De Pelgrim

4,8
5,8
Pieter R.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Prima kok en keuken. Bediening ronduit slecht, niet of erg laat nakomen van gedane bestellingen en vooral !!! het gewoonweg niet beschikbaar willen stellen van kraanwater als aanvulling van de betaalde drank a €30 (2 pp) - 2 bier + fles wijn. Echt niet van deze tijd. Eigenaresse was niet te vermurwen en bleef halsstarrig bij dit standpunt.
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Een toeristenrestaurant. Weinig aandacht voor de klant, te weinig personeel. Eten is redelijk. De scholfilet was qua smaak goed, maar erg vet. De gebakken mosselen waren goed. Frites waren prima. Helaas moet je voor alles extra betalen. Water, mayonaise enz.
De witte wijn was echt een misser. Het stond op de kaart als een Marlborough (Nieuw Zeeland) en was ook als zodanig geprijst. 5,95 per glas. We zijn een grote fan van deze wijnen en kennen er een flink aantal. Deze wijn miste totaal de kenmerkende smaak van deze wijn en was niet lekker.
De espresso was matig. Alles bij elkaar geen restaurant om terug te komen.
Lekker H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De kaart heeft een ruim aanbod, en zeker met kinderen is dit erg aanlokkelijk.
De gerechten waren matig tot redelijk. Kleine portie voor een flinke prijs.
De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
De aanwezige chagrijnige eigenaar vulde de ruimte met negatieve energie en vreemd dat er tijdens dinertijden een dame neurotisch en doelloos rondloopt met een stofdoek.
Ik ga liever naar de buren
Miranda1970 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij de Pelgrim, na een correcte ontvangst door de eigenaar, begeleid naar een rustige plek ( op ons verzoek) i.v.m onze hond die we bij ons hadden.De bediening was top! Zeer allert en zorgzaam. Op de kwaliteit van het eten was niets op aan te merken. Kortom jullie zien ons spoedig terug.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Ongeinteresseerde bediening, die ondanks een bijna lege zaak niet alert was. Als je een high tea via social deal doet, verwacht dan niet wat er op het menu staat of op het mooie (erby gegooglede???) plaatje....kwaliteit was niet slecht, maar wat een gierig bordje!!! Nog nooit zo'n aanfluiting meegemaakt....als je er een prosecco bij genomen hebt, vraag er om, want anders wordt het "vergeten".....pfff.....geen aanrader!
Bkraak .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vanavond , tweede kerstdag , gegeten bij de Pelgrim in Vrouwenpolder. Bij onze binnenkomst was de eigenaar al te beroerd om onze jas aan te pakken . Helaas was hij het ook, die ons aan onze tafel bediende. De amuse bestond uit een komkommermousse. Jammer dat ik daar nou helemaal niet van hou. De kreeftenbisque is heerlijk en dat gold ook de zeetongetjes. Bij de dame blanche was het prettig geweest als er meer chocoladesaus op zat een apart glaasje hierbij is aan te bevelen. De service scoort minimaal. Nadat hij onze glazen gevuld had "verdween" de fles naar aan tafeltje in de buurt maar meneer vertikte het om de glazen bij te vullen. Dat heb ik dus zelf maar gedaan.
Op een bepaald moment was mijn glas leeg en haalde dat zonder meer van tafel terwijl de fles nog niet eens leeg was. Kortom over het eten ben ik tevreden maar over de "gastheer" kan ik niets positief bedenken .
Walidje .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Eten was prijzig, eigenaar is behoorlijk chagrijnig. Deze tent is puur voor de toeristen je eet er een keer en hebt spijt. Bier smaakte van de tap oud...
Mimade .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vandaag het plan opgevat om in vrouwenpolder te eten zodoende kwamen we uit bij de Pelgrim om dat ze hier voor een ieder van ons wel iets op het menu hadden.

