De Piekenier

Zaterdag en Zondag 12:00 - 20:30

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Daan M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Met vrienden die al jaren in het restaurant kopen zijn we daar met ons vieren wezen eten.
Op de kaart staat dat alles met grote zorg wordt gemaakt eht kan dus even deuren, helemaal als je geen voorgerecht neemt. Het voorgerecht, scholfilet gevuld met scampi was behoorlijk stuk gekookt. Jammer; De 2 mannen aan tafel vroegen of het voorgerecht, tartaar van rund eventueel als dubbelportie en gemaakt als hoofdgerecht mogelijk was. Het werd opgedienb, dubble portie ( één eitje erop dus er werd bespaard) en verder niets. we vroegen of er nog friet of zo bij kwam.? Daarvoor konden we naar de frituur er waren en 5 in het dorp. we kregen samen 3 sneetjes toast en wat bleek daarvoor moest extra €. 3,-- worden afgerekend.? toen ik daarover iets durfde te zeggen kreeg ik ze op tafel gesmeten met de opwerking daarover wil ik geen woorden en de patron zelf kwam uitleggen dat het biologische brood wel €. 0,20 per sneetje kostte. Van de bestelde wijn was 1 fles, en een rekening van €. 248,-- ex. fooi mag toch wel iets meer gastvrijheid krijgen. De arrogantie is veel gorter dan de gastvrijheid en de prijs te veel voor de geleverde kwaliteit. Een arrogantie die niet bij Groningen past.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij de Piekenier! Genoten van de proeverij ter gelegenheid van de nieuwe kaart! Werkelijk een aanrader! Uitstekende gerechten, gezellige ambiance, uitstekend verzorgd, prachtig gepresenteerd en..... Gezellig gezelschap! Kortom: voor herhaling vatbaar! Anne en Marcel
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een grandiose fijn-proeverij!! Fantastische ambiance, uitstekend personeel en gezellige gasten.
Was er maar elke week een nieuwe kaart en dus een proeverij... ;-P

Tuin.linde .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
De proeverij gisteren was echt een feestje. Uitgebreid kunnen proeven van de zorgvuldig door Bob samengestelde heerlijkheden. Ook aan de vegetarier was gedacht. De kracht van de Piekenier is, behave het heerlijke mooi opgemaakte eten de gastvrije gezellige sfeer in een prachtig Gronings vestingdorpje. Uniek in de omgeving!
Ekootstra .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
De ontvangst en bediening was rommelig. Voor en hoofdgerecht haastig geserveerd. Binnen een uur stonden we weer buiten!! Hoofdgerecht was lauw en smakeloos. Slechte prijs / kwaliteit verhouding. Niet aan te bevelen om er heen te gaan. De Piekenier hierover bericht gedaan. Reageren daar onvolledig op.
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In tijden niet zo lekker gegeten. Amuse: kroketje van wild zwijn; voorgerechten: bloedworst; hoofdgerecht: wild zwijn. Na: peperroomijs. Alles zeer goed bereid en smaakvol. Het wild zwijn was zo zacht als boter; de bijgerechten op het bord heerlijk. We zijn tonnetje rond en zeer voldaan naar huis gegaan!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben een paar keer gegeten bij de Piekenier in Oudeschans, alle gerechten worden met veel aandacht bereid en opgediend.
Na een fietstocht afgelopen zomer (2015) besloten we spontaan wat te drinken op terras en
nadien te blijven eten. Hierin waren ze flexibel er bleken meerdere reserveringen
te zijn voor deze dag, maar dit was geen probleem.
We kregen een amuse waarvan we na het genuttigd te hebben, zouden vertellen wat we dachten dat dit was, een lekkere originele combinatie. (gekarameliseerde bloedworst, appel en ingedikte port)
Zowel de voor- als hoofdgerechten en het toetje met frambozen (likeur, mousse o.a. echt een proeverij) waren erg lekker.
Eind november stond de amuse van de zomer als voorgerecht op de kaart, deze met een biefstuk van Drents weidevee en het vegetarisch proeverij als hoofdgerecht gekozen. We hebben weer genoten!

KateKorlvinke .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Het eten is voortreffelijk. Aanraders: flensje met verschillende kazen en spinazie en de garnalen als voorgerecht. Ook de kaasplank met verschillende sauzen en vijgenbrood is een aanrader.
Het dorp Oudeschans is een prima locatie. Het terras bij het restaurant geeft een leuk uitzicht over het dorp.
Margot J.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
We wandelen met vrienden het Noaberpad en startten in Oude Schans bij de Piekenier met koffie en heerlijke appeltaart. Het was er zo gezellig en de bediening zo aardig dat we besloten er voor 's avonds een tafel te reserveren.
De kaart is een verrassing, de manier waarop de gerechten opgediend worden ook. Maar de smaak ervan is het belangrijkste en die is bijzonder goed! Bovendien troffen we het met heerlijke wijn, die nog in de kelder gevonden werd. We zijn er nu twee keer geweest en beide keren waren we zeer tevreden.
Qualm .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag hebben wij met de hele familie (plm. 17 volwassenen en kinderen) bij de Piekenier geluncht. Van tevoren is samen met de eigenaar een leuke lunch samengesteld, inclusief soep en toetje. Het was zeer geslaagd! De gerechten waren vers en zeer smaakvol (o.a. héérlijke verse soepen, fantastische pasta en zalig frambozentoetje!) en de bediening was vlot en vriendelijk. Het restaurant vonden wij erg gezellig en sfeervol. Kortom: een aanrader! Wij komen zeker nog een keer terug!
Heleen00 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk gegeten van de nieuwe kaart! Super lekkere Hertenrugfilet en de lekkerste bijgerechten ooit; vooral de peertjes en de truffel aardappel.
Prettige ambiance, vriendelijke bediening en een wat gedateerd meubilair, maar het lekkere pure eten voert de boventoon!
Tip; vergezel het heerlijke eten met een wat uitgebreidere wijnkaart!
Bourtange .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
De maaltijd was voortreffelijk. Het toetje met Stemgember met wortelsorbet was voor ons overweldigend. Alles was vers en niet uit een groothandelspotje. De kok kwam langs om te vragen of alles naar wens was. En dat was het zeker.
Dus als je klachten hebt kan je die meteen met de kok bespreken en moet je niet later zeuren en zuren over de kwaliteit zoals dat in een eerdere recensie gebeurde. Dat lijkt me een (lage) sociale vaardigheid die meer zegt over de schrijver zelf dan over de maaltijd en kok.
Komen we terug: ja zeker!
Grakar .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Restaurant in het centrum van het historische minidorpje Oude Schans. Mosterdsoep was voortreffelijk. Verder een heerlijke ribeye steak van Drents weiderund. De service zou iets vrolijker kunnen. Decor was OK.
Karlijn85 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Heerlijk eten maar een waardeloze service. Wij hebben ons door de gastvrouw erg onprettig gevoeld. Wij kregen op onze kop omdat wij vergeten waren bij het reserveren te melden dat er sprake is van een noten allergie. Daarbij aten wij met 5 man een 5 gangen menu met allemaal een wijn arrangement. Een uitgebreide en dure maaltijd. Een van ons heeft een glas om laten vallen. Er werd ons direct en ongevraagd een nieuwglas gebracht, klinkt als goede service. Maar niet als dat glas, naast het wijn arrangement, los op de rekening gezet wordt.