De Pergola

Dominee T.O. Hylkemaweg 7 8355 CD Giethoorn Nederland Kaart

Over restaurant De Pergola

Hier beleef je van alles

In Giethoorn kun je volop wandelen, fietsen en varen over de beroemde kanalen. Maar ook Hotel Restaurant de Pergola is een bezoek waard. Je kunt er terecht voor de gezelligste uitjes. De eigenaren Freddy en Miriam regelen alles voor je, lekkere maaltijden en ontspannen activiteiten. De menukaart verveelt nooit. Informeer ook naar de speciale avonden met als thema all-you-can-taste, onbeperkt spareribs eten of Wine, Dine en Music. Natuurlijk kun je ook blijven slapen in een van de comfortabele kamers.

Meer informatie over restaurant De Pergola

Maandag t/m Zondag vanaf 08:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst; tafeltjes ruime afstand van elkaar; stoelen prettig comfortabel; Ah ( speciaal keuze-menu); prima in prijs/kwaliteit. Bediening goed; wijnkeuze beperkt, maar kwaliteit OK.
J W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Alles is een beetje tè! Ik heb hier samen met een vriendin gegeten met de AH restaurantactie. Voor hadden we beiden de garnalenkroketjes, welke wel prima was. Als hoofd hadden we de ravioli en snoekbaars. De Ravioli was tè romig, de vis tè doorbakken, de aardappels tè zacht en in de rabarber zat tè veel kaneel.
Als na hadden we de griekse yoghurt. Was een redelijk simpel dessert, maar wel erg lekker.

Het eten was niet geweldig, maar het 3 gangenmenu koste dan ook maar € 28,95. Toch zou ik het restaurant niet perse aanbevelen.
Roy H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijke spare ribs gegeten bij dit leuke restaurant. Al drie jaar op rij de lekkerste van Nederland en dat konden wij beamen. Vriendelijk personeel en goede service. De gerechten waren erg lekker. Buiten deze actie om zeker een aanrader om met familie en vrienden hier te gaan eten.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vanuit een regenachtige herfstige namiddag stap je zo de warme sfeer binnen van de gezellige brasserie, de ontvangst was zeer hartelijk, en de bij de actie horende menukaart geeft een aantal heerlijke varianten en keuze´s
Het geserveerde zag er zeer goed uit, goed opgemaakt, heerlijke verrassende bijproducten, en tussen de hotelgasten en de restaurantbezoekers bestaat een leuke interactie.
W S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leuk restaurant alleen de inrichting had iets mooier gekund. Aan de zijkant is een grote bank en daarin konden meerdere personen plaatsnemen. Wanneer je met zijn tweetjes zit, zit je dan wel erg kort op de andere personen.
Goede en snelle bediening.
JurNel P.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH-actie, waarvoor bij dit restaurant een speciale menukaart wordt gehanteerd. Wij vonden de geserveerde gerechten smakelijk en met zorg opgemaakt. Van de bijgerechten vonden wij vooral de rabarbercompote (met toegevoegd fruit (frambozen/bessen?)) erg lekker. De bediening was zeer vriendelijk.
Minpuntjes: er was vergeten om bij het gerecht met de spareribs een extra bordje voor de botjes en een kommetje met (citroen)water voor de handen neer te zetten. De achtergrondmuziek vanuit de gedeeltelijk open keuken konden wij niet zo waarderen.
Sjaakdane .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Het eten is van goede kwaliteit en wordt in ruime porties geserveerd. De bediening is vriendelijke en vlot. Het restaurant is fraai ingericht, de tafels zijn ruim en de stoelen zijn goed.
Dijkgv .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016

