De Pepermolen

Zondag Gesloten

6,7
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met twee collega's hier hapje gegeten na een dag werken. We werden vriendelijk ontvangen door waarschijnlijk de eigenaar. Na een gezellig praatje een drankje en broodje vooraf besteld. Het broodje duurde wat langer omdat die vers werd afgebakken. Het hoofdgerecht werd geserveerd maar bleek dat twee van de drie gerechten verkeerd waren. Goed opgelost door de prijs van originele gerechten te hanteren. Daarnaast kregen we een limoncello als excuus drankje. De bediening heeft humor wat de sfeer lekker informeel maakt. Helaas is het decor niet bijzonder en zit het verstopt onder een seniorenflat.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Pepermolen ligt een beetje verborgen in een woonwijk,maar nu ken ik Papendrecht niet echt. Het etentje was gereseveerd door oud collega en ondanks dat het interieur - locatie onderscheidend is, is dat de humorvolle bediening en het eten zeker wel. De proeverij van voorgerechten smaakt prima, de kalfsoester met panchette met de paprika garnering is het type verrasing dat je in een restaurant op hoopt.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Op een donderdagavond met een vriendin gedineerd in De Pepermolen.
Het restaurant ligt in een sfeerloos stukje Papendrecht, en het interieur draagt niet echt bij. De entree is via een quasi moderne bar waarachter, langs kale, koude ramen, een rij tafeltjes naar een wat ruimer gedeelte achterin voert. Hier is ook een soort "rooklounge" ingericht.
De kaart is simpel maar redelijk uitgebreid: soepen, voorgerechten, vlees-, vis- en z.g. "easy"-hoofdgerechten, kindermenu's, 2 vegetarische gerechten en desserts.
We startten met een goede witte huiswijn (3,50) en een lekkere McChouffe, een donker Belgisch biertje van de tap (3,65), en voor ons beiden de fazantenpaté met huisgemaakte sinaasappelchutney en toast (10,--).
De paté kwam in 2 forse plakken en smaakte uitstekend evenals de chutney. Erbij werd apart ook nog wat stokbrood met boter geserveerd. Prima!
Mijn vriendin koos het duo van vis, 2 gebakken sliptongetjes met 4 in knoflook gebakken gamba's (21,00). De gamba's waren groot, sappig en lekker, de tongetjes waren helaas wat droog aan de staartkant.
Zelf nam ik de kalfsoester omwikkeld met pancetta (20,--). Een goed en flink stuk vlees op een opvallend lekkere coulis met paprika, maar de boom van verse rozemarijn voegde voor mij niets toe. Erbij een glas rode huiswijn (3,50).
Bij de hoofdgerechten werden Vlaamse cajun-frites geserveerd.
Al met al goed en voldoende gegeten, maar in verhouding niet echt goedkoop, en we misten toch wat sfeer.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bij ontvangst bleek dat onze reservering niet verwerkt was. Mochten aan de bar plaats nemen. Het voorgerecht van chefs mix van diverse voorgerechten viel tegen. De gefrituurde brie die erbij zat was koud van binnen. Eendenborst en gerookte kipfilet kwamen uit een pakje. Hoofdgerecht van ons alle vier was nagenoeg koud. Of het nu de vis, ossenhaas of de kalfsoester was. Het dessert viel helaas ook tegen. De tiramisu van onze supermarkt smaakt beter. Volgens ons was er niets vers bij deze avond. Als goedmaker kregen de heren wel hun drankje naast de koffie van het huis. Jammer van deze avond met toch wel gepeperde prijzen voor wat je op je bord krijgt. Voor ons geen herhaling.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Vooraf het vlees&vis-palet, heerlijke proeverij van lekkere gerechtjes.

Zoals meestal als hoofdgerecht de lamshaasjes genomen. Deze zijn ongeevenaard, knapperig, botermals en de bijbehorende saus streelt alle smaakpappillen!

Toetje was lekker maar niet bijzonder.

De bediening was zoals altijd heel attent en vriendelijk.
Malou V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Meerdere keren hier al gegeten. Dit vooral omdat de bediening erg vriendelijk is en je hier dezelfde gezichten elke keer ziet. Er werkt al jaren een man die echt weet waar hij het over heeft. Dit geeft een vertrouwd gevoel.
Het is eten is erg lekker, al zouden ze het soms wat 'mooier' mogen serveren. Dit geeft het wat extra's. Ik ben zelf altijd erg fan van hun biefstuk!

