Meer informatie over restaurant De Peperboom

Vrijdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Gwen V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Eigenlijk alleen maar koffie en huisgemaakte appeltaart op; maar deze was heerlijk!
Fijn plekje in de tuin, tussen de bloeiende planten. Vriendelijke en zeer attente bediening kwam spontaan een drinkbakje water brengen voor onze hondjes. We komen hier graag terug als we weer in de omgeving zijn.
Carelfritzsche .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mede op basis van de positieve recensies, vandaag bij de Peperboom in Veere gegeten maar hier toch een vervelende smaak aan overgehouden.

Het begon al bij aankomst; aangezien mijn vrouw in een rolstoel zit, was het toch lastig om binnen te komen en werd er totaal geen hulp aangboden vanuit de bediening. Hoewel niet gereserveerd konden we gelukkig door vertek van andere gasten gelijk een tafeltje op het terras krijgen, maar moesten we vervolgens wel een kwartier wachten alvorens de spullen van de eerdere gasten waren weggehaald, wij iets te drinken aangeboden kregen en ook een menukaart kregen. Vervolgens wist de bediening niet of een bepaald visgerecht (tarbot) als filet of als volledige vis (met graten) werd geserveerd en kwam de algehele bediening ook niet bepaald kordaat, geinteresseerd of bekwaam over. Diverse keren door verschillende personen dezelfde vraag gesteld, zonder dat zij van elkaar wisten wie wat had gedaan. Werkelijk amateurs, wat ik uit eerdere recensies niet had opgemaakt!!

Uiteindelijk toch de tarbot met jus van schelpdieren genomen en het moet gezegd, dit visgerecht was werkelijk heerlijk van smaak. Vereiste is echter wel dat voor het fileren van vis een bepaalde hoeveelheid licht (zeer) wenselijk is, maar de hoeveelheid licht op het terras van dit restaurant is werkelijk ondermaats. Er zaten zelfs personen met behulp van de flashlight op hun mobiel te eten en op ons verzoek om wat extra verlichting/kaarsen op onze tafel werd ook niet erg adequaat gereageerd en zelfs op onze suggesties om toch extra verlichting op dit tuinterras aan te brengen (bijv. extra lantaarns) werd zeer lakoniek gereageerd ("het is nu eenmaal sneller donker deze periode"). Nu was het inderdaad bijzonder om eind augustus nog buiten te kunnen eten, maar dan nog zou er iets geregeld moeten kunnen worden.

Na een toch nog heerlijk kopje espresso, uiteindelijk met zeer gemengde gevoelens vertrokken; lekker gegeten (dus complimenten voor de kok), maar de bediening was van een zeer bedenkelijk en laag niveau!!!
BrendaAitelHoussi .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een heerlijk restaurant! Top bediening ( super lief voor onze kindjes ) en zalig gegeten. Lekkerste gamba's ooit op. We kunnen niet wachten om buiten te eten op het gezellige terras dan komen we zeker terug bij de peperboom.
EW Z.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Oesters vooraf, die lekker waren maar niet koel geserveerd met te weinig citroen. Daarna een parelhoen met pruimen en mosselen met frietjes. Prima bereid. Niets op aan te merken. Ook niet op de bediening. Gezellig en goed gemutst personeel die de juiste afstand kennen... Kortom, een beter dan gemiddeld restaurant waar je geen buil lijkt te vallen. Verder niet opvallend op specifieke punten.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Nieuwe uitbaters dus ook nieuwe verwachtingen.
Service was minimaal alles was gereserveerd, er was nog plaats in de serre. Drankje besteld en kaart bekeken. Hoofdgerecht, tournedos met frites was goed. Maar geen peper en zout op tafel, tijdens het nuttigen van het hoofdgerecht niemand gezien van de bediening of we nog een drankje wilden of dat het voldoende was, dus maar afgerekend en kennis gemaakt met de Peperboom. Wat ons betreft geen aanrader
Jolien D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Terras is een plaatje, lekker onder de vijgenboom in de schaduw gezeten. Kreeft en salade nieuwe haring waren prima van smaak. Als hoofdgerecht rogvleugel, precies de goede garing waardoor hij van de graat afgleed. De kappertjes en lamsoren pastte hier goed bij, al vonden wij de overige garnituur met paprika wel wat afdoen aan de subtiele smaak van de rog. Ook het dessert vonden wij zwaar en niet passen bij het (30 graden) zomerweer: chocolade brownie met advocaat en bolus-ijs, de smaak was echter wel gewoon goed. Bediening was erg vriendelijk!

