Meer informatie over restaurant De Peerdestal

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Arthur63 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Een weekendje er tussen uit met z'n tweeën en gereserveerd bij De Peerdestal. Bij binnenkomst werden wij direct vriendelijk welkom geheten en naar onze tafel gebracht. Op de wijnkaart staat een op hout gegiste rosé (Domaine Arjolle) waar wij erg nieuwsgierig naar waren. De verwachting werd overtroffen, wat een heerlijke wijn. Aan beide kanten van de tafel werd dezelfde keuze gemaakt; vooraf brioche met zalm, hoofdgerecht zwaardvis met een saus van port en rode biet en na plateau met drie soorten kaas. Voordat het feest begon kwam er een knapperig warm broodje op tafel met een prima guacemole en heerlijke tomaten-paprika boter en een schaaltje olijven, erg lekker. Tussendoor aan de eigenaar gevraagd of wij mochten weten waar de wijn gekocht kan worden. Gelukkig wilde de eigenaar dit graag met ons delen. Door naar het voorgerecht waar de gerookte zalm iets dikker was gesneden (goed zo!), de andere bereiding van zalm houdt het midden tussen een luchtige zalmmousse en zalmsalade wat het lekker licht maakt. De brioche was vers en een klein beetje knapperig, perfect! De zwaardvis in het hoofdgerecht was goed gegrild, mooi ruitje aan de buitenkant, en rosé aan de binnenkant. Gebakken krieltjes en lekker beetgare groenten erbij, er naast nog een schaaltje Vlaamse patatten, gemaakt zoals het hoort. Bij het menu was de keuze zoals aangegeven een plateau van drie kazen. Wij zijn kaasliefhebbers, dus het verzoek was of wij een bordje konden krijgen met zes soorten waar wij allebei van konden proeven, en uiteraard een glaasje port erbij. Ook hier weer geen enkel probleem, wij werden op onze wenken bediend, er is uitleg bij de kaas, de gastvrouw kwam de flessen port nog laten zien met uitleg en de vraag welke wij bij het kaasplateau wilde drinken, super! Het diner afgesloten met een Latte Macchiato inclusief schaaltje bonbons en andere lekkernijen. Voor ons klopt de totaalbeleving bij De Peerdestal helemaal. Vriendelijke, kundige en vlotte bediening (complimenten, want het was volle bak in het restaurant), goede sfeer, eten en wijn top, wij gingen voldaan en met een glimlach huiswaarts.
P K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Gedineerd met vier. Eigenlijk alles bovenmodaal goed. Bediening alert en vriendelijk. Behalve de Chardonnay waren alle wijnen heerlijk, met name de Malbec. Op voor- en hoofdgerechten niets aan te merken. Lekker en mooi om te zien. we komen zeker terug.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier de lunch gebruikt. Mooi sfeervol terras. Overzichtelijk kaart. De Caesar Salade was iets karig. Paar spekje en wat ansjovis. Daarentegen was de salade met stilton en peer en stroop een rijkelijk gevuld bord. De kruidenboter of wat het ook mocht zijn bij het brood stelde weinig voor. Kleine wijnkaart met aardige wijnen.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
De Peerdestal is na al die jaren nog steeds onze favoriete plek voor allerlei gelegenheden! Gisteren een verjaardagsfeest gehad op de roosterplaats en in de aansluitende tuin.De bediening is super attent; helpt je met alles zonder opdringerig te zijn. Heb je het koud dan kan zelfs in augustus de open haard worden aangemaakt. De high tea was goddelijk; eerst allerlei zoete lekkernijen en later kwamen de hartige snacks en hapjes op tafel.
Jolanda I.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Tijdens onze vakantie twee keer gegeten bij de Peerdestal. Precies zoals het hoort te zijn. Goede sfeer, fijne goed gehumeurde bediening en natuurlijk heerlijk eten. Jammer dat we niet in de buurt wonen!!
Leo P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Met zen 8 ten gaan eten tijdens fietsvakantie, met slecht weer en heel lekker gegeten en heel vriendelijk ontvangen. Een aanrader !!!!!!!
Fietsvrienden uit Belgie.
