Over het restaurant De Overburen

Voel je thuis

Pal tegenover het station loop je zo tegen dit gezellige restaurant aan. Zet een voet over de drempel en je wordt direct warm welkom geheten. Een heerlijke plek waar je je echt helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Overburen

Slechts 50 stappen verwijderd van het busstation en Centraal Station Amersfoort, dus met alle openbaar vervoer zeer goed te bereiken
  • Kom je met de auto?
    Recht tegenover Centraal Station Amersfoort
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag en Zondag vanaf 16:00

Thelma D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Dessert van bloedsinaasappelparfait was een van de heerlijkste desserts ooit, zo goed, niet te zoet, heel mooi opgemaakt, geweldig. Ook het appelkruimeltaartje was echt zo heerlijk en mooi! Ons voorgerechtje: bladerdeegbietentaartje met geitenkaasmousse was erg lekker en ook mijn zalm hoofdgerecht smaakte goed. Enige puntje ter verbetering: het bijgerechtje, de salade droop van de dressing, echt heel erg overdadig, dat was jammer, maar de uitgebreide thee keuze en lekkernijen erbij was heerlijk, bedankt voor de geweldige avond!
Moniek .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Lekker gegeten aan gezellige ronde tafel, altijd leuk maar vooral bij oneven aantal gasten. Moesten soms wel wat moeite doen om drinken te bestellen.
Minpuntje wat mij betreft was het feit dat niemand naar de deur kwam toen we weg gingen; dit kwam wat ongeïnteresseerd over.
Flory V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was top! Heel gezellig!
Ralph S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Prettige sfeer en kwalitatief goed eten. Wachttijd keuze hierboven vind ik wat beperkt (lang, redelijk kort, hoog tempo). Lastig om een keuze te maken want de wachttijd was prima. Voldoende tijd tussen de gangen om goed bij te praten. Dus ik zou deze als plezierig en precies goed willen benoemen.

