De Pelicaan

Meer informatie over restaurant De Pelicaan

• Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Philip C.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Ooit een favoriet voor een informele avond, hebben wij besloten De Pelicaan na een stadswandeling weer te bezoeken. De menu is redelijk beperkt maar met de juiste dagschotel (in dit geval lam) is dit bruine café intiem en gezellig en het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Het is vooral een aanrader in de zomer op hun boot.
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij aten op een zeldzaam zomerse dag op de boot van de Pelicaan die in de Delftse gracht ligt. Dat is natuurlijk prachtig. De kaart is beperkt, en dat vinden wij een pluspunt. De (traditioneel Italiaanse) gerechten zijn heerlijk. Toch heb ik slechts het rapportcijfer 7 gegeven, omdat ik de prijs-kwaliteitverhouding meeweeg. Als je een hoofdgerecht bestelt van 16 of 17 euro, dan zou dit een volwaardig hoofdgerecht moeten zijn. Maar dat is het niet. Je moet dus wel bijgerechten bestellen, waardoor het bij elkaar nogal duur wordt. Bediening is vriendelijk, vrolijk en behulpzaam.
Mhartjes .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Op een zonnige dinsdagavond gegeten op de boot bij de Pelicaan. Het was rustig en wij werden snel geholpen. Hoe drukker het werd, hoe moeilijker de bediening het kreeg. Zo hebben wij ruim driekwartier op ons hoofdgerecht zitten wachten en waren er twee drankjes vergeten. Het was echter verrukkelijk eten en we hebben een gezellige avond gehad met mooi uitzicht.
ArnoldvanOphem .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Toen we bij 't Crabbetje niet terecht konden omdat het was volgeboekt, werden we getipt op de pelicaan.
Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren zeer de moeite waard! De bediening was vlot, vrolijk en vriendelijk. De witte huiswijn was prima en naast enkele 'standaard' whisky's, hebben ze ook een heerlijke zachte staan.
Zeker een aanrader!
Niek W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gezellige drukke tent. Als voorgerecht at ik een vitello tonnato. Hoofdgerecht was gestoofd kalfvlees met salie en citroen. Eerlijk eten met Italiaanse touch. Prima.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het groepsmenu is de prijs echt niet waard. Zeer weinig keus en de gerechten zijn ontzettend afgezaagd. Als voorgerecht de keuze tussen een minestronesoep (niet te eten) en een bruschetta. Hoofdgerechten: geitenkaas, steak of zeebaars (redelijk ok) . Nagerechten: Bakje ijs met niks of tiramisu (helemaal ingezakte gore bende). Dit menu kost alsnog 27 euro per persoon en dat is dus veel te veel.

Ik heb hier meermaals in kleinere setting tot volle tevredenheid gegeten. Maar het groepsmenu is dus dramatisch.
Willembot .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Verrassend goed eten in eetcafe. Wat mij betreft de optimale prijs-kwaliteitverhouding. Vriendelijke bediening en eerlijke gerechten met uitgesproken smaken. Leuke wijnen.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
De grote broer van Rossio, ook in Delft. Het ligt een beetje uit de looproute in het centrum, maar juist daardoor trekt het meer 'locals' dan toeristen. Het restaurant heeft een goede reputatie, en daarom is het verstandig tevoren te reserveren. Wij doen dat meestal niet, en konden nog aan het laatste tafeltje terecht. Wij aten eend en het dagmenu met hert, dit wordt lekker klaargemaakt en met aandacht uitgeserveerd. Volgende keer weer naar het kleine broertje, maar zeker komen wij terug bij De Pelicaan, om onze gasten een verrassende kant van Delft te tonen!
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Hier met oud-collega's gegeten en een gezellige avond gehad. De bediening was vriendelijk en zeer flexibel (sommige collega's kwamen pas toen de rest al aan het hoofdgerecht begon) en het eten smaakte prima.
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Al eerder geweest begin van het jaar en terug vanwege de goede ervaring. Vandaag weer met zijn vieren geweest. De Pelicaan schittert weer met de frieten met knoflook en rozemarijn. De rib eye was waarlijk een genot. Daarom geen aftrek voor het gebrek aan groenten die als side dish extra dienen te worden besteld. In het kader van schoenmaker hou je bij je leest kunnen ze wat mij betreft volstaan met de rib eye en de frieten met knoflook en rozemarijn. Leuke tent; zeker proberen.
Iris A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Samen met mijn partner leuk op de boot gegeten. De bediening was erg vriendelijk en de bestelling stond snel op tafel. Als voorgerecht hadden we huisgemaakt brood, het was leuk geprobeerd en zag er mooi uit maar lekker was het niet. Het brood was erg smakeloos.
Ons hoofdgerecht was een stuk beter, al was het vlees iets te lang doorbakken.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Met moederdag met de hele familie bij de Pelicaan gegeten. De keuze was wat beperkt i.v.m. de grote van de groep (vanaf 8 personen gebruikt men een keuze menu) maar de gerechten die werden geserveerd waren allemaal lekker.