Riet I.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Ons 40 jarig samenzijn gevierd met 40 personen op de roosterplaats met de binnentuin, zowel de bediening als de gekozen buffetten waren perfect qua timing en verzorging. Na afloop veel
positieve reacties ontvangen. Absoluut aan te raden.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagmiddag heerlijk geluncht in dit restaurant. Het is handig gelegen aan de doorgaande weg, maar met een heerlijk rustig terras. Ook binnen is het een heel leuk plekje. De bediening is vriendelijk, vrolijk en snel. Mijn trio van asperges was bijzonder; soms wat erg experimenteel maar over het algemeen lekker. Het 'waterijsje' van asperge was mij bijvoorbeeld te waterig en de gefrituurde asperges bestonden eigenlijk vooral uit veel gefrituurd deeg - dat dan wel weer goed smaakte. De cocktail van asperge, kip en avocado was erg lekker en ook de mousse van asperge was heerlijk. Tafelgenoten hadden een broodje pittige kip en een 'plate to share' en waren hier heel enthousiast over. Een aanrader!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na een forse fietstocht even bijkomen bij de Peerdestal. 24 graden en zonnetje, heerlijk. De share plate was lekker en gevarieerd. Terrastopper ook van genoten.
Helaas de bediening stuk minder. Voor het eten om karaf water gevraagd en vergeten. Maar daarna was de bediening ook niet meer in beeld om alsnog te vragen, zeker kwartier niet meer buiten geweest. Pas nadat we klaar met eten waren, kwam het water met een excuusje. Te laat en direct rekening gevraagd.
Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteren hebben we geluncht bij de Peerdestal in Ellecom. Heel vroeger voornamelijk een soort feestschuur, nu een volwaardig restaurant. En helemaal niet slecht ook.

Voor mij een salade van Red Leicester met olijven, gefrituurde kappertjes, artisjokken, tomaat, citroendressing en krenten. De krenten heb ik niet kunnen vinden, wel een berg rucola met een vullingenvernielend zoete dressing, brrrr. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Erbij een hele gewone spa rood, want er moest nog gereden worden.

De overkant genoot van een caesar salad, met Parmezaanse kaas, spekjes, croutons, ei, tomaat, ansjovis en olijven. Beviel prima.
De salade werd daar begeleid door een lekkere Chardonnay.

Erbij een klein formaat ongesneden donker stokbroodje dat net uit de oven kwam, want je brandde er meteen je vingers aan. Eerst af laten koelen dus. Erbij een erg lekkere tomatenboter.

Het interieur is 'knus': een oude maar mooi opgeknapte boerderij, veel donker hout, tamelijk traditioneel maar wel gezellig.

De bediening bestond uit een zeer vriendelijke jongeman, die vlot met de drankjes en de menukaart kwam, maar na een hele tijd nadrukkelijk geroepen moest worden voor het opnemen van de bestelling. Daarna zat er weer de nodige tijd tot het bestelde werd opgediend. Het mag wat vlotter allemaal.
Maar nogmaals: niet slecht.
Marionenleon .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ondanks dat we een uurtje van te voren belden of er nog een plekje vrij was waren we van harte welkom bij de Peerdestal. We waren op de rescensies van Iens afgekomen en daar hebben we geen spijt van gehad.
Prima bediening en mooie warme ambiance. We hadden een mooi plekje in de serre uitgekozen maar de sfeer in het restaurant zelf was prima.
Over het eten niets dan lof. Mijn tafelgenoot had het lentemenu dat bestond uit zalm en bladerdeeg vooraf, roodbaars als hoofdgerecht . Voor mijzelf de carpaccio vooraf. Zeer smakelijk. Als hoofdgerecht de roastbeef en die viel mij zwaar omdat ik daarin de verkeerde keuze had gemaakt. Teveel vlees binnen twee dagen. Maar wel meteen uitgelegd dat het vooral niet aan de goede kwaliteit van dit gerecht lag.
De toetjes waren de perfecte afsluiting van deze avond. Voor mijn tafelgenoot de triffle van het menu en ik heb genoten van de bananenflap van de kaart. Perfecte plek dus. Helaas wonen we te ver weg om vaker te komen maar staat zeker weer op de kaart voor een volgend bezoek in deze omgeving voor ons.