Vriendelijk personeel dat goed je glas in de gaten houdt... We komen graag terug. Tournedos is een aanrader...
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Goed eten, vriendelijke bediening.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Door de goede recensies hier terecht gekomen.
Had misschien iets te hoge verwachtingen. Personeel was goed en de inrichting van het restaurant is mooi, ietwat ouderwets, maar wel leuk. Eten was prima, maar niet bijzonder. Het heeft voor mij in ieder geval geen onuitwisbare indruk achter gelaten.
nononsense N.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wat een tegenvaller! Bij binnenkomst werd meteen gevraagd wat we wilden drinken, daarna moesten we een half uur wachten voor de bestelling van het eten werd opgenomen. Aan de drukte kan het niet gelegen hebben want het was rustig. De voorgerechten werden daarna vrij vlot opgediend. Carpaccio was redelijk, gravad lax zag er leuker uit dan het smaakte, coquilles waren lekker, maar ze dobberden onderin een grote diepe kom in een bruine saus met (volgens de kaart 'krokante') stukjes taaie en ranzig smakende metworst. Hoofdgerechten werden we ook niet vrolijk van: treurige en kleurloze presentatie op de borden. Varkensmedaillons: drie kleine stukjes vlees op een stapeltje boontjes. Slome eendenborst (volgens de kaart 'krokant' gebakken), plens gestoofde kalfswang met een bolletje puree. Salade in een diepe kom alles door elkaar gerommeld. We begonnen ons af te vragen of de kok een vrije dag had. Toetje hebben we maar laten zitten, opnemen van de bestelling duurde ook weer veel te lang.
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima kaart en goede lunch. Bediening correct en prettig dat ze niet iedere keer komen vragen of je nog wat wilt drinken. Ik had alleen een modernere inrichting verwacht!
Loes W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Geef eerst volledige drankenkaart voor de vraag: wat wilt u drinken. Reken aan tafel af of loop mee naar de kassa. Sperziebonen bij ikan bali te rauw en ongekruid. chocolade triple te zoet. Verder goed gegeten.
Han B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Prima gelegenheid tegenover het station om te eten. Het eten vonden we erg goed (prima prijs/kwaliteitsverhouding) inrichting van het restaurant is basic.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De kwaliteit van het eten was matig, het ontbrak aan een bepaalde mate van finesse. Bijvoorbeeld het voorgerecht (zalmburger) was veel te droog en het nagerecht (chocolademousse) was veel te zoet. De stijl van bediening was heel wisselend: een jonge jongen bediende heel correct terwijl twee vrouwelijke collega's er weinig zin in leken te hebben. Tekenend was ons vertrek. Na het betalen van de rekening hebben we niemand van het personeel meer gezien. We konden zelf op zoek naar onze jassen (die ze bij binnenkomst wel keurig hadden aangenomen) en een vriendelijk gedag was er niet bij. Kortom: voor ons een eenmalig bezoekje.
Eline P.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Erg goede bediening. Mooie en smaakvolle gerechten. Ook met een allergie kun je er goed eten. Ze hebben zelfs erg luchtig glutenvrij brood!
medv .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
voorgerecht (rouleau van ossenworst) was erg scherp van smaak. had vermeld moeten worden op de kaart. we hebben dit tegen de serveerster gezegd, het zou door de mosterd komen. of ook iets met onze tip wordt gedaan betwijfelen we. hoofdgerecht was prima (wel weinig friet voor 4 pers. en een simpele/kale salade), toetje ook. We hadden er meer van verwacht.
Chris F.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Als voorgerecht namen we alle vier de proeverij De Overburen, heerlijke gerechtjes. Als hoofdgerecht de 8 uur langzaam gegaarde kalfswang uit het maandmenu. Die was zeer goed! Als altijd waren ook de wijnsuggesties meer dan voortreffelijk en voegden echt wat toe aan de gerechten.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
In het kader van de AH restaurantactie ben ik op imjn verjaardag samen met mijn moeder wezen eten bij de overburen. Ik heb er lekker gegeten: tomatensoep, kipsaté en als nagerecht blauwe bessen soep. Ook lag het restaurant mooi dicht bij het station, dus als ik nog eens in Amersfoort ben, verwacht ik nog wle een keer terug te komen.
ellen63 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Goede en voldoende keuze voor de ah restaurant actie. Heerlijk gegeten,fijne vriendelijke bediening. Absolute aanrader!
Kollvrouw .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gezellig restaurant met lekkere en betaalbare gerechten. Bediening vlot en vriendelijk. Restaurantbezoekers van alle leeftijden. Voor herhaling vatbaar.
Kari H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Afgelopen zaterdag met partner en vrienden gegeten. Top-service! Begon al telefonisch, doordat ik een paar maanden geleden voor mijn partner en mijzelf had gereserveerd via de AH-actie. Even gebeld of er nog twee mensen mee konden, maar dan voor de normale prijs uiteraard. Wat bleek: ik mocht twee kaarten inleveren waardoor we allemaal gebruik hebben kunnen maken van de actie, hartstikke fijn! We werden heel vriendelijk en vrolijk ontvangen, kregen een leuke ronde tafel toegewezen en werden snel voorzien van drinken. Ook het eten liet niet lang op zich wachten en was kwalitatief erg goed. Ik heb hier eerder gegeten, lamsbout geloof ik, en die was ook echt van top-kwaliteit.
Het toetje (blauwe bessensoep) was m.i. iets te zoet, maar da's een kwestie van smaak. Ga vooral zo door! :) Wij komen zeker nog eens terug.
Herman O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten bij De Overburen is altijd een feestje. Een gezellig restaurant met zeer vriendelijk en attent personeel en erg lekker eten. Ook al moest je via de AH-actie maanden van tevoren reserveren, de keuze uit de gerechten was 'voor elk wat wils' en divers. Ook de wijnkaart bevat een ruime keuze. Wij hebben er wederom erg lekker gegeten en een hele leuke avond gehad.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We werden vriendelijk ontvangen en hadden keuze tussen 2 plekken. Het personeel was zeer vriendelijk en het eten was heerlijk. En het heeft een gezellige inrichting. Zeker een aanrader!