Nadat de bestelling was opgenomen duurde het erg lang voordat het voorgerecht en een drankje klaar was volgens de vriendelijk ober kwam dit doordat de keuken niet erg goed georganiseerd was. De uiensoep was erg lekker en het mandje brood was ook goed. Toen we hierna na een uur nog steeds geen hoofdgerecht haddenn gekregen en wij aan een managerachtige vrouw wilde vragen hoe lang het nog ging duren wees ze naar de ober... Erg jammer dat de ober erg druk was met het uitserveren bij andere tafels misschien wel te druk dat hij over het hoofd zag dat onze glazen al geruime tijd leeg waren. Helaas vonden we toch echt dat het te lang ging duren en hebben we om de rekening gevraagd en zijn zonder hoofdgerecht huiswaarts gekeerd.

De ober vertelde dat de communicatie te wensen over liet en dat was duidelijk te merken. Erg jammer dat hij ook nog eens door de manager(?) er op gewezen werd dat het te druk was om ons nog langer te woord te staan terwijl hij toch echt bezig was om te redden wat er te redden was maar helaas gaan wij nooit meer terug naar deze toko.
Eline J.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wij krijgen een buiten terras om te zitten. En menu gekeken. Deze restaurant, die is mij bekend, als ik naar Zeeland ga reizen. Om Vrouwenpolder en zee te bewonderen.
Daar hebben we een lekker diner gegeten. Op deze dag heb ik via mijn ipad om iens recensie van deze restaurant invoeren. helaas is het mij geweigerd.. het is mij echt raadsel.
Volgende jaar kom ik met mijn vriendin terug, als ik naar Zeeland ga reizen.
Marjon P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Tijdens een fietstocht kwamen wij voor een kopje koffie bij de Pelgrim terecht, altijd jammer als men niet alles kan bieden wat buiten op de borden staat, maar ok koffie en appelgebak was er wel. Wij dachten lekker hoor en waren tevreden met hetgeen men op tafel zette. Al grapte ik nog dat de huisgemaakte appeltaart waarschijnlijk bij de supermarkt vandaan kwam, heel erg zelfgebakken kwam hij niet over. Maar wat ons echt stijl achterover liet slaan was de prijs die men berekende voor de appeltaart (2 x 4 euro) en tevens wat zij rekenden voor de slagroom (2 x 1,50 euro). Ik dacht echt dat zij zich verrekend hadden toen wij 17,40 euro afrekenden voor 2 koffie met gebak. Maar ze verblikten of verbloosten niet.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
In een zoektocht naar welk restaurant in deze omgeving op een maandag in de winter open was, kwamen we hier terecht. Op het eerste gezicht een leuk restaurant, hoge prijzen, maar als de kwaliteit daar naar is, is dat niet erg. De kwaliteit van het eten was echter middelmatig en de porties waren klein.
Als hoofdgerecht had ik gamba's en mijn vriendin had saté, echter toen het kwam, kreeg zij varkenshaas met champignonsaus voorgeschoteld. Toen we aangaven dat het niet klopte, werd dit hersteld, maar mij werd de keus gesteld of ik het warm wilde laten houden of op wilde eten. Dan ga je natuurlijk niet alleen eten en het gevolg waren uitgedroogde gamba's en ook de patat had onder de warmhoudlamp gestaan en was dus slap. De ober kon niet meer uitbrengen dan "tja, ik had het goed doorgegeven, maar ze hebben het verkeerd gelezen in de keuken". Dat kan best zo zijn, maar volgens mij waren excuses wel op hun plaats geweest, gezien er uiteindelijk ook dik een uur tussen voor en hoofdgerecht heeft gezeten... Jammer, niet aan te bevelen helaas...
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Met ze 7-en gegeten op de 3-de kerstdag. Het was heerlijk rustig. Bediening vriendelijk. Het eten was goed, mosselen waren heerlijk, de (grote) zalm moten waren perfect de saus vond mijn dochter geweldig (die houdt van koken, net als ik). De vegetarische maaltijd zag er goed uit. De sate was heerlijk. De porties zijn niet belachelijk groot maar voldoende. Er was aandacht aan het eten besteed. De prijzen zijn boven gemiddeld. De espresso-macchiato werd in een heet kopje geserveerd, dat merk je niet vaak in NL. Jammer was dat je voor extra ketchup moest bijbetalen. De inrichting is als een gezellig bistro-restaurant-bar, alles past bij elkaar en zit er tip-top uit.
17maastricht .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste Kerstdag staat bij ons altijd in het teken van heerlijk Uit eten. Dit jaar naar De Pelgrim geweest en hebben er voortreffelijk gegeten. Complimenten dus voor de samenstelling van het Kerstmenu, en dank voor het super lekkere kopje koffie na. Zo krijg je ze maar weinig! Een echte aanrader voor iedereen, en we gaan zekers weten terug bij de eerst volgende gelegenheid.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Biefstuk gegeten die behoorlijk aan de prijs was. Rood gevraagd, doorbakken gekregen. Terug naar de keuken gestuurd. Toen iedereen klaar was kreeg ik mn biefstuk. Welliswaar rood maar niet sappig. Ik ben geen kenner maar volgens mij was dit geen biefstuk. Laatste keer pelgrim voor ons.
FamKarels123 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Met de familie hier gegeten binnen in het restaurant. Slechte bediening, veel geloop, veel personeel, maar weinig service.

