Meer informatie over restaurant De Peerdestal

• Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Olaf A'dam . Gastronoom (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier de lunch gebruikt. Mooi sfeervol terras. Overzichtelijk kaart. De Caesar Salade was iets karig. Paar spekje en wat ansjovis. Daarentegen was de salade met stilton en peer en stroop een rijkelijk gevuld bord. De kruidenboter of wat het ook mocht zijn bij het brood stelde weinig voor. Kleine wijnkaart met aardige wijnen.
Jolanda I. Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Tijdens onze vakantie twee keer gegeten bij de Peerdestal. Precies zoals het hoort te zijn. Goede sfeer, fijne goed gehumeurde bediening en natuurlijk heerlijk eten. Jammer dat we niet in de buurt wonen!!
Leo P. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Met zen 8 ten gaan eten tijdens fietsvakantie, met slecht weer en heel lekker gegeten en heel vriendelijk ontvangen. Een aanrader !!!!!!!
Fietsvrienden uit Belgie.
Riet I. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Ons 40 jarig samenzijn gevierd met 40 personen op de roosterplaats met de binnentuin, zowel de bediening als de gekozen buffetten waren perfect qua timing en verzorging. Na afloop veel
positieve reacties ontvangen. Absoluut aan te raden.
Floor-5 . Gastronoom (54 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagmiddag heerlijk geluncht in dit restaurant. Het is handig gelegen aan de doorgaande weg, maar met een heerlijk rustig terras. Ook binnen is het een heel leuk plekje. De bediening is vriendelijk, vrolijk en snel. Mijn trio van asperges was bijzonder; soms wat erg experimenteel maar over het algemeen lekker. Het 'waterijsje' van asperge was mij bijvoorbeeld te waterig en de gefrituurde asperges bestonden eigenlijk vooral uit veel gefrituurd deeg - dat dan wel weer goed smaakte. De cocktail van asperge, kip en avocado was erg lekker en ook de mousse van asperge was heerlijk. Tafelgenoten hadden een broodje pittige kip en een 'plate to share' en waren hier heel enthousiast over. Een aanrader!
Frank S. Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na een forse fietstocht even bijkomen bij de Peerdestal. 24 graden en zonnetje, heerlijk. De share plate was lekker en gevarieerd. Terrastopper ook van genoten.
Helaas de bediening stuk minder. Voor het eten om karaf water gevraagd en vergeten. Maar daarna was de bediening ook niet meer in beeld om alsnog te vragen, zeker kwartier niet meer buiten geweest. Pas nadat we klaar met eten waren, kwam het water met een excuusje. Te laat en direct rekening gevraagd.
Enaksekali . Gastronoom (22 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteren hebben we geluncht bij de Peerdestal in Ellecom. Heel vroeger voornamelijk een soort feestschuur, nu een volwaardig restaurant. En helemaal niet slecht ook.

Voor mij een salade van Red Leicester met olijven, gefrituurde kappertjes, artisjokken, tomaat, citroendressing en krenten. De krenten heb ik niet kunnen vinden, wel een berg rucola met een vullingenvernielend zoete dressing, brrrr. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Erbij een hele gewone spa rood, want er moest nog gereden worden.

De overkant genoot van een caesar salad, met Parmezaanse kaas, spekjes, croutons, ei, tomaat, ansjovis en olijven. Beviel prima.
De salade werd daar begeleid door een lekkere Chardonnay.

Erbij een klein formaat ongesneden donker stokbroodje dat net uit de oven kwam, want je brandde er meteen je vingers aan. Eerst af laten koelen dus. Erbij een erg lekkere tomatenboter.

Het interieur is 'knus': een oude maar mooi opgeknapte boerderij, veel donker hout, tamelijk traditioneel maar wel gezellig.

De bediening bestond uit een zeer vriendelijke jongeman, die vlot met de drankjes en de menukaart kwam, maar na een hele tijd nadrukkelijk geroepen moest worden voor het opnemen van de bestelling. Daarna zat er weer de nodige tijd tot het bestelde werd opgediend. Het mag wat vlotter allemaal.
