De Pergola

Dominee T.O. Hylkemaweg 7 8355 CD Giethoorn Nederland Kaart

Over het restaurant De Pergola

Hier beleef je van alles

In Giethoorn kun je volop wandelen, fietsen en varen over de beroemde kanalen. Maar ook Hotel Restaurant de Pergola is een bezoek waard. Je kunt er terecht voor de gezelligste uitjes. De eigenaren Freddy en Miriam regelen alles voor je, lekkere maaltijden en ontspannen activiteiten. De menukaart verveelt nooit. Informeer ook naar de speciale avonden met als thema all-you-can-taste, onbeperkt spareribs eten of Wine, Dine en Music. Natuurlijk kun je ook blijven slapen in een van de comfortabele kamers.

Meer informatie over restaurant De Pergola

Maandag t/m Zondag vanaf 08:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
IvanMel .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
We komen nog eens langs in dit restaurant
Ah menu, heel lekkere gerechten en fantastische wijn,voorgerecht was super!!!!!!
We hebben op een andere dag ook geweest en het was weer zeer goed
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Lekker (en genoeg) gegeten, pasta was heerlijk, veel groenten. Appeltaart bij desert vond ik geen succes, maar over-all prima!
Bé P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Prima gegeten in een leuke ambiance. Ik kan dit restaurant aanbevelen! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
janke H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
We hebben een ontspannende avond gehad,zal De Pergola zeker aanbevelen.
Het eten was heerlijk ook de vegetarier was
uitermate tevreden,
We komen zeker terug
Geesje Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
De maaltijd was smakelijk. De inrichting van het restaurant was gezellig. Het contact was plezierig.
Prima voor een herhaling. Wij waren echt meer dan tevreden.
jan.vink .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De 3 gerechten die we bij De Pergola hebben gegeten waren ruim voldoende en erg lekker.
De bediening was, ondanks de drukte, goed en zeer vriendelijk en de wachttijden waren kort.
Jammer genoeg was het er wel erg rumoerig, maar het is wel een plekje om nog eens terug te komen.
Hopelijk is het dan wel wat minder luidruchtig.
olgavogels .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Eten was prima. Wijn ook lekker. Waren met AH kaarten, maar hadden maar drie kaarten voor acht personen. Ober zei dat dat geen probleem was, hij zou regelen dat we toch voor alle acht personen mee konden doen met de actie en dus vier keer keuzemenu gratis. Maar hij ging halfweg de avond naar huis en toen we afrekenden moesten we voor twee personen volle pond betalen. Vonden we beetje flauw, want die hadden wel van de AHkaart gegeten. En bij andere restaurants doen ze niet zo moeilijk over die kaarten, vaak hoef je ze niet eens af te geven. Maar goed, eten en wijn dus prima.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Hier gegeten met de AH restaurantactie: leuk ontvangen, lekkere wijn en heerlijk eten! De voorafjes, geitenkaas/biet/abrikoosjes en de mosterdsoep waren heerlijk. De spareribs waren zelf óverheerlijk! De parelhoen was op zichzelf niet heel bijzonder maar het 'bedje van' tagliatelle, groenten en saus was bijzonder smaakvol dus zo paste e.e.a. toch weer goed bij elkaar :-). Als dessert de cassata-ijs: ook yummie.
Zeker een aanrader dit restaurant!
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Buiten gegeten, gezellig terras. Prettige bediening met oog op kleine dingen. Borden waren leuk opgemaakt en het eten was heerlijk.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Leuk restaurant in Giethoorn. Dit is prijs-kwaliteit een aanrader. De mosterdsoep is een aanrader en ook de heekfilet was heerlijk.
tilingo .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Lekker buiten gegeten aan het water in Giethoorn. Vriendelijke mensen, niet te druk. al met al een aanrader!

Inderdaad heerlijke spareribs.
Greta K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Het eten is er heel goed, alle gerechten van de ah restaurantkaart besteld en was elke x heel goed.
Wat wel erg vervelend was; dat een groot tv scherm aangezet werd voor een voetbal wedstrijd.
Andere gasten werd gevraagd hun tafel te verlaten hiervoor. Na een doelpunt werd behoorlijk luidruchtig
de blijdschap erom kenbaar gemaakt.
We hebben echt heerlijk gegeten maar, ik zou een volgende x wel even vragen of de tv ook aangaat die avond.
bertinekuperus K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Mooi en sfeervol restaurant, snelle en vriendelijke bediening. Eten was prima.
Trea G.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
De Pergola is een mooi ingericht restaurant, het eten is prima, ruime porties. Vlotte bediening, wat betreft snelheid, maar ook gastvrij.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Goed restaurant. Maar als je boekt via de kortingskaart van Albert Heijn, krijg je een apart menu voorgeschoteld met zeer beperkte en teleurstellende keuzes.
dinythorst .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Hele vriendelijke ontvangst . Kaart met mooie gerechten voor een gunstige prijs. Geen lange wachttijden en vriendelijk personeel. Gerechten waren heerlijk. Zeker een aanrader om er te gaan eten.
Menno F.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hadden gereserveerd via de AH actie, maar de bevestiging heb ik alleen gekregen. Gelukkig was er nog wel een tafeltje voor twee vrij.

De keuze menu werd keurig uitgelegd en dat er geen bier van de tap was omdat het alleen geschonken wordt in het hoog seizoen. Toch een lekkere Hoegaardse witbier gedronken uit de fles.

Het voorgerecht was voor mij de mosterdssoep en garnalen kroketjes voor mijn vriendin. Beide smaakten zeer goed! De service was prima, omdat er zelfs gevraagd werd of de mosterdsoep vegetarisch moest zijn.

Het hoofdgerecht was voor mij de snoekbaars en de vega quiche voor mijn vriendin.
Geserveerd met goede rauwkost/home-made rabarbercompote een aanrader! en warme groentes. En zelfs nog gebakken aardappelen die eerst waren gekookt.

Als toetje een home-made cheesecake waarbij je de cheese goed kon proeven.

Een goede eerste indruk, met een goede keuken!
Gaan er zo weer heen, als het even uitkomt ;)

klein nadeeltje: in de winter kan het vlak bij de deur een beetje tochten wanneer er gasten komen en gaan, maar dat viel bij ons wel mee.
jacko K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hebben er heerlijk gegeten met de AH spaarkaart. het eten was goed en veel.
De bediening was vriendelijk.
wij komen er zekers terug ook zonder de AH spaarkaart
Chong-Woo C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten in en net en verzorgd restaurant. Het eten was van goede kwaliteit. Vriendelijke bediening die aandacht heeft voor de gast. Een aanrader.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst, maar we moesten zelf onze jas weghangen op een lastige plaats ( eerst het hele restaurant door). Het aantal tafels is beperkt, ca. 12 tafels, waardoor relatief veel tafels dicht bij de buitendeur staan of dicht bij het toilet. Weinig uitzicht, gesloten zaal. Het eten is wat eenvoudig, maar degelijk en goed. Het stokbrood met sausjes en kruidenboter was erg lekker. Wij kozen voor het AH menu garnalen-kroketten met salade, spareribs en snoekbaars en de crepes suzettes met bolletje ijs en sinasappelsaus. De spareribs waren heel goed. Het garnituur bij het hoofdgerecht was uitgebreid: warme gekookte groente ( bloemkool), salade, gebakken aardappels en vruchten compôte. De gebakken aardappels waren niet lekker en volgens ons te koud. Bij de spareribs werden op het bord lekkere frites geserveerd en een paar sausjes.