De Peizer Hopbel

Meer informatie over restaurant De Peizer Hopbel

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
PaulRiekjeMaran .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De avond met een vriendelijke doch luidruchtige groep doorgebracht in De Peizer Hopbel. De bediening schrok eerst even, maar paste zich snel en adequaat aan. Klasse! Het werd een gezellige avond. Iedereen was te spreken over het geserveerde eten. Lekker, en mooi gepresenteerd. Ook over de rekening waren we tevreden. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Voor herhaling vatbaar.
Ejosje .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
heerlijk gegeten, we hadden het menu met salade met rib-eye en quinoa, kalkoenfilet met brie en pesto en een aardbeiensoep met ijs toe. Leuke, vlotte bediening. Ongedwongen. Lekker Peizer biertje erbij. We zaten niet in de grootste ruimte maar in een soort voorkamer. Misschien dat door de kleinere ruimte de gesprekken van de andere gasten goed te volgen waren. Maar we kijken met plezier terug op ons bezoek.
Vandijk.caroline .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Met enige regelmaat bezoeken we de Hopbel. Lekker om te zitten en het eten is alleszins redelijk. Tegenwoordig een wat langer fietstochtje er naar toe, maar dat is op deze mooie mei-avond geen probleem. Eerst een aperitief buiten, nog in de nazon. De rose is heerlijk, maar wat aan de karige kant geschonken. De menukaart laat vervolgens wat op zich wachten, maar dat heeft te maken met een gebrek eraan. Vervolgens beiden een voorgerechtje die niet tegelijkertijd opgediend worden, maar wel lekker zijn (o.a. gamba's in knoflookolie)! De mixed grill is vervolgens oke, evenals de asperges op klassieke wijze (yes, geklaarde boter!!), waar ik overigens wel het gekookte ei bij mis en klein gesneden peterselie. Partner bromt iets over weinig mayo, maar redt het er net mee. De bijgevoegde salade mag best groter en in ieder geval in een grotere kom. Dan gaat er iets mis met de nagerechten, die ook al lang op zich laten wachten. Ik moet er naar vragen. We krijgen vervolgens allebei hetzelfde en dat klopt niet. Omdat we al wat lang moesten wachten, blijven beide plankjes staan met de vriendelijke opmerking van de bediening dat we die alvast maar moeten opeten en het bestelde toetje vlot zal komen. Dat klopt en dat verdient een pluim. Alledrie de toetjes gaan op ;-)) Uiteraard zien we er maar twee terug op de rekening. Iets meer aandacht voor het eten en het bedienen en die 8 komt er vanzelf!!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Op eerste paasdag met familie geluncht bij de Peizer Hopbel. We zaten in de wijnkamer (prachtig ingerichte privé-kamer) en daar zaten we heerlijk relaxed. We vonden de open haard wel wat te hoog staan en de stoelen erg laag ten opzichte van de tafel, maar het comfort van de privé ruimte en de relaxte sfeer wogen hier zeker tegen op. De lunch was lekker, maar ik vond het een beetje "gewoontjes" (verschillende soorten brood, croissantjes, krentenbrood, eieren, sla, vleeswaren en kaas). Ik miste ingrediënten als vers fruit, yoghurt, vers sap en bijzonder beleg die het net iets specialer maakten. Wat er stond was echter goed en lekker en met name de salade en de gekookte eieren heb ik zeer gewaardeerd. Wat betreft de service, de bediening was vriendelijk en behulpzaam, maar alle eerder gemelde bijzonderheden (allergieën, vegetarisch eten en wensen) die 3x van te voren besproken waren, waren niet doorgekomen. Men kon niet lezen wat de collega's hadden opgeschreven... Normaal gesproken had ik hierdoor zowel voor het eten als voor de service een veel lager cijfer gegeven, maar aangezien ze er toch voor gezorgd hebben dat we alsnog de juiste dingen op tafel kregen, geef ik deze cijfers. Tip om het nog beter te doen: iets meer fantasie en luxe voor een lunch toevoegen en vooraf gemaakte afspraken beter vastleggen.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Op een vrijdagavond samen met mijn vriendin hier gegeten. Bij binnenkomst werd gelijk onze jas aangenomen en in de garderobe gehangen. We kregen een mooie tafel in een rustig hoekje. Mijn reserveringsnaam stond netjes op een kaartje geschreven. Een dikke plus voor de De Peizer Hopbel.

