kan gebeuren. Keer daarna was de pizza weer prima, maar vandaag een andere geprobeerd (spinaci) en die valt toch echt weer tegen...pizza is zo volgeplempt met natte spinazie en tomatenpuree dat de bodem in het midden uit elkaar valt van zompigheid. Daarnaast ook een verbrande korst. Tel daarbij op dat ik werkelijk elke keer als ik op de afgesproken tijd langskom nog een kwartier extra moet wachten en je hebt een slechte recensie. Ik weet dat jullie pizza's heerlijk kunnen zijn en dat het altijd druk is...wellicht komt het omdat ik 'slechts' kom afhalen en er daardoor minder aandacht wordt geschonken aan de pizza en de service? Zou toch niet kunnen...? Volgende keer hopelijk beter.
Beste Narotfaj,
Ondanks je recensie lees ik tussen de regels door dat je eigenlijk fan bent....dat is fijn!
Het is zeker de bedoeling dat we constante kwaliteit leveren (binnen bep. marges, want het is natuurlijk wel handwerk en geen fabriek), dus vervelend dat je dat 2 keer een minder goede ervaring hebt gehad. Onze excuses daarvoor. Graag bieden we je de volgende keer als je komt een drankje aan. Als je ons rechtstreeks mailt op welkom@depizzabakkers.nl zullen we dat regelen. Even over de tijd: als je belt om op te halen, houd dan inderdaad rekening met 10-15 min marge. Een preciezer tijdstip plannen lukt in onze keuken helaas niet.
Hartelijke groet,
De Pizzabakkers
Anna M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Op aanraden van mijn dochter hier wezen eten met collega's. De pizza's zijn heerlijk met een dunne knapperige bodem. Bediening vrolijk en vlot.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Afgelopen dinsdag weer eens bij de pizzabakkers gegeten. De pizza was weer zoals altijd: errug lekker. Ook weer eens de pizza van de maand geprobeerd, dat zijn altijd heerlijke creaties. Wel was de bediening (ook zoals mijn ervaring vaker is) niet snel. We moeten lang wachten tot we iets te drinken mogen bestellen, en het duurt ook weer lang voor het drinken komt. De pizza is er wel snel. Maar we hadden geen tijd meer voor een van de lekkere toetjes op de kaart, toch jammer. Ook begrijp ik niet waarom we als ik reserveer altijd in de benedenverdieping terecht komen, die echt minder sfeervol is dan de bovenverdieping. Het lijkt mij juist dat je de mensen die reserveren een mooie plek geeft. Toen ik reserveerde stond er verder nog niemand in het boek.
Beste Renske, dank voor je lovende woorden over onze pizza. Je kritiek over de snelheid van de bar nemen we ter harte. De bar is vrij klein en dat is soms een bottleneck. Even over de plaatsing: de een zit liever boven, de ander beneden. Als je bij je reservering aangeeft dat je graag boven zit dan komt dat goed. Hopelijk weer tot snel, hartelijke groet, De Pizzabakkers
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
afgelopen zaterdag met schoon-familie geweest naar een dagje artis we namen bruschetta en anti-pasta vooraf dat was al smullen als hoofdgerecht had ik de pizza da noi heerlijk goede bodem perfect belegd echt een aanrader voor een lekker avondje kom hier zeker terug .
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Hier vanavond voor de derde keer in korte tijd gegeten met een collega. Zelfs op een maandagavond is het hier behoorlijk druk, maar als je de Pizza proeft weet je waarom. Ik had een goedkope (€8,75) 'Salami finocchiona' met heerlijk pittige venkelsalami. Mijn collega had de wat duurdere (€12,75) Pizza Çoppa di Parma' die heerlijk belegd was met parmaham, pecorino, rucola en cherrytomaatjes. Elke goede pizza begint bij een goede bodem, en de kunst van het maken van een goede bodem hebben ze hier uitstekend in de vingers. De bediening is vriendelijk, maar je kan hier alleen pinnen.