De Pasta Kantine Breda

Sanne F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Yv7171 H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Paar keer al langs gelopen en vond het er zo leuk en gezellig uitzien dat we uiteindelijk maar besloten om naar binnen te lopen voor een diner (zondagavond). Het was rustig binnen. Fijne sfeer. Bediening kwam redelijk snel bij ons en was vriendelijk, soms duurde het wat langer of moesten we zelf een seintje geven. Jammer genoeg zaten er al fruitvliegjes in mijn glas wijn toen die werd gebracht. Kreeg gelijk een nieuwe.
Vervolgens was de lasagne die ik wilde er niet meer, ook de paste die m'n vriendin wilde was op...okeej, dan maar wat anders uitzoeken.
Uiteindelijk pasta met zalm besteld, had er wel wat meer van verwacht...smaakte oké. Al met al een wat teleurstellende ervaring, had meer verwacht van deze plek.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Vrijdag 12 mei zouden we gezellig samen (totaal 4 personen) een hapje gaan eten in de Pastakantine in Breda. Bij binnenkomst waren we erg enthousiast over het interieur. Helaas verdween ons enthousiasme snel. Halverwege ons voorgerecht stond er al iemand aan onze tafel klaar met 2 borden pasta. Er werd niets gevraagd, de borden werden gewoon op tafel gezet. Het voorgerecht bleef staan, daar werd verder ook niets over gevraagd en of we nog drinken wilden…tja, die vraag hebben we heel de avond sowieso niet voorbij horen komen. Uit beleefdheid wachtten de 2 personen aan de tafel met het eten van hun pasta tot ook de overige 2 personen hun pasta hadden. Het idee was om natuurlijk samen een hapje te eten. Nou, haal dat samen maar weg. Wij hebben veel geduld, maar na 10 minuten begonnen we ons toch af te vragen waar de overige pasta’s bleven. De pasta’s die mijn twee vriendinnen al wel hadden gekregen, begonnen natuurlijk koud te worden dus zijn ze alvast maar gaan eten. Uiteindelijk een serveerster (bedrijfsleidster?) aangesproken en gevraagd waar het hoofdgerecht van de andere 2 personen bleef. Geen reactie van de desbetreffende persoon, alleen een arrogante blik. Nog geen woord kwam eruit, of ze draaide zich om naar de keuken. Uiteindelijk kwam ze dan toch aan onze tafel staan met de deal dat ze de 2 half opgegeten pasta’s mee terug zou nemen (en of ze dan de gamba’s eruit zou halen??!) om vervolgens later weer met 4 borden terug te komen. Nou nee, bedankt. Breng gewoon de 2 overige hoofdgerechten. Onze eetlust werd alleen maar minder en een uur lang ben je niet gezellig aan het kletsen, maar loop je je alleen te irriteren. Zo jammer van je avond. Uiteindelijk na 25 minuten kregen de overige 2 personen ook hun hoofdgerecht. We hadden 3 x een kleine portie besteld en 1 x een normale. De bediening wist echter niet te melden wat nu de kleine en de normale portie was. Ok, zet maar neer. Nog geen excuses hebben we gehoord. Als kers op de taart van de avond die toch al verpest was kwam er nog een stel binnen. Zij werden genegeerd door het personeel en vertrokken dan ook (terecht) na 5 minuten met boze blikken naar buiten. Oei. Daar schrik je van. Heb je zo’n mooie tent, maar heb je personeel die totaal niet weet wat gastvrijheid is. Pastakantine gezellig samen uiteten? Nou, wij zetten er geen stap meer binnen. Wat een aanfluiting is die zaak voor Breda.
Judith -.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Waardeloos. Ben er nu voor de tweede keer geweest en weet nu zeker dat ik er nooit meer naartoe ga.
De eerste keer dreef mijn pasta in een laag olie van 1 cm.
