Over het restaurant De Overburen

Voel je thuis

Pal tegenover het station loop je zo tegen dit gezellige restaurant aan. Zet een voet over de drempel en je wordt direct warm welkom geheten. Een heerlijke plek waar je je echt helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Overburen

Slechts 50 stappen verwijderd van het busstation en Centraal Station Amersfoort, dus met alle openbaar vervoer zeer goed te bereiken
  • Kom je met de auto?
    Recht tegenover Centraal Station Amersfoort
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag en Zondag vanaf 16:00

• MasterCard , Pin , Visa card
Hosinga .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heerlijk gegeten met onze gasten uit Hong Kong. Prima bediening op informele manier. Wij komen zeker terug als we weer in Amersfoort zijn.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Wat een fantastische zaak is dit toch en zo praktisch gelegen pal tegenover het NS-station. Na een succesvol etentje in de zomer van vorig jaar, hier heerlijk genoten met vriendin Mieke na een prima dag in Dierenpark Amersfoort. Voor de AH/Iens actie had dit restaurant een behoorlijk uitgebreid keuzemenu samengesteld, daar kunnen sommige andere deelnemende restaurants aan deze actie nog een voorbeeld aan nemen. Met de menukaarten kwam een heerlijk startertje (van de zaak, jawel) en dat waren 2 knapperige broodjes met tapenade en roomboter naar keuze. We waren gelijk gestemd qua keuze en dat betekende in ons geval: de stapelaar met gerookte zalm, heerlijk fris en origineel van opmaak, gevolgd door de blackened zalm in smaakvolle sojasaus met paksoi, noedels en frisse salade on the side. Bovendien nog heerlijke frietjes erbij. Toe maar!!! En als dessert die tongstrelende appeltaart met bolletje ijs (zie menu voor alle details). OMG...wat zijn wij verwend daar. Het is maar goed dat De Overburen niet onze echte buren bij onze respectievelijke woningen zijn anders... Een dikke pluim voor de medewerkers die vriendelijkheid en service hoog in het vaandel hebben staan. Het was puur genieten!
L K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Het zijn geen hoogstaande gerechten, maar word wel op een leuke manier gepresenteerd. De roodbaars vond ik echt voortreffelijk en de snickers soep na vond ik erg verrassend. Mijn partner had gestoofde kalfwang wat erg lekker was. De bediening hield alles goed in de gaten en zorgde voor een geslaagde avond.
aaltjeoud .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
We waren hier met de AH restaurantactie. Prettig dat we gewoon konden kiezen uit een selectie voor-hoofd- en nagerechten. Er werd zelfs vooraf voor ieder een broodje met huisgemaakte tapenade en gezouten boter geserveerd. De ontvangst was hartelijk en de bediening attent en oplettend. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, erg leuk dat ze een apart kinderkeuzemenu hebben, werd mooi opgediend.
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wij hadden al gehoord dat je hier prima kunt eten en dan valt het vaak tegen. Niet hier! Heerlijk gegeten, goede kwaliteit en prettige service. Enige minpunt betreft hier niet het restaurant maar het uitzicht.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten, goede bediening en ook de bereikbaarheid/ parkeergelegenheid is goed. Zeker een aanrader om te eten als je bijv. beide buiten amersfoort woont en elkaar daar treft.
Wijnand B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Leuk om met de AH restaurant actie dit restaurant te leren kennen. Goede presentatie en warme borden. Lekkere gerechten. Zeker een aanrader. We komen terug!
alfredpoolman .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Via de Ah restaurantactie hebben wij hier gegeten.
In het verleden had ik eigenlijk altijd al goede tot zeer goede recensies over dit restaurant gelezen en
het klopt.
Je had meer dan voldoende keuze mogelijkheden om zelf een 3 gangen diner samen te stellen.
Zowel mijn vrouw als ik hebben goed gegeten en het eten werd leuk gepresenteerd.

We komen binnenkort zeker terug om hier nogmaals lekker uit eten te gaan.

Anke Dutman en Fred Poolman
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
We hebben hier na een dagje winkelen heerlijk gegeten. Kwamen wat eerder dan we gereserveerd hadden maar was geen enkel probleem.
Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Nog maar weer eens gereserveerd bij De Overburen met de AH zegelactie. Bij binnenkomst, de ontvangst is wederom hartelijk, is het vrij rumoerig, er staat een grote groep mannen bij de bar die iets te vieren hebben en meerdere tafels zijn bezet. Toch krijgen we een goede plaats, een tafel voor 2 bij het raam. Al snel worden de drankjes opgenomen, maar dan dreigt het even mis te gaan als er vervolgens geen kaart verschijnt, terwijl mensen die later kwamen die al wel kregen. Serveerster op attent gemaakt, direct werd de kaart gebracht (excuses) en voor de rest van de avond was de bediening er telkens vlot bij, werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en werd wijn, uit de door ons bestelde fles Rosé, bijgeschonken als de glazen leeg waren. Ook de gangen werden, precies op het juiste moment, uitgeserveerd. En dat alles ondanks de drukte. Over het eten niets dan lof, net zo goed als de vorige keer en in, voor ons, ruim bemeten porties. Wel vinden we het bijna 30 € geprijsde 3-gangen menu wat aan dure kant, 25 € lijkt ons wat reëler. Opmerkelijk detail; na afloop, het is dan 19.50 uur, maakt de bediende er ons nog even opmerkzaam op dat het bijna 2 minuten voor acht is, waarop 2 minuten stilte gehouden zal gaan worden. Wij zitten dan al in de auto (en staan uiteraard 2 minuten stil). Bij de Overburen komen we in ieder geval zeker weer eens terug.
MRenes .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Een echte aanrader!
Als we weer eens in Amersfoort zijn zou ik zeker daar weer gaan eten.
Herman O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Prima restaurant. Vlotte en gezellige bediening, goede wijnkaart en een menukaart met prachtige gerechten en voor iedereen staat er wel iets op. Ook met de AH-Restaurantactie krijg je de keuze uit diverse voor-, hoofd- en nagerechten en wij vonden alles erg lekker (en mooi opgediend ook). Een restaurant om naar terug te keren!
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten, enthousiast, vriendelijk en kundige bediening. Pluspunt is dat je niet het idee hebt hutje mutje te zitten, of dat de stoel van je achterbuurman in je rug prikt. Een aanrader.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wat moeten we er nog van zeggen. Het is hier altijd goed en gezellig. We komen hier regelmatig terug. Personeel is zeer vriendelijk en attent.
Manuela R.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Zoals altijd was het eten heerlijk en de service hartelijk en persoonlijk. Ook de wijnen zijn lekker. De tijd tussen de gangen is prima en dit kun je ook altijd aangeven.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar
Door V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten. Goed ontvangst, vriendelijk personeel.
Een ruime keuze op de kaart welke allemaal even lekker leken.
Bij het voorgerecht met quinoa salade waren de geroosterde kikkererwten helaas tandenbrekers, dat was de enige misser voor mij. De zalm was heerlijk en de bloedsinaasappelparfait was echt verrukkelijk!
Wij hebben heerlijk gegeten, een aanrader!
Luc H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijke gezellige paasbrunch gehad! Voldoende keuze met slimme paas tintjes erin. Echt top! Wij gaan zeker weer volgend jaar.
huub V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Een mooie menukaart, lekkere gerechten, uitstekende service. Kom ik graag nog een keer.