De Ouzerie

Van Asch van Wijckskade 26 3512 VS Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Ouzerie

Een waar feestmaal

Uit eten gaan bij de Ouzerie in Utrecht is een ware uitdaging. Dit tapas- en mezzerestaurant biedt zo veel keuze uit de heerlijkste gerechten, dat het bijna verplicht is om nog eens terug te gaan. Echt niet kunnen kiezen? Vraag dan om een samengesteld menu en laat je verrassen door een afwisseling van koude en warme hapjes met heerlijke salades.

Meer informatie over restaurant De Ouzerie

Vanaf CS Utrecht bus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

manon V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Hele gezellige avond gehad. Lekker gegeten en steeds andere gerechtjes geprobeerd. Het personeel en de eigenaar waren beleefd en gezellig. Wij komen zeker nog een keer terug.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Geweldig eten, fijne sfeer en super aardige mensen!
Paulien D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel!
martinutrecht .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Voor de derde keer hier gegeten. Elke tapas/mezze is goed verzorgd. Prima gegeten en de eigenaar en het personeel heeft er plezier in, wat ik belangrijk vind als je uit eten bent.
Therese2013 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Voor het eerst dit jaar buiten gegeten. Altijd goed bij de Ouzerie. Lekker eten, ze geven je de ruimte om je eigen besteltempo te bepalen en goede service. En deze keer was het ook weer heerlijk! Een heerlijke combinatie van Spaanse en Griekse tapas. Ook de gerechten buiten de kaart om zijn een aanrader. Dus mijn advies is: ga hier ook eens eten!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Koningsdag 's avonds met 16 buren gegeten. Heerlijke tapas gerechten in een menu. Was wel erg druk en dus wat rumoerig in het restaurant, maar ook wij hebben daaraan zo onze bijdrage geleverd. Perfecte ontvangst, zeer vriendelijke eigenaar en bediening. We voelden ons echt welkom en gast. Eten was prime en veel verschillende gerechtjes. Volgend jaar Koningsdag gaan we weer en ook op andere momenten een aanrader
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
22 april 2017 hier met 6 personen gegeten. Wij hadden om een rustiger plekje gevraagd en hier waarschijnlijk keurig voor gezorgd.
De bediening was uiterst vriendelijk en gastvrij. Er is veel persoonlijke aandacht voor de gasten.
Wij hadden gekozen voor het tapasmenu. Wij kregen veel kleine hapjes die allemaal erg lekker waren. Wij hebben een kleine pauze ingelast omdat t uitserveertempo vrij hoog lag. We hebben heerlijk gegetenin een zeer gezellige sfeer. De eigenaren stralen uit hun werk met plezier te doen en trots te zijn op hun restaurant. We komen zeker terug.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Gezellige tent en lekker gegeten. Verademing om net buiten het centrum van Utrecht lekker rustig te kunnen eten. Het is maar een klein stukje verder lopen, maar zeer de moeite waard.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gezellige sfeer, oké eten. Verwacht niet hoge kwaliteit van de gerechten: soms proefden we een treffer (Serrano ham op knoflookbrood), soms viel iets tegen (smakeloze kipkluifjes), meestal gemiddeld. Bediening heet je een warm welkom en zijn erg gezellig aan je tafel.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Het is s een fijn restaurant en aardige en goede bediening. het eten is heel lekker en goed. Kwaliteit en een persoonlijke aandacht is top!
We komen hier graag!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
In vergelijking met dezelfde soort restaurants is dit de beste gelegenheid waar we ooit gegeten hebben. Alle gerechten zijn van zeer hoge kwaliteit en vers. Vooral het lamsvlees is uitmuntend. De vriendelijkheid van de gastheer en bedienend personeel is top!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Bij binnenkomst werden we snel geholpen. Er hing een gezellige sfeer en het eten was heerlijk. Spaans en Grieks allebei genomen. We hebben ruim genoeg gegeten. Ik raad het zeker aan om een keer hier te gaan eten!!
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het eten was heerlijk. Lekker om met zijn alle te delen. Wij zaten op 5 rondes per persoon met het "voorgerecht en dessert" meegerekend!
De bediening deed hun best maar kan zeker heel veel beter. Veel hapjes gingen fout ook waren enkele ingrediënten op wat ik best slordig vind voor een vrijdag avond.
Nogmaals het eten verder was top en wij hebben een leuke avond gehad.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Onlangs hebben we weer een keer gegeten bij De Ouzerie. Een vorige keer hadden we veel last van de akoestiek, doordat er twee grote groepen waren. Nu was het er rustig; slechts een klein aantal tafels was bezet. De entourage is niet opvallend, maar wel sfeervol. Een beetje zoals je tegenwoordig wel vaker ziet bij de nieuwe generatie Griekse restaurants: rustig, veel wit in de wanden en meubels. Het personeel is vriendelijk en attent; je werd steeds vlot bediend. Ook de gerechten kwamen vlot uit de keuken.

De Ouzerie is een Grieks restaurant dat kleine gerechten (mezedes) serveert, vergelijkbaar met de Spaanse tapas. Wat bij De Ouzerie wel jammer is, is dat deze kleine gerechten toch best wel vrij groot zijn. Met drie of vier gerechtjes ben je wel voldaan. Daardoor heb je niet de mogelijkheid om veel verschillende dingen te proeven. Bijvoorbeeld de Giropitakia (bladerdeeg gevuld met gyros & tzatziki) bestond uit twee flinke stukken gevulde bladerdeeg. Eéntje was voldoende geweest. Ook bij de Souzouki (twee pikante gehaktrolletjes) zou één gehaktrolletje hebben volstaan.

Maar wat we hebben gegeten was erg lekker. De al genoemde Giropitakia en Souzouki waren erg lekker. Ook de Angouria Jemista (stukjes komkommer gevuld met feta salade) waren erg smakelijk.

Samenvattend is De Ouzerie een aanrader. Zeker als je met een grotere groep bent, want dan heb je meer mogelijkheden om die toch iets te grote gerechtjes te delen.
Irma A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het was wat rumoerig omdat er 2 grote groepen aan het eten waren. Ik vond de prijs van sommige gerechtjes veel te duur, zoals de gefrituurde courgettestukjes. andere waren weer prima w.b.t. prijs kwaliteit. Er was veel personeel maar toch niet alle aandacht van het personeel. De jongere dames waren oplettender dan de oudere dames, die moest ik soms wel 5 keer roepen en dan nog geen reactie. Voor ons geen terugkeer.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hier kan je een avond doorbrengen met lekker eten. Er wordt je alle ruimte gegeven om rustig te eten.
Tamara S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Zonder reservering hier gegeten!
Het was Heerlijk!
Aanrader: Biefstuk spiesjes en de gebakken chorizo! Heerlijk!
Dit was voor ons de eerste keer, maar wij komen zeker terug!
R M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Leuk en gezellig restaurant. Zeker een aanrader en we gaan er zeker nog een keer heen.
Wout J.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Prima gegeten. Eten was lekker, niet heel speciaal. Eén puntje van aandacht was de kleftiko; vlees was deels nog gewoon koud. Zal een onoplettendheid in de keuken zijn geweest. Bediening was ook prima. Gezellig gegeten! 7/10.
sabina B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Prima gegeten, prima sfeer, en vriendelijk personeel.