De Palmboom (Radisson Blu Hotel)

Rusland 17 1012 CK Amsterdam Nederland Kaart
31-206231231

Over restaurant De Palmboom (Radisson Blu Hotel)

Bijzondere gerechten in historisch pand

In dit uit 1742 stammende pand zat ooit een beroemde kruidenierswinkel en later werden er bijbels verkocht. Tegenwoordig kun je er terecht voor een diner in een ongedwongen sfeer. Verfijnde smaken uit alle hoeken van de wereld komen samen in delicate, heerlijke gerechtjes. Je proeft dat alles met zorg is bereid.

Meer informatie over restaurant De Palmboom (Radisson Blu Hotel)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Bar vanaf 16:00

Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vriendelijke brasserie naast de lobby van groot hotel (achter aantrekkelijke historische voorgevel). Kaart is overzichtelijk en eenvoudig; wijnkaart is ronduit beperkt (en nogal aan de prijs in verhouding tot het gebodene). Wij kozen voor het aspergemenu: aspergesoep (simpel maar adequaat), gekookte asperges met zalm danwel ham (aardappelen helaas nog niet gaar), en als dessert chocolade treat, resp. pistachetaartje, beide enigszins vlak van smaak. Service is vriendelijk.
Janaklinken .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Voor een familieaangelegenheid zijn we hier wezen eten. Decor vond ik erg mooi en sprak mij erg aan. Het eten was prima maar wij hadden iets meer verwacht. Misschien komt dit door het feit dat het in een chique hotel is. De borden waren wel prachtig opgemaakt en de bediening was vriendelijk.
Mmredder .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De Palmboom zit in een prachtig oud pand. Hele attente bediening. Op loopafstand van het Centraal Station. Hartje Amsterdam dus.hoofdgerecht runderlende was super.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Een gelimiteerd Ah-keuze menu met slechts 1 dessert.
Er was niets dat er positief als verrassend uitsprong.
Het dessert, een clafoutis aux cerises was m.i. té droog en té hard. Doorgaans moet het beslag iets verend zijn en deze clafoutis aux cerises, had hier duidelijk té lang voor in de oven doorgebracht.
De prijs-kwaliteit verhouding ten aanzien van het aangebodene was enigszins niet meer in balans.
• Voorgerecht: Ceviche van zalm met koriander, lente ui, postelein en peper
• Hoofdgerecht: MRIJ steak / sirloin (= entrecôte)
• Nagerecht: clafoutis aux cerises
Extra's
• Fles water
• Koffie (Latte Macciato + Cappuccino)
• Digestieven (Sambuca + Frangelico)

Kennis van de serveersters omtrent het aangeboden menu, schoot tekort. Jonge meisjes die de briefing van de chef, waarschijnlijk niet verplicht hoeven bij te wonen.

J. Wijdh
W.de.groot21 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
het was weer goed en gezellig. Bediening erg vriendelijk. Aanbevelenswaardig. We komen beslist nog wel eens binnen. W.M.A.de Groot.
Soraida E.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Geweldige restaurant met heerlijk eten.
Mooi gedecoreerde borden, en personeel was erg aardig. De moeite waard om nogmaals naar de Palmboom te gaan.
Marcel013 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Voor deze prijs mag het eten wel wat exclusiever en beter op smaak zijn. Als voorgerecht de scampi's waar veel slag op het bord lag en 3 scampi's. Hoofdgerecht van parelhoen was flauw van smaak. Service viel ook tegen. Waren wel vriendelijk maar qua service viel het tegen.
Trudy.b .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gisteren met 6 mensen gegeten bij de Palmboom in het kader van de AH-actie. Reuze gezellig; de bediening en service was uitermate vriendelijk en attent. Ook het eten was prima. Wij namen allemaal het AH-menu. De zalm ls vooraf was goed, de rundersteak in wijnsaus ook, maar vooral het toetje (clafoutis met ijs) was spande de kroon.
De bij de koffie horende bonbons vielen ook in goede aarde.
Voor herhaling vatbaar.
Bartones .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij de Palmboom. Er wordt zonder meer met liefde gekookt. Dat proef je aan de verfijnde smaken die mooi op elkaar zijn afgestemd. De combinaties zijn verrassend zoals bv Eendebout met stamppot. Dit gerecht is een echte aanrader. De service was ook van een hoog niveau. Alles liep heel soepel. We konden makkelijk van tafel wisselen en er was een gepaste prettige persoonlijke aandacht. We voelden ons echt helemaal een avondje uit .TOP!
Kris B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Super gegeten bij de palmboom. er is goede rekening gehouden met mijn wensen. ik moet glutenvrij eten en dit is een restaurant met heel goed lekker glutenvrij brood. dat is een grote plus voor mij. daarnaast is de service goed en zijn ze heel vriendelijk. wij hebben gekozen voor a la carte ipv ah menu van 33,50. dan betaal je voor 2 personen 39,50 en dat is het zeker waard. lekkere huiswijnen en super genoten van het eten.
enige minpunt was dat ze aan het klussen (borren) waren en dat hinderde de maaltijd even. dit was gelukkig maar even dus bij het voorafje was het al gestopt.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Gereserveerd via de AH actie (daar werden we ook meerdere malen aan herinnerd door het pesoneel..) bijbesteld met a la carte menu. Erg lekker gegeten, personeel was vriendelijk, was wel erg koud in t restaurant helaas.
Al met al een plezierige avond gehad en we komen zeker terug. (maar niet met AH bonnen..)

Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Via AH actie hier gegeten. We konden kiezen tussen een menu van de actie voor 33.50 of 3 gangen van de kaart voor 39.50. Wij hadden het menu van de actie, met vooraf sla met rookvlees, als hoofdgerecht de kabeljauw en de steak en als toetje een vruchtentaartje met ijs. Erg goed gegeten en prachtig restaurant. Rustige sfeer (muziek). Erg vriendelijke en goede service.
M.joost8 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Waren er voor de tweede keer gaan eten omdat de eerste keer echt top was. Hoewel wij hetzelfde menu hadden genomen viel het de tweede keer erg tegen.
FrankAsd .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Met de AH bon zeer goed en betaalbaar gegeten bij de Palmboom, een plek waar we anders net zo snel zouden zijn gekomen - het ligt in een rustig deel van het centrum.
Het is het restaurant van het Radisson Blu hotel, een beetje anonieme plek maar het eten was uitstekend: prima sashimi vooraf, Kabeljauw of Steak als hoofdgerecht en een lekker toetje.
Minpuntje voor de bierdrinker: er was alleen Heineken, dat maak je tegenwoordig zelden meer mee.
Maar: zeker een aanrader!
Jacqueline G.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Heel vriendelijke mensen en bediening heel goed wij voelden op ons gemaakt en dat komt door dat de mensen heel attent en vriendelijk tegen ons waren het eten was lekker en goed geserveerd het was een prima ervaring ik zou het aan iedereen aanraden
Audrey E.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Wij waren met de albert zijn bon en hebben een top avond gehad!de bediening was zeer vriendelijk en het eten voortreffelijk! Wij gaan zeker terug komen!
Proeversp .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We hebben voor de 2e keer met zijn 4-en gegeten. Het eten was heerlijk, gerechten van de kaart geselecteerd. De bediening was niet te overtreffen. We komen zeker terug.
Jacqueline.hochstenbach .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Het eten in de Palmboom is goed, in een rustige atmosfeer. De kwaliteit van de gebruikte ingredienten was goed, mooie hoeveelheden, zowaar echt ook groenten bij het eten.
Vooraf hebben we ceviche van zalm gegeten, met een aziatische slag. Mooi en eenvoudig. Als hoofdgerecht kregen we een zeer goed bereid stuk rundvlees, voor mij medium en voor mijn disgenoot wat meer rare: precies zoals we het wilde hebben. We zijn niet echt toetjesmensen, maar de kersenclafoutis met vanilleijs was heel lekker. Bij dit alles hebben we per glas wijnen laten schenken, naar keuze van de bediening. De wijnen waren heel lekker en de glazen werden met gulle hand geschonken. Het personeel doet er alles aan om je een fijne avond te bezorgen! Als ik dan een kleine kritische noot moet plaatsen dan is het dat alles wel heel goed was, maar niet zo heel erg spannend..... Maar, spannend hoeft niet voor iedereen perse beter te zijn.....
Kverpoorte .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Hartelijk ontvangen! Lekker gegeten in een sfeervolle en rustige ambiance. Heerlijke wijnen op een bescheiden kaart. We komen zeker nog eens terug!
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Verrassend restaurant in een straat waar ik al honderden keren doorheen gefietst ben zonder dat het opviel. Heerlijk voorgerecht en nagerecht. Het hoofdgerecht (kabeljouw) was niet heel bijzonder. Hele prettige bediening.