Heerlijk gegeten, het stoofpannetje met het biertje erbij wat gebruikt is voor het bereiden van de stoofpot. Zeer vriendelijke personeel. Wij komen zeker een keer terug.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met de hele familie (en meer) een overheerlijke High Tea genoten bij de Hopbel. Zoveel thee als we wilden, soepje vooraf en daarna heel veel zoete lekkernijen en sandwiches. En als klap op de vuurpijl verse aardbeien met warme chocodip. Dat was veel meer dan we op konden...
Je kunt werkelijk prachtig zitten in de verbouwde Hopbel. Het is licht, warm, gezellig, ruim: aangenaam! Voor de kinderen is er een doos speelgoed, het haardvuur knettert weliswaar digitaal, maar de uitstraling is niet minder. Wij hebben heerlijk genoten van een goed verzorgde High Tea, lekker gegeten en vriendelijke bediening.
Westerhuisjenj .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op 30 jan. met vrienden zeer plezierig gegeten in de Peizer Hopbel. We waren verrast door de smaakvolle inrichting in combinatie met de verlichting. Mooi licht; warm van kleur en goed gedoseerd. (Sommige restaurants hanteren weinig licht om e.e.a. intiemer te laten lijken maar dat vindt niet iedereen plezant.)
De tafelzetting is variabel in hoogtes: van gewoon tafelhoogte tot statafelhoogte met in beide gevallen goede zitmogelijkheden. Dit geeft een leuke aanblik.
Een hartelijke verwelkoming werd ons deel en we kwamen "hoog" te zitten aan een tafel voor 4.
We beperkten ons tot de huiswijn, zowel rood als wit, die prima aan de verwachtingen voldeed.
Met ons vieren bestelden we een intro in de vorm van een mooi opgemaakte "hapjesplank" met diverse kleine lekkernijen die een mooi intro vormden tot onze hoofdgerechten.
Persoonlijk ging ik voor de kangoeroe-biefstuk op een bodempje met zuurkool en voorzien van een fijn sausje. De biefstuk was prima van smaak en qua samenhang mooi van structuur en niet te mals. (Een kangoeroebiefstuk is vaak iets steviger dan een runderbiefstuk.)
Ook de proporties waren ruim. De toevoeging van Vlaamse friet was prima; de sla echter had wat ons betreft wel wat meer opmaak mogen hebben in bijvoorbeeld een neutrale dressing of iets dergelijks.
Het dessert maakte het geheel prima af. Ook de keuze hierin is ruim te noemen.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Padoesburg .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
We waren blij verrast met ons bezoek aan de Peizerweg Hopbel. We hebben echt uitstekend gegeten in een gezellige ambiance. Zeker geen stijf restaurant. Leuke vlotte bediening. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Voor 25 euro heb je een heerlijk drie gangen menu bereid met heerlijk verse producten. Ook op de porties wordt zeker niet bezuinigd. Verdr trouwens een fantastische selectie aan wijnen! Bij het betalen dreigde het even mis te gaan met het innen van onze diner cheque. De vorige eigenaren waren daarbij aangesloten maar inmiddels zijn er nieuwe eigenaren die de kaart niet langer accepteren. Ondanks verschillende verzoeken aan de diner cheque organisatie blijft de Hopbel op hun site staan. Let hier dus op als je gebruik wilt maken van de Diner cheque!!! Uiteindelijk werd dit probleem keurig opgelost en konden we volgegeten en voldaan weer huiswaards gaan. Chapeau Hopbel voor de goede service en de leuke avond. We komen zeker een keer terug!
Tim1992 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Bedankt voor een heerlijk avondje uit. De Peizer Hopbel wordt steeds beter.
Wat een fantastische wijnen. Vooral de wijnen van het wijnhuis Zenato.
Wij komen snel weer. Want die pan mosselen die naar een andere tafel ging, wil ik ook!

