de Passant

Blauwpoortsplein 15 3311 AC Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant de Passant

Maandag en Dinsdag 11:00 - 23:30
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 11:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
6,2
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Fijne, gezellige bistro met een prima kaart. Prettige en vriendelijke bediening. Zeker de moeite waard. Op een prachtige locatie in het oude Dordrecht!
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wow, wat en mooie plek weer. Je kijkt tegen de prachtige Grote Kerk van Dordrecht aan. Lekker terras. Gezellige bediening. Eten was weer prima! We hadden spare ribs en Saté. Goed en voldoende. De mensen die zulke lage cijfers geven snap ik niet... Wat een fijne tent

Daphne en Annemarie
Klapstuk .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdag met een groep van 4 personen gegeten bij de passant. Eerst even lekker genoten op het terras, moet zeggen een leuke plek om te genieten van een drankje. Keurig terras met een leuke borrelkaart en een kaart voor speciaalbieren. Daarna zij wij binnen in het restaurant gedeelte gaan zitten, en hebben alle 4 een 3 gangen menu gekozen. De carpaccio was van van zeer goede kwaliteit, ook de voorgerechten van mijn metgezellen smaakte prima. De attente jonge vlotte dame kwam regekmatig vragen of wij nog iets te drinken wilde, en of alles naar wens was. Twee van mijn gasten namen de tournedos en een vriend en ik kozen voor de lamsrack, een zeer goede keuze bleek achteraf. Vooral de lamsrack was heerlijk mals en medium gebakken. Het nagerecht bleek voor twee van ons net iets te veel, waarna wij hebben gevraagd of zij dit mochten ruilen voor een Irish koffie, nou dat werd geregeld door de jonge dame. Bij de koffie werd ons nog een schaaltje bonbons geserveerd, en de rekening was in het geheel niet fors te noemen. Eetcafe de passant bedanken wij dan ook voor deze gezellige avond, en vooral de complimenten voor de jonge dame.
Peter_Esther .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Het is lang geleden dat ik een dergelijke ervaring gehad heb. Ik eet nogal eens buiten de deur en beroepsmatig heb ik veel met wijn. Deze middag zat vol afspraken en de avond ook, we hadden al tussendoor genoten van enkele glazen Sauvignon Blanc elders, dus ik weet waar ik het over heb. De Sauvignon Blanc van dit eetcafé is gewoon vies, het ding had kurk en was gewoon "tinnef". Ik heb het glas teruggebracht en een andere wijn gevraagd, dan maar de Chardonnay, hou ik ook van. Zelfde laken een pak, gewoon een erg slechte wijn. Ik snap niet dat de Passant dit inkoopt en durft te serveren. De tournedos en de saté waren in orde en zoals je het in een eetcafé mag verwachten. Maar je gaat er geen enkele wedstrijd mee winnen, dat weer niet. Ik heb als toetje de brownie met bananenijs genomen en dat was om te janken. Ik had geen zin meer om hier weer heibel over te gaan maken maar het was gewoon goor. Dat mensen een brownie zo kunnen verzieken. Ik weet niet of de Passant hier zelf debet aan is of omdat ze slechte waar inkopen. Maar zo'n vieze brownie heb ik nog nooit op. Koop h'm dan in bij de koekebakker even verder op, die zijn heerlijk!
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Voor dit eetcafé is de juiste naam gekozen, hier loopt men het best aan voorbij. Vriendelijk personeel, maar met een vol terras weten ze geen raad. Coördinatie ontbreekt volledig waardoor iedereen kriskras door elkaar loopt, je 3 keer wordt gevraagd of je nog iets wil bestellen terwijl je al op een bestelling zit te wachten, die dan vervolgens onvolledig wordt uitgeserveerd, terwijl het maar om drie drankjes gaat.

De smoezeligge, veel te uitgebreide kaart had al een indicatie moeten zijn dat we hier beter niet gingen eten... Een "Wiener Schnitzel Italiano"... Een gefrituurde schnitzel met daarop rauwe uiten en tomaat, drijfnatte champignons uit een potje (!!!) en twee plakken kaas, amper een minuutje in de oven geweest. Geserveerd met één bakje halfrauwe gebakken aardappeltjes voor 2 personen en een draak van een salade. En dat voor 16,50...

