De Pizzabakkers Amsterdam (Haarlemmerdijk)

Haarlemmerdijk 128 1013 JJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204274144

Meer informatie over restaurant De Pizzabakkers Amsterdam (Haarlemmerdijk)

Goed te bereiken met bus en tram

Zondag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Terras , Wi-Fi
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op de beletage op de Haarlemmerdijk zo dicht op elkaar gepakte tafels dat je maar moeilijk ertussen kunt bewegen. De temperatuur liep er flink op. Vriendelijke maar aanhoudend vergeetachtige bediening (3 x moeten vragen om een karaf water, desserts vergeten, e.d.). De Aperol Spritz miste elke Spritzigkeit (hetgeen de serveerster meende te kunnen oplossen door extra spuitwater). De antipasta per due was smakelijk maar kennelijk aten we niet snel genoeg door: de pizza was al afgekoeld tot lauw toen hij meteen daarna op tafel kwam en al grotendeels slap was. Een teleurstellende ervaring met een keten waar ik goede geluiden over had gehoord (locatie Pijp).
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ik heb hier donderdag gegeten met mijn partner. Ik was al meerdere keren eerder bij een andere locatie van de Pizzabakkers geweest, dus ik wist ongeveer wat ik kon verwachten. Toch was ik helaas iets teleurgesteld. De bediening was in orde, maar het duurde erg lang voor de Pizza's er waren. De pizzabodem was vertrouwd smaakvol, maar minder luchtig dan ik gewend was. De tiramisu was okay, maar leek niet dagvers. Het restaurant zat helemaal vol, en dat voelt erg druk en bovendien is het dan erg luidruchtig.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijke pizzeria in het midden van de Jordaan. De locatie is dus al super. De menukaart is vrij beknopt voor een restaurant die ‘de Pizzabakkers’ heet. Er zijn 13 pizza’s te bestellen. Aan de andere kant, de pizza was super lekker. Ik koos voor de caprese pizza met tomaat, tomaatjes en buffelmozzarella. De bodem was goed stevig en de ingrediënten smaakten zeer vers. Als afsluitertje namen we de Scroppino, een typisch Italiaanse cocktail. Het decor was OK, maar niet meer dan dat. Let wel even op dat je niet contant kan betalen, daar waren wij nog niet van op de hoogte. Uiteindelijk prima gegeten, maar vrij beperkte menukaart.
Emelb .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Super leuke kleine pizzeria.
Heel vriendelijk personeel die altijd erg attend zijn en alles onder controle hebben.
De pizza's zijn hier heerlijk, een echte aanrader!
Wij komen hier regelmatig en de prijs kwaliteit is prima.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Met een aantal buitenlandse collega's pizza gegeten, goed belegd en uitstekend van smaak. De Italiaan in ons gezelschap vond de pizza's zelfs 'bonissima', en hij kan het weten! Eén pizza was aan de randen iets te hard gegaan in de houtoven, binnen enkele minuten lag er zonder enig problemeen gratis een nieuw exemplaar op het bord. Koele Peroni's erbij, heerlijk. Het allerlekkerste moest nog komen: het dessert van de maand (naam even kwijt), een chocoladetaartje met nootjes en een klein bitterkoekje bovenop, wow! Macchiato en limoncello erbij, top. Limoncello kregen we er zelfs gratis bij, want de fles bleek zo goed als leeg. Groot compliment voor de twee frisse en super vriendelijke meiden in de bediening van dit ietwat krappe tentje (boven nogal warm) in een typische Amsterdamse straat.
Nathan K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Prima tent voor een degelijke pizza. Erg sfeervol en leuk ingericht restaurantje. Vriendelijk personeel die druk aan het werk is pizza's smaken prima. Een aanrader als je een lekkere pizza wilt gaan eten.
Dank voor de complimenten en hopelijk tot ziens bij De Pizzabakkers!
Joost W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat een verademing. Net een slechte ervaring achter de rug bij een andere bar en toen lekker naar de Pizzabakker, omdat we zeker wisten dat het hier altijd goed is. En wederom stelden ze niet teleur. Service altijd vriendelijk en vrolijk. Ook al was het volgens mij onverwacht drukker (was zeker net een film afgelopen) dan het aantal ingezette serveersters aan zou kunnen, hadden zij het toch goed onder controle.
De pizza's zijn hier allemaal heerlijk. Het belangrijkste onderdeel (de bodem) is hier lekker knapperig en dun. De toppings is naar ieders smaak. Deze keer had ik de pizza van de maand en mijn vriendin de pizza met salami. Beide heerlijk, ook al moest er wel even die lekkere peperolie over de maandpizza voor een beetje pit. Tot volgende keer!
PS: de pizza tartufo is mijn favoriet. Goddelijk. Daar kan je me letterlijk voor wakker maken.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
De pizza's zijn al jaren heerlijk en een erg leuk maar klein tentje op een superplek. Beneden te veel verlicht en niet fijn zitten.
Jammer genoeg zijn de bruschette niet lekker en verdienen meer aandacht.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Gisteren een filmpje gepakt en daarna even langs bij de pizzabakkers, wat een leuke en gezellige zaak. Gewoon een pizza van de dag die echt om te smullen was en daarna de panna cotta en die is lekkerder dan in Italie. De meiden die de bediening doen werken zich een slag in de ronte met een top resultaat, ze zijn beleefd en lossen alles rennend op, wij gaan er zeker nog een keer terug.
Ga er niet heen als je haast hebt want het is zo druk dat je even op een tafel moet wachten. Oh ja de koffie die zij serveren is van Buscaglione en dat is echt de beste koffie ter wereld.
Betsie K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Alleen al de lucht van gebakken pizza uit een hout gestookte oven, doet je watertanden. Het is een vrij klein restaurantje dus wees er op tijd bij. Buiten is ook nog plaats voor twee. Wij hebben een overheerlijke pizza gegeten echt super lekker. Een aanrader dus.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
In een wat rommelig decor konden we met 3 jonge kids heerlijk buiten zitten. Voor de kids speciaal een bol deeg waarmee ze konden spelen. Deze werd gebakken toen we zaten te eten en kregen we mee naar huis.
De pizza's waren overheerlijk. Service uiterst vriendelijk, gastvrij en vrolijk. Heerlijk gegeten is relaxte omgeving. Omdat het druk was en er ook afhaalpizza's zijn, krijg je dat buiten mee, maar ik vond het niet hinderlijk.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
We hadden een pizza napoletana en een pizza dai noi, met samen nog een salade gegrilde groente en erbij een paar glazen rode wijn. Na chocoladetaart en panna cotta met caramel, en cappuccino.
De gegrilde groenten waren uitstekend. De pizza's zijn goed, met een dunne krokante bodem. In het algemeen ziet alles er lekker uit, dat is ook aan de andere tafels te zien want je zit vlak bij elkaar. We moesten wel meerdere keren vragen om een ontbrekende vork.
D V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Hier halen we regelmatig pizza's op, perfecte combinatie met een vaartochtje over de grachten. Heerlijke pizza's met goede, verse ingrediënten. Met name de Da Noi is grote favoriet! Binnen is het wel aardig, iets klein en vol gepropt.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Een ietwat druk zaakje, maar met heerlijke pizza's! Ook degenen die eens iets anders willen dan de pizza salami of quattro stagioni kunnen hier prima terecht; er staan ook wat apartere pizza's op het menu. Ik had zelf een pizza met artisjokharten en gorgonzola, erg smakelijk! Ook mijn tafelgenoten waren erg te spreken over de pizza's die we kregen.

