De Parel van Flores

6,9
Duur
Happyhapper .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Allereerst het allerbelangrijkste, de smaak van het eten. Die was voortreffelijk. Mijn partner en ik hadden gekozen voor de eenvoudigste rijsttafel á 22,75 p.p. Achteraf kan ik alleen maar beamen wat in een vorige recensie is beschreven: ze zijn behoorlijk zuinig, we hadden er niet echt genoeg aan, erg jammer. Toen ik dit de serveerster bij het afrekenen (nog steeds geen pin!) meedeelde zei ze dat ze het de kok zou zeggen met een uitdrukking op haar gezicht die volledige desinteresse verried.
Het was lastig kiezen met de warrige menukaart. Zelf een maaltijd samenstellen van rijst met wat gerechten zou een flink duurdere aangelegenheid worden en de nasi rames is veel bijgerechten en maar 1 vleessoort, niet zo aanlokkelijk. De dame van de bediening zou zich moeten beraden of ze dit werk wel wil doen. Volkomen ongeïnspireerd. Kwam niet vragen of het naar wens was en of we nog iets wilden drinken. En toen de rekening kwam stond daarop ook voor 50 cent het kleine schaaltje sambal dat we gevraagd hadden voor bij de emping! Nog nooit meegemaakt. Dus ondanks het heerlijke eten niet echt een restaurant dat ik zou aanbevelen.
Lperez .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vorige week ben ik hier met mijn vriend geweest. Wij hebben een rijstafel voor twee besteld. Prijs 22.50 p.p. . Porties waren heel klein!! we dachten eerst dat we wat meer zouden krijgen, maar dat was het dan. De rijstafel was heel weinig, wel genoeg voor een persoon. Prijs - portie verhouding klopt niet!
Wij moesten geld gaan pinnen, ze hebben geen pin app. ! en dat werd niet eens verteld! terwijl ik op mijn vriend wachtte, hij ging geld halen, werden de borden niet eens opgeruimd, en het was niet eens druk. Bediening is niet attent!.
Geen aanrader dus!!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Huiskamerrestaurant zoals in onze vroegere home town Den Haag veel te vinden zijn/waren. Het eten is echt Indisch, bediening en de gesprekken met de kok passen helemaal in de sfeer. Met deze chefkok een oudere dame kun je gesprekken voeren over recepten, Indië, Indonesia en haar man. Deze is helaas niet meer in staat om in deze parel te werken. Echte snelle service en alertheid hoef je hier niet te verwachten, maar dat past eigenlijk prima in de ambiance.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het voelt hier alsof je bij je Indonesische tante thuis eet. Sobere huiskamer inrichting, tante staat in de keuken en de kinderen dekken de tafel. Tante kookt zoals ze van haar moeder heeft geleerd, dus zonder concessie aan onze Europese smaak. De nasi goreng rames lijkt nauwelijks op wat je in een chinindrest krijgt, maar smaakt voortreffelijk. De saté babi is zoals het bedoeld is: kleine stukjes varkensvlees in heerlijke zelfgemaakte pindasaus. Ook mijn disgenoot met indonesch bloed komt hier graag terug.
Judit D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben een heerlijke rijsttafel gegeten. In een huiskamerachtige setting. Aan de inrichting (waarschijnlijk in de zeventiger jaren) is er niets veranderd.
Moeder kookt, twee zonen helpen in de bediening, erg charmant.
We hebben de rijsttafel per persoon besteld, gelukkig maar, want anders hadden we te weinig gehad.
Joep319 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Vanwege de positieve recenties hier op Iens.nl zijn wij na ons bezoek aan Den Haag voor het avondeten speciaal naar De Parel van Flores in Delft gereden. Zo'n 40 jaar terug hadden wij in Haarlem, aan de Schoterweg, precies zo'n Indisch huiskamerrestaurant dat wij frequenteerden. Een paar tafeltjes, schrootjes tegen de muur, kleedjes op de tafels en vooral heerlijke eten!
Alles klopt hier in Delft: vriendelijke bediening (moeder en zoon?), snelle service, na-oorlogse prijzen, de keuken achter een gordijn en bier uit een flesje. Mijn tafeldame bestelde de nasi rames, ik de rijsttafel padang. Allejee wat hebben we gesmuld! En vooral de sambal goreng buncis (de hete boontjes) waren exceptioneel lekker. De hoeveelheden waren van dien aard dat we ons traditionele toetje moesten overslaan, zo gevuld waren onze buikjes. De Parel van Flores is bijgeschreven in ons boekje: zijn we weer eens in de buurt, dan weten we waar we gaan eten!
