De Pasta Kantine

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
6,9
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Bediening amateuristisch. Geen citroen bij tonic, geen nieuw glas bij bestelling nieuw drankje. Contact krijgen met bedienend personeel gaat erg moeizaam (het was helemaal niet druk!). En een serveerster met kort blond haar die altijd een weerwoord heeft. Maar straks meer hierover.

De zaak ziet er leuk uit. Dit was heel treurig genoeg de highlight van de zaak. Jammergenoeg was de pasta vd dag uitverkocht. Als alternatief hadden mijn tafelgenoten pasta met gerookte zalm gekozen. Een paar flintertjes gerookte zalm en de pasta was droog door geringd hoeveelheid saus. Gemiste kans. De rucola was op, er werd aangegeven dat er als alternatief gemengde sla bij de tomaten mozzarella salade kwam. Op het verzoek de sla naast de mozzarella en tomaat te doen ipv door elkaar kwam er een heel verhaal , bottom line: niet mogelijk. Wanneer je wijn besteld krijg je maar een bodempje. Ikzelf had pasta met gamba's (al waren het eigenlijk toch meer garnaaltjes). De smaak van de pesto was goed. De pasta gelukkig al dente. De pasta was maar net net gecoat in de pesto...op de vraag of ze extra pistachenootjes had werd geantwoord dat ze ongebrand waren en die ging ze echt niet geven. Je kan ze even in de pan bakken en ongebrand was ook prima geweest maar goed....De rode lijn van de avond: zuinig zuinig zuinig. In deze prijscategorie zijn in de buurt vele andere zaken waar je beter kan eten. Zonder rare serveerster.
Food L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
De Pasta Kantine is niet ongezellig ingericht, maar wel erg rumoerig. De bediening is vriendelijk. Na (te) lang wachten werd het hoofdgerecht gebracht. De pasta's zijn ongeinspireerd: veel olie, weinig andere ingredienten, ook heel weinig saus. De kleine porties zijn maatje voorgerecht, de grote porties eigenlijk ook.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Lekker geluncht op het terras van deze leuk zaak. Personeel was zeer vriendelijk. Broodje zalm was erg lekker. De volgende keer gaan we voor een pasta.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voor een culinaire belevenis in een andere stad zochten we een hotspot. Ons oog viel op deze trendy topper. In deze buurt veel keuze uit restaurants, voornamelijk voor bevolkt door locals.

We namen plaats aan een tweetje achterin de zaak, met zicht op de hectiek van de open keuken.
Onze keuze viel op de antipasti voor twee personen met daarbij 'n klein formaat pasta als hoofdgerecht. Doordat één serveerster verantwoordelijk is voor het uitserveren van de dranken, loopt dat niet heel erg vlot.

Het voorgerecht en het hoofdgerecht zijn lekker van smaak en schappelijk geprijsd, dat zelfde valt op voor de goede kwaliteitswijnen.

We laten ons verleiden tot een lekker zoet dessert met koffie. De koffie is een regelrechte afknapper, wat 'n smerige slappe bak. De bediening weet ons te melden dat ze, gezien de drukte, met een "normaal" koffiemachine werken. (ja, dat hadden we al gezien)