Een goede plek om lekker te vertoeven in het pittoreske Veere!
William B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Als je in de omgeving van Veere lekker vis wilt eten, dan is dit de plek waar je moet zijn. De eigenaar heeft jaren ervaring met vis en dat proef je in de gerechten. De ambiance is gezellig en rustig. De hostes geeft een persoonlijke tint aan het serveren en straalt echt voldoening uit in haar werk. Mensen met liefde voor het vak, dat is wat je hier proeft en dat voor een toegangkelijke prijs.
Karen J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gisteren een geweldige avond gehad in restaurant De Peperboom in Veere. Het restaurant zelf, de gezellige tuin en het personeel stralen een ongedwongenheid uit die perfect past bij een lekkere avond uit. Geen poeha, maar gewoon een uitstekende service en geweldig eten. Het bijzonder vriendelijke personeel zorgde voor net dat beetje extra dat de avond perfect maakte. Een aanrader!
Geert_v .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Binnen 1 jaar alweer de 2e eigenaar... maar van de nieuwe eigenaren kunnen we stellen dat die met hart en ziel hun gasten verwennen! Van binnen ziet de Peperboom er vrijwel nog hetzelfde uit; niet voor niets heet het Bistrot de Peperboom: warm rood en bruin. Wel nieuwe accenten en een geheel nieuwe kaart met gelukkig nog steeds veel vis en streekproducten. Bijzonder lekker gegeten! Bijzonder attente gastvrouwen en ondanks een drukke, volle zaak kregen we alle aandacht die we wensten. Slechts een tip: de wijnkaart is sober, maar ons werd verteld dat die binnenkort vernieuwd wordt. Ons zien ze terug!
Devisser18 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Daar wij regelmatig bij de vorige eigenaar kwamen eten dit keer naar de nieuwe zaak gegaan. Het meisje die ons bediende was heel aardig maar de rest viel heel erg tegen.
we hadden gekozen voor een vegetarische schotel die over het algemeen bestond uit heel veel pasta en weinig groente, bovendien erg smakeloos.
Het dessert bestond uit creme brulee die naar onze mening warm moet zijn was steenkoud . we hebben de eigenaresse daarop aangesproken maar geen enkele vorm van exuses. Voor ons een zaak om nooit meer naar toe te gaan
Familie Visser

