De Pepermolen

Venestraat 64 2266 BB Leidschendam Nederland Kaart
31-703203208

Over het restaurant De Pepermolen

Pure ambacht

Net buiten de drukte van het centrum in een historische straat vind je De Pepermolen. Chef-kok Isha Willemse geeft je een eigentijdse kijk op de klassiek Franse keuken. Hij verrast je met pure ambacht en bereidt alles in eigen keuken, van brood tot friandises. De borden zien er stuk voor stuk uit als kunstwerkjes. En dan de smaken: werkelijk waar subliem. Dit moet je proeven!

Meer informatie over restaurant De Pepermolen

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Fantastisch lekker 5-gangenmenu gegeten. De eerste gang, steak tartaar, was lekker, maar niet spectaculair. Daarna was elke gang raak. Tussengerecht van kabeljauw/skrei erg goed gegaard en lekker in combinatie met cashewnoten. De daarop volgende procureur en pulled pork was heerlijk, de juiste texturen en smaken bij elkaar. Het hoofdgerecht, de black angus, was echt perfect bereid. Alles op dit bord klopte: een ware smaaksensatie. Als afsluiter een lekker nagerecht, waarbij het caramel-tonkabonenijs eruit sprong. Personeel is attent en vriendelijk. Tussen iedere gang zat ongeveer een half uur. Ik heb me er niet aan gestoord, maar misschien voor sommigen een kritisch puntje: de hoeveelheid groente is klein.
p D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij zijn hier op valentijnsdag geweest, van het begin tot het einde super.
Ontvangst met champagne, verder bij elk gerecht een bijzonder goed passende wijn .
Alle gerechten waren van grote klasse, waren hier nu voor de 4e keer maar niet voor de laatste
André T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gisterenavond bij Pepermolen samen met mijn moeder gegeten. De vijf gangen waren voor mij ok, maar minder dan vorige keren. Mijn moeder vond niet zo lekker, géén gerecht die OK was voor haar. Zij is erg conservatief en houdt meer de klassieke gerechten. Wij worden deze keer niet gevraagd wat wij niet lekker vinden, opeens bij voorgerecht een tartar gebracht, terwijl mijn moeder mocht géén rouwe vlees eten. Later kreeg zij een vervanger gerecht. Het voorgerecht duurde erg lang (bijna één uur), daarna vroeg ik te laten versnellen anders kan ik mijn moeder niet terugbrengen.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Menu gegeten, echt heerlijk bereid en goede wijn in de combinatie meegegaan. Aanrader. Echt heerlijk gegeten. De sfeer was ook goed. Bediening mag iets meer 'kijken'. Ik kom graag eens terug.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Men was ons helaas vergeten voor het hoofdmenu, dus daardoor moesten we lang wachten. Dit werd ruimschoots gecompenseerd doordat we de tussengerechten niet hoefde te betalen en we kregen alsnog bij het hoofdgerecht een bijpassend glas wijn.
karinwaltman .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Blij verrast, niet eerder voor een vast chef menu gekozen.
Heerlijk gegeten met goede passende wijn erbij.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Via AH restaurantactie lekker gegeten in de Pepermolen. De bediening was goed en zij legden goed uit hetgeen we te eten kregen. De sfeer was goed en gezellig. De wijn was aan de dure kant.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Super. Veel afwisselende, soms weinig bekende kruiden - mooie gebalanceerde smaken.
Geen te lange wachttijden tussen de gangen. Keurige uitleg over wat er op het bord lag.
We komen zeker terug.
vivienne K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Ze waren goed georganiseerd en hadden onthouden dat we geen varkensvlees en alcohol dronken. Goed onderhouden restaurant. Parkeren in de omgeving wat gratis is was ook een voordeel. Eten was heerlijk. Erg leuk om mee kennis te maken via de AH restaurant actie.
whitney .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Perfect gedineerd en ondanks de AH actie het gewone menu gehanteerd. Er was ook de mogelijkheid om 2 supplementen er bij te nemen voor 10 euro per persoon. Het wordt super mooi en verzorgd opgediend alles uitgelegd en dieet wensen werd rekening mee gehouden. De wijn is stevig aan de prijs maar wel heden kwaliteit en prima uitleg.
Wij hadden een prima verzorgde avond.
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten! Een ware smaak sensatie. Lekkere amuses, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Goeie en nette bediening. Een echte aanrader als je lekker uit eten wilt!
Dana C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bij restaurant De Pepermolen gegeten in het kader van de AH-actie. Van tevoren de dieetwensen doorgegeven en hier werd goed rekening mee gehouden.
De ontvangst verliep wat rommelig, maar dit werd snel goed gemaakt door de vriendelijke bediening. Ook de sfeer in het restaurant was prettig. Men kon goed met elkaar praten zonder dat de andere gasten werden gehoord of gestoord.

