Over het restaurant De Overburen

Voel je thuis

Pal tegenover het station loop je zo tegen dit gezellige restaurant aan. Zet een voet over de drempel en je wordt direct warm welkom geheten. Een heerlijke plek waar je je echt helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Overburen

Slechts 50 stappen verwijderd van het busstation en Centraal Station Amersfoort, dus met alle openbaar vervoer zeer goed te bereiken
  • Kom je met de auto?
    Recht tegenover Centraal Station Amersfoort
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag en Zondag vanaf 16:00

Eline P.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Erg goede bediening. Mooie en smaakvolle gerechten. Ook met een allergie kun je er goed eten. Ze hebben zelfs erg luchtig glutenvrij brood!
medv .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
voorgerecht (rouleau van ossenworst) was erg scherp van smaak. had vermeld moeten worden op de kaart. we hebben dit tegen de serveerster gezegd, het zou door de mosterd komen. of ook iets met onze tip wordt gedaan betwijfelen we. hoofdgerecht was prima (wel weinig friet voor 4 pers. en een simpele/kale salade), toetje ook. We hadden er meer van verwacht.
Chris F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Als voorgerecht namen we alle vier de proeverij De Overburen, heerlijke gerechtjes. Als hoofdgerecht de 8 uur langzaam gegaarde kalfswang uit het maandmenu. Die was zeer goed! Als altijd waren ook de wijnsuggesties meer dan voortreffelijk en voegden echt wat toe aan de gerechten.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
In het kader van de AH restaurantactie ben ik op imjn verjaardag samen met mijn moeder wezen eten bij de overburen. Ik heb er lekker gegeten: tomatensoep, kipsaté en als nagerecht blauwe bessen soep. Ook lag het restaurant mooi dicht bij het station, dus als ik nog eens in Amersfoort ben, verwacht ik nog wle een keer terug te komen.
ellen63 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Goede en voldoende keuze voor de ah restaurant actie. Heerlijk gegeten,fijne vriendelijke bediening. Absolute aanrader!
Kollvrouw .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gezellig restaurant met lekkere en betaalbare gerechten. Bediening vlot en vriendelijk. Restaurantbezoekers van alle leeftijden. Voor herhaling vatbaar.
Kari H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Afgelopen zaterdag met partner en vrienden gegeten. Top-service! Begon al telefonisch, doordat ik een paar maanden geleden voor mijn partner en mijzelf had gereserveerd via de AH-actie. Even gebeld of er nog twee mensen mee konden, maar dan voor de normale prijs uiteraard. Wat bleek: ik mocht twee kaarten inleveren waardoor we allemaal gebruik hebben kunnen maken van de actie, hartstikke fijn! We werden heel vriendelijk en vrolijk ontvangen, kregen een leuke ronde tafel toegewezen en werden snel voorzien van drinken. Ook het eten liet niet lang op zich wachten en was kwalitatief erg goed. Ik heb hier eerder gegeten, lamsbout geloof ik, en die was ook echt van top-kwaliteit.
Het toetje (blauwe bessensoep) was m.i. iets te zoet, maar da's een kwestie van smaak. Ga vooral zo door! :) Wij komen zeker nog eens terug.
Herman O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten bij De Overburen is altijd een feestje. Een gezellig restaurant met zeer vriendelijk en attent personeel en erg lekker eten. Ook al moest je via de AH-actie maanden van tevoren reserveren, de keuze uit de gerechten was 'voor elk wat wils' en divers. Ook de wijnkaart bevat een ruime keuze. Wij hebben er wederom erg lekker gegeten en een hele leuke avond gehad.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We werden vriendelijk ontvangen en hadden keuze tussen 2 plekken. Het personeel was zeer vriendelijk en het eten was heerlijk. En het heeft een gezellige inrichting. Zeker een aanrader!
JP L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met de AH actie hier prima kunnen eten. Ruime keuze uit 3 gangen en het was echt lekker. Leuke en deskundige bediening gaf een goed wijnadvies.
AstridvD .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten en ruime keuze. Inrichting niet helemaal mijn smaak echter wel een prima sfeer en attente bediening. Prima gelegenheid om een hapje te eten.
Jan & Jeanine S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We zaten op een mooie plek, naast de plaats waar de moeder van de bazin zat. We willen haar graag op de 1e Paasdag weer zien en weer genieten.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Hier met kerst prima gegeten. De amuse was erg goed en wekte hoge verwachtingen, de gangen erna voldeden daar helemaal aan. Ontvangst en bediening vriendelijk, wachttijd tussen de gangen werd nog even gecheckt en dus keurig afgestemd, heel fijn!
HansMe .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Kerstdiner met de familie. Ontvangst is prima. Attente bediening. Het voorgerecht van zeebaars met zalm was lekker. Bouillon met tomaat en rucola ook. Enkele tafelgenoten hadden de wildbouillon maar hebben hem laten staan. Veel te zout.
Het hoofdgerecht Rundvlees was niet bijzonder. Beetje flauw van smaak,, taaiig vlees en matige garnering. De enige groente was wat wortelpuree. Erg karig. De hertenbiefstuk van mijn tafelgenoten beviel wel maar wel met dezelfde garnering. Het vegetarische gerecht werd erg lekker gevonden. Het kerst dessert was ronduit slecht. Standaard ijs met een zout flensje dat ook echt alleen maar een zoutig smaakje had. De mandarijnsoep ?? was bitter. Al met al een zeer wisselend beeld. De prijs van 45 Euro voor dit menu vond ik erg veel voor wat er geboden werd. Jammer!
Veerle L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We werden bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten. We konden op de kaart kiezen uit 6 voorgerechten, 6 hoofdgerechten en 4 nagerechten. De gerechten waren divers. We hoefden niet lang te wachten op ons eten. Kortom, we hebben een leuke avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader.
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prima eten en vriendelijke bediening!
Sara V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Heerlijk gegeten hier, zelfs op maandagavond behoorlijk druk (en daardoor wel wat rumoerig). Gerechten net even wat luxer dan het gemiddelde restaurant. Bediening mocht iets alerter (glazen regelmatig leeg).
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Onze kleindochter van 8 vond dat het tijd was voor haar eerste echte restaurantbezoek en voor-,hoofd en nagerecht van de volwassenenkaart te kiezen. Ze vond alles lekker dus avond geslaagd. En kinderen zijn altijd eerlijk dus prima restaurant.
Gon V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding. We komen er altijd graag.
Manuela R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Je kunt er altijd heerlijk eten en het personeel is heel vriendelijke en servicegericht.
Zij hebben hart voor de zaak en liefde voor eten en hun gasten.