Deze keer pasta met ansjovis. Deze visjes zijn super zout, opletten dus! Maar bij de pastakantine waren de visjes verpulverd door de gehele pasta. Gevolg......super zoute paste. Niet te eten. Aanbod om iets anders te nemen. Nee dank u, ben klaar daarbij is iedereen klaar met eten, beetje ongezellig. Echter, geen alternatief in de vorm van korting, gratis drankje of wat dan ook. Dan begrijp je het niet helemaal.
Trouwens is de akoestiek ook een drama in die tent, het klinkt ook echt als een kantine.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Mooi restaurant met een gezellige sfeer. De pasta was erg goed en lekker, de voorgerechten en nagerechten vielen wat tegen. Had wat meer authentiek Italiaans verwacht maar de kaart is toch wat meer op de Hollanders toegespitst. Over 3 gangen hebben we ongeveer 3 uur gedaan. De wachttijd was erg lang, al vonden we dit niet erg.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
26 maart 2017 er gegeten. Rumoerige zaak,drankjes zijn er vlot maar het duurt lang voor de bestelling wordt opgenomen.
De kleine portie orreccietta was prima en goed van smaak.
De kleine portie spaghetti bolognese was amper een half bord en zelfs voor een kleine eter onvoldoende,met honger van tafel dus.
Niet voor herhaling vatbaar
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Om 18.20 tafeltje gekregen, hadden 1 voorgerecht, pommodorisoep 1 hoofdgerecht van 10 euro keuzemenu en 1 a la carte hoofdgerecht.. Soep kwam tegen 18.50, om 19.20 maar eens gevraagd waar de hoofdgerechten bleven.oeps, was fout gegaan volgens de serveerster omdat we maar 1 voorgerecht hadden besteld (??). Keuken ging alsnog aan de slag. Om 19.40 nog maar eens, iets boos, gevraagd waar het hoofdgerecht bleef, antwoord:wordt nu afgewerkt. Of we een drankje van het huis wilden, ja dus...
Om 19.45 kwamen de hoofgerechten, waren redelijk van smaak/kwaliteit maar echter niet dusdanig dat het het wachten waard was. Om 20.20 afgerekend, 43 euro waarvan 10 euro voor keuzemenu,we hadden 2 glazen wijn p.p. extra bijbesteld ivm lange wachttijd, echt jammer, 2 uur voor 1 soepje en 2 hoofgerechten.
Al met al een teleurstelling.
R B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Bar slecht helaas. Linguine met mosselen.. Mosselen niet gaar. Pasta is een zompige kluw touw. Bediening te weinig affiniteit met horeca.
Mark en Ina B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk pasta restaurant met zeer goede prijs kwaliteit. Pasta's ook in kleine portie te bestellen, industriële look, en bediening top, helemaal goed! Ook mooie wijnen en Italiaanse bieren. Aanwinst voor Breda
Bram C.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Leuke sfeer en zeer attente bediening. De Antipasta die we als voorgerecht namen was lekker en veel. De pasta's die we als hoofdgerecht hadden waren OK qua smaak maar door chaos bij de uitgifte van de gerechten was de pasta van mijn vriendin bijna koud.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Op 28-11 bij binnenkomst om 18.45 aangegeven dat we om 19.45 uiterlijk weg moesten ivm bioscoop kinepolis. Geen probleem, beide serveersters wisten er van . Direct voorgerecht met drankje gehad. Inmiddels kregen de tafels om ons heen , zij waren later binnen al hun eten. Na diverse malen aangegeven te hebben dat we naar de bios moesten, zeiden ze dat het er aan kwam, maar nooit wat gezien. Om 19.45 zijn we vertrokken zonder te hebben gegeten. Hebben de drankjes betaald en het voorgerecht. Weinig meelevendheid van de manager, hadden wel een geste verwacht. Ze gaf nog aan dat als het eten klaar zou zijn, we het mee konden nemen. Zag ons niet met een zak pasta in de bios zitten. Komen dus nooit meer terug en zijn met een hongerig gevoel in de bios beland. Wel op tijd de film kunnen zien
