De Overburen

Stationsplein 68 3818 LE Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Overburen

Voel je thuis

Pal tegenover het station loop je zo tegen dit gezellige restaurant aan. Zet een voet over de drempel en je wordt direct warm welkom geheten. Een heerlijke plek waar je je echt helemaal thuis voelt.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Overburen

Slechts 50 stappen verwijderd van het busstation en Centraal Station Amersfoort, dus met alle openbaar vervoer zeer goed te bereiken
  • Kom je met de auto?

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Overburen

jan-oude-luttikhuis O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Mooie plek op het Stationsplein met een gemakkelijke bereikbaarheid vanaf het station.
De bediening en het eten waren prima verzorgd.
Her voorgerecht een mix van gerechten is lekker en mooi opgemaakt, het hoofdgerecht Sucade, lekker maks en goed van smaak.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Lekker eten en goede wijnen. Tegenover ns station. Lekker einde van een dagje Amersfoort!
Eugénie W.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Genoten van een heerlijk aspergemenu.
Het aspergetoetje was verrassend en erg lekker.
Personeel hield rekening met ons verzoek een wat langere wachttijd te nemen tussen hoofd- en nagerecht.
Liedjev .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Was weer uitstekend van kwaliteit en sfeer. Voor herhaling vabaar.
Glaasje bubbels, heerlijke soep, een uitgebreide ontbijttafel met diverse heerlijke warme gerechten,.
Een mooie kaassortering en een mooi en lekker toetjes buffet.
Doorn R.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Aangehaakt bij het buffet ter gelegenheid van de paasbrunch; super goed verzorgd allemaal alleen viel het vegetarische aanbod nogal tegen. Gelukkig genoeg heerlijk kaasjes om te eten (en een heerlijk dessert-buffet), maar met name qua salades en 'warme' gerechten was er bijna geen vegetarische keuze, terwijl je als vegetariër wel hetzelfde bedrag voor het buffet moet betalen. Maar verder prima verzorgd en heerlijk allemaal!
Linda L.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Gisteren naar de paasbrunch geweest. Opzich wel goed, stond wel op de site dat er ook croissants zouden zijn maar we hebben echter geen croissants gezien. Er werd niks aan ons uitgelegd over de brunch, terwijl we wel zagen dat het bij andere tafels werd gedaan. We merkte op dat wij een beetje de vergeten tafel waren en dat vonden we wel een beetje teleurstellend.
Frouke W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
De ontvangst was vriendelijk, de inrichting is gezellig, het eten kwam snel en was (op de iets te zoute zalm na) heerlijk. Zeker een aanrader als je niet al te lang wilt tafelen, want voor lang tafelen is het iets te rumoerig.
Tony P.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Yacintha M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Heerlijk eten en leuk restaurant, gemoedelijk en huiskamer gevoel maar dan toch een tikkeltje luxer dan thuis!
anand B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijke eten ,goede bediening..leuke sfeer ..kortom aanrader!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Helaas in geen tijden zo slecht gegeten. Soep te zot, toen we daar iets van zeiden had de serveerster het over dat ze dat niet meer kon controleren??? De kip van de kipsate maar voor de helft op de andere helft leek niet gaar!!!! Heel erg jammer!
Anja J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Jammer dat er weinig vegetarische opties zijn.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
We hebben heerlijk gegeten. We hadden de vegetarische schotel gekozen. Zag er mooi uit. Complimenten aan de kok. De de bediening was lekker vlot.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Jammer dat niet alle wijnen van de High Wine beschikbaar waren! Er was goed rekening gehouden met de vantevoren aangegeven smaakvoorkeur van de hapjes, heel prima!
hamoengerda .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
bij binnenkomst al gelijk vriendelijk personeel. Bediening goed en het eten was ook lekker. Personeel laat je ook rustig zitten. Geen gehaast
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Op basis van de zeer(!) hoge IENS-score had ik veel verwacht van dit restaurant. Afgezien van de vriendelijke bediening, het goede glas Merlot en het brood als entree, was de rest erg teleurstellend. Ik heb het vermoeden dat de IENS-score gemanipuleerd is. Een score van rond de 6 zou passend zijn. Hier mijn opmerkingen:
- De inrichting van het restaurant is ronduit vreselijk. Ergens een combinatie van mislukt industrieel en een van de Valk hotel (of Formule1 voor mensen die wel eens in zo'n hotel in Frankrijk zijn geweest). En de sfeer en ambiance (en eigenlijk ook het publiek) van een wegrestaurant.
- Het eten is zeer fantasieloos. De vis (schelvisfilet) die ik besteld had smaakte eigenlijk alleen maar zout
- De eendenborst die mijn partner had besteld was ook zeer fantasieloos. Het vlees was op zich wel goed gaar (niet te), maar daar is alles mee gezegd. Het gerecht was veel te zoet, de bijgeleverde witlof ronduit bitter
- De rekening aan het eind van ca. 70 euro voor 2x hoofdgerecht, 3 glazen wijn, en 2 kopjes espresso is echt niet OK voor deze kantine-kwaliteit.
- De alom geprezen parkeerplaats achter het restaurant is ronduit vaag, er staat niet op de borden aangegeven dat je daar mag parkeren als restaurantbezoeker, je voelt je net een inbreker
- Op een zaterdagavond is het restaurant nog niet halfvol, dus dat zegt genoeg.
LAAT JE NIET NEPPEN DOOR DE 8.5 op IENS!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Zeer vriendelijke en alerte bediening. Gepassioneerd en professioneel. Voor de vegetariër een wat dunne menukaart maar wel erg lekker. Inrichting oogt bij avondlicht een stuk gemoedelijker dan op de website. Aanrader en een ontdekking.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Goede keuken. Goede keuzes op de menukaart. Prettige bediening. Ruime plekken, ook goed om privé te kunnen praten. De ligging tegenover het station is werkelijk ideaal.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Super goed vlees en heerlijke wijnen.
Wij komen zeker terug!!
P. D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader!