De Pauw

Gelkingestraat 52 9711 NE Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Pauw

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

Meer informatie over restaurant De Pauw

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance en met zeer attente bediening. Er was echte aandacht en humor. Van harte aanbevolen!
Rberting .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Eindelijk weer eens gegeten in restaurant De Pauw. De vrouw in de bediening had er duidelijk minder zin dan wij.
Bestellingen werden niet goed opgenomen en het uitserveren van alle gerechten ging zonder geluid met een gezicht als een oorwurm. Gelukkig waren de gerechten smaakvol en mooi opgemaakt en wist de restaurantmanager wel wat hospitality inhoudt.
Herdy_en_Heleen .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Annet M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Waren hier op bezoek geweest met ah bon. Dit deed echter niets af van service en het eten!!! We hebben enorm genoten. Van de amuse tot aan het dessert. Prachtig opgemaakte borden, keurige service, verse producten, heerlijke smaakcombinaties en super mals vlees. We waren de laatsten uiteindelijk maar voelden ons tot aan het moment dat we weg gingen welkom. Fijne sfeer en muziek. Wij komen graag weer!
G S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het eten was geweldig, vol lof. Minpunt was dat het er erg koud was. We hebben een andere plek gekregen nadat we aangaven dat het koud was en of dat de verwarming niet optimaal werkte of dat we onder de airco zaten dat weet ik niet maar het maakte wel dat ondanks het heerlijke eten en de gastvrijheid en vriendelijkheid van het personeel, wij het niet erg vonden om naar huis te gaan.
Schoolklas .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met de ah bonnen gereserveerd. Na wat onduidelijkheid over welke gerechten van het 4 gangen diner gewenst waren voor onze 3 gangen, hebben we heerlijk gegeten. Ook de vegetarische en glutenvrije gerechten waren heerlijk. Mocht je van grote porties houden dan ben je bij de Pauw niet aan het juiste adres, hoewel de onvolprezen trolley met nagerechten alle gaatjes opvult. De acoustiek is wel een aandachtspunt. We hebben een heerlijke avond gehad en de jarige zoon kreeg zelfs wat meer crème brûlée dan gebruikelijk was! Heel leuk.
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Als je een stevige eter bent, dan moet je niet naar de pauw gaan. Alleen de plakken brood waren stevig aan de maat. Voor de rest zeer kleine porties. Als daar nu tegenover stond dat het op culinair hoogwaardig niveau stond, maar dat was het ons inziens niet. Wij hoefden in ieder geval onze fingers er niet van af te likken. De bediening was vriendelijk en aardig maar dat maakte het niet goed. Voor ons met onze AH kaarten een verkeerde keus.
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een fijn restaurant is dit toch, en dat al ruim 3 decennia lang. We hebben met 4 personen een heerlijke avond gehad. De atmosfeer is geweldig: mooie inrichting, mooi gedekte tafels, lekkere stoelen, een attente gastheer en goede bediening. Het Pauw-menu staat garant voor heerlijke gangen met de dessert trolley als afsluiting. Nagenoeg alle tafels waren bezet en toch kwamen de gerechten in precies het goede tempo op tafel. De aangeraden wijnen daarnaast waren ook erg lekker. We komen zeker terug.
Olga H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg duur. Beperkte keuze. Slechte bediening. Lange wachttijd. Ze waren niet vriendelijk en niet aardig tegen ons. Zou iedereen een bezoek aan de pauw te Groningen afraden. Zonde van je geld!
J.n.veen .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Weer een heerlijke avond gehad met verrassend gerechten. Vriendelijk personeel prettige sfeer. Altijd weer een belevenis om daar te eten. Het hele team staat garant voor een super avondje genieten.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Amuse was een verrassend en smaakte goed. Voorgerecht was ook heerlijk. Eén van de hoofdgerechten stelde ons teleur. Een stukje snoekbaarsfilet werd op een bergje droge quinoa geserveerd. Het erbij geserveerde truffelschaafsel had volledig het aroma en de geur verloren. Er was geen truffelsmaak aan te herkennen. Ook niet aan de truffeljus. De chefkok liet mededelen dat het gerecht aan zijn opzet voldeed. Tsja, wat kun je dan nog zeggen. Het andere hoofdgerecht, zacht gestoofde rundersukade, was overigens verrukkelijk. En ook op het dessert viel niets aan te merken. De porties vonden wij, als matige eters, bijzonder zuinig. Gelukkig werd er een flinke hoeveelheid brood bij geserveerd.
Robbiegrunnen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vorig jaar ook gegeten tijdens de AH Iens actie. Toen was het teleurstellend. Gisteravond hebben we echter heerlijk gegeten en komen snel weer eens terug!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Ik kan alleen maar complimenten uitdelen en dat is al heel lang zo 28 jaar geleden voor het eerst daar gegeten en het is en blijft een Geweldig restaurant. Met Verrassend lekker en goede gerechten. Met verrukkelijke wijnen
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk gegeten, echt een avond uit ipv ergens een hapje eten. Super bediening en het dessert.....heerlijk! Wij komen zeker nog eens terug!
Joanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Het eten was echt heel bijzonder en werd ook met charme en kennis geserveerd. Alleen duurde het vreselijk lang voordat het verscheen. Gek genoeg werden de voorgerechten in een normaal tempo geserveerd en hebben we toen echt 45 minuten zitten wachten op het hoofdgerecht. En dat was nog nadat we er drie keer om gevraagd hadden. Dessert en kaas (nou ja, die staan al klaar op roltafels) waren wel weer op tijd, maar daarna hebben we 5 x om de rekening moeten vragen. En wij zijn geen ongeduldige mensen (we waren toen al meer dan drie uur bezig met maar drie gangen). Kortom: neem de tijd hiervoor--want die zul je ook nodig hebben.
Hannekesulman .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Het diner ( AH actie) was erg lekker. Keuze uit 3 of 4 gangen. In mijn geval een heerlijke vissalade vooraf, na smakelijke amuze ( risotto kroketje was lekker; rijstkoekje te zout), gevolgd door een hoofdgerecht bestaande uit eend, creme van bietjes en aubergine, stukje gebakken aubergine en een aardappeltje. Heerlijk en daarbij fraai opgediend. De rode wijn, een zachte volle Crianza, was goed. De bediening erg vriendelijk en beleefd. We hadden een leuk tafeltje vlak bij een raam. Pauw is architectonisch gezien niet het fraaiste restaurant. Desalniettemin hadden we een smakelijke en gezellige avond.
Ellyverheggen .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Het was sfeervol, wij werden als twee prinsessen behandeld. een super aanrader, je had beslist niet het gevoel dat je als tweedehands klant behandeld werd omdat het tweede menu gratis was.
L D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Voor dit restaurant is de prijskwaliteit erg goed. Wachttijd is normaal. We hebben een heerlijke avond gehad. Met lekker eten en een goede service
W P.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het hoofdbestanddeel van het hoofdgerecht van het verrassingsmenu was te summier. Het thema van het verrassingsmenu: producten van het seizoen, kwam niet tot zijn recht.