ToineO .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een fijne ontvangst ! Ondanks een vol restaurant (zaterdagavond, half acht) werden we erg vlot naar ons tafeltje gebracht en kregen we onze drankjes zeer snel geserveerd, met een schaaltje lekkere olijven om te snacken.
De tafeltjes staan ruim opgesteld, de ruimte is vrij groot maar handige indeling en verlichting maken het een knus en gezellig restaurant. Het was vol, maar het geluidsniveau was prima: niet boven geroezemoes uit.
De oliven werden gevolgd door warm donker stokbrood met smeuiige smeerseltjes, met zorg op smaak gebracht. Bestellen ging erg vlot, we namen eenmaal het driegangenmenu met geplukte zalm vooraf en vis van de dag (poon), en eenmaal lamsbiefstuk. De vis was krakend vers, prima gegaard (net aan), en zeer smakelijk. De lamsbiefstuk smolt in de mond. Het brood bleef op tafel zonder dat we dat moesten vragen, een karaf kraanwater werd meteen gebracht (en kostte niets), en de aandacht van het bedienend opersoneel in het algemeen was perfect. Het toetje voldeed volkomen aan de inmiddels geschapen verwachtigen: Red velvet cake, heerlijk smeuiig, met rood ijs en rode (bessen) slagroom, en een tapas-dessert met zes heerlijke gerechtjes. Afgesloten met een goede single malt whisky (Balvenie , ik denk 10yrs). Dit was een bezoek dat we iedereen willen aanraden.
O ja: let even op bij het oprijden van het parkeerterrein. Bij de afslag moet je even over het fietspad en dan links. Dus niet vanaf de weg rechtdoor het weggetje op. Dat loopt dood :-). Parkeergelegenhied is er ruim voldoende
Nicky B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik ben veganist en ik kwam hier voor een verjaardagsfeest. Meteen al hadden ze voor mij een apart gebakje voor bij de thee en steeds hadden ze aparte hapjes gemaakt wanneer er hapjes werden rondgebracht voor de gasten. De service was fantastisch en persoonlijk, heel vriendelijk. Vervolgens kwam de kok persoonlijk met mij een aantal opties voor het avondeten overleggen. Ik kreeg drie gangen, grote porties en het was allemaal erg lekker! Ik ben een grote eter, dus ik waardeerde de porties en de verse groenten en fruit enorm. Bedankt voor de leuke en lekkere dag!
Margarasing .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We hebben hier met zeven personen gegeten en iedereen was superenthousiast!
Het was een ongedwongen avond en het eten was boven verwachting. De kok wist van elke gang iets speciaals te maken en daarbij werd ook nog genoeg groente en andere lekkere bijgerechten gebruikt. In sommige betere restaurants krijg je dan maar bijv. één asperge bij je hoofdgerecht, maar hier was alles genoeg. Wij vonden de gerechten in ieder geval heerlijk en hebben al lang niet zo lekker en smaakvol gegeten. Er moet wel een hele goede kok in de keuken staan!!! Bij elk gerecht was ook wel iets bijzonders. Of een apart kruid erbij o.i.d. Complimenten hoor.
Bediening was vlot en ongedwongen. Daarbij vonden wij de prijs van de wijn enzovoort ook niet hoog, dat hebben wij in andere restaurants wel eens anders meegemaakt. Hier kun je nog gerust een lekker wijntje erbij drinken.
We komen hier zeker nog eens terug!!
Stev D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
vandaag lunch met 4 personen. het weer was ons gunstig gestemd en konden op het terras zitten.
lunchkaart is niet uitgebreid, gekozen werd voor Caesar Salad niet goed gemaakt, grote bladen sla, niet gecoat ( zoals het hoort) aspergesoep was lekker maar kleine portie als lunchgerecht.
Uitsmijter, kan weinig mee mis, Dungesneden, gemarineerde verse tonijn lekker van smaak, ook weer een bescheiden hapje. Brood is net peperkoek met smeersel? niet lekker.
op het terras is het lawaaiig door de doorgaande weg. Decor is bruin cafe.
