De Pijp Wine & Dine

Centraal station op 10 min loopafstand

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Pijp Wine & Dine

Tom A.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke avond beleefd in dit schitterende etablissement. Fijne sfeer, fantastisch eten en erg vriendelijke kelners. Prijs-kwaliteitsverhouding is dik in orde. Kom hier zeker weer!
Joachim182 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Een echte aanrader voor goed eten in Groningen. We zijn hier een keer eerder geweest en het eten was wederom fantastisch. Een origineel menu met veel lekkere gerechten !
Dirck B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Teleurstellend. De wens om exclusiviteit uit te stralen mislukt volkomen. Hierdoor is de kwaliteit prijs verhouding volkomen verloren. Daarnaast heb je kans dat je als je buiten staat dat je je kooklucht in je kleren blijft hangen vanwege de gebrekkige afzuiging. Echt jammer.
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Vorige week mee uit eten genomen bij De Pijp. Een eerste keer. Het restaurant was 3/4 vol waardoor de bediening ruim tijd had. Het ontvangst was vlot en hartelijk. De zalmtartaar en schelvis waren een ware smaakexplosie, echt heerlijk. Onze jonge ober draaide een prima eerste dag. In het algemeen was men attent en de tijdsinterval tussen de gerechten was precies goed. Na afloop nog een lekkere madeleine bij de koffie (beter dan die van mijn Franse bakker in Amsterdam). Het enige opvallende (geen klacht hoor) was dat er geen muziek was, maar misschien heb ik dit niet gehoord om ik mijn gesprekspartner interessanter vond.
Gijs O.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Laatst heb ik mijn vader mee uiteten genomen naar De Pijp met de verwachting dat we lekker uitgebreid gingen eten. Nou dat hebben we geweten. 6-gangen lang genoten van de vele smaakexplosies van producten die perfect matchten, mooie ambiance en de service van zowel bediening als keuken. Bij elk gerecht een bijpassende wijn, heerlijk. Na vier uur hebben we er een eind aan gebreid en een afsluitend biertje gedronken bij het naastgelegen café De Sigaar.
Al met al, een geslaagde avond!
Pepijn M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Moderne en Hippe sfeer met een warm gevoel. Veel persoonlijke aandacht aan tafel met bediening die weet waar ze het over hebben. Gerechten van erg hoog niveau. Prijs/kwaliteit super! Ga hier zeker vaker langs!! Echt een aanrader
Taco S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Afgelopen week erg lekker gegeten bij De Pijp! Het begon met 2 hapjes bij binnenkomst, lekker fris om mee te beginnen met een glaasje cava. Daarna volgende een amuse met oester en meloen, erg verrassend! We kozen voor het 5 gangen menu. Het entree was ceviche van zalm in combinatie met ijs van tomaat en passievrucht. Daarna coquilles met fregola en kreeftenschuim. En als hoofdgerecht super zachte ribeye met gefermenteerde kool. Daarna een heerlijk kaasplanken en een dessert met kersen. De wijnen waren erg lekker en de jongen in de bediening was correct en heeft ons goed bedient vanavond.
Al met al komen we zeker terug, een grote aanbeveling namens ons.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Met onze dochter die in Groningen studeert hier gegeten. Laten verrassen door verrassingsmenu, superlekker allemaal. Ook heerlijke wijnen, gezellige warme sfeer. Echte aanrader. Volgende keer weer. De Pijp mag naar Amsterdam komen....!!!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Moderne, sfeervolle zaak aan de Hoge der A. Vriendelijke bediening. Maar in het humeur van de chef- menu een voorgerecht en dessert die ook gewoon op de kaart staan. Hoofdgerecht bestond uit 3 happen bavette; smakelijk maar veel te weinig. Voorgerecht met dorade zag er prachtig uit maar smaakte behalve naar biet niet echt ergens naar.
Prima, maar voor deze prijs verwacht je meer zowel qua smaak als qua hoeveelheid
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Net om de hoek waar ooit tante Rie in de speelgoedwinkel van Waterborg & Oranje werkte is (voor mij) nieuw, in een hip nieuw pand 'De Pijp' gevestigd. Het is er deze vrijdag levendig vol. Een gemêleerde gastenverzameling die het er kennelijk goed heeft. De inrichting is modern en warm (wat een prachtige hanglampen). We zitten niet ver van het raam en kijken over het water naar Waterborg (nu tenten en outdoor), waar mijn vader ooit vertegenwoordiger was in dekkleden en tenten. Het was goed toeven in 'De Pijp'. We hebben lekker gegeten. Goede smaken en de porties waren prima. Er werd ook goed bediend. De mannen wisten van wanten en van al die andere dingen die nodig zijn om het gasten naar de zin te maken. Bij zo'n entourage en dit prijsniveau passen papieren servetjes niet zo goed. Evenmin de frietjes in een papieren zak (leuk bedacht, maar dan in een eetcafé of zo). Overigens wat voegen patatjes (behalve marge) toe aan het eten? Het was een mooie, plezierige avond in 'De Pijp'. Een fijne afsluiting van een paar dagen Groningen.
N H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Even geleden hier met een paar vriendinnen gegeten. Het viel ons erg tegen. De prijs/kwaliteit verhouding klopt niet. Het is te duur voor wat je keijgt. Patat in een puntzak en kleine porties.
Daarnaast, we kregen een amuse waar vlees in zat, terwijl een paar van ons geen vlees eten en dat was gemeld. Bij het hoofdgerecht moest een van ons wachten, omdat er een fout was gemaakt. De rest had echter al wel het hoofdgerecht geserveerd gekregen. Wij komen hier niet weer...
Gurdy1974 H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Eind December hier met z'n tween gegeten. Ik was hier al vaker geweest enhad positieve ervaringen. Deze keer echter niet. Ik vind het niet erg om 140 euro te betalen voor een diner voor twee maar dan verwacht ik een fantastische ervaring en dat was het zeker niet. Bij bijna elk gerecht zat een bietenbijgerecht, de wijnen worden erg zuinig geschonken en er wordt weinig over de wijn verteld. Toen we bij het hoofdgerecht een tweede glas wijn bestelden werd dit geinterpreteerd alsof we ook even op ons nagerecht wilden wachten, wat we helemaal niet hadden aangegeven. Bij het tussengerecht hadden we allebei een leeg glas en daar werd totaal niet op gelet. De gerechten zijn ook echt te klein. En met de opkomst van vele goede restaurants in Groningen ben ik even niet meer geneigd om nog snel weer naar De Pijp te gaan. Erg jammer, want op zich een prachtig restaurant.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vorige vrijdag hier gegeten met mijn zus. Het is hier altijd heerlijk eten en tafelen, vrijdag was geen uitzondering!
Het restaurant heeft een fijne ongedwongen sfeer met leuke wijn/spijs combinaties. Wij hadden besloten na een aperatiefje 6 gangen en toute te nemen. Hoewel 6 gangen voor mij vrij veel is, zijn alle borden schoon leeg gegaan! Gerechtjes zien er prachtig uit, en wat het nog meer schandalig lekker maakt; bij een al heerlijk vlees gerecht er nog een stuk foie gras bij bestellen!
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Geweldig gegeten, prachtig opgediende gerechten ! Super bediening in heel sfeervolle ambiance. Mooie passende wijnen. Echt een aanrader voor een lekker avondje uit eten met vrienden of familie.
Berthine_ .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Super avond bij De Pijp Wine & Dine. Het was een feestje van begin tot eind! Heerlijke gerechten (de ossenstaart met truffel en zwezerik is een topgerecht) en dito wijnen, hier klopt alles!
inkdontmink I.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
het is al even geleden maar wij willen de chef mark en zijn collega,s toch nog even melden dat wij heerlijk bij jullie genoten hebben van mooie bites en super bereidingen in alle gangen.
bedankt en wij komen zeker weer.
LisanneGroningen .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Samen met een vriendin gegeten bij de Pijp een paar dagen geleden. Allebei kozen wij het verrassingsmenu van 3-gangen. Het eten was lekker, maar wel erg kleine porties, menig gast zal hier niet genoeg aan hebben. Daarnaast was het nagerecht niet erg fantasievol (aarbeienbavarois met yoghurtijs). Verder suggereert de naam 'wine & dine' dat het restaurant zich specialiseert in wijnkeuze, vandaar dat wij gekozen hebben om een bijpassend wijnarrangement bij ons menu te nemen. Echter, bij het inschenken van de wijn wist het meisje uit de bediening niks te vertellen over de wijnen, dat was jammer.