Na een half uur pas de bestelling opgenomen en bijna een uur gewacht op het eten. Ze zien je absoluut niet zitten, vragen niet of alles naar wens is en of het gesmaakt heeft. Cursusje gastvrijheid zou niet verkeerd zijn!

Het eten was verder prima. De drankjes daarentegen absurd. Een half litertje spa 5 euro. En kraanwater schenken ze niet.... Een gewoon klein mandje brood met kruidenboter 4,50.

Een grote teleurstelling en een deuk in de Zeeuwse gastvrijheid en een deuk in de portemonnee.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Helaas serveerde De Pelgrim "Oude Zeeuwse mosselen", waarbij we uiteindelijk zelf moesten vragen of het wel redelijk is 23,50 hiervoor te berekenen. Men deed er in eerste instantie niets op uit.
Ook wordt bij de hoofdgerechten, die bijna allemaal ruim 20 euro kosten geen extra garnituur geserveerd, een tegenvaller.
Nee de Pelgrim heeft ook op ons geen verpletterende indruk gemaakt.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Grote teleurstelling. Erg duur en matige kwaliteit. Duurde erg lang na opnemen bestelling.
Saté met salade: het leek op oud varkensvlees, niet smakelijk. Salade bestond uit enkele blaadjes sla en half tomaatje. Andere gerechten: te kleine porties.
€5,- voor klein flesje spa
€1,50 voor vingerhoedje mayonaise
Een bakje friet voor 3 personen
Wafel met fruit en slagroom enige positieve.
Eenmalig bezoek geweest.
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Met z'n viertjes hier gegeten. Partner had kipfilet met kerriesaus. Was prima. De saus was erg weinig. Maar hij kon er direct saus bij krijgen. De varkenshaas was ook goed. Het ijs als toetje was wel erg zuur. We hebben hier goed gegeten en de bediening was correct.

Janssen10 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Een mooi en zeer goed restaurant vlakbij zee in Vrouwenpolder
Ik heb hier vorige week de hazenpeper gegeten met puree en stoofpeertjes.
Zeer vlotte en leuke bediening en een compliment voor de keuken.
Alles zeer naar wens!
Veere .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Heb in De Pelgrim een fantastisch aspergemenu gegeten.
Vooraf een mooi romige aspergesoep, gevolgd door asperges met een mooie moot zalm en als afsluiting een fijn aardbeiendessert.
Alle gerechten waren zeer goed op smaak en werden mooi gepresenteerd.
De bediening is zeer gastvrij, vriendelijk en correct.
Dit restaurant is een aanrader.