Al met al een heerlijk tentje, dat met vrouwelijke en enthousiaste bediening zorgt voor 'n prima culinaire belevenis. Maar please, doe iets aan die koffie.
j Z.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Maandagavond heerlijk in het zonnetje op het terras gegeten.
Hier nu al een paar keer gegeten en ga iedere keer weer tevreden op naar huis.
Bediening is altijd vriendelijk en mn melanzane was erg smakelijk.
Zjo .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een ontzettend leuke zaak!!!
Heerlijk op het terras geluncht. Mijn tafelgenoot had een heerlijk broodje vitello tonato, ikzelf een rijk gevulde lunch salade.
De bediening is heerlijk Rotterdams, vriendelijk gezellig en no nonsens, ik hou d'r van!!!!!!!
Cat W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Salade gegrilde groenten zaten slechts 4 stukjes courgette in, verder erg weinig. Pasta met kip was oké, maar ook niet erg bijzonder. Personeel matig, vragen vaak of je nog drinken wil. Alleen ambiance is leuk.
Marny O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Echt superlekker gegeten daar. Vooraf bruschetta pomodoro. Smaak klopte helemaal.
Daarna een pappardelle con gamberie pesto di spinaci. Heb echt zitten genieten hiervan.
De hoeveelheid, smaak en combi was top. Als toetje de tiramisu......deze overtrof de mijne en dat komt maar heeeeel weinig voor. Kortom echt een aanrader en mij zie je hier zeer zeker binnenkort weer.
Clr K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Als voorgerecht tomatensoep en bruschetta. Die waren heerlijk. Alleen de hoofdgerechten waren minder. De serveerster heeft dit doorgegeven aan de keuken maar helaas niets mee gedaan verder. Lasagne miste smaak en de pasta garnalen in groene saus ook.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wisselend, weet niet zo goed wat er van te vinden. 3 lekkere gerechten en 3 smakeloze.
Mijn vrouw had spaghetti besteld, voorop de kaart staat dat je ook glutenvrij kan krijgen. Zonder dat te melden kreeg ze dikke penne, laat ze daar nou ook niet van houden. Het vervelendste is geen excuus of ik zal het doorgeven. Dan hoort er ook kaas op te zitten maar die was ver te zoeken, dus een beetje extra gevraagd... daar moesten we zelfs weer voor betalen. Al met al geen beste ervaring.
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig restaurant al vele.malen prima gegeten .vriendelijk personeel.lekkere antipasti. Moeilijk kiezen uit de vele pasta 's. Pasta van de maand of keus van de chef. En dan eindigen met een heerlijke tiramisu en limoncello.....concept voor een gezellige avons
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
De Pasta Kantine is precies wat de naam al zegt: het draait voornamelijk om het eten van pasta in een ongedwongen sfeer. De kwaliteit van de 3 bestelde gerechten (Penne Romana, Spaghetti alla Bolognese en een Spaghetti Puttanesca) is prima. De prijs-kwaliteitverhouding is helemaal goed. Prettige plek met fijne mensen, om even snel of iets uitgebreider te gaan eten.
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
We eten hier bijna wekelijks. Het is er fijn om snel even te eten. De pasta's zijn tegen een zeer schappelijke prijs ende drempel is laag. Helaas was de puttanesca van de menukaart verdwenen maar onlangs als pasta van de maand opgenomen. De rest van de pasta's zijn zeker aan te raden. Kwaliteit is stabiel - een enkele keer net niet maar dat word altijd netjes opgelost. Personeel is vriendelijk en vooral de bedrijfsleidster heeft echt een Rotterdamse hart voor de zaak. Wat ook fijn is dat ze speelgoed voor de kinderen hebben!
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gegeten op de vroege zondagavond, niet al te druk, vriendelijk personeel, voorgerecht plank met anti pasta wat heerlijk smaakte, daarna lasagne paddenstoelen en pasta met rundvlees voor mijn tafelgenoten , prima gerechten met als afsluiten dessert warme appeltaartjes. Kortom gezellige avond en lekker gegeten.