Bij het uitserveren van het eten werd een van de dienbladen door de serveerster tijdelijk op de tafel van onze buren geparkeerd, want "anders kan ik het niet kwijt". Waarop zij vrolijk begon op onze tafel aanwezige portemonees, telefoons en zonnebrillen te verplaatsen. Compleet ongepast.
Mireille V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
na lang wachten zelf even naar binnen gegaan, bleek toch bediening op het terras. Na nog even wachten kwam er iemand. Thee. Bier. Dame blanche voor jongste. Het water in het beschadigde theeglas was zo koud dat je er moeiteloos lang je vinger in kon houden. Nieuwe gevraagd. Opnieuw dezelfde koude thee met de mededeling dat de waterkoker het niet heter maakte.
De dame blanche smaakte goed. Het ijs leek echte vanille te bevatten. De slagroom kon het buitenweer niet goed hebben en droop er naast maar dat mocht de pret niet drukken.
Het zou leuk zijn als er ook wat voor de jonge gasten te krijgen was. bv feestelijke sorbets, lekkere cake-jes en een feestelijk rietje in je drinken.
De lokatie, voor wie zich niet stoort aan veel voorbij rijdende auto's, was gezellig, met uitzicht op een haventje.
Pascale V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Super ! Geweldige sfeer. Eerlijk en heerlijk eten (uiensoep, garnalen, veg. rijstschotel, lamsrack, cheesecake). Vanuit Brabant zeggen wij : toppie. Echt t ouderwetse huiskamergevoel.
Criticus1970 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Nou het zit me niet echt mee, de volgende niet zo hele goede recensie…ik hoop op een spoedige ommekeer.

Eten:

De passant is heel lang favoriet bij mij geweest, ging hier altijd erg graag spareribs eten. Mede doordat alles zo vers was en de leuke extraatjes in de vorm van allerlei lekkere hapjes.
Echter de spanning lijkt even van de boog te zijn bij de Passant.
De salade’s lijken deze dagen kant en klaar uit een zak te komen, heb de indruk dat de aardappeltjes en extraatjes opgewarmd worden.

Dan de spareribs…de reden waarom ik toch altijd nog ben terug gegaan!
Die waren dit keer heel erg zout, na navragen bleek dit de Cajun poeder te zijn, de poeder kon je zien zitten en je proefde de korreltjes ook in de mond.
Dit was echt veel te veel, ik heb getracht de korreltjes er af te vegen.
Met de mededeling dat dit aan de kok doorgegeven zou worden en de daadwerkelijke terugkoppeling daarvan, was het afgedaan.
Ok…ik bracht het ook niet als een zware klacht, ben altijd redelijk voorzichtig daarin, meer als een mededeling.
Heb ook niet alle spareribs op, de te zoute smaak…

Service:

Iedereen is hier altijd vriendelijk, vlot zonder stress, correct…
Ok, vanwege de zoute spareribs…zou ik als eigenaar een kopje koffie aanbieden…maar goed dat is uitgebleven en vandaar gaan we helaas van zeven naar zes.

Decor:

Prima decor, gezellig eetcafe, niet te groot, niet te klein & knus ingericht.
Het buiten terras is op een prachtlocatie, aan jachthavens in het oude centrum van Dordt.
Maar goed, het terras was dicht, het was tenslotte een Novemberavond, dus een zeven.

Conclusie:

