De Pepermolen

• Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Pepermolen

kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Hier met vrienden gegeten op een zaterdagavond. Het blijft een ongebruikelijke locatie voor een restaurant. Het personeel is top! Mooie kaart met genoeg keuze en prijskwaliteit verhouding is in orde. Wij vonden het alledrie wel wat karig. Iets meer friet en bijvoorbeeld verse groente en sla mogen wel uitgebreider. Ook het voorgerecht (garnalenspiesjes) was erg weinig. Smaak weer prima in orde. Ik zou hier niet snel samen met mijn partner eten, vanwege een koele sfeer, maar met meerdere is het zeker een aanrader!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de prijs was prima. Gezellige bediening en ambiance. Hoewel het niet in gelegen in het mooiste gedeelte van Papendrecht vond ik het binnen verrassend ingericht. We hadden alle 4 een ander hoofdgerecht maar alles kwam tegelijk en op de juiste temperatuur. Leuke bediening!
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Hier is het eten goed. De bediening is goed afhankelijk van door wie je bediend wordt. We kwamen daar eten met een groep van 12 man. En toen er een stoel te weinig was omdat we met 1 man meer kwamen dan gereserveerd werd er helaas niet echt moeite gedaan om die ene stoel te regelen. De bediening (jongeman) was erg amateuristisch. Op ons verzoek werd deze ook vervangen. En toen viel alles op zijn plaats. Het eten is recht voor zijn raap goed en de vervangende bediening verstond haar vak ook. Ergo: een lokatie om rustig weer terug te keren
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Op Sinterklaasavond hier met vier personen gegeten. Vriendelijk ontvangst, konden zelf een tafel uitzoeken. Er werd netjes gevraagd of we een mandje met brood wensten. Het brood was nog heerlijk warm. De bestelde jus d' orange was heel verschillend: het ene glas vol vruchtvlees en lekker, het andere glas zuur en weinig/ geen vruchtvlees.
Het concept is: keuze uit een aantal voor hoofd en nagerechten voor 19,95 euro (door de weeks). Ik koos voor carpaccio (wat waterig), de saté (lekker) en als toetje de crème brullee (heerlijk, nog een beetje warm). Tafelgenoten kozen voor de salade geitenkaas (lekker) en de soep (prima) en de spare ris (beetje droog en saus moesten we er bij bestellen). De zelf gemaakte friet was lekker. De bediening kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. Wel was het moeilijk om oog-contact te maken als je wat te drinken wilde bestellen.

Al met al prima, niet duur, maar geen culinair hoogstandje (kan ook niet voor die prijs).
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met twee collega's hier hapje gegeten na een dag werken. We werden vriendelijk ontvangen door waarschijnlijk de eigenaar. Na een gezellig praatje een drankje en broodje vooraf besteld. Het broodje duurde wat langer omdat die vers werd afgebakken. Het hoofdgerecht werd geserveerd maar bleek dat twee van de drie gerechten verkeerd waren. Goed opgelost door de prijs van originele gerechten te hanteren. Daarnaast kregen we een limoncello als excuus drankje. De bediening heeft humor wat de sfeer lekker informeel maakt. Helaas is het decor niet bijzonder en zit het verstopt onder een seniorenflat.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Pepermolen ligt een beetje verborgen in een woonwijk,maar nu ken ik Papendrecht niet echt. Het etentje was gereseveerd door oud collega en ondanks dat het interieur - locatie onderscheidend is, is dat de humorvolle bediening en het eten zeker wel. De proeverij van voorgerechten smaakt prima, de kalfsoester met panchette met de paprika garnering is het type verrasing dat je in een restaurant op hoopt.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Op een donderdagavond met een vriendin gedineerd in De Pepermolen.
Het restaurant ligt in een sfeerloos stukje Papendrecht, en het interieur draagt niet echt bij. De entree is via een quasi moderne bar waarachter, langs kale, koude ramen, een rij tafeltjes naar een wat ruimer gedeelte achterin voert. Hier is ook een soort "rooklounge" ingericht.
De kaart is simpel maar redelijk uitgebreid: soepen, voorgerechten, vlees-, vis- en z.g. "easy"-hoofdgerechten, kindermenu's, 2 vegetarische gerechten en desserts.
We startten met een goede witte huiswijn (3,50) en een lekkere McChouffe, een donker Belgisch biertje van de tap (3,65), en voor ons beiden de fazantenpaté met huisgemaakte sinaasappelchutney en toast (10,--).
De paté kwam in 2 forse plakken en smaakte uitstekend evenals de chutney. Erbij werd apart ook nog wat stokbrood met boter geserveerd. Prima!
Mijn vriendin koos het duo van vis, 2 gebakken sliptongetjes met 4 in knoflook gebakken gamba's (21,00). De gamba's waren groot, sappig en lekker, de tongetjes waren helaas wat droog aan de staartkant.
Zelf nam ik de kalfsoester omwikkeld met pancetta (20,--). Een goed en flink stuk vlees op een opvallend lekkere coulis met paprika, maar de boom van verse rozemarijn voegde voor mij niets toe. Erbij een glas rode huiswijn (3,50).
Bij de hoofdgerechten werden Vlaamse cajun-frites geserveerd.
Al met al goed en voldoende gegeten, maar in verhouding niet echt goedkoop, en we misten toch wat sfeer.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bij ontvangst bleek dat onze reservering niet verwerkt was. Mochten aan de bar plaats nemen. Het voorgerecht van chefs mix van diverse voorgerechten viel tegen. De gefrituurde brie die erbij zat was koud van binnen. Eendenborst en gerookte kipfilet kwamen uit een pakje. Hoofdgerecht van ons alle vier was nagenoeg koud. Of het nu de vis, ossenhaas of de kalfsoester was. Het dessert viel helaas ook tegen. De tiramisu van onze supermarkt smaakt beter. Volgens ons was er niets vers bij deze avond. Als goedmaker kregen de heren wel hun drankje naast de koffie van het huis. Jammer van deze avond met toch wel gepeperde prijzen voor wat je op je bord krijgt. Voor ons geen herhaling.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Vooraf het vlees&vis-palet, heerlijke proeverij van lekkere gerechtjes.

Zoals meestal als hoofdgerecht de lamshaasjes genomen. Deze zijn ongeevenaard, knapperig, botermals en de bijbehorende saus streelt alle smaakpappillen!

Toetje was lekker maar niet bijzonder.

De bediening was zoals altijd heel attent en vriendelijk.
Malou V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Meerdere keren hier al gegeten. Dit vooral omdat de bediening erg vriendelijk is en je hier dezelfde gezichten elke keer ziet. Er werkt al jaren een man die echt weet waar hij het over heeft. Dit geeft een vertrouwd gevoel.
Het is eten is erg lekker, al zouden ze het soms wat 'mooier' mogen serveren. Dit geeft het wat extra's. Ik ben zelf altijd erg fan van hun biefstuk!

Als je gewoon lekker wilt eten voor een leuke prijs, in een gezellig restaurant waar de bediening vriendelijk is, is dit echt de plek om heen te gaan!
roos5658 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Heerlijk gegeten. We hadden een T-bone steak met een bolletje kruidenboter erop. Vlees was echt goed mals, patatjes goed gebakken en de zelfgemaakte salade met zelfgemaakte dressing was ook heerlijk. De Belgische mayo is ook erg lekker. Bediening erg gezellig en daar is ook een goed gesprek mee te voeren. Wij wonen niet in de buurt maar komen hier zeker terug.