Wat de avond een domper oplegde was het feit dat de bediening en daarmee bedoel ik met name de gastheer zich onbeschoft gedroeg. De borden en glazen werden op tafel neergekwakt, hij was kortaf en deed erg uit de hoogte. Volgens mij zijn wij betalende gasten net zoals de andere mensen die aanwezig waren, dus waarom wij dan opeens te min waren? Het viel met name op omdat hij tegen de tafel naast ons wel vriendelijk deed.

Het eten was lekker, maar de prijs/kwaliteitverhouding en service maakt het dat ik hier niet gauw weer kom.

Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtige locatie in Groningen. Bediening was prima in orde. De grote eters aan tafel hadden gelukkig 2 gerechten besteld. Er staat naast de gerechten ook prima geprijsde Chef's Special op het menu.
ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vanwege late aankomst in Groningen hebben we kwart voor negen gebeld en zowaar er was een plekje vrijgekomen. Ondanks dat we pas om 9 uur aanwezig waren konden we toch het 4-gangen menu met bites bestellen. Alle gangen evenals de bites waren van een hoog niveau, we hebben genoten van het eten evenals de combinatie van de wijnen.
De sfeer in het restaurant vonden wij ietwat rumoerig, de bediening was perfect en zeer meegaand. Al met al lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wat formele, maar zeker geen stijve zaak aan een gracht in Groningen. Bediening zéér correct en prettig aanwezig. 3-gangen Verrassing menu genomen mét zg extra bites (deze extra amuses zijn zeker ook aan te raden m.n. voor wat grotere eters). Porties klein, maar fijn. Weinig zinvol om alle gerechten te beschrijven, omdat het van de kok afhangt wat er op tafel verschijnt. Wij namen heerlijke mix van vis en vlees. Wijnen uitstekend. En voor feestelijke gelegenheid (hadden wij) kan je ook 0,5 fles uitstekende (100% Chardonnay) champagne bestellen. Beslist een aanrader.