De Pauw

Gelkingestraat 52 9711 NE Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Pauw

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

Meer informatie over restaurant De Pauw

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

Henk R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Prima bourgondische ambiance. Goed voor een speciale gelegenheid.
Djamila S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Geweldige bediening, je voelt je echt te gast. Goede gerechten, het voorgerecht (salade) was iets te simpel en hoofdgerecht had te weinig smaak. Verder fantastisch met bijpassende wijnen. Een geslaagde avond.
Erlof H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Na heel lang weer eens bij de Pauw gegeten. Het restaurant was qua inrichting nauwelijks veranderd, een beetje gedateerd dus, maar het misstaat nog steeds niet. De ontvangst en bediening waren hartelijk en met flair. We hebben geweldig lekker gegeten, al zijn de gerechten aan de veilige kant, het verrassingselement is er niet of nauwelijks aanwezig. Goede wijn die misschien iets meer uitleg kan gebruiken. Al met al een prima ervaring, knap om je niveau al die jaren zo hoog te kunnen houden.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Voor het eerst gegeten bij de Pauw. Na een hartelijke ontvangst erg lekker gegeten. Bediening erg correct. Inrichting iets gedateerd maar dit past nog wel in het totaal. Wij komen hier zeker terug.
Coenraad R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
De inrichting zag eruit alsof er al 10 jaar niks meer vernieuwd was. Het paste niet bij de zeer hoge kwaliteit van het eten.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Alle gerechten even lekker. De coquille vooraf was perfect met een heerlijk saus. Als afsluiter de trolley met desserts, een feestje van verschillende smaken.
ceeslangebeeke .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was weer uit de kunst, complimenten! Het sluitstuk van de avond is de ruime keuze aan desserts van de kar die langskomt. Conclusie: een aanrader voor wie van lekker eten houdt!
brinkmann .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Hartelijke ontvangst, goede sfeer, goede uitleg en af en toe een geintje tussendoor. Het 3 gangenmenu via de AH actie was uit de kunst. Gewaagde combinaties, maar verrassend lekker. Wij hebben genoten!
Sanne K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wij waren met de AH restaurantactie uiteten. Aanvankelijk was het erg rustig in het restaurant, maar naar mate de avond vorderde werd het drukker en was de sfeer zeer positief en gezellig. De gerechten waren niet heel groot, maar zeer smaakvol, waardoor wij na het voorgerecht besloten ook het tussengerecht te nemen. Het 4-gangen diner was ontzettend lekker en als laatste de welbekende toetjestrolley. Daarnaast was de bediening top, betrokken, ontzettend vriendelijk en ging een geintje niet uit de weg.
Wij komen hier ongetwijfeld nog eens.
H.J. G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het is altijd weer een feestje om bij "de Pauw" te zijn. We komen zeker alweer 20 jaar bij dit geweldige restaurant. Je bent er echt gast! Heerlijk eten met een bijpassende wijn ,in een sfeervolle ambiance . En.... tot besluit de geweldige trolley met zoete heerlijkheden of kaas. echt voor elk wat wils. Kort om, "de Pauw" is een echte betaalbare aanrader!
Dineke W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Wat heerlijk om hier weer eens te eten! Te beginnen met de amuse, het lekkere brood, verrukkelijk voorgerecht, tongstrelende soep en hoofdgerecht van hert! Het "grand" menu waarvan het ene gerechte nog lekkerder dan het andere. De bediening als altijd uitermate vriendelijk en voorkomend.
En dus duidelijk dat we hier vaker moeten komen!
hazelkelly .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
goed rekening gehouden met dieetwensen. Voorgerecht was heerlijk, eveneens het hoofdgerecht. De dessert trolley echt een teleurstelling. Cheesecake droog en oud, creme brulee veel te zacht, wijn ijs meerendeels gesmolten. Vindt het zelf jammer dat het erg stil is. Geen achtergrond muziek en door de zeer professionele benadering van het personeel is een ieder erg ingetogen en fluisterden de meeste gasten.
Met de 2 voor 1 actie van ah goed te doen maar voor de volle pond was ik niet tevreden geweest.
Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten, de wijn de keuken, perfect! Als vanouds heerlijk. Dank voor een fijne avond, Theo c.s. Afz. Bert Steendam c.s.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance en met zeer attente bediening. Er was echte aandacht en humor. Van harte aanbevolen!
rberting .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Eindelijk weer eens gegeten in restaurant De Pauw. De vrouw in de bediening had er duidelijk minder zin dan wij.
Bestellingen werden niet goed opgenomen en het uitserveren van alle gerechten ging zonder geluid met een gezicht als een oorwurm. Gelukkig waren de gerechten smaakvol en mooi opgemaakt en wist de restaurantmanager wel wat hospitality inhoudt.
Annet M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Waren hier op bezoek geweest met ah bon. Dit deed echter niets af van service en het eten!!! We hebben enorm genoten. Van de amuse tot aan het dessert. Prachtig opgemaakte borden, keurige service, verse producten, heerlijke smaakcombinaties en super mals vlees. We waren de laatsten uiteindelijk maar voelden ons tot aan het moment dat we weg gingen welkom. Fijne sfeer en muziek. Wij komen graag weer!
G S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het eten was geweldig, vol lof. Minpunt was dat het er erg koud was. We hebben een andere plek gekregen nadat we aangaven dat het koud was en of dat de verwarming niet optimaal werkte of dat we onder de airco zaten dat weet ik niet maar het maakte wel dat ondanks het heerlijke eten en de gastvrijheid en vriendelijkheid van het personeel, wij het niet erg vonden om naar huis te gaan.
schoolklas .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met de ah bonnen gereserveerd. Na wat onduidelijkheid over welke gerechten van het 4 gangen diner gewenst waren voor onze 3 gangen, hebben we heerlijk gegeten. Ook de vegetarische en glutenvrije gerechten waren heerlijk. Mocht je van grote porties houden dan ben je bij de Pauw niet aan het juiste adres, hoewel de onvolprezen trolley met nagerechten alle gaatjes opvult. De acoustiek is wel een aandachtspunt. We hebben een heerlijke avond gehad en de jarige zoon kreeg zelfs wat meer crème brûlée dan gebruikelijk was! Heel leuk.
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Als je een stevige eter bent, dan moet je niet naar de pauw gaan. Alleen de plakken brood waren stevig aan de maat. Voor de rest zeer kleine porties. Als daar nu tegenover stond dat het op culinair hoogwaardig niveau stond, maar dat was het ons inziens niet. Wij hoefden in ieder geval onze fingers er niet van af te likken. De bediening was vriendelijk en aardig maar dat maakte het niet goed. Voor ons met onze AH kaarten een verkeerde keus.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten was wel lekker maar prijs kwaliteit was niet goed.
Weinig kleur op het bord.
Bediening was wat té afstandelijk wat ons betreft.
Inrichting wat saai.