De Pasta Kantine

6,7

Jouw recensie over het restaurant De Pasta Kantine

Marianne Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, gezellig personeel. Toetje was een mooi slot aan een heerlijke avond. We komen zeker nog eens terug. Pasta met rundvlees, nooit gegeten maar een echte aanrader.
Robbert-Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Na vorig jaar 2x een slechte ervaring te hebben gehad (1x eten, 1x personeel) nu maar weer geprobeerd.
Het was zondagavond en erg rustig bij de Pasta kantine. We willen bestellen en mijn hoogzwangere vriendin vraagt of het eitje hardgekookt kon wat op de pasta hoort. Tot onze grote verbazing komt de serveerster terug dat de keuken het te druk heeft (zaak zat niet eens voor 1/4 vol) om het eitje hardgekookt te maken.
Ongelofelijk hoe dit restaurant het gewoon keer op keer lukt om te bevestigen dat ze op allerlei vlakken het meest slechte restaurant van Rotterdam centrum zijn!
Ga hier niet eten!
R K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten. Pasta met rozemarijnworst (favoriet!) en salade Cantina, met een lekker glaasje rosé. Ik kom hier graag.
j Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Het was alweer een tijdje geleden na ons laatste bezoek, en gelukkig ook vanavond beviel het ons weer prima.
Prijzen zijn nog steeds meer dan schappelijk voor de kwaliteit van onze gerechten.
Saldes die we besteld hadden waren vers en verrassend.
De bediening zeer vriendelijk en geeft de nodige informatie over gerechten buiten de kaart om.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Had Tortello di Carne als hoofdgerecht. Portie was teleurstellend klein, smaak was erg flauw (laf is een betere omschrijving). Dit heeft met de Italiaanse keuken eigenlijk niets te maken. Jammer
eter123 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Bediening amateuristisch. Geen citroen bij tonic, geen nieuw glas bij bestelling nieuw drankje. Contact krijgen met bedienend personeel gaat erg moeizaam (het was helemaal niet druk!). En een serveerster met kort blond haar die altijd een weerwoord heeft. Maar straks meer hierover.

De zaak ziet er leuk uit. Dit was heel treurig genoeg de highlight van de zaak. Jammergenoeg was de pasta vd dag uitverkocht. Als alternatief hadden mijn tafelgenoten pasta met gerookte zalm gekozen. Een paar flintertjes gerookte zalm en de pasta was droog door geringd hoeveelheid saus. Gemiste kans. De rucola was op, er werd aangegeven dat er als alternatief gemengde sla bij de tomaten mozzarella salade kwam. Op het verzoek de sla naast de mozzarella en tomaat te doen ipv door elkaar kwam er een heel verhaal , bottom line: niet mogelijk. Wanneer je wijn besteld krijg je maar een bodempje. Ikzelf had pasta met gamba's (al waren het eigenlijk toch meer garnaaltjes). De smaak van de pesto was goed. De pasta gelukkig al dente. De pasta was maar net net gecoat in de pesto...op de vraag of ze extra pistachenootjes had werd geantwoord dat ze ongebrand waren en die ging ze echt niet geven. Je kan ze even in de pan bakken en ongebrand was ook prima geweest maar goed....De rode lijn van de avond: zuinig zuinig zuinig. In deze prijscategorie zijn in de buurt vele andere zaken waar je beter kan eten. Zonder rare serveerster.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
De Pasta Kantine is niet ongezellig ingericht, maar wel erg rumoerig. De bediening is vriendelijk. Na (te) lang wachten werd het hoofdgerecht gebracht. De pasta's zijn ongeinspireerd: veel olie, weinig andere ingredienten, ook heel weinig saus. De kleine porties zijn maatje voorgerecht, de grote porties eigenlijk ook.
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Lekker geluncht op het terras van deze leuk zaak. Personeel was zeer vriendelijk. Broodje zalm was erg lekker. De volgende keer gaan we voor een pasta.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voor een culinaire belevenis in een andere stad zochten we een hotspot. Ons oog viel op deze trendy topper. In deze buurt veel keuze uit restaurants, voornamelijk voor bevolkt door locals.

We namen plaats aan een tweetje achterin de zaak, met zicht op de hectiek van de open keuken.
Onze keuze viel op de antipasti voor twee personen met daarbij 'n klein formaat pasta als hoofdgerecht. Doordat één serveerster verantwoordelijk is voor het uitserveren van de dranken, loopt dat niet heel erg vlot.

Het voorgerecht en het hoofdgerecht zijn lekker van smaak en schappelijk geprijsd, dat zelfde valt op voor de goede kwaliteitswijnen.