Als je gewoon lekker wilt eten voor een leuke prijs, in een gezellig restaurant waar de bediening vriendelijk is, is dit echt de plek om heen te gaan!
Thea61 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Via Goupon hier gegeten met 4 personen. Bij binnenkomst was de man achter de bar erg vriendelijk en toen hij tegen een serveerster zei dat er 4x van Groupon zijn betrok haar gezicht. Dat mag natuurlijk niet.
Wij hadden 3x T Bone steak en 1x Zalm. Toen wij vroegen naar een voorgerecht werd er verteld dat je dat wel apart moet betalen en op een manier van ( als jullie dat wel kunnen ) en volgens mij dacht zij dat de Groupon klanten geen geld hebben voor extra dingen. Dat stoorde mij.
We waren met 4 personen dus en kregen 2 schaaltjes salade en 1 bakje friet wat lekker was maar te weinig voor 4 personen.
Er kwam een stel binnen en de kregen ook 1 bakje friet voor 2 personen dus worden de Groupon klanten niet als volwaardig behandeld.
Dat is erg jammer.
Wij moesten voor het 2e bakje friet €2,50 bij betalen. Heren toilet niet schoon en de pepermolen op tafel had een houdbaarheid datum van 2012 en voor een restaurant in dit niet acceptabel( 9 maanden over datum )Barmedewerker zou het potje verwijderen.
Eten zelf smaaktte goed
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Restaurant de Pepermolen in Papendrecht is een favoriete plek van ons om in een rustige omgeving goed te eten en bovendien met een attente en vriendelijke bediening. Als voorgerecht hadden we de mosterdsoep met spekjes, heerlijk...We besloten deze keer de huisgemaakte spareribs met twee koude sausjes te nemen. Jammer genoeg zat er geen salade bij het hoofdgerecht en we vonden dat de spareribs weinig smaak hadden. De frietjes en aardappeltjes waren lekker en het waren behoorlijke porties en eigenlijk was 1 schaaltje voldoende geweest. De bediening was zoals altijd goed en attent. Als toetje hadden we twee sorbets "de Pepermolen". Wel smakelijk maar niet een bijzonder toetje. Het fruit was soms nog een beetje bevroren. Gelukkig weten we uit ervaring hoe goed de andere gerechten smaken! We komen hier zeker nog terug.
Roos5658 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Heerlijk gegeten. We hadden een T-bone steak met een bolletje kruidenboter erop. Vlees was echt goed mals, patatjes goed gebakken en de zelfgemaakte salade met zelfgemaakte dressing was ook heerlijk. De Belgische mayo is ook erg lekker. Bediening erg gezellig en daar is ook een goed gesprek mee te voeren. Wij wonen niet in de buurt maar komen hier zeker terug.
Natasja N.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Heb hier gegeten met mijn ouders voor mijn verjaardag ,sparribs lekkerste sinds 5 jaar gaar vlees viel er af ,fexlibele bediening lust je iets niet zeg het en ze passen het aan.vispotje heerlijk ,biefstuk goed,bediening zeer vriendelijk.Voor de lokatie is het een modern restaurant.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Aantal keer gegeten. Dus een goed beeld. Kleinekaart. Maar wat er op staat is goed. Biefstuk is heerlijk. De verse knoflooksaus is fantastisch. Bediening is apart en heel gezellig. Echt een aanrader!!
Rozemoi .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Waarschijnlijk de lekkerste mostersoep ooit hier gegeten, via een groupon aanbieding wat een aangename verrassing. Zeer vriendelijke bediening, gewoon gezellig.. En alles was lekker. Zeker het ijsproeverijtje al afsluiter.
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Lekker gegeten. De kaart is niet zo groot, maar toch precies goed. De mosterdsoep was weer voortreffelijk. Het hoofdgerecht (ossenhaaspuntjes met in knoflook gebakken gamba's) was erg lekker. Minpuntje: er zouden wat meer groenten mogen worden geserveerd.
De bediening is vlot en zeer vriendelijk. De inrichting is eenvoudig, maar warm. We komen zeker terug!
Sjaak Onderwater .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
We hebben hier met een gezelschap gegeten. De prijzen zijn redelijk en het eten ook. Er loopt nog steeds te weinig personeel. Daardoor gaan bestellingen ook fout. Een well done biefstuk wordt bijna rauw geserveerd. Er wordt dan wel direct een nieuwe gebakken die wel goed is maar dit is storend. De varkenshaas was droog. De vis was goed. De ijsdesserts zijn lekker maar 2 personen werden helemaal vergeten met de port met kaas. Ook dit wordt wel weer rechtgezet maar extra personeel lijkt handig. Overigens viel de port met kaas tegen. 1 plakje kaas en een glaasje port. Daar had ik meer van verwacht. Zeker gezien de prijs.
Wij zaten met ons gezelschap voor de rookruimte en het toilet. Ik heb wel eens romantischer gezeten.