Ik zal het mijn vrinden zeker aanraden!
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De Peizer Hopbel is een heel aardig, sfeer- en smaakvol restaurant. Leuke kaart met lekkere gerechten in een warme ambiance. Het enige nadeel aan deze avond was het feestje in de ruimte naast ons. Harde muziek die om het kwartier weer zachter werd gezet en daarna weer harder ging, gezang, etc. Meerdere gasten hebben hier hun beklag over gedaan, maar een voetbalteam laat zich niet zo makkelijk beteugelen. Terecht ook wel. Het zijn gewoon twee soorten publiek die niet in 1 restaurant (dit is geen eetcafe) samengaan. Als eigenaar zal je toch hierin keuzes moeten maken. Nog een tip. Als het dan gebeurd, verontschuldig je dan aan je gasten en biedt ze wat aan. Gratis drankje, dessert oid zou een geste van goede service zijn geweest. Maar naarmate de avond vorderde verdween de eigenaar ook. Je kan je jonge personeel toch niet opzadelen met ontevreden klanten die klachten uiten? Onprofessioneel!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Onder de nieuwe eigenaars is de hopbel weer een leuk restaurant met een heerlijke kaart.
De ambiance is zeer ontspannen en gezellig
Simon-Robert .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Heb daar meerdere malen gegeten en de High wine gedaan. Het eten is stukken beter geworden met de nieuwe kaart, er is meer variatie en er wordt rekening gehouden met jonge kinderen. Laatste keer dat ik daar heb gegeten heb ik wildzwijn gehad met vooraf camembert gebakken in de frituur en mijn vrouw had de snoekbaars. De kinderen werden verblijd met een kindertapas, een groot plateau met pizzaatjes, bitterballen, komkommer, paprika, kom patat, stukjes frikandel. Kortom een feestmaal voor de kinderen en ze hadden hun eigen kamer naast de onze waar ze konden spelen en eten.
Ons voorgerecht was ok alleen jammer dat de laatste camembert bitterbal leeg gelopen was en we allebei een lege bal op aten. Haar hoofdgerecht was een snoekbaars welke was gelegen op een bedje van aardappelpuree. Het was een niet al te groot stuk maar de smaak was ok. Mijn hoofdgerecht bestond uit wildzwijn medaillons in een goede zoetzure jachtsaus. Het eten was ok maar ook hier was het niet heel veel. De begeleiding van beide gerechten was goed lekkere friet en heerlijke frisse salades.
Het mooiste aan de boerderij is het decor, het ligt onder de rook van Groningen in een leuk dorp. De boerderij was vroeger een brouwerij waar ze de Peizer Hopbel brouwden, helaas is dat er niet meer. Het terras is heerlijk en binnen hangt een unieke sfeer met in de voorkamer de ruimte waar de wijnproeverijen worden gegeven en waar honderden flessen wijn staan uitgestald.
Kortom een absolute aanrader voor een gezellige avond uit!
EmileFrits .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We zijn met ons drieën komen eten. Zeer fijne ontvangst, vriendelijke bediening, bier en wijn van zeer goede kwaliteit, voorgerecht was perfect, hoofdgerecht was super, toetje was uitstekend. Toiletten zijn ruim en netjes, 2 keer geweest en we voelen ons hier thuis, gewoon geweldig. We komen zeker weer. Echt een aanrader!
Yvbo Y.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
we hebben heerlijk gegeten.onze voorgerechten waren top,heerlijk brood er bij besteld.onze hoofdgerechten:de clubburger de kabeljauw en de groentequiche was ook uit de kunst.toetjes doen het altijd goed.de bediening is attent en zeer vriendelijk en de eigenaar kwam ons ook nog even begroeten.komen gauw weer terug
Tobias K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Vandaag waren wij met onze Hollandse vrienden bij Hopbel in Peize.
Onze vrienden wilden afrekenen met een diner cadeaukaart. Bij binnenkomst was al gemeld dat we deze kaart wilden gebruiken voor de betaling van het eten. Daarop werd geen enkel negatief commentaar gegeven.
Bij betaling werd de kaart geweigerd door de (nieuwe) uitbater van Hopbel te Peize.
De uitbater stelde zich in dezen zeer onprofessioneel op en meende zelfs zijn gasten te kunnen uitschelden. Alsof de inschattingsfout van Hopbel te Peize toegerekend zou kunnen worden aan de klant!
Dat was dus eens naar Hopbel in Peize, maar nooit weer!!
Totale beoordeling op basis van het gedrag van de uitbater een 2.
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Tja en dan blijkt de Peizer Hopbel over een nieuwe eigenaar te beschikken. het roer ging om, van een leuke kaart met eten in en op niveau veranderde de kaart (een geplastificeerde placemat) in een kaart met alledaagse gerechten op het niveau van een eetcafé. Wel even slikken. De mooie salonkamers aan de voorzijde zijn niet meer in gebruik en alles vindt nu plaats op de deel. Wennen. Helaas een veel te beperkte kaart. Gekozen hebben we voor het 2 personen tapas voorgerecht, een prima gerecht maar helaas geserveerd zonder het bijbehorende (?) brood. Voor een type eetcafé lag het opnemen en uitserveren op een veel te laag tempo. Het hoofdgerecht (wij gingen voor de krijtbordsuggestie) was gezien de prijs beneden maats. Goedkoop varkensvlees opgeleukt met (teveel) pesto en een zuinig dun plakje brie. De bijgerechten bestonden uit één klein schaaltje frieten (prima friet maar veel te weinig voor 2 personen) en één klein schaaltje aangemaakte sla (prima maar zo gewoon en zo algemeen en voor 2 personen erg karig). Een warme groente zat er niet bij dus al met al voor de keuken een makkie zo'n menu. Waarom dan toch zolang wachten ? Al met al matig eten voor een te hoge prijs en dan vraag je je af waarom zou iemand voor een type eetcafé naar Peize rijden met een stad vol eetcafé's om de hoek ? (Groningen) Tot slot nog 1 tip: duurzaam ondernemen begint met het sluiten van de openstaande buitendeur(en) dan kan het warmtegordijn (blaast de hele avond) uit.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Erg lekker en gezellig gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader is de Eton mess. Kleine kaart, maar met nog 3 week specialiteiten.
Olav E.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Vandaag met m'n team daar gegeten. Speciaal voor ons open op deze dag met aangepast menu. Sinds kort nieuwe eigenaren én nieuwe inrichting. In de nieuwe 'wijnkamer' gegeten aan de Stamtisch. Bourgondisch en stijlvol sfeertje.

