De Pijp Wine & Dine

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vorige vrijdag hier gegeten met mijn zus. Het is hier altijd heerlijk eten en tafelen, vrijdag was geen uitzondering!
Het restaurant heeft een fijne ongedwongen sfeer met leuke wijn/spijs combinaties. Wij hadden besloten na een aperatiefje 6 gangen en toute te nemen. Hoewel 6 gangen voor mij vrij veel is, zijn alle borden schoon leeg gegaan! Gerechtjes zien er prachtig uit, en wat het nog meer schandalig lekker maakt; bij een al heerlijk vlees gerecht er nog een stuk foie gras bij bestellen!
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Geweldig gegeten, prachtig opgediende gerechten ! Super bediening in heel sfeervolle ambiance. Mooie passende wijnen. Echt een aanrader voor een lekker avondje uit eten met vrienden of familie.
Berthine_ .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Super avond bij De Pijp Wine & Dine. Het was een feestje van begin tot eind! Heerlijke gerechten (de ossenstaart met truffel en zwezerik is een topgerecht) en dito wijnen, hier klopt alles!
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De keuze is aan de eter: uitgebreide variaties mogelijk maar dan loopt het hard op met de prijs. Wij kozen voor het 3-gangen menu zonder de bites maar met wijn-arrangement. Het eten en de wijnen waren erg goed. De porties zijn aan de kleine kant maar erg smakelijk. Gezien de grote keuzemogelijkheid geen beschrijving van de gerechten. Als de rest net zo is als onze keuze dan zal dat ongetwijfeld wel goed zitten. Gelukkig troffen wij een erg attente dame in de bediening (niet alle collega's waren even attent).
Inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
het is al even geleden maar wij willen de chef mark en zijn collega,s toch nog even melden dat wij heerlijk bij jullie genoten hebben van mooie bites en super bereidingen in alle gangen.
bedankt en wij komen zeker weer.
LisanneGroningen .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Samen met een vriendin gegeten bij de Pijp een paar dagen geleden. Allebei kozen wij het verrassingsmenu van 3-gangen. Het eten was lekker, maar wel erg kleine porties, menig gast zal hier niet genoeg aan hebben. Daarnaast was het nagerecht niet erg fantasievol (aarbeienbavarois met yoghurtijs). Verder suggereert de naam 'wine & dine' dat het restaurant zich specialiseert in wijnkeuze, vandaar dat wij gekozen hebben om een bijpassend wijnarrangement bij ons menu te nemen. Echter, bij het inschenken van de wijn wist het meisje uit de bediening niks te vertellen over de wijnen, dat was jammer.

Wat de avond een domper oplegde was het feit dat de bediening en daarmee bedoel ik met name de gastheer zich onbeschoft gedroeg. De borden en glazen werden op tafel neergekwakt, hij was kortaf en deed erg uit de hoogte. Volgens mij zijn wij betalende gasten net zoals de andere mensen die aanwezig waren, dus waarom wij dan opeens te min waren? Het viel met name op omdat hij tegen de tafel naast ons wel vriendelijk deed.

Het eten was lekker, maar de prijs/kwaliteitverhouding en service maakt het dat ik hier niet gauw weer kom.

Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prachtige locatie in Groningen. Bediening was prima in orde. De grote eters aan tafel hadden gelukkig 2 gerechten besteld. Er staat naast de gerechten ook prima geprijsde Chef's Special op het menu.
Ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vanwege late aankomst in Groningen hebben we kwart voor negen gebeld en zowaar er was een plekje vrijgekomen. Ondanks dat we pas om 9 uur aanwezig waren konden we toch het 4-gangen menu met bites bestellen. Alle gangen evenals de bites waren van een hoog niveau, we hebben genoten van het eten evenals de combinatie van de wijnen.
De sfeer in het restaurant vonden wij ietwat rumoerig, de bediening was perfect en zeer meegaand. Al met al lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wat formele, maar zeker geen stijve zaak aan een gracht in Groningen. Bediening zéér correct en prettig aanwezig. 3-gangen Verrassing menu genomen mét zg extra bites (deze extra amuses zijn zeker ook aan te raden m.n. voor wat grotere eters). Porties klein, maar fijn. Weinig zinvol om alle gerechten te beschrijven, omdat het van de kok afhangt wat er op tafel verschijnt. Wij namen heerlijke mix van vis en vlees. Wijnen uitstekend. En voor feestelijke gelegenheid (hadden wij) kan je ook 0,5 fles uitstekende (100% Chardonnay) champagne bestellen. Beslist een aanrader.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag voor de 2e keer bij de Pijp gegeten. We moesten bij binnenkomst nog even wachten op ons tafeltje, maar werden netjes aan de bar opgevangen en kregen een heerlijk glaasje champagne met wat broodjes. We hebben het 4 gangen verassingsmenu inclusief de bites genomen, wat echt een aanrader is. De bites (o.a. zwezerik en coquilles) waren zeker een toevoeging aan het menu en hierdoor is het nog langer tafelen! Verder onder andere de bijenravioli, black angus en heerlijke zalm gehad. Vooral enorme complimenten voor de keuken voor de wederom heerlijke avond, de bites zijn echt een hele goede toevoeging aan het menu! Ik kan niet wachten tot de volgende keer.
Attema .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vorige week echt lekker gegeten bij de Pijp. De gerechten waren erg lekker en goed op smaak. Het voorgerecht van zalm, paling, radijs en limoen waren echt top! Daarna hebben we nog coquille, zwezerik en perfect gegaarde entrecote met kalfswang gegeten. Het dessert bestond uit verschillende items van bloedsinaasappel, basilicum en witte chocolade.

Bij alle gerechten werden overheerlijke bijpassende wijnen geserveerd en de bediening was uitermate vriendelijk en hadden plezier in hun werk.

Een echte aanrader in Groningen!
Matthijs R.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Voor de verjaardag van mijn vriendin weer eens lekker bij de Pijp gaan eten, en dat stelt nooit teleur! Chef Mark combineert de klassieke keuken met een leuke eigenzinnige stijl die varieert van Aziatisch tot American fastfood met een knipoog.

We gaan voor het 4 gangen menu met bites en beginnen met een eierdooier gegaard tot perfectie met haringkuit en parmezaanschuim. Absoluut een top binnenkomer. Om de speelse creativiteit van de chef aan te geven zal ik nog enkele culinaire hoogtepunten beschrijven. Langouste staart met atjar, aardpeercrème en BBQ-saus | Yakitori met een schuim van Foie, chocola en cripsy duckskin | Wagyu burger met krokante zwezerik geserveert in een "BigMac doosje" | Schwarzwalder Kirsch ontleed.

De bediening is toegankelijk en altijd erg vriendelijk. Ze hebben verstand van wijn en spijs en dit zie je terug in hun keuzes voor passende wijnen geserveerd door de avond heen.