Maar nogmaals: niet slecht.
Marionenleon . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ondanks dat we een uurtje van te voren belden of er nog een plekje vrij was waren we van harte welkom bij de Peerdestal. We waren op de rescensies van Iens afgekomen en daar hebben we geen spijt van gehad.
Prima bediening en mooie warme ambiance. We hadden een mooi plekje in de serre uitgekozen maar de sfeer in het restaurant zelf was prima.
Over het eten niets dan lof. Mijn tafelgenoot had het lentemenu dat bestond uit zalm en bladerdeeg vooraf, roodbaars als hoofdgerecht . Voor mijzelf de carpaccio vooraf. Zeer smakelijk. Als hoofdgerecht de roastbeef en die viel mij zwaar omdat ik daarin de verkeerde keuze had gemaakt. Teveel vlees binnen twee dagen. Maar wel meteen uitgelegd dat het vooral niet aan de goede kwaliteit van dit gerecht lag.
De toetjes waren de perfecte afsluiting van deze avond. Voor mijn tafelgenoot de triffle van het menu en ik heb genoten van de bananenflap van de kaart. Perfecte plek dus. Helaas wonen we te ver weg om vaker te komen maar staat zeker weer op de kaart voor een volgend bezoek in deze omgeving voor ons.
ToineO . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een fijne ontvangst ! Ondanks een vol restaurant (zaterdagavond, half acht) werden we erg vlot naar ons tafeltje gebracht en kregen we onze drankjes zeer snel geserveerd, met een schaaltje lekkere olijven om te snacken.
De tafeltjes staan ruim opgesteld, de ruimte is vrij groot maar handige indeling en verlichting maken het een knus en gezellig restaurant. Het was vol, maar het geluidsniveau was prima: niet boven geroezemoes uit.
De oliven werden gevolgd door warm donker stokbrood met smeuiige smeerseltjes, met zorg op smaak gebracht. Bestellen ging erg vlot, we namen eenmaal het driegangenmenu met geplukte zalm vooraf en vis van de dag (poon), en eenmaal lamsbiefstuk. De vis was krakend vers, prima gegaard (net aan), en zeer smakelijk. De lamsbiefstuk smolt in de mond. Het brood bleef op tafel zonder dat we dat moesten vragen, een karaf kraanwater werd meteen gebracht (en kostte niets), en de aandacht van het bedienend opersoneel in het algemeen was perfect. Het toetje voldeed volkomen aan de inmiddels geschapen verwachtigen: Red velvet cake, heerlijk smeuiig, met rood ijs en rode (bessen) slagroom, en een tapas-dessert met zes heerlijke gerechtjes. Afgesloten met een goede single malt whisky (Balvenie , ik denk 10yrs). Dit was een bezoek dat we iedereen willen aanraden.
O ja: let even op bij het oprijden van het parkeerterrein. Bij de afslag moet je even over het fietspad en dan links. Dus niet vanaf de weg rechtdoor het weggetje op. Dat loopt dood :-). Parkeergelegenhied is er ruim voldoende
Nicky B. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik ben veganist en ik kwam hier voor een verjaardagsfeest. Meteen al hadden ze voor mij een apart gebakje voor bij de thee en steeds hadden ze aparte hapjes gemaakt wanneer er hapjes werden rondgebracht voor de gasten. De service was fantastisch en persoonlijk, heel vriendelijk. Vervolgens kwam de kok persoonlijk met mij een aantal opties voor het avondeten overleggen. Ik kreeg drie gangen, grote porties en het was allemaal erg lekker! Ik ben een grote eter, dus ik waardeerde de porties en de verse groenten en fruit enorm. Bedankt voor de leuke en lekkere dag!
Margarasing . Bourgondiër (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We hebben hier met zeven personen gegeten en iedereen was superenthousiast!