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Echt gruwelijk lekker eten, decor en service minder, vooral de stoeltjes die er staan kunnen echt niet meer. Wat service betreft hebben ze geen idee wat ze aan het doen zijn maar ze zijn zeker gastvrij. Ik kom hier met regelmaat voor het lekkere eten.
MarcoRutte55 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Goed gegeten. Authentieke smaken. Vriendelijke bediening. De zaak zou wat vernieuwd mogen worden. Maar we komen voor het eten weer terug!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Wat ons betreft geen hoogvlieger. Een rijsttafel voor 2 personen voor 55 euro en dan bijvoorbeeld slechts 1 soort sateh, vinden wij wat karig. Smaak van de verschillende gerechtjes varieert van erg lekker tot matig. Bediening is correct.
Eeeten .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Vandaag met 4 personen gegeten waarvan 3 vegetarisch. De vegetarische gerechten nasi rames en lontong rames vegetarisch waren lekker. De groente sayur lodeh was erg vers van smaak en de tahu was lekker pittig. Daarbij een ei, tahoe met kerrie en frisse komkommertjes. De bediening was erg vriendelijk en het eten was vlot op tafel. De inrichting is iets verouderd maar de prijs kwaliteit verhouding is echt prima. Lekker Indonesisch eten voor een zeer betaalbare prijs.
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Toevallig tegen aan gelopen en met zijn zevenen naar binnen gestapt. Het eten was er erg lekker en meer dan voldoende. 5x de uitgebreide rijsttafel en 2x de vegetarische rijsttafel. Zo'n beetje alles is opgegaan, dat zegt voldoende. Vriendelijke bediening maar het interieur (vloerbedekking!) is echt meer dan oubollig. Dit zou wel een keer een beetje aandacht mogen verdienen.
Raba .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
De Parel van Flores is een klein, sfeervol restaurant met zeer vriendelijke bediening. Het eten is vers bereid en smaakt uitstekend! Een aanrader.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
een heerlijk intiem klein restaurantje wat al 31 jaar open is. het vlees is er pittig gekruid. heerlijk. groente wat karig.fijne bedioening, prima eethuisje!
Erick J.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Ik kom hier vaker en altijd met plezier. Zo gisteren ook na Levende etalage dag in Delft. We waren met zijn tweeën en ondanks dat het vrij druk was hadden we snel onze eten op tafel. Een rijsttafel met verschillende heerlijke gerechtjes! Simpel beetje ouderwets ingericht maar ik kom niet daarvoor maar het eten! ps het is Indonesisch, geen Surinaams eten
PAAB645 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
vanavond heerlijk gegeten, goede smaken en ondanks de drukte tijdig een gevarieerde rijsttafel gegeten. lekkere smaken verse produkten en de frikadel erg lekker. met uitzicht op de nieuwe kerk aan het raam en de intieme sfeer van dit restaurant en de autentieke sfeer van dit huiskamerrestaurant komen we (ondanks de wat gedateerde inrichting) zeker weer terug om te genieten van de heerlijke indonesische keuken.
Alex1977 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Ik kom hier graag 'thuis' vanwege de huiselijke sfeer en het gastvrije ontvangst. Voor mij een beetje nostalgisch , interieur en de smaak van het eten doet mij aan vroeger denken Voor de echte indonesische 'Soulfood' kom ik hier. Ik bestel dan nasi kuning, ikan Bali of saté kambing Mijn (moeilijk etende) dochters zijn weg van de Saotosoep met rijst!
L. E.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Het eten is niet bijzonder, de bediening is niet slecht maar de zaak zelf is verouderd: bierviltjes die te vaak zijn hergebruikt, glazen waarin het bier doodslaat. De prijs staat in verhouding tot de kwaliteit en en de aankleding van de zaak
Culinair10 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
1. De gerechten: Rijsttafel 2 genomen. Alles was echt indonesisch: de nasi koening, het vlees, (lams, varkens, kip, rund) tot aan de heerlijke zelfgemaakte seroendeng toe. Een waaier van smaken! Complimenten voor de kok(kin).
2. Service: vriendelijk (ouder) echtpaar.
3. Decor: typisch indonesisch. Interieur: zeer eenvoudig.
4. Prijzen: redelijk, plm. € 12.50-27,50, drankjes: plm. € 1,80.