De Pauw

Gelkingestraat 52 9711 NE Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Pauw

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

Meer informatie over restaurant De Pauw

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

Eten8,5/10
Service8,7/10
Decor7,8/10
W P. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het hoofdbestanddeel van het hoofdgerecht van het verrassingsmenu was te summier. Het thema van het verrassingsmenu: producten van het seizoen, kwam niet tot zijn recht.
Rinus V. (0 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Monique V. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Joëlle S. Fijnproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik wilde hier al erg lang eens eten, en ik ben blij dat dit eindelijk eens is gelukt!
We hadden een restaurantdeal van de AH gebruikt hiervoor, en het viel ons niets tegen.

Het voorgerecht was niet helemaal mijn staatje, maar mijn vriend viel het heel erg in de smaak. Wel kon ik proeven dat het goed bereid was. Het hoofdgerecht was uitmuntend, en het nagerecht met de trolley was ook erg lekker.

De service en het decor zijn bij de Pauw op niets aan te merken.

En echte aanrader dus.
Frans H. Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het is een luxe om een avond te worden verwend in dit prachtige restaurant.alleswordt in het werk gesteld om een gast zich thuis te laten voelen.top! Dit was ook zo met de restaurant actie.
MMouse . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het welkom was buitengewoon vriendelijk en gastvrij.
Er werd voor mij speciaal een caipirinha gemaakt hoewel deze niet op de kaart stond, met extra veel ijs en limoen zoals ik hem graag heb.
Het eten was heerlijk. Verrassende combinaties en het zag er prachtig uit.
De bediening was bijzonder attent, prettig, had gevoel voor humor en persoonlijke aandacht. Precies goed, niet opdringerig.
Al met al een warm bad, we voelden ons echt verwend en komen zeker terug.
Harriettesmidt . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We hebben hier met z'n vieren heerlijk gegeten. De desserttrolleys zijn onovertroffen goed. Het decor is stijlvol/klassiek maar een tikkeltje gedateerd.
Esther H. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben gisteren ontzettend lekker gegeten bij restaurant De Pauw. Onze Golden Retriever ging ook mee en hij werd als een vorst onthaald. Direct werd er een bak water voor hem "geserveerd". We hadden een kaart van de AH restaurantactie, maar aan niets was te merken dat we maar de helft hoefden te betalen. De service en bediening waren voortreffelijk. Het 4 gangen diner was geweldig. Een grote smaak sensatie. Alles smaakte ontzettend lekker. Wanneer we volgend jaar weer een lang weekend in Groningen zijn gaan we zeer zeker bij restaurant De Pauw eten, want het was ronduit geweldig!
Hessel O. Gastronoom (55 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gebruik gemaakt van de AH actie, maar dat maakte de belevenis er niet minder om. Dat wil bij andere restaurants ook nog wel eens anders zijn. O.a. heerlijke variatie op salade nicoise gegeten en natuurlijk een heerlijk grand dessert van de trolly. Dit alles met heerlijke wijntjes en attente bediening.
Hansvermaat1 . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Stijlvol, attent en lekker. Een aanrader voor wie een beetje " chique" uit eten wil. Verhouding kwaliteit en prijs prima.
Wellicht is een uitbreiding van de bierkaart naar een speciaal biertje aan te bevelen.
Als afsluiting de bekende trolleykar voor het dessert.
Evelienfranse . Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een bewuste keuze/kennismaking, waar ik echt naar uit gekeken heb. Een luxe restaurant, waar ik me wat goedkoop voelde door de actie van AH. Kan aan mezelf liggen, maar ook aan het feit dat gelijk benoemd werd dat onze reservering verkeerd was gegaan (internet fout, nu teveel AH gasten), maar het zou goed komen. We kregen 1 rolletje 1 A4 menu voor 4 personen. Dus even wachten en zoeken naar de bedoeling. Om er vervolgens achter te komen dat er geen keuze qua eten is, onder elke gang staat dan weer wel een rijtje wijnen waar je uit kunt kiezen. Bijzonder! Niet iedereen eet graag vis en vlees (varkenswang - lekker) tegelijkertijd. Wat heet als je vegetarisch blijkt... Dan zoekt men een oplossing, zo begreep ik.
Kleine porties, mooi eten in een simpele ambiance. Fijn dat het menu op tafel blijft liggen. Kun je nog es nakijken wat je eet. Water wordt inderdaad - heel fijn - steeds bijgeschonken.
Postklep . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het eten was heerlijk, verfijnd maar niet te pretentieus. Onze waterglazen werden telkens tussendoor bij geschonken, er was lekker brood bij het diner en de desserttrolley is een feest. De bediening was zeer correct, bescheiden en met humor. Het restaurant is licht en rustig ingericht.
Dickiedick1968 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wat een geweldige avond hebben wij gehad bij de Pauw! Een aanrader voor iedereen die meer wil dan alleen een bord eten. Alle lof voor de service en de keuken. Een restaurant die weet hoe je de klanten een hele mooie avond kan geven. We komen snel weer.
J D. Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij De Pauw! We namen het 3 gangen diner met een flesje Lirac Blanc. De amuse bestond uit een klein soepje van paprika en tomaat, heerlijk vers brood met boter er bij, als voorgerecht de kabeljauw, en het hoofdgerecht de kalfsrib-eten met cantharellen. Het smaakte allemaal super! De sfeer is gezellig en de bediening erg attent en aardig. Zeker een plek om eens vaker te eten.
Hansritadv . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Bij De Pauw is het altijd verrassend en heerlijk. Met zorg bedacht en opgediend. Een aanrader voor iedereen! Kwaliteit is eigenlijk op sterniveau.
Beatrijsbosman . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Samen met een vriendin hier gegeten naar aanleiding van de restaurant-actie bij Albert Heijn. Goed eten, gastvrij ontvangen en prima tijd tussen de gerechten door ! Top !
M.a.pasma . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het was allemaal heerlijk en een zeer gastvrij onthaal!
Een klasse diner met de AH-aktie, inclusief de befaamde toetjestrolley.
AtjeAngela . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het Albert heijn menu was heerlijk. We hebben genoten van onze avond bij de pauw en komen zeker snel terug om de gewone kaart te proberen.
Marina V. Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We werden gewoon helemaal in de watten gelegd, erg vriendelijk personeel we werden echt niet als /iens AH mensen ontvangen.
Heerlijke eten Zeer goede wijnen we gaan zeker terug.
Brinkmann . Gastronoom (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Alle gangen waren erg goed ook de tijd tussen de gangen was prima. Het personeel was super vriendelijk. Al met al een geslaagde avond.