De Parel

Scheibaan 17 5062 TM Oisterwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Parel

Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Gisteren zijn we met z’n tweeën gaan eten bij De Nieuwe Parel in Oisterwijk. We hadden al een tijd van tevoren gereserveerd voor een 4-gangenmenu van de chef. Hier hadden we een voucher voor gekocht.

Bij aankomst bleek dat het concept gewijzigd was per december en we nu onbeperkt gerechtjes konden bestellen. Nu werden we niet meteen enthousiast van het woord ‘onbeperkt’ omdat dit vaak mindere kwaliteit met zich meebrengt en de prijs van dit nieuwe arrangement een stuk lager lag dan wat wij ervoor hadden betaald. Enfin, uiteindelijk besloten om dit nieuwe concept te proberen; we waren er immers toch en hadden al betaald. En gelukkig dat we hiervoor gekozen hebben, want de rest van de avond was prima!

Het eten was erg lekker, veel betere kwaliteit dan we verdacht hadden en de gerechten kwamen in prima porties. De huisgemarineerde zalm, taki van tonijn en coquilles waren mijn favoriete gerechtjes. Maar ook de eend en de ossenhaaspuntjes waren heerlijk. Telkens echt afgemaakte gerechtjes, met wat saus en een klein beetje garnituur. Netjes verzorgd. Bij het toetje kregen we ieder gratis een kop thee.

Ondanks het feit dat het concept dus veranderd was en we meestal geen grote fan zijn van ‘onbeperkt’, denk ik dat we hier best nog eens terug zouden komen. Zeker voor een avondje uit met een grote groep/familie is het zeer geschikt. Iedereen kan verschillende gerechtjes kiezen en dat voor een zeer schappelijke prijs! De bediening vonden we correct en vriendelijk. Het was voor een woensdagavond alleen wel erg rustig. Naast onze tafel was er slechts één andere tafel bezet in het restaurant. Allicht zijn er meer mensen die nog moeten wennen aan de nieuwe invulling van het restaurant.
Danny L.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Gastvrij ontvangen, jas werd aangenomen, mochten zelf een tafeltje uitzoeken. Middels groupon een menu aangeboden. Het menu welk geserveerd werd was echter compleet anders dan welk aangeboden werd bij de actie door groupon (vis ipv vleesmenu).

Voorgerecht: eendenborstfilet en rauwe ham met sla, tomaat en kruiden. Goede smaak, licht verteerbaar, niets op aan te merken.

Tussengerecht: Spinaziesoep met zalm. Goed op smaak, een tikje machtig vond ik (mijn wederhelft niet) als tussengerecht, maar wederom niets op aan te merken.

Hoofdgerecht: Scampi's op spies, aardappelkaaspuree en wortelpuree en een aantal lentegroenten. Als je van schaaldieren houdt, heerlijk, wij hadden echter een vleesmenu verwacht, waardoor er bij ons toch enige teleurstelling was.

Nagerecht: Bosvruchtenijs gedecoreerd met vruchtjes, slagroom en Panna cotta. IJs was gekristalliseerd (waarschijnlijk een keer eerder ontdooid geweest). Bovendien een erg machtige combinatie als nagerecht. Wel goed op smaak.

Op het eten en de bediening is weinig aan te merken. De decoratie, inrichting en hygiene echter is wel wat minder. Er zat stof op de de ventilatieroosters in het plafond. Het meubilair is zwaar gedateerd evenals de rest van het interieur. De muziek staat zo zacht dat het hinderlijk is (je hoort iets, maar weet niet wat).

Al met al, decor en hygiene aanpakken en dan is het voor ons de moeite waard om nog eens terug te komen.

Therese V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Via Groupon kennis gemaakt met De NIEUWE Parel voor het 4 gangenmenu, vriendelijke ontvangst en prettige bediening de gangen in een lekker tempo geserveerd, het menu was zeer verrassend en erg lekker, leuke combinaties en alles even vers, geen kleine porties en gewoon behandeld als "normaal" betalende klant! Hier weten ze tenminste waar Groupon voor bedoeld is, om kennis te maken zonder uitzonderingen met hun restaurant, in de zomer lokt het terras al aan! Tot ziens en BEDANKT voor deze prettige kennismaking