Voor herhaling vatbaar!
Cvdvenne .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wij hebben vrijdag avond met onze kinderen papa's verjaardag hier gevierd!
Gezellig sfeer, heerlijke pizza's en boven alles ontzettend vriendelijk personeel.
De kinderen wou de volgende avond weer terug!
Zeker voor herhaling vatbaar!
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Aan komen lopen met oom, tante en nicht. Boven was nog geen tafeltje voor vier, dus eerst beneden aan de bar wat gedronken. Het personeel was erg vriendelijk en uitnodigend. Zodra boven een plekje vrij was werd de tafel schoongemaakt en konden we plaats nemen. Alle vier pizza besteld; heerlijk! Ik had de pizza met spinazie en geitenkaas, beste pizza die ik in Amsterdam gegeten heb. Lekkere huiswijn erbij en scroppino als toetje: smullen!
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in dit kleine restaurant op de Haarlemmerdijk. Mijn pizza met venkelsalami was erg lekker en mijn tafelgenoot was net zo tevreden met haar pizza met spinazie en geitenkaas. Houd er wel rekening mee dat je als duo vrolijk bij een ander tweetal aan tafel wordt geplaatst. Dit was voor ons aan het begin even wennen, maar na een paar minuten merkten we het al niet eens meer.
PureSenses .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heel fijn, knus plekje op de Haarlemmerdijk. Ontzettend behulpzaam en vriendelijk personeel en supersnelle bediening. De pizza is gewoon heel erg lekker hier met de knapperige dunnen pizza bodem. Wel een hele lange wachtrij helaas. De tafels boven zijn erg leuk, beneden zou ik niet willen zitten; aan een zeer smalle lange tafel vlakbij de deur en doorgang van de bar.
Kaskawal .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Hier in totaal 2 keer gegeten. Eerste keer ging alles prima. Tweede keer was het een drama...met dezelfde bediening overigens.

Eten:
Het eten is super goed. Ze maken echt goede pizza's voor een redelijke prijs. Daar is niks op af te dingen.

Service:
Tweede keer was slecht. Ze waren ons vergeten. We zaten toch al bijna een uur te wachten en het viel al op dat andere mensen al hun pizza hadden gekregen. Ter compensatie mochten we een cocktail of dessert uit kiezen. OK, men kan een fout maken en zo is het netjes opgelost. We hadden een cocktail besteld maar dat waren ze ook vergeten. Ben toen maar gelijk naar huis gegaan. Pizzabakkers Haarlemmerdijk dus nooit meer voor mij.

Decor:
Niets bijzonders. Klein maar knus. Ik heb hier ook niet echte verwachtingen bij.
Wat bijzonder dat u in juni een recensie schrijft over een bezoek in januari...of klopt de datum niet?
Waar gehakt wordt vallen spaanders, dus ook bij ons gaat wel eens iets fout. Over het algemeen krijgen we juist veel complimenten over de bediening op de Haarlemmerdijk.
Vervelend dat het bij u niet goed ging, onze excuses daarvoor. Hopelijk komt u toch nog eens zo'n lekkere pizza eten? Vriendelijke groet, De Pizzabakkers.
Jorien L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Ik heb voor de pizza caprese gekozen en het was de lekkerste pizza die ik ooit gegeten heb denk ik. We zaten boven aan een leuk tafeltje. Omdat het erg druk was duurde het wel lang voordat iemand de bestelling kwam opnemen, volgens mij was het personeel daarin niet echt op elkaar afgestemd. Ze waren wel super vriendelijk en werkte hard! Zou er zeker weer gaan eten. Jammer dat ze niet door het hele land zitten.