Robbert-Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Geen aanrader! Geen vriendelijke service. Wij willen een gerecht bestellen en ipv spaghetti vragen wij om penne. Dit is niet mogelijk terwijl de zaak voor driekwart leeg is. Eten is ok, niet top.
Karine L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
De tent was helemaal vol maar gelukkig heb ik een plekje kunnen bemachtigen. Van binnen ziet het er erg knus en gezellig uit met lange tafels waar iedereen een tafel met elkaar deelt. Ik had een kleine portie spaghetti vongole besteld wat super lekker was. Helaas was de kleine portie wel erg klein, het leek bijna op een voorgerecht. Bediening was aardig en behulpzaam. Ik kom zeker vaker terug!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Hier kortgeleden een keer gegeten met drie personen. Eenvoudige gerechten, tomatensoepje, salade met gegrilde groenten en Spaghetti alla carbonara. De soep leek nog het meest op opgewarmde tomatenpuree met veel peper. Vooraf hadden we gevraagd of de gegrilde groenten warm waren, werd bevestigend beantwoord. Ze waren koud, overigens gold hetzelfde voor de spaghetti. Daar zou je bij de italiaanse kolenbranders niet mee wegkomen. Voor ons geen tweede keer!
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gisteravond hier binnengestapt rond 21:00, je zou denken dat de topdrukte dan wel over is.. Mijn vriend en ik hadden gehoopt op een beter alternatief voor de zogenaamde budget Italianen in de stad, maar dit viel tegen. De prijs is zacht, maar dat is ook zeker in alles terug te vinden. In eerste instantie na 20 minuten zelf naar het personeel moeten lopen om iets te drinken te krijgen, want geholpen werden we helaas niet. Mijn vriend had een pittige variant op pasta pesto, die op zijn zachtst gezegd 'niet te douwen' was. De zaadlijsten waren niet verwijderd uit de pepers die meebereid waren, waardoor het voor zowel Nederlandse als Italiaanse begrippen vele malen te pittig was. (Misschien leuk in een Surinaams rotihuis) Zelf een pasta met stoofvlees op, deze was redelijk maar wel wat aan de flauwe kant. De serveerster gaf aan dat we eerder hadden moeten aangeven dat de pasta niet lekker was, dan hadden we wat anders gekregen.. Maar gezien er geen serveerster in onze buurt te bekennen was hebben wij afgerekend (zonde enige compensatie) en besloten dat dit de eerste én de laatste keer was!
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Wat een onwijs leuke tent om snel een heerlijk bord pasta te eten. De smaken zijn erg goed en gaan verder dan de huis, tuin en keuken Bertollismaken. De bediening is vriendelijk en kundig. Een klein probleem met een verkeerde bestelling werd razendsnel opgelost. Klasse!
Voor een hapje eten dat niet de hele avond hoeft te kosten is dit een uitstekende aangelegenheid! Ik kom zeker terug.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ondanks een eerdere slechte ervaring toch nog maar een keer geprobeerd. We bestelden een fles biologische wijn waarvan een voorbeeld op tafel stond maar kregen een andere. Van het personeel kregen we te horen dat dit wel de zelfde was maar de fles had alleen een ander etiket. De wijn was op het randje. Vervolgens bestelden we een plankje met kleine hapjes wat prima was. Vervolgens hebben we ruim een uur zitten wachten op ons hoofdgerecht wat men uiteindelijk vergeten was door te geven aan de keuken. Omdat we zolang zaten te wachten hadden we inmiddels een tweede fles wijn besteld. De bedrijfsleidster gaf het jonge personeel de schuld van deze fout terwijl ze zelf zat te kletsen met een bekende van haar. Als goedmakertje werd ons een glas wijn aangeboden terwijl we nog een halve fles wijn hadden staan. Uiteindelijk kwam het hoofdgerecht. Geen van ons vijven werd er blij van. De prijzen van de Pasta kantine zijn laag dus je zou kunnen zeggen prijs kwaliteit is goed. Ik ben van mening dat de gerechten veel smakelijker kunnen. Nu twee keer geweest en dus niet meer.
Beste Benk,
Heel vervelend om te lezen en onze excuses. Wij zullen dit natuurlijk bespreken met het team en er voor zorgen dat we er van leren en verbeteren. Klopt het dat u zo'n 3 weken geleden bij ons heeft gegeten? Dit maakt het wel heel moeilijk om een aantal zaken te achterhalen. Vriendelijke groet.

Reactie van proever:

Om precies te zijn 7 april. Ik zat nu toevallig op Iens en moest er aan denken. Waarom ik alsnog een reactie heb geplaatst is dat de bedrijfsleidster weet waar ze me kan vinden maar blijkbaar in de veronderstelling is dat ze de zaak goed af heeft gehandeld (net als dat ze een collegaatje de schuld gaf terwijl ze zelf zat te kletsen en al eerder had kunnen waarnemen dat er iets niet goed ging) en het niet nodig vind om alsnog achteraf haar excuses aan te bieden. Oplossing had in mijn beleving moeten zijn of hoofdgerechten niet afrekenen of tweede fles wijn van de rekening halen want die hadden we besteld omdat de eerste fles op was en het eten er nog niet was. Als er iets mis gaat eet je namelijk sowieso niet lekker meer en dat is zonde.