Rachelle____ .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Afgelopen weekend bij de Pasta kantine in breda wezen eten. Aankleding is leuk en heeft inderdaad echt dat kantine gevoel. We hadden gereserveerd maar op moment van aankomst was onze tafel nog niet vrij. De gastvrouw gaf aan dat ze duidelijk had aangegeven bij de gasten die aan onze tafel zaten dat ze maar tot 19 uur hadden. Wel een beetje gek aangezien wij om 19 uur daar zouden moeten zitten. Wellicht een idee om dit voortaan tot een kwartier van te voren te doen zodat het personeel ruim nog de tijd heeft om de tafel weer op te dekken en schoon te maken. Bovendien scheelt dit voor alle gasten die reserveren maar dan alsnog moeten wachten op een tafeltje. We hebben allebei een pasta besteld wat brood en een kleine salade. Dit tegelijkertijd met gasten die naast ons, achter ons en voor ons zaten. Vervolgens kregen de gasten om ons heen allemaal na een kwartier hun gerecht op tafel. Maar dat van ons kwam pas een half uur later? Best vreemd. Eenmaal ons eten gekregen viel het portie brood allereerst al tegen, veeel te weinig. Beide pastas vielen zeker niet in de smaak. De pasta carbonara bevatte lenteui terwijl dit niet was aangegeven op de kaart. De smaak hiervan overheerste en nam de verwachte carbonara smaak weg. De strozzapreti pollo e pesto bevatte geen kipfilet stukjes maar kippendij (ook niet aangegeven op de kaart). De smaak hiervan is anders en voor wie daar niet van houdt is dit geen fijne verassing. De prijs die je betaald staat kenbaar ook voor de kwaliteit van de pastakantine.
Aandacht van de meiden uit de bediening was ook niet top. Slechts langs geweest voor 1 drankje en het opnemen van de gerechten. Pas bij afrekenen weer gezien. Wel wil ik aangeven dat dit meisje tijdens het bedienen erg vriendelijk was en zelf niet veel aan de situatie kon doen ivm de drukte.
Brenda W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een lekker pastaatje eten is helaas erg tegen gevallen terwijl ik goede ervaringen heb met de vestiging in Rotterdam.
Op donderdagavond half acht nog een plekje vrij gelukkig en prima service. Na het voorgerecht, een prima pomodori soep een pasta met mosselen besteld en mijn gezelschap de special met pasta en gamba's. Er leek wel suiker aan mijn pasta te zijn toegevoegd en veel te veel knoflook en rode pepers. Dit aangegeven, een nieuwe pasta besteld, de funghi, en helaas ook niet iets om blij van te worden. Mijn gezelschap vond haar gerecht ook slecht. Ik zeg het niet snel, maar hier kom ik niet terug en de vestiging in den haag durf ik ook niet aan te doen.
Floraa .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hier inmiddels twee keer geweest en beide keren erg lekker gegeten. Service is ok. Het is wel te merken dat ze nog niet zo lang open zijn en niet al het personeel heeft ervaring. Desalniettemin zijn ze erg vriendelijk en willen ze fouten graag goed maken.

Eten is erg lekker. Ik ben vooral heel tevreden over de vegetarische lasagne. Ook de rest van het gezelschap was erg tevreden. De wijn is lekker en de sfeer is goed. Wij komen zeker terug!
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We zijn 2 weken geleden voor het eerst bij de Pasta Kantine in Breda geweest. We waren aangenaam verrast door de lage prijzen van de vele gerechten in het menu. Het eten was heerlijk, de verlichting en sfeer van het restaurant zeer goed.

Wat vooral opviel was de heel aardige en vlotte bediening van een jongeman, Boris genaamd, die met humor en enthousiasme ons heeft bediend. Je kon echt zien dat hij zijn werk met veel plezier doet!

We zullen de Pasta Kantine zeker weer eens komen bezoeken!
Een echte aanrader!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Eten prima alsook de bediening. Aardige dame die begreep dat we op tijd in de bios wilden zijn. Er blijkt een Pathe arrangement te zijn, kwamen we te laat achter. Een voorgerecht (vitello) en een halve portie pasta is ruim voldoende. Jammer dat de sigarettenrook van buiten/terras binnen nadrukkelijk aanwezig was. Echt goor! Roken buiten op het terras zou ook verboden moeten worden!