Eigenlijk zie ik het als een eetcafe met een Italiaans tintje. Als voorgerecht was de keuze tussen tomaten/paprika soep of bruschetta. Beide waren erg lekker vooral de soep was erg goed van smaak. Als hoofdgerecht had ik de steak die simpel maar lekker was. Ook de vegetarische gerechten en de vis waren goed ontvangen.

De bediening is wat jong en onervaren maar hielde zich prima staande. Kortom voor een simpele maar lekkere hap is het goed te doen bij de Pelicaan.
Ewartewig .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Gister wezen eten bij de Pelicaan. Osso Buco besteld en mijn vriend had Steak. Sinds we in Argentinië zijn geweest bestelt hij nooit meer steak want als je ooit vlees in Argentinië hebt gegeten lijkt het vlees in Nederland nergens meer op. Maar toch de gok gewaagd dus en het lijkt erop dat we weer steak kunnen eten want het was fantastisch! Echt heerlijk mals, sappig en boterzacht. Ook de Osso Bucco was heerljk!
Mjmt1302 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
op zaterdagavond zat de pelicaan helemaal vol.
de gezellige omgeving maakte het wachten dan ook helemaal goed.
wij waren met z'n vieren en de bruschetta en de knoflookgarnalen als voorgerecht waren heerlijk. de Italiaanse uiensoep leek meer op een tomatensoep maar smaakte goed.
onze hoofdgerechten waren de vegetarische aubergineschotel die enigszins leek op lasagna, en de biefstukken die prima medium en well done gebakken waren.
wat jammer is dat alle hoofdgerechten zonder meer op het bord geserveerd worden. geen blaadje sla of tomaatje kan er vanaf.
hier valt nog wat te verbeteren want het oog wil ook wat.
de bijgerechten zoals frites en sla moeten apart worden besteld.
de rozemarijn friet is overigens een aanrader.
als laatste opmerking: de tafeltjes staan allemaal wel heel krap tegen elkaar.
de bediening heeft zichtbaar moeite om met borden tussen de tafels te laveren en gasten moeten zich ook langs de tafeltjes heen wurmen.
Birgit K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Wat een fijn restaurant is dit toch om ongedwongen te genieten van een gezellig etentje. De bediening is vlot en vriendelijk. Het eten is recht voor zijn raap italiaanse stijl, geen geliflaf maar gewoon stoere smaken op je bord. Gisteravond ontzettend verrast door de heerlijke steak van (zo hoorden we later) een nieuwe leverancier uit Zuid Holland. Er is ruim voldoende keuze uit lekkere wijnen.
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Erg vriendelijke ontvangst in bistro tafereel in centrum Delft. Geweldige keuken met exceptioneel lekkere knoflook/rozemarijn frietjes. Kortom een smakelijk en gastronomische verjaardag!
Han B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Zeer vriendelijke en ongedwongen ontvangst. We waren met een groep van 9 mensen, kregen de keuze uit twee verschillende hoofd-voor- en nagerechten. Zelf gekozen voor een bruschetta met antipasti en een steak. beide zeer goed bereid, de steak, zoals ik gevraagd had, mooi rood en toch warm. Uiteraard de befaamde frietjes erbij, voldoende karafjes kraanwater en een heerlijke zelfgemaakte tiramisu. Als altijd voor herhaling vatbaar.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Ach wat jammer! Gereserveerd en bij aankomst geen tafel vrij. Zeer onprofessioneel personeel die van alles vergat (dus niet 1 dingetje) en ook nog eens de keuken een verkeerde bestelling laten klaar maken. De vorige keren was bijna alles goed en lekker, maar deze avond was erg teleurstellend. Wat nu?
Hennesy .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
sinds tijden weer eens gegeten bij de Pelikaan en zoals altijd heerlijk, ongeclompliceert eten, smakelijke gerechten met als extra bijgerecht bloemkool en broccoli met bagna cauda, mooie witte wijn erbij gekozen.
de bediening is erg vriendelijk en gastgericht, interieur kan hier en daar wel een likje verf gebruiken
Rehtse .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Gaan hier regelmatig even eten, doordeweeks of even voor n voorstelling. Goede wijn met heerlijk gemaakt eten, degelijk, goed over nagedacht mooi eten, vriendelijke bediening.
Konijn, eend, maar ook vegetarisch is hier lekker. Met kinderen is het ook handig dat ze pasta's maken, kleine en grote porties, voor elk wat wils.
kaasplank is altijd goed en als je ijs bestelt is er altijd n variatie aan smaken.
simpel, goed, in balans, lekker eten.