De Piraat

31-519543138

Meer informatie over restaurant De Piraat

Pepper88 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Wij hebben hier niet gegeten maar een lekkere snack gehad.
De bediening was hartstikke aardig en vlot.
We hebben gekozen voor een schaal met warme nachochips.
Twee sausjes erbij en een hele schaal vol, echt top!
Heerlijke smaak en wij komen hier de volgende keer zeker weer als we op ameland zijn....
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Vanavond bij de Piraat gegeten, lekker gegeten. De bestelde medium-rare tournedos kwam welldone aantafel, nadat we hier iets over gezegd hadden kregen we een correct gebakken tournedos. De spareribs waren heerlijk en vielen praktisch van het bot of. De piraatburger is gigantisch, de slibtong erg kekker, het lamsstoofpotje ook erg goed. Het is een fantastisch restaurant voor gezinnen met jonge kinderen, tot een jaar of 8, een hele ruime leuke speelhoek en bjj het bestellen van een kindermenu krijg je een "gouden dukaat" waarmee je een geschenk mag uitkiezen. Leuk restaurant, erg ruim, met name heel geschikt voor gezinnen met jonge kinderen.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen weekend was het weer feest voor de kinderen en voor ons.
Want tijdens ons bezoek aan het mooie Ameland heerlijk gegeten in dit sfeervol restaurant waar kinderen extra veel aandacht krijgen zodat wij als ouders heerlijk kunnen genieten van heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening.
En niet alleen de bediening is zeer vriendelijk, ook de prijzen van de gerechten.
Jammer dat het al zo vroeg donker is, want met uitzicht op het wad heb je altijd een mooi uitzicht.
Maar niet alleen het zicht op het wad is leuk, maar ook wat ter tafel komt.
Als voorgerecht een bord met fijn gesneden carpaccio met krullen oude kaas uit Italië.
En ook de dampende mosterdsoep met pit door gebruik van de juiste soort en hoeveelheid mosterd zorgde voor een waar feest, vooral op de tong.
Terwijl de kinderen zoals we gewenst hadden genoten van hun speciale piraten menu's.
Toen voor ons de hoofdgerecten ter tafel kwamen, waren de kinderen al lekker aan het spelen in de piraten schatkamer.
Wij genoten in de tussen tijd van een op bijzondere wijze gepresenteerde mixed grill. Alles mals, en apart gekruid zodat het geen eenheids worst wordt wat smaak beleving betreft.
Ook de spare ribs, die als de lekkerste omschreven werden waren botermals en zo lekker dat de bij geserveerde sausjes niet nodig waren.
De sausjes waren wel lekker, maar de ribbetjes hadden meer dan genoeg smaak.
Ook de bij gerechten waren meer dan voldoende wat betreft hoeveelheid en smaak.
Het was al met al een super gezellige en heerlijke avond die we jammer genoeg voor het dessert moesten afsluiten ivm vermoeidheid van de kinderen.
Een aanrader voor iedereen die met kinderen een paar nachtjes op Ameland. Maar ook zonder kinderen natuurlijk.
We komen zeker weer, dat hebben we de kleine piratjes, want dat zijn ze nu door de gastheer en de kok, volgens hun, beloofd.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Vaak op Ameland geweest met z'n 2en. Maar soms zijn er nichtjes mee, of zijn we met alle familie leden op de boot richting Ameland te vinden, en dan is er geen ontkomen aan, een bezoek aan De Piraat aan de oude haven bij het begin van de pier met de steeds wisselende uitzicht over het unieke stukje natuur wat Nederland rijk is, de Waddenzee.
Soms een woeste zee, soms een rustige droog liggende modderpoel.
En voor de kids is het hier een paradijs. Ze kunnen spelen en verkleden in een aparte piraten hol. Echt super, en als ouders kan je gewoon heerlijk genieten van goed en lekker eten.
Keer op keer als we hier eten eten we hier goed.
Alles is op smaak en afgemaakt.
Ruim voldoende, maar altijd nog een klein gaatje om met de kinderen een toetje/dessert te eten.
Lekkere spare ribs, de stoofpotje, het vis en de vlees gerechten, nog nooit was er iets niet goed.
En de bediening is vlot, gastvrij en spontaan.
En dat samen met de uitzicht en het decor van het restaurant zelf, en de vrolijke gezichten van de kinderen, dan is alles geslaagd.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Het eten is lekker, maar niet echt bijzonder. De bediening is zeer goed. Wij kwamen toen 3 gezelschappen van 30 man net weg waren. In no time opgeruimd en wij werden goed en vakkundig geholpen. Leuke attenties voor de kinderen.