Goede sfeer, prettige bediening met hunor en lekker eten, we gingen beslist niet met een hongergevoel naar huis! ruime porties.
Mary_kok .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de Pergola in Giethoorn. Heerlijk soepje en een pasta die was lekker maar erg machtig. En een lekker en gezellig nagerecht. Wij zullen het zeker een ander aanraden.
Eleentvaar1951 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De prijs-prestatieverhouding was precies goed. Zowel het voorgerecht, het hoofdmenu en het nagerecht waren goed op elkaar afgestemd.
Niet te weinig of te overdadig.
Met name de rabarbermoes bij het hoofdgerecht was een verrassing, lekker fris en lekker.
Wilw1 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk eten, en over het algemeen prettig personeel, behalve de dame die ons bediende, wij kregen het gevoel bij haar dat alles dat we zeiden verkeerd viel en elke vraag zeer kortaf beantwoord werd.
Ikea01 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker eten. Erg vette spareribs. 1 zeer chagrijnige vrouw in de bediening. De rest. Was erg vriendelijk. Werden verbannen naar de serre ondanks reservering. Reden: ze hadden een groep. Had toch ruim van geboren gereserveerd. Het was daar uiteindelijk rustiger dan in de zaal.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We waren hier met de Albert Heijn actie. De mosterdsoep is een aanrader zo ook de spareribs ( grote portie!) De salade met garnalenkroketten vond ik iets minder lekker. De kroketjes smaakten meer naar aardappelkroketjes. De desserts waren lekker.
Elisabethrwp .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eten was uitstekend, goede aandacht voor dieetwensen. Bediening prima, snel iets te drinken wat fijn was op zo'n warme dag. Normaal drinken we graag een wijntje maar in deze warmte, na een stevige wandeling wilden we graag water. En er kwam gelijk een karaf met heerlijk ijswater.
Vegetarie .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Prachtige inrichting, lekker zachte stof op de bankjes en stoelen :D
Eten was echt heerlijk en de service super: Met twee vegetariërs was er niet veel keuze op het aangepaste menu, maar er zijn direct meerdere alternatieven geboden. Top.
Ebuddingh .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten is verfijnd, mooi opgediend, zowel vis als spareribs uitstekend, evenals de voor en nagerechten. We hebben er erg van genoten, komen nog eens terug en gaan de volgende keer bij AH zeker weer meesparen.
Suzanne_booij .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij zijn afgelopen vrijdag met z'n tweeën uiteten geweest bij de Pergola met de Albert-Hein restaurant actie. Per gang was er een keuze tussen 3 verschillende gerechten. Als voorgerecht hadden wij garnalenkroketjes en maissoep. Beide waren erg goed van smaak en ruime porties.

Als hoofdgerecht hadden wij voor de spare-ribs gekozen. Erg smakelijk en zoals het hoort viel het vlees al bijna van de botjes af. Als bijgerecht kregen wij patat en salade. Wij zagen dat andere gasten (die niet via restaurant actie aten) naast de patat en salade ook rabarber en gekookte groente kregen. Hierbij zette ik mijn vraagtekens...waarom wij niet?

Als nagerecht kozen wij mango-citroen bavarois en de rozenparfait. Beide waren erg lekker en het was jammer dat het op was.

Al met al hebben wij lekker gegeten en komen wij zeker nog eens terug.
Fijn dat u genoten heeft van ons restaurant en het menu. Ter aanvulling op uw recensie: spareribs staan bij ons op de kaart als platemenu, met patat en sla. Dus zowel de "reguliere" gasten als de gasten die het AH-menu kiezen krijgen hier patat en sla bij. Verder hebben wij naast diverse plategerechten een reguliere a la carte menukaart, waarbij men als garnituur ook warme groenten, huisgemaakte rabarber en een extra aardappelgarnituur krijgt. Waarschijnlijk heeft één van de tafelgasten van een andere tafel een a la carte gerecht besteld. Er zit bij ons geen verschil in de garnituur bij een reguliere of AH-gast.
M.bunnik .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Hebben met AH bon gegeten je kon kiezen uit 3 gerechten, de Spareribs waren geweldig zo ook de Snoekbaars. Het was ruim voldoende zou het mijn vrienden aanraden. Top
Kreuzeman .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het eten was goed, ze zijn in staat om ondanks dat de AH-actie natuurlijk een scherpe kostprijsbenadering zal vragen toch goed eten op tafel te zetten. Je merkt dat ze helemaal op de actie zijn ingespeeld. Omdat we in de schaduw zaten (hadden we zelf om gevraagd...) was het wachten tussen voor- en hoofdgerecht wat lang. Verder prima spare ribs: ook wij geven hen de hoogste spareribswaardering. Dankzij het krulvarken uit Noord-Overijssel.