Heerlijk gegeten van ons aangepaste menu nadat we met een gezellige borrel waren ontvangen. Mooi afgestemd geheel van zowel voorafje, vis als vlees en overheerlijke toetje.

De wijn paste mooi bij het eten, zowel de witte als rode. (Naam niet genoteerd, doen we volgende keer: want die komt er zeker.

Bediening was zeer goed en passend bij onze 'vertrouwelijke' gesprekken in het team.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Via via kwamen we hier toevallig-vanuit Amersfoort (!) - terecht.
Op een speciale avond "kliekjesavond", voordat het restaurant 2 weken dicht ging.
We hebben het geweten.
We werden gastvrij ontvangen in de gezellige atmosfeer van een modern, maar niet kil, verbouwde boerderij. Bomvolle tent, op de achtergrond een leuk orkest.

Om het de keuken makkelijk te maken hadden we 2 "normale" menu's en 2 vegetarische. Wat het laatste betreft hielden we ons hart vast.... we zijn de geitenkaas zo langzamerhand wel een beetje beu.
Maar nee... we kregen een prachtig bord met een zestal voorgerechtjes, gevarieerd en werkelijk heerlijk: "bitterballen" van risotto, geitenkaas maar dan lekker en luchtig, een soepje van pastinaak en meer. De vleeseters hadden o.m. een zalmbonbon, bitterbal van haas, en ander lekkers. Als hoofdgerecht voor de vleeseters een grote hertenbiefstuk (erg smakelijk, precies goed rosé) met purée en stoofpeertjes, een gemengde groene salade, couscoussalade en frites met zelfgemaakte mayonaise. De anderen kregen een uiterst lekkere Italiaanse ovenschotel van venkel en courgette in een tomatensaus met een soort crumble van paneermeel en dezelfde bijgerechten. De keuken was in een goede bui en we kregen nog een plateau van allerlei kazen uit de regio als "bonus". Met een heerlijke Pedro Ximenez.
Het toetje... goddelijk. Zeg maar een trés grand dessert, prachtig opgemaakt. Met verschillende soorten kletskloppen, chocoladedruppels en -krullen en wat druppels diverse gelei gegarneerd: een creme brulée van passievruchten, een brownie, chocolat mousse, roommousse in chocolade, een frambozen/chocoladelollie en passievruchtenijs.
We hebben zelf één fout gemaakt door hier niet bijpassende wijnen bij te nemen maar een huiswijn, stom en jammer. Maar op "kliekjesavond" in een voor ons onbekend etablissement hadden we echt niet zo'n heerlijke keuken verwacht.

We zijn veelvuldige restaurantbezoekers in de categorie "gemiddeld" tot "1 a 2 sterren". Daarbij ben ik best kritisch en "gemiddeld"zie ik meestal als "voeding, en dan hoef ik niet te koken, en met een beetje geluk gezellig" want meestal valt het eten daarin behoorlijk tegen. De Peizer Hopbel was onze beste value for money, en ook als het eten het drievoudige had gekost was het het meer dan waard geweest.
Maar één maar, daar hadden we echter begrip voor omdat het echt vol was, we geen haast hadden en het gezellig en bruisend was: het eten liet lang op zich wachten.

Een heerlijke en gezellige avond om op terug te kijken!
Wij komen hier zeker terug.
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Hernieuwde kennismaking met de Peizer Hopbel. Prima ontvangst. Mooie gedekte tafels. Voorgerecht was veelbelovend. Erg lekker, goed op temperatuur en "voldoende" Hoofdgerechten waren prima en de patat van uitstekende kwaliteit. Misser: er werd ons gevraagd of we een mandje stokbrood wensten. Door ervaring wijs geworden wetende dat dit een extra is (verkooppraatje) en dus op de rekening terug komt, sloegen wij dit af. Bij ons voorgerecht ontvingen dus ook geen brood en dat hoort er in deze prijsklasse standaard en gratis bij ! Een kleine tip: de heerlijke mayonaise bij de patat voorzien van een lepeltje. Nu dipt men soms per ongeluk aangegeten patatjes in het kommetje en met een lepeltje kan ieder zijn eigen bord van mayo voorzie. De sfeer en het eten zijn absoluut een aanrader, wij komen hier zeker terug.