Wederom bedankt guys! Tot snel!
Lucinda K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij hebben hier onlangs gegeten. De zaak ziet er schitterend uit en met een beetje geluk zit je aan het raam en kijk je over het Hoge der A. Na het aannemen van de jassen werden wij helaas 'weggestopt' in de kelder met een veel te klein tafeltje. Naast de borden paste er geen wijnkoeler meer op tafel. Enfin, de wijn was lekker en we werden regelmatig bijgeschonken. Het eten was oké, maar niet top zoals we eigenlijk hadden verwacht. Alles was vooral heel heel erg zout en dat stoorde ons. Omdat het vlees ook niet lekker was en erg taai kregen we als goedmakertje nog wat zoetigheden bij de koffie, die waren erg lekker. Bediening was vriendelijk, maar wel wat truttig, hier moet je van houden.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Ik heb hier onlangs voor het eerst gegeten na mijn afstuderen en was erg enthousiast! Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen; jassen werden aangenomen en ik werd meteen gefeliciteerd. Na een fles bubbels kozen we voor het 4 gangen menu van de chef, er was van tevoren al aangegeven dat bij groepen vanaf 6 personen een menu van de chef de enige optie was, geen probleem dus! Erg lekker gegeten met onder andere gamba's in engelenhaar als voorgerecht en stukje rund als hoofdgerecht. Er werd lekker brood bij geserveerd en ook de frieten en de mayonaise waren erg lekker! Porties waren niet vreselijk groot, maar voor mij prima. De bediening was vriendelijk, lekker losjes en een positieve toevoeging!
Ik zou zeker een keer teruggaan!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wederom prima gegeten. Bediening goed en persoonlijk. Genoeg kennis mbt gerechten en bijpassende wijnen. Zowel manager als staff weten wat ze doen!
Coen D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdag hebben we met z'n vieren in De Pijp gegeten. Laten we voorop stellen, dat alle gerechten heel erg goed en lekker waren. Jammer dat de porties wel heel erg klein zijn: de Black Angus was geen 100 gram. En dat is jammer want heel erg mals, uitstekend bereid en lekker!
De bediening liet te wensen over. Bij binnenkomst nam men niet direct een van de jassen en men zou zo terugkomen, niet dus. Er was weinig aandacht voor de lege borden en glazen. Men was wel vriendelijk maar niet attent!
Heel goed zijn de sanitaire voorzieningen.
Maar de minpunten zorgen ervoor dat wij niet terugkomen.
Krieno H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Weer eens bij de Pijp gegeten, mooi restaurant op prachtige lokatie in de binnenstad van Groningen. Helaas viel het eten wat tegen, weinig fantasievol waaronder een herhaling van het voorgerecht van enkele maanden geleden. Ook over de wijnkeus was minder goed nagedacht, zo kreeg een vegetarische disgenoot bij de voorgerechten dezelfde wijnen aangeboden als de niet vegetariërs, wat niet altijd even goed ging, pas bij het hoofdgerecht was dat beter. De bediening laat ook nogal wat steken vallen, hoeveel moeite kost het om de lege glazen weg te nemen als er nieuwe wijn wordt uitgeschonken? Kortom, er valt wat te verbeteren!
Maaikesiegel .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Twee week geleden met twee vrienden gegeten bij de Pijp wine & dine en aangenaam verrast door de verrassende combinaties in gerechten, botermalse vleesgerechten en leuke, persoonlijk bediening.
We hebben zelf voor het Humeur van de Chef gekozen, wat echt een aanrader is. Met zorg uitgekozen, bij elkaar passende gerechten met passende wijnen.
Een leuk restaurant voor een bijzonder avondje uit!
Sigi .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Niet voor vegetariërs!

Gisteravond met z’n vieren gegeten bij de Pijp. Het eten van de vleeseters was geweldig, van begin tot eind hebben ze er van gesmuld. Het vlees was zeer goed bereid en de borden zagen er mooi uit. Twee (nieuwe) dames in de bediening die het super goed en leuk deden.
Ik eet zelf vegetarisch en dat was een stuk minder. In het eerste gerecht werd de vis en het vlees vervangen door veldsla. Het was een mooi opgemaakt bord net als mijn tafelgasten alleen dan dus met extra veldsla. Het tweede gerecht was risotto en die was prima. Het derde gerecht waren de groente (die iets teveel bite hadden) net als de andere alleen werd nu het vlees vervangen door witlof en een te sterke (wel lekkere maar voor bij dit gerecht te pittig) kaas. De gerechten hadden niks extra’s, er was geen energie in gestoken om het voor de vegetarische klant ook smaakvol te maken. Genoemd naar de jongen die ons bediende maar die pakte het niet goed op, kleine irritatie in zijn stem. Hij vroeg hoe het anders had gekund wat een prima vraag kan zijn maar door de manier waarop hij het vroeg niet prettig.
Jammer het restaurant heeft een mooie strakke/warme inrichting en heerlijke wijnen maar ik kom niet terug.
Shadow23 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Paar weken geleden heerlijk gegeten bij restaurant de Pijp. We hadden vooraf doorgegeven dat een persoon van ons gezelschap vegetarisch is (ik niet) en daar is goed rekening mee gehouden. We hebben het humeur van de chef gehad (5 gangen incl. kaas). Heerlijk coquille met risotto en hert gehad en na een chocoladeraartje met vanille-ijs. Ook attente bediening. Soave als wijn gehad, is ook een aanrader. Wij komen zeker terug.