Als amuse werd onder andere een brownie met olijf geserveerd. Deze smaakte uitstekend. Vanwege het niet eten van vlees kreeg ondergetekende als voorgerecht een salade van fregola en paling. Deze mistte wat smaak en was vrij machtig. Dit laatste was echter geen probleem aangezien de tafelgenoot koos voor een uitbreiding van 3 naar 5 gangen. Het eerste tussengerecht was skrei en dit smaakte volgens haar uitstekend. Het tweede tussengerecht was een varkenslende met zuurkool geserveerd. Als hoofdgerecht werd voor de niet-vleeseter een botervis geserveerd in plaats van een black Angus tartaar. Beide gerechten werden gegarneerd met paddestoelen en een creme eekhoorntjesbrood. Deze combinaties smaakten voortreffelijk. Het nagerecht was huisgemaakt ijs met daarnaast een wittechocolademousse bedekt met pure chocolade. Dit was de perfecte afsluiter van een heerlijk diner. Voor beide gasten waren de porties perfect en de gerechten goed op elkaar afgestemd.

Wij hebben heerlijk gegeten bij de Pepermolen en kunnen dit restaurant dan ook zeker aanraden. De bediening is vriendelijk en heeft kennis van de gerechten en wijn. Ook zonder de AH-actie is de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Wij komen graag nog een keer terug.
JD O.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gastvrij onthaal. 2 amuses vooraf, warm broodje. Het menu was erg lekker en borden waren mooi opgemaakt. Kortom een sfeervol avondje uit.
anneke204 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Alle gerechten waren heerlijk, geen enkel min puntje. Fantastische smaak beleving. Het enige commentaar is dat ons tweede glas wijn werd vergeten doordat er veel mensen tegelijk binnenkwamen en aandacht kregen maar dat is op prettige wijze gecorrigeerd door ons alsnog een ander glas wijn aan te bieden. Vriendelijke bediening, kortom een fijne avond beleefd.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Leuk restaurant, bediening kwam nog wat onwennig over. Gerechten waren goed! Werd vooraf gebeld ivm dieetwensen. Dit vond ik erg netjes.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. De gerechten zijn mooi opgemaakt en waren niet te groot. Met vijf gangen is dat zeker niet erg. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Als je het restaurant binnenkomt, staat er vrijwel direct iemand om je jas aan te nemen. En als het het restaurant wilt verlaten, staat iemand klaar met je jas.
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Aangename sfeer, tafels niet te dicht op elkaar. mijn opmerking over het vleesgerecht, wat ik te rauw vond, binnen 5 minuten met een smile opgelost. Aanrader. Echt een restaurant met goede kwaliteit waar je graag nog eens terug komt. Wijnen ook heerlijk!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Fantastisch avond gehad met kerst.
Alles was perfect. Wil de pepermolen intens bedanken.
marianne_van_mourik .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We zijn heerlijk verwend met heerlijke gerechten met bijpassende wijnen.
Het hoofdgerecht, de hertenbiefstuk, was het hoogtepunt.
Ook de tussengerechten waren zeer welkom.
Het was een avondvullend programma.
We hebben allemaal nooit zo lekker gegeten.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Hier met 4 personen gegeten in combinatie met de AH restaurantactie. De gerechten waren smakelijk en normaal waren het 3 gangen. Voor € 10,00 pp (dus de actie telde hiervoor niet) konden we twee tussengerechten bijbestellen. Alle gerechten zagen er prachtig uit maar elk gerecht was piepklein. Het hoofdgerecht bestond bijvoorbeeld uit 4 stukjes rundvlees op enkele paddenstoelen met 3 spruiten en 1 eetlepel puree. Alles was lekker maar met de 3 gangen van de actie zijn de porties mijns inziens veel te klein. Je word derhalve wel "gedwongen" om bij te betalen voor de aanvullende gerechten. Het eten is absoluut lekker maar de porties mijns inziens te klein in verhouding tot de prijs.