De laatste drie keer zijn mij ogenschijnlijke veranderingen opgevallen bij de Passant.
De laatste keer was echt een domper van 30 Euro.
Of ik het nog een keer ga wagen…goede spareribs zijn lastig te vinden…maar ik weet het gewoon nog niet…ik ga nog eens goed om mij heen kijken, voordat ik besluit.
Fieda V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Op basis van de recensies en menukaart op Iens.nl kiezen we tijdens een weekendje Dort voor de Passant. Écht heerlijk gegeten. Een drie-gangen menu voor een mooie prijs. Alles was ruim voldoende en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Wij (4 genieters uit NH) hadden o.a. gekozen voor huisgemaakte uiensoep, gewokte varkenshaas / schnitzel Italiano en er was eigenlijk geen ruimte meer voor een toetje maar ja ... zoveel lekker kun je niet weerstaan. Dus nog een Griekse yoghurt met gekarameliseerde appeltjes. Stuk voor stuk alle gerechten aanraders!
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Leuk eetcafé op een prachtige locatie in het oude centrum van Dordt. Lekker eten met beenhammetje en saté met patat en gebakken aardappeltjes, plus verrassend garnituur van hartige taart. In zo'n ambiance drinken we graag nog een Irish coffee met zoete lekkernijen. Aanrader!
Simon1976 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wat een leuk eetcafe! Heerlijk eten, royale porties, zeer vriendelijke bediening. Leuk plekje in het oude Dordt! Eten was prima, er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Erg goede prijs-kwaliteit verhouding!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Met het hele gezin gegeten bij dit gezellige restaurant. Kaart is uitgebreid en ook mogelijkheid om een 3 gangen menu te nemen.
Wij hadden spare-ribs, Kipfilet met brie, Vispannetje (favoriet van het huis) en gamba's.
Alles in royale porties en lekker op smaak. Toen nog maar even een dessert uitgekozen, ik kan zeggen, daar moet je echt nog ruimte voor hebben voor je maag. We hadden met 3 personen de cheese-cake met aardbeienijs en slagroom. Heerlijk maar we konden het niet op. De brounies waren iets kleiner van formaat en deze borden gingen helemaal leeg.
We hebben een gezellige avond gehad in het mooie Dordrecht.
Karelverlinden .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Naar mijn mening is dit juist een uitstekend terras met een vlotte en vriendelijke bediening, keurig verzorgd met nette terras stoelen en tafelbladen. Het is een genot om hier te eten, de maaltijden zijn keurig verzorgd en van een zeer goede kwaliteit. Tournedos worden geserveerd zoals het hoort, daar kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen.
Theolies .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Eerst lekker een pilsje gedronken en daarna een drie gangen diner op het terras. We bestelden franse uiensoep en Asian satay yakitori als voorgerecht, lekker en ruim voldoende, daarna Wiener Schnitzel Italiano en gewokte Varkenshaas gebakken aardappelen en patatjes als dessert Griekse yoghurt. Alles goed van smaak en mooie schotels.
Mae W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Eet hier zeker in de zomer vaker. Heerlijk terras en eerlijke kaart.
Tournedos, vispannetje en alle andere gerechten worden ruim voorzien van friet, groente/sla.
Mayonaise helaas apart betalen!
Vriendelijke bediening.
Binnen zeker reserveren!
De dagmenu's zijn prima.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Met 3 personen een uurtje wachten op een salade lijkt mij niet echt een nieuw bezoek waard jammer het is zo.n leuk punt .Allicht kan je bedenken dat de klanten misschien nog een drankje als compensatie krijgen van het huis niets daarvan het schijnt normaal te zijn om klanten zolang te laten wachten en dat voor zo iets simpels als een salade .
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Op de warme zondag 14 april genoten wij van een zonnig terras op een picobello plekje van een visstoofpotje en een kalfsrib. De salade was knapperig, er was broccoli en bloemkool bij en goede gebakken aardappeltjes en patat. De wijn/bier smaakten prima. Ik vind De Passant een aanrader ook vanwege de prettige sfeer/bediening.
Vk1977 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Het was weer even geleden en eigenlijk te lang, nu we weer super goed gegeten hebben. De Passant is weer vooruit gegaan. De kaart is veranderd en heeft nu heerlijke winterse gerechten. Mijn tournedos met ruclastampot was werkelijk heerlijk.Het eten van mijn vriend idem. De salade is ook veel lekkerder en rijker geworden. De service is altijd goed. De eigenaresse is vriendelijk en alert. Een van de betere eetcafe's in Dordrecht! Wanneer je een bezoekje doet aan Dordrecht, eet gezellig hier.

Vraag een tafel met uitzicht op de haven en de grote kerk. Prachtig uitzicht.
Vk1977 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Dit keer alleen wat kleine snacks bij de wijn, s middags op het terras. Brood kakelvers en tapenade prima. Het terras zit op een leuke locatie aan de haven. Hiervoor een aantal keren hier gegeten, waaronder sate en de varkenshaas gevuld met zalm (meestal bestel ik deze). Deze is erg lekker! Salade bij het eten altijd lekker. De bediening is vriendelijk. Vooral de eigenares is snel en heeft altijd rap in de gaten wanneer je nog iets wenst de bestellen. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Steven52 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Gereserveerd voor 4 personen op een zaterdag. Bij het ontvangst werd ons de tafel gewezen, leuk aan het raam. Schitterend uitzicht op een fijne locatie bij de havens van Dordrecht.Wij bestelden een stokbroodje met tomaten tapenade vooraf, lekker warm stokbrood.
Onze keuze viel op de 3-gangen menu's keuze uit 5 voor -hoofd en nagerechten. De zalm uit de oven met honing -tijm en geitenkaas was een verrassende combinatie, erg lekker.Ook de bonbon van gerookte zalm gevuld met Hollandse garnalen is een aanrader. Onze hoofdgerechten, de klassieke licht pikante spare ribs waren voortreffelijk. Ook de Kipfilet met gerookte zalm, kerrie saus en walnoten was een goede keuze.Bij de hoofdgerechten kozen wij voor een rode wijn, een cabernet sauvignon dupond, uitermate geschikt voor onze vleesgerechten. De nagerechten waren voor ons twee iets teveel dus kozen wij voor de French koffie en onze gasten hadden huisgemaakt appelgebak met slagroom. Tot slot een lekkere cappuccino waar wij een torentje met bonbons en andere lekkernijen bij kregen geserveerd.
Gelukkig konden wij hier ook met onze pinpas betalen.
Al met al een geslaagd avondje uit in een sfeervol eetcafe, wat naar onze mening iets weg heeft van een bistro.
Wij zullen hier zeker vaker komen.
Groetjes van zeer tevreden gasten.