De Overburen

Stationsplein 68 3818 LE Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Overburen

Voel je thuis

Pal tegenover het station loop je zo tegen dit gezellige restaurant aan. Zet een voet over de drempel en je wordt direct warm welkom geheten. Een heerlijke plek waar je je echt helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Overburen

Slechts 50 stappen verwijderd van het busstation en Centraal Station Amersfoort, dus met alle openbaar vervoer zeer goed te bereiken
  • Kom je met de auto?

Jouw recensie over het restaurant De Overburen

Danny V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Super goed vlees en heerlijke wijnen.
Wij komen zeker terug!!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader!
carla G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Lekker gegeten vriendelijke bediening
Liedjev .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Op 1e kerstdag brunch, was weer prima verzorgd.
2e kerstdag diner. Dat was super. Ruime keus, 4 voorgerechten, mijn keus Struisvogel en wildzwijn., capaccio en kroketje. Heerlijk met saus en rode bietenjam. Tussengerecht 2 keuzes. Voor het hoofdgerecht keuze uit 5. Ik ging voor de hertenbiefstuk (prachtig rose) echt overheerlijk.
Voor dessert een verrassing van chocolade masr daar had ik helaas geen plaats meer voor. Dus afgesloten met koffie. Een etentje om nog lang van na te genieten.
jerry.smith .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Voor tweede keer en zijn zeker voornemens in de toekomst nogmaals langs de overburen binnen te gaan.
Heerlijk gegeten keurig en vriendelijk personeel.
Boudewijn H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Uitstekend kerstmenu met ruime keus en goede porties.
Vriendelijke en prettige bediening, ondanks volle bak geen al te lange wachttijden
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijk gegeten in dit restaurant. Een streling voor de tong. Samen met mijn zoon. Fijne sfeer, goede bediening. Porties zijn hier niet te groot zodat je de drie gangen doorloopt zonder een te vol gevoel nadien. Super !!!
Chris E.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Leuke ontvangst met een Cava, vriendelijke bediening, heerlijk eten in een gezellige sfeer. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
-Varkenshaasjes waren aan de droge
kant.
+De brunch was goed en zeer divers.
+De rekening was ook een verrassing!

Dank Sandifort
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Sfeervol gegeten bij De Overburen. Lekkere gerechten tegen goede prijs.
Op het maandmenu werden we niet geattendeerd.
je kunt er super makkelijk met de trein komen : het station ligt aan de overkant. Mocht je met de auto gaan dan is er genoeg gratis parkeerruimte achter het restaurant.
Kortom: Aan te raden!
Patricia S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk eten, gevarieerd menu, gezellige sfeer, bediening heel attent. Echt een aanrader in Amersfoort en dichtbij het station.
Joanne L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Met veel plezier gegeten. Prijs uiteindelijk nog wel aan de hoge kant. Voorgerecht tonijn met knapperige salade was heerlijk.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heel plezierig personeel en prima prijs/kwaliteit-verhouding
Jorai F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Gelegen naast het station en loop hier altijd langs als ik de trein moet pakken. Nu eindelijk eens geprobeerd en niet teleurgesteld! Voor herhaling vatbaar!
Sharon L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Jammer! Altijd met veel plezier bij De Overburen gegeten, maar vandaag viel voor de tweede keer tegen. Eten niet gaar en bediening gaat erover in discussie. Weinig aandacht voor ons gehad, omdat ze druk waren met het tafeltje met bekenden. Als je dan vervolgens aangeeft dat je eten nog rauw was, word je nog net niet voor leugenaar uitgemaakt. Wij eten er vaker en onze vrienden ook, maar dit was de laatste keer voor ons allen. We komen graag terug wanneer fouten (die uiteraard een keer gemaakt kunnen worden) een keer worden toegegeven.
Alice R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Goed producten dat merk je in de gerechten. Personeel op een plezierige en correcte manier aanwezig. Tevens is de locatie zeer gunstig. Het namelijk met de trein uitstekend bereikbaar en ligt tegenover station en op loopafstand van de binnenstad Amersfoort.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Voorgerecht gerookte eend was prima. Voorgerecht gegrilde tonijn had waarschijnlijk al een dag in de koeling gestaan: tonijn was goed maar heel koud evenals de bijgaande sperciebonen en de saus was ingedroogd op het bord. Hoofdgerecht ree was goed. Hoofdgerecht osso bucco was ruim, blijkbaar sous vide gegaard (gaar maar structuur niet als gesudderd vlees), nauwelijks smaak aan vlees (blijkbaar niet gegaard in saus). De aubergine was oneetbaar: taai, niet gaar. De patat leek aardappelpuree met een velletje er omheen. De wijnen waren goed, zowel de roemeense pinot noir als de argentijnse malbec.
Gerjoke V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten en bij kunnen praten. Complimenten voor de zorg omtrent voedsel allergie van één van ons. Vriendelijke bediening. Ideale plek recht tegenover het centraal station.
Annegreet V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Een vn de serveersters vond ik nogal stuurs doen. De nadere was prima.
kvincken .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Prima eten in rustige ambiance. Twee puntjes van aandacht: iets teveel zout bij met net name voorgerecht (tonijn), en de tournedos werd zonder vragen op zijn best medium geserveerd, terwijl ik liever wat roder vlees heb. De kwaliteit was prima, dus dat had goed gekund. Bediening aardig en vlot.