v
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Waren we soms onzichtbaar geworden? Bij binnenkomst werden we lang genegeerd. Deze verwaarlozing duurde voort nadat we ons hadden geïnstalleerd. Maar gelukkig herstelde de bediening zich uiteindelijk. De wijnkaart bij De Peperboom is al te beperkt, daar tegenover staat een riante bierkeuze. Het bier keerde terug bij ons hoofdgerecht: goed gebakken parelhoen met een saus van Mort Subite (€18,50). Alleen was men met die heerlijke biersaus veel te zuinig, na één hapje parelhoen was er niets meer van over. De keuken is huiselijk, bleek zeker uit een dessert als gepocheerde peer (€6,50). Huiselijk is eveneens de sfeer, maar vooral ook sleets. De hoogste tijd voor een grondige 'make-over' voor dit eethuisje in een Veerse zijstraat.
Connyenpeter .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Heerlijk gegeten , ik het menu met vooraf gambas met pasta,een zeer royaal portie en erg lekker. Mijn man vooraf een proeverij van voorgerechten . De hoofdgerechten zeebaars en proquereur van het livarvarken waren heel goed. Na een kaasplankje en koffie.Onze complimenten en als we weer in veere zijn komen we zeker terug.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Op een mooie avond heerlijk op het terras achter gezeten en lekkere vissoep met veel vis, uitstekende biologische kip en gewone maar prima sliptongetjes gegeten. Royale porties en goed van smaak. Bediening deed erg zijn best maar er zou wat meer systeem in kunnen zitten. De Belgische eigenaar is erg hartelijk maar wel erg aanwezig en loopt soms wat voor de voeten. Meubilair op terras schiet eigenlijk tekort voor een restaurant als dit, tafeltjes en stoelen zijn van snackbar niveau. Prima restaurant net even buiten het al te toeristische centrum.
Hape .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Na twee jaar toch weer gegeten in De Peperboom, nadat we gelezen hedden dat het een nieuwe eigenaar had gekregen.
Voor ons was het een aangename verrassing, geen 100%, maar 200% beter dan in 2012.
Uitstekende menu's, prima bediening en service en aandacht voor de klant.
Zo hoort het en er is voor ons geen enkele reden om bij een volgend bezoek aan Veere voor een ander restaurant te kiezen.
Saar12 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Op een zaterdagavond zonder reservering willen eten in de Peperboom is een uitdaging, het zit er altijd goed vol! Zelfs met zijn tweetjes. De gastheer liet echter geen kans onbenut en vroeg of wij het in orde vonden om na het hoofdgerecht te switchen van tafel naar bar. Dit was uiteraard geen probleem. Heerlijke vis gegeten, vangst van de dag en kabeljauw, geserveerd op een bedje van lamsoren. Ook een prima toetje, hoewel de hoeveelheid wat aan de ruime kant was (smaken verschillen). Ter afronding een koffie van het huis gekregen, vanwege het 'ongemak' aan de bar te moeten zitten.
De Peperboom is ons nog nooit tegen gevallen. Als je van vis houdt zit je hier helemaal prima. Inrichting is met een knipoog naar het verleden van Veere, allerlei scheepsattributen die als versiering dienen. Bijzonder gastvrije ontvangst, ook als het zo vol zit.
Volgende keer reserveren we voor de zekerheid
Fdekok .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Opweg naar het Nazomerfestival hier in de tuin gegeten. Attente bediening. Tweemaal kabeljauwfilet en eenmaal roodbaarsfilet. Heerlijk met knapperige groentjes en vooraf biologisch paprika wortel soepje. Als nagerecht de bolus trifle, drie laagjes bestaande uit hazelnootijs, mascarpone en Zeeuwse bolus. Wat een verwennerij!
Alexander B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Door de aankondiging dat ze gebruik maken van veel biologische producten naar binnen gegaan. Inrichting een allegaartje van stijlen. Eten viel tegen. Drankjes werd maar de helft geserveerd. Toen ik er naar vroeg, geen verontschuldiging. Tarbot sompig ipv krokant. Ook de biologische kip was vrij smakeloos. Wel echt biologisch? Overal dezelfde wokgroenten onder.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Gisteren sedert lange tijd weer eens gegeten bij De Peperboom in Veere. Het verwondert me altijd weer dat je op zo'n beperkte oppervlakte zoveel binnenhuisarchitectuur en zoveel sfeerverschillen tegen komt. De hoofdzaal is zonder meer bruin, de aanpalende zaal heeft nautische accenten, maar in de serre waan je je in de midi, een indruk die nog door het tuinterras wordt versterkt (als het tenminste niet regent). Wij aten als voorgerechten de proeverij van voorgerechten en gerookte zalm met zoetzure venkel en komkommersalade. Voor de hoofdgerechten ging onze keuze uit naar kalfsribeye met een saus van Veers witbier en gepofte sjalotten, en de dagvis (zeewolf met een subtiele paprikasaus). Bij dit alles dronken wij Pouilly fumé en een tamelijk stevige rode Chileense wijn uit de kelderrestanten. Als nagerechten aten wij gemarineerd rood fruit en mint gemarineerde watermeloen met meloenijs. Het eten was met veel zorg bereid en buitengewoon goed van smaak. De bediening was bijzonder attent al waren er wel wat kleine verschillen in ervaring te constateren. Al met al hebben we zittend aan een mooie tafel in de serre met comfortabele stoelen een memorabele avond in de Peperboom doorgebracht. We zullen er zeker nog eens terug komen.
FrankBarendrecht .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Ik kom altijd met veel plezier in Veere bij de Peperboom, gewoon een restaurant die geen gerechten maakt die overal op de kaart staan. Natuurlijk wel lekker vers en zeer betaalbaar. Ook de wijnkaart is altijd verrassend en ook zeer schappelijk geprijsd.
Het omrijden waard!
Eric W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Waar moet ik beginnen: het was veel te warm binnen, we werden bijna opgejaagd met bestellen om vervolgens in 2 uur alleen het voorgerecht te krijgen. Het hoofdgerecht was bij de helft van de mensen verschrikkelijk (bv vis gebakken wat krokant moest zijn wat zompig was - alsof het in de magnetron was gegaan) en de andere helft ok. Maar de bediening was om te huilen. Geen sorry voor het wachten oid. Het was alsof het onze schuld was. De oudere dame (eigenaar?) moet zich schamen! Zo behandel je klanten niet!

Het ziet er echter wel mooi uit. Goede inrichting - erg bootachtig