De Pepermolen

Venestraat 64 2266 BB Leidschendam Nederland Kaart
31-703203208

Over het restaurant De Pepermolen

Pure ambacht

Net buiten de drukte van het centrum in een historische straat vind je De Pepermolen. Chef-kok Isha Willemse geeft je een eigentijdse kijk op de klassiek Franse keuken. Hij verrast je met pure ambacht en bereidt alles in eigen keuken, van brood tot friandises. De borden zien er stuk voor stuk uit als kunstwerkjes. En dan de smaken: werkelijk waar subliem. Dit moet je proeven!

Meer informatie over restaurant De Pepermolen

whitney .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Dana C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bij restaurant De Pepermolen gegeten in het kader van de AH-actie. Van tevoren de dieetwensen doorgegeven en hier werd goed rekening mee gehouden.
De ontvangst verliep wat rommelig, maar dit werd snel goed gemaakt door de vriendelijke bediening. Ook de sfeer in het restaurant was prettig. Men kon goed met elkaar praten zonder dat de andere gasten werden gehoord of gestoord.

Als amuse werd onder andere een brownie met olijf geserveerd. Deze smaakte uitstekend. Vanwege het niet eten van vlees kreeg ondergetekende als voorgerecht een salade van fregola en paling. Deze mistte wat smaak en was vrij machtig. Dit laatste was echter geen probleem aangezien de tafelgenoot koos voor een uitbreiding van 3 naar 5 gangen. Het eerste tussengerecht was skrei en dit smaakte volgens haar uitstekend. Het tweede tussengerecht was een varkenslende met zuurkool geserveerd. Als hoofdgerecht werd voor de niet-vleeseter een botervis geserveerd in plaats van een black Angus tartaar. Beide gerechten werden gegarneerd met paddestoelen en een creme eekhoorntjesbrood. Deze combinaties smaakten voortreffelijk. Het nagerecht was huisgemaakt ijs met daarnaast een wittechocolademousse bedekt met pure chocolade. Dit was de perfecte afsluiter van een heerlijk diner. Voor beide gasten waren de porties perfect en de gerechten goed op elkaar afgestemd.