We laten ons verleiden tot een lekker zoet dessert met koffie. De koffie is een regelrechte afknapper, wat 'n smerige slappe bak. De bediening weet ons te melden dat ze, gezien de drukte, met een "normaal" koffiemachine werken. (ja, dat hadden we al gezien)

Al met al een heerlijk tentje, dat met vrouwelijke en enthousiaste bediening zorgt voor 'n prima culinaire belevenis. Maar please, doe iets aan die koffie.
j Z.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Maandagavond heerlijk in het zonnetje op het terras gegeten.
Hier nu al een paar keer gegeten en ga iedere keer weer tevreden op naar huis.
Bediening is altijd vriendelijk en mn melanzane was erg smakelijk.
Zjo .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een ontzettend leuke zaak!!!
Heerlijk op het terras geluncht. Mijn tafelgenoot had een heerlijk broodje vitello tonato, ikzelf een rijk gevulde lunch salade.
De bediening is heerlijk Rotterdams, vriendelijk gezellig en no nonsens, ik hou d'r van!!!!!!!
Catharina W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Salade gegrilde groenten zaten slechts 4 stukjes courgette in, verder erg weinig. Pasta met kip was oké, maar ook niet erg bijzonder. Personeel matig, vragen vaak of je nog drinken wil. Alleen ambiance is leuk.
Marny O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Echt superlekker gegeten daar. Vooraf bruschetta pomodoro. Smaak klopte helemaal.
Daarna een pappardelle con gamberie pesto di spinaci. Heb echt zitten genieten hiervan.
De hoeveelheid, smaak en combi was top. Als toetje de tiramisu......deze overtrof de mijne en dat komt maar heeeeel weinig voor. Kortom echt een aanrader en mij zie je hier zeer zeker binnenkort weer.
Clr K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Als voorgerecht tomatensoep en bruschetta. Die waren heerlijk. Alleen de hoofdgerechten waren minder. De serveerster heeft dit doorgegeven aan de keuken maar helaas niets mee gedaan verder. Lasagne miste smaak en de pasta garnalen in groene saus ook.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wisselend, weet niet zo goed wat er van te vinden. 3 lekkere gerechten en 3 smakeloze.
Mijn vrouw had spaghetti besteld, voorop de kaart staat dat je ook glutenvrij kan krijgen. Zonder dat te melden kreeg ze dikke penne, laat ze daar nou ook niet van houden. Het vervelendste is geen excuus of ik zal het doorgeven. Dan hoort er ook kaas op te zitten maar die was ver te zoeken, dus een beetje extra gevraagd... daar moesten we zelfs weer voor betalen. Al met al geen beste ervaring.
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig restaurant al vele.malen prima gegeten .vriendelijk personeel.lekkere antipasti. Moeilijk kiezen uit de vele pasta 's. Pasta van de maand of keus van de chef. En dan eindigen met een heerlijke tiramisu en limoncello.....concept voor een gezellige avons
Boudewijn B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
We eten hier bijna wekelijks. Het is er fijn om snel even te eten. De pasta's zijn tegen een zeer schappelijke prijs ende drempel is laag. Helaas was de puttanesca van de menukaart verdwenen maar onlangs als pasta van de maand opgenomen. De rest van de pasta's zijn zeker aan te raden. Kwaliteit is stabiel - een enkele keer net niet maar dat word altijd netjes opgelost. Personeel is vriendelijk en vooral de bedrijfsleidster heeft echt een Rotterdamse hart voor de zaak. Wat ook fijn is dat ze speelgoed voor de kinderen hebben!
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
De Pasta Kantine is precies wat de naam al zegt: het draait voornamelijk om het eten van pasta in een ongedwongen sfeer. De kwaliteit van de 3 bestelde gerechten (Penne Romana, Spaghetti alla Bolognese en een Spaghetti Puttanesca) is prima. De prijs-kwaliteitverhouding is helemaal goed. Prettige plek met fijne mensen, om even snel of iets uitgebreider te gaan eten.
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gegeten op de vroege zondagavond, niet al te druk, vriendelijk personeel, voorgerecht plank met anti pasta wat heerlijk smaakte, daarna lasagne paddenstoelen en pasta met rundvlees voor mijn tafelgenoten , prima gerechten met als afsluiten dessert warme appeltaartjes. Kortom gezellige avond en lekker gegeten.

Robbert-Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Geen aanrader! Geen vriendelijke service. Wij willen een gerecht bestellen en ipv spaghetti vragen wij om penne. Dit is niet mogelijk terwijl de zaak voor driekwart leeg is. Eten is ok, niet top.