Het was een ongedwongen avond en het eten was boven verwachting. De kok wist van elke gang iets speciaals te maken en daarbij werd ook nog genoeg groente en andere lekkere bijgerechten gebruikt. In sommige betere restaurants krijg je dan maar bijv. één asperge bij je hoofdgerecht, maar hier was alles genoeg. Wij vonden de gerechten in ieder geval heerlijk en hebben al lang niet zo lekker en smaakvol gegeten. Er moet wel een hele goede kok in de keuken staan!!! Bij elk gerecht was ook wel iets bijzonders. Of een apart kruid erbij o.i.d. Complimenten hoor.
Bediening was vlot en ongedwongen. Daarbij vonden wij de prijs van de wijn enzovoort ook niet hoog, dat hebben wij in andere restaurants wel eens anders meegemaakt. Hier kun je nog gerust een lekker wijntje erbij drinken.
We komen hier zeker nog eens terug!!
Stev D. Gastronoom (13 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
vandaag lunch met 4 personen. het weer was ons gunstig gestemd en konden op het terras zitten.
lunchkaart is niet uitgebreid, gekozen werd voor Caesar Salad niet goed gemaakt, grote bladen sla, niet gecoat ( zoals het hoort) aspergesoep was lekker maar kleine portie als lunchgerecht.
Uitsmijter, kan weinig mee mis, Dungesneden, gemarineerde verse tonijn lekker van smaak, ook weer een bescheiden hapje. Brood is net peperkoek met smeersel? niet lekker.
op het terras is het lawaaiig door de doorgaande weg. Decor is bruin cafe.
Kiki-Dejan . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat een feest om hier te eten! Oke, een kritische noot eerst dan maar: op het terras vinden wij het meubilair heel veel afbreuk doen. Lelijk, ronduit. Terwijl er dan weer wel mooie glazen, borden en bestek worden gebruikt, met stoffen servetten. Er zou veel smaakvoller buitenmeubialir bij mogen.
Maar dan: het eten. Heerlijk! Asperges met beenham, zalig. Nog lekkerder: de kabeljauwburger. Stevig en toch mals. De aardappel gratin had voor ons achterwege mogen blijven maar verder: erg lekkere hoofdgerechten. Het toetje - de aardbeientrifle en het chocoladeframbozentaartje- vonden we allebei ronduit verpletterend. Schandalig zitten genieten daarvan! Tel daarbij op de natuurlijk overkomende en hartelijke bediening, een vrolijke kan water op tafel, wijn proeven voordat je kiest (erg lekkere wijn ook!), lekkere hapjes voor het eten (aangeboden door het huis) en het feit dat men niet bepaald karig is met de hoeveelheden, en onze conclusie is: hier kun je nou echt heel fijn eten voor een eerlijke prijs. Prima locatie aan de rand van 'onze' mooie Veluwezoom. Wij komen zonder twijfel terug en kunnen het iedereen aanraden!
Marleen B. Fijnproever (5 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Zeer sfeervol restaurant met veel aandacht van de bediening. We aten het keuzemenu en het was heerlijk. De sushi was bijzonder, met een warm krokant jasje. De spies met zalm, garnalen cocqilles was wat teveel van het goede zodat de smaken teveel doorelkaar liepen. Het toetje met aarbeien was hemels.
PieterMeijer . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Fijn om te eten in een restaurant waar alles klopt. Gezellige uitstraling, leuke bediening en heerlijk eten voor een schappelijke prijs! Wij komen graag terug.