Wij hebben heerlijk gegeten bij de Pepermolen en kunnen dit restaurant dan ook zeker aanraden. De bediening is vriendelijk en heeft kennis van de gerechten en wijn. Ook zonder de AH-actie is de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Wij komen graag nog een keer terug.
JD O.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gastvrij onthaal. 2 amuses vooraf, warm broodje. Het menu was erg lekker en borden waren mooi opgemaakt. Kortom een sfeervol avondje uit.
anneke204 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Alle gerechten waren heerlijk, geen enkel min puntje. Fantastische smaak beleving. Het enige commentaar is dat ons tweede glas wijn werd vergeten doordat er veel mensen tegelijk binnenkwamen en aandacht kregen maar dat is op prettige wijze gecorrigeerd door ons alsnog een ander glas wijn aan te bieden. Vriendelijke bediening, kortom een fijne avond beleefd.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Leuk restaurant, bediening kwam nog wat onwennig over. Gerechten waren goed! Werd vooraf gebeld ivm dieetwensen. Dit vond ik erg netjes.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. De gerechten zijn mooi opgemaakt en waren niet te groot. Met vijf gangen is dat zeker niet erg. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Als je het restaurant binnenkomt, staat er vrijwel direct iemand om je jas aan te nemen. En als het het restaurant wilt verlaten, staat iemand klaar met je jas.
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Aangename sfeer, tafels niet te dicht op elkaar. mijn opmerking over het vleesgerecht, wat ik te rauw vond, binnen 5 minuten met een smile opgelost. Aanrader. Echt een restaurant met goede kwaliteit waar je graag nog eens terug komt. Wijnen ook heerlijk!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Fantastisch avond gehad met kerst.
Alles was perfect. Wil de pepermolen intens bedanken.
marianne_van_mourik .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We zijn heerlijk verwend met heerlijke gerechten met bijpassende wijnen.
Het hoofdgerecht, de hertenbiefstuk, was het hoogtepunt.
Ook de tussengerechten waren zeer welkom.
Het was een avondvullend programma.
We hebben allemaal nooit zo lekker gegeten.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Hier met 4 personen gegeten in combinatie met de AH restaurantactie. De gerechten waren smakelijk en normaal waren het 3 gangen. Voor € 10,00 pp (dus de actie telde hiervoor niet) konden we twee tussengerechten bijbestellen. Alle gerechten zagen er prachtig uit maar elk gerecht was piepklein. Het hoofdgerecht bestond bijvoorbeeld uit 4 stukjes rundvlees op enkele paddenstoelen met 3 spruiten en 1 eetlepel puree. Alles was lekker maar met de 3 gangen van de actie zijn de porties mijns inziens veel te klein. Je word derhalve wel "gedwongen" om bij te betalen voor de aanvullende gerechten. Het eten is absoluut lekker maar de porties mijns inziens te klein in verhouding tot de prijs.
Dirk Jan H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Deze keer het AH menu, door de Pepermolen uitgebreid met twee extra gerechten.
Een constant hoog niveau gedurende de gehele avond. Van de avocado bombe als amuse, via de coquille met in bietensap bereide polenta, een prima stukje griet, een op zeer originele wijze bereide (klassieke combi van) fazant met zuurkool, naar een uitstekend stukje rundvlees met paddenstoelen melange, naar een prima dessert. Dit menu werd gecombineerd met een wijnarrangement met originele keuzes, waarbij een aanpassing aan persoonlijke smaak met souplesse en kennis werd opgevangen. Dit geheel gecombineerd met een uitstekende en qua kennis hoogstaande bediening maakte de avond tot een waar feestje.
Eén klein puntje van kritiek: de akoestiek, die mag wat beter, maar het kan ook aan de luidruchtigheid van de clientèle van de avond hebben gelegen.
ellesdebelles .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
wij hebben heerlijk gegeten. erg gastvrij en super vriendelijke bediening. gezellig klein. wij gaan zeker nog eens terug!
rubens175 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
in het kader van de ahrestaurantaktie viel onze keus op "de pepermolen" te Leidschendam. Daae hebben wij geen moment spijt van gehad !.
als entree heerlijke gesneden coquilles met een verrassende garnituur. Als tussengerecht ( € 5 pp extra) had mijn partner gegrilde scholfilet en ik geconfijte eendenbout. beide gerechten werden prachtig opgediend en smaakten goddelijk. De Ierse runderhaas als hoofdgerecht was buitengewoon mals. ook hier weer een eerste prijs voor de opmaak van het gerecht.
Het kaasplankje met een selectie van streekgebonden hollandse kazen was zeer de moeite waard. Het dessert van witte chocolademousse in combinatie met ijs van roze peper was even verrassend als heerlijk. Met tot slot een goede kop koffie gingen we weer huiswaarts met een zeer voldaan gevoel over de heerlijkheden die de pepermolen ons voorschotelde. Een echte aanrader.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een heerlijk en mooi opgediend diner. Heerlijke aperitief Sula uit India en daarna een witte Rioja. De service heel goed en vriendelijk. Dit restaurant uitgezocht naar aanleiding van de AH diner actie. Wij hebben al eerder in dit restaurant en diner genuttigd in de restaurant week. Zeer aan te bevelen.
Cecilia E.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Beetje ouderwetse en rommelige inrichting maar heerlijk gegeten! De extra gangen tegen de jubileum prijs waren een leuke toevoeging aan het menu. Porties wel erg klein...zonder de extra gangen was het menu karig geweest.
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gegeten met AHbon, driegangenmenu. Viel erg tegen. Geen verfijnde smaken, hoofdgerecht te zout, dessert niet lekker. Bediening op zich vriendelijk maar niet heel professioneel om met vinger boven het gerecht aan te wijzen wat je voorgeschoteld krijgt (en dat voor de eigenaar zelf nota bene). Inrichting zeer oudbollig. Jammer want wilden hier al lange tijd eten, maar viel dus tegen.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Onze eerste kennismaking met De Pepermolen was op zich een verrassing. Beetje verstopt in een smal straat in Leidschendam, werden we vriendelijk ontvangen in een aangename rustige sfeer. Gekozen voor het 3-gangen AH menu, dat prima was samengesteld, zeer goed smaakte waarbij de gerechten mooi werden gepresenteerd. Het geheel was goed verzorgd. Het extra kaasplankje (€12,50) had een mooie evenwichtige samenstelling en ook dit werd op een aangename manier gepresenteerd. Minder tevreden over de wijnkaart, niet zo zeer de keuze in wijnen maar wel de prijsstelling. Een goedkoopste wijn van €29 - en geen specifieke huiswijn te kiezen - is een behoorlijke prijsstelling voor een dergelijk retaurant. De eerste kennismaking was goed, we zullen zeker nog wel eens terugkomen.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Samen met een vriendin een heel gezellige avond gehad. We zijn zeer verwend. Het eten was uitstekend en was vol verrassingen. Ik ga beslist nog een keer terug.
FrederiekMuller .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Geweldig gastvrij team, hoge kwaliteit eten en gangen als "plaatjes".
Bovendien zeer vlotte bediening, kortom: absoluut voor herhaling vatbaar.