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Zeer slechte service. 1 gerecht werd pas geserveerd nadat de andere gasten hun gerecht al op hadden én nadat er drie keer naar gevraagd moest worden. Bij de laatste keer werd er gezegd dat de keuken het gerecht was vergeten klaar te maken, en "het ging nu de oven in". In totaal drie kwartier gewacht. Voor 1 vd kinderen gevraagd om de saus niet op de spaghetti te doen, maar ernaast. Was genoteerd, maar ging verkeerd. Zou alsnog geserveerd worden als verzocht. Tot zes(!) keer toe gevraagd waar het bleef. Ze wisten het telkens niet, en kwamen dan terug om te zeggen dat het gemaakt zou worden. De zesde keer werd er aangegeven dat het heel druk was in de keuken; er waren 12 bestellingen en het bord spaghetti zou pas daarna worden gemaakt (we hebben het over een bordje droge spaghetti, zonder saus, in 10 minuten gekookt....). Uiteindelijk de rekening maar gevraagd. Er zou iets aan de rekening worden gedaan: 1 bord spaghetti er vanaf en drankjes door de helft. Ging niet goed: bord spaghetti stond er nog op een drank was niet helemaal door de helft gedaan. De kosten vd drank hebben we maar laten zitten maar het bord spaghetti hebben we wel genoemd. Dit weigerden ze vervolgens vd rekening te halen...! Duidelijk gemaakt dat dit toch écht niet meer kon. Na veel discussie hebben ze de rekening aangepast, maar helemaal niet van harte. We raden iedereen af hiernaartoe te gaan.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Nieuwe locatie in Breda en helemaal top. Mooi gelegen aan de Veemarktstraat met een 2e ingang/terras in het pittoreske 'steegje', Ditmaal geen diner maar lunch, bij aankomst op zaterdagmiddag waren wij de eerste, apart want na ons bezoek mag ik concluderen dat als je zin hebt in een Italiaanse pasta of salade met mooie verse ingrediënten de Pasta Kantine the place to be is. Scherpe prijs-kwaliteit verhouding! Wij hadden 2 salades (verdura en fungi met gele bieten) voorzien van een heerlijke vinaigrette. Daarnaast een broodmandje met lekkere olijven en olie en 2 frisdrankjes. Dat alles voor 25 euro! De zaak zelf is zeer ruim van opzet waardoor je niet bij elkaar op schoot zit zoals je dat tegenwoordig te vaak ziet in restaurants, een hele slimme keuze. Bediening was goed, snel een keer terug voor diner.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Fijn restaurant met een prima sfeer. Bediening heel prettig en ze deden er alles aan om onze vragen te beantwoorden. Lekkere fles rosé en daarbij een karaf kraanwater voor €1 die dan weer ten goede komt aan de voedselbank. Heel mooi initiatief! Heel fijn om ook een kleine portie pasta te kunnen bestellen zodat we ook een voorgerecht kunnen nemen. We waren met 7 personen en iedereen tevreden. Vooral mijn vitello tonato was heerlijk en heel mooi gepresenteerd. Helaas was mijn pasta met gerookte zalm wel heel erg zout...
Nagerecht en koffie lekker. Prima plek om eenvoudig even iets te eten!
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wat een aanwinst voor Breda. Ben niet zo'n pasta fan, maar verrassend genoeg wel van de Pasta Kantine. Omdat de prijs-kwaliteit uitstekend is, is het een heerlijke plek om even te gaan eten als je geen zin hebt om te koken. Ik vind de kwaliteit zelfs boven de prijs uitsteken. Een kleine pasta en een kleine salade met verse, pure en mooie ingrediënten voor zo'n 10,00 euro.
Het personeel is uiterst vriendelijk en door de drukte duurde het een paar keer net iets langer, maar in een restaurant met deze ambiance en sfeer vind ik dat geen straf.