Roweco . Gastronoom (22 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Goed gegeten bij de Peerdestal, maar geen uitzonderlijke ervaring. Leuk decor, maar gezien de prijsstelling van de kaart verwacht ik dan toch ook bijvoorbeeld wat tafellinnen en een wat minder nadrukkelijk aanwezig achtergrondgeluid uit de luidsprekers. Opgewekte bediening, lekkere olijven bij het aperitief, gevolgd door een heerlijk warm broodje met 2 smeerseltjes waarvan ik graag gehoord had wat het precies was. Op verzoek een karafje kraanwater bij de wijn waarvoor niets gerekend werd. Zo hoort het! Ook leuk dat we – ongevraagd – een wijn mochten proeven. Gekozen voor de klassieke carpaccio vooraf en voor mijn disgenote het drieluik van schaal- en schelpdieren. De laatste werd zeer gewaardeerd, mijn carpaccio echter was koelkast-koud en verdronk zo ongeveer in de ruccola-sla welke ik dan ook maar terzijde geschoven heb. Als hoofdgerecht ging mijn disgenote voor de tournedos. Prachtig mooi stuk vlees, prima bereid. De bijgerechten deden echter geen eer aan dit mooie stuk Limousin. Zelf gekozen voor de gebakken eendenborst met quinoa. Hier zelfde ervaring, goede bereiding van de eend, maar een bremzoute quinoa en saus. Een schaaltje handgesneden frites met mayonaise kwam hierbij op tafel. Op zich lekker, maar de kruiden waarmee de frites bestrooid waren vormden een vreemd contrast met onze gerechten. Licht zouten van deze frites was waarschijnlijk beter geweest, om het meer neutraal te houden ten opzichte van de smaken van het hoofdgerecht. Als nagerecht een uitstekende (ook qua prijs/kwaliteit) cheesecake. Afgesloten met een french coffee en een espresso.
Elard V. Gastronoom (25 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Op een steenworp afstand van kasteel Middachten ligt restaurant "De Peerdestal". Omdat we hier goede dingen over hadden gelezen, besloten we hier te gaan eten. Het restaurant ziet er van binnen en buiten sfeervol uit met redelijk wat tafels. We werden vriendelijk welkom geheten door de eigenaresse. De kaart is niet heel uitgebreid, maar er staan alleen maar lekkere dingen op. Intussen kregen we schaaltje lekkere olijven voorgeschoteld. We besloten allebei voor de krokant gebakken kalfssukade te gaan op een bed van een rucolastamppot met een karwijzaadsaus. Na onze bestelling werden we getrakteerd op vers brood met twee smeersels. Het brood was lekker, maar wat ons betreft mocht er ook gewoon roomboter bij geserveerd worden, want de smaken boter waren niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht werd vergezeld door frieten. De kalfssukade was heerlijk en de saus was niet te overheersend. De stamppot paste uitstekend bij het vlees. De frieten waren voorzien van een lichte paprikacoating. Hier moet je van houden. Ik vond het wel lekker, maar mijn tafeldame had liever "naturel" gehad. De portie was ook goed. Niet teveel, maar zeker niet te weinig. De aandacht voor de klant was uitstekend. Hoewel het helemaal vol zat, werden verzoeken direct ingewilligd. Ook was de bediening niet te aanwezig door constant te vragen of alles nog naar wens was. Voor mijzelf bestond het dessert uit een gebakken wentelteefje met amarenenmousse en vanilleroomijs. Dit was echt genieten, heerlijk! Mijn tafeldame ging voor de chocolademousse-sneeuwbal met cantuccini en witte chocolade-ijs. Ook dit was bijzonder lekker. Samenvattend was het een zeer geslaagde avond. Wij kunnen "De Peerdestal" in ieder geval aanbevelen!
Wwachter . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Met z'n vieren gegeten in de Peerdestal te Ellecom. Alle tafels waren bezet, maar de ambiance leed daar niet onder, integendeel. De bediening was heel plezierig, correct en servicegericht. Het 4-gangenmenu overtrof onze verwachtingen. Een zeer royaal voorgerecht met allerlei lekkere vlees- vis- en kaashapjes, een verrassende Thaise currysoep, een prachtige kalfsribeye en een dessert om van te watertanden met bavarois, slagroom, ijs en Cantuccini. Ook de wijnen waren prima. Fijne bijkomstigheid was dat er onbeperkt water werd geserveerd. Werkelijk, het was een groot genoegen.
Roosw . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Er werden bij het eerste drankje heerlijke olijven geserveerd. Een heerlijke entrecote gegeten in een zeer sfeervolle omgeving.
Zeer nette en leuke bediening.
Bij de koffie een heerlijk schaaltje bonbons en koekjes.
Ga er zeker vaker eten.