Kiki-Dejan .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat een feest om hier te eten! Oke, een kritische noot eerst dan maar: op het terras vinden wij het meubilair heel veel afbreuk doen. Lelijk, ronduit. Terwijl er dan weer wel mooie glazen, borden en bestek worden gebruikt, met stoffen servetten. Er zou veel smaakvoller buitenmeubialir bij mogen.
Maar dan: het eten. Heerlijk! Asperges met beenham, zalig. Nog lekkerder: de kabeljauwburger. Stevig en toch mals. De aardappel gratin had voor ons achterwege mogen blijven maar verder: erg lekkere hoofdgerechten. Het toetje - de aardbeientrifle en het chocoladeframbozentaartje- vonden we allebei ronduit verpletterend. Schandalig zitten genieten daarvan! Tel daarbij op de natuurlijk overkomende en hartelijke bediening, een vrolijke kan water op tafel, wijn proeven voordat je kiest (erg lekkere wijn ook!), lekkere hapjes voor het eten (aangeboden door het huis) en het feit dat men niet bepaald karig is met de hoeveelheden, en onze conclusie is: hier kun je nou echt heel fijn eten voor een eerlijke prijs. Prima locatie aan de rand van 'onze' mooie Veluwezoom. Wij komen zonder twijfel terug en kunnen het iedereen aanraden!
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Zeer sfeervol restaurant met veel aandacht van de bediening. We aten het keuzemenu en het was heerlijk. De sushi was bijzonder, met een warm krokant jasje. De spies met zalm, garnalen cocqilles was wat teveel van het goede zodat de smaken teveel doorelkaar liepen. Het toetje met aarbeien was hemels.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Super leuke aangename ervaring! Wij komen hier graag terug en rijden met groot plezier zo een 3 uur rijden vanuit Brugge/België om hier te eten en wat te fietsen inde mooie Veluwe.leuke sfeer, zeer vriendelijke bediening, zeer lekker eten (superbe ris de veau! !!)een adres om te onthouden!!!
PieterMeijer .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Fijn om te eten in een restaurant waar alles klopt. Gezellige uitstraling, leuke bediening en heerlijk eten voor een schappelijke prijs! Wij komen graag terug.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Goed gegeten bij de Peerdestal, maar geen uitzonderlijke ervaring. Leuk decor, maar gezien de prijsstelling van de kaart verwacht ik dan toch ook bijvoorbeeld wat tafellinnen en een wat minder nadrukkelijk aanwezig achtergrondgeluid uit de luidsprekers. Opgewekte bediening, lekkere olijven bij het aperitief, gevolgd door een heerlijk warm broodje met 2 smeerseltjes waarvan ik graag gehoord had wat het precies was. Op verzoek een karafje kraanwater bij de wijn waarvoor niets gerekend werd. Zo hoort het! Ook leuk dat we – ongevraagd – een wijn mochten proeven. Gekozen voor de klassieke carpaccio vooraf en voor mijn disgenote het drieluik van schaal- en schelpdieren. De laatste werd zeer gewaardeerd, mijn carpaccio echter was koelkast-koud en verdronk zo ongeveer in de ruccola-sla welke ik dan ook maar terzijde geschoven heb. Als hoofdgerecht ging mijn disgenote voor de tournedos. Prachtig mooi stuk vlees, prima bereid. De bijgerechten deden echter geen eer aan dit mooie stuk Limousin. Zelf gekozen voor de gebakken eendenborst met quinoa. Hier zelfde ervaring, goede bereiding van de eend, maar een bremzoute quinoa en saus. Een schaaltje handgesneden frites met mayonaise kwam hierbij op tafel. Op zich lekker, maar de kruiden waarmee de frites bestrooid waren vormden een vreemd contrast met onze gerechten. Licht zouten van deze frites was waarschijnlijk beter geweest, om het meer neutraal te houden ten opzichte van de smaken van het hoofdgerecht. Als nagerecht een uitstekende (ook qua prijs/kwaliteit) cheesecake. Afgesloten met een french coffee en een espresso.