De Ouzerie

Van Asch van Wijckskade 26 3512 VS Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Ouzerie

Een waar feestmaal

Uit eten gaan bij de Ouzerie in Utrecht is een ware uitdaging. Dit tapas- en mezzerestaurant biedt zo veel keuze uit de heerlijkste gerechten, dat het bijna verplicht is om nog eens terug te gaan. Echt niet kunnen kiezen? Vraag dan om een samengesteld menu en laat je verrassen door een afwisseling van koude en warme hapjes met heerlijke salades.

Meer informatie over restaurant De Ouzerie

Service8,6/10
Decor8,1/10
Margje V. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteravond wederom met veel plezIer gesmuld bij de Ouzerie. Lekkere tapas, o.a. heerlijke toast met parmaham, gebraden kippetjes en groenteprutje uit de oven. Het diner afgesloten met een grand dessert, eveneens een aanrader.

Vriendelijke bediening ook die ons snel hielp.
Misch_mas . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Smaakvolle tapas met aandacht bereid, persoonlijke bediening -wat wil je nog meer? al jaren stabiele kwaliteit, we blijven hier komen.
Jjcleenders . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Al meerdere keren bij de Ouzerie gegeten en iedere keer weer erg lekker. Leuke sfeer en om de hoek van het centrum. Zeker een aanrader.
TonnyvM . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk samen met mn (te) gekke nichten hier afgelopen donderdag gegeten. Eten was goed en de service echt helemaal geweldig. Van de gastvrijheid kan menig restaurant nog wat van leren. Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Marcel B. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Als je voor een vriendelijke prijs ook nog eens lekker wil eten dan ben je hier aan het juiste adres. Het terras buiten nodigt zeker uit om eens lekker te gaan tafelen. Lekker gegeten, verschillende heerlijke vegetarische hapjes, vriendelijke service dit is zeker een aanrader!!
Rosemarijndekroon . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de ouzerie! Aanrader en de wandeling vanaf het centrum waard! (+/- 10 min). Heerlijk buiten gezeten, met een overvolle maag naar huis gegaan.
Luna23 . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij de ouzerie. Verrast door de vele keuzes aan vegetarische tapas gerechtjes. De boerenfeta-salade en de lekker gekruide haloumi was het lekkerste.
De bediening was wat traag en een van de dames had er duidelijk geen zin in, de ander was daarentegen weer zeer vriendelijk. De tweede ronde tapas liet wat lang op zich wachten.
Het eten was prima maar niet spectaculair, maar de afwisseling in gerechtjes was leuk. Opvallend vonden we wel de overheersing van Italiaanse kruiden bij sommige gerechtjes, had minder gemogen. De patatas bravas waren jammer genoeg meer dikke frieten dan Spaanse patatas.
Leuke avond gehad in een relaxte sfeer.
Monique B. Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We hebben vooral visgerechten en vegetarische gerechten gegeten. Maar alles was echt heel erg smakelijk! Het is alleen jammer dat we een beetje buiten het centrum zaten.
Vriendelijk bedankt voor deze positieve reactie. Erg Leuk. Grt De Ouzerie.
Leon P. Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eten was niet bijzonder. Verrassingsmenu van 25 euro bevatte erg weinig eten voor die prijs. Griekse koffie kon niet besteld worden.
Beste Leon, jammer dat het menu tegen viel. Maar als 25% van de groep geen vlees en vis eet kan je natuurlijk beter zelf je gerechten kiezen i.p.v. een menu van de chef te bestellen. Toen wij wat vega gerechten brachten voor die dames ging de hele groep daarvan eten. Dat was natuurlijk niet jullie ding. Wat de griekse koffie betreft heb je een punt. Sorry hiervoor dat had alles met de drukte van dat moment te maken. Die koffies worden per kopje gezet en in een kannetje per stuk gekookt, met of zonder suiker zoals je misschien weet. Ik hoop dat de toelichting je iets duidelijk heeft gemaakt. Grt De Ouzerie
Lex129 . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Leuke plek om s avonds even wat te eten. Eten is prima en veel, bediening persoonlijk en adequaat. Lekker om buiten te zitten.
Kimrmol . Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit is echt mijn lievelings restaurant. Heerlijke Grieks / Spaanse tapas. Geweldige bediening en een zeer aangename sfeer. Goede prijs - kwaliteit verhouding. Ook met een grote groep blijft het eten en de bediening top.
Alf M. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Er is veel keuze uit verschillende gerechtjes. Tapas is niet het goede woord; de porties zijn best fors; je bestelt al snel te veel. Gelukkig hield de keuken en bediening er rekening mee door niet alle warme gerechten tegelijk uit te serveren. Wat we hebben gegeten was erg smaakvol. Praktisch alle gerechten konden glutenvrij gemaakt worden. De bediening was attent en persoonlijk en voelden ons 'tempo' goed aan; we hadden geen haast en wilden vooral genieten. Wat dan ook belangrijk is dat de stoelen lekker zitten en dat was ook het geval. Het decor is smaakvol en gezellig. Een aanrader dus als je een avondje lekker lang kleine gerechtjes wil eten.
Marliesjansen1989 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Nu twee keer heerlijk bij De Ouzerie gegeten. Keuze uit zowel Griekse als Spaanse tapas. Bediening was snel en vriendelijk. Gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hidje22 . Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Inmiddels meerdere keren bij de Ouzerie gegeten en het is iedere keer weer fantastisch. Alle gerechten worden met zorg en liefde bereid en de dames in de bediening zijn altijd vrolijk. Aan de garing van de grillproducten en in de smaak van de kippenpootjes en de gehaktballetjes zie en proef je dat er niet bezuinigd wordt op tijd of kosten, wat overigens een welkome uitzondering is op vele andere (tapas)restaurants.
Tonversteeg . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik ben al meerdere malen bij de Ouzerie wezen eten.
De octopus van de grill en de mosselen uit de oven zijn mijn favoriete gerechten. De bediening is altijd attent en in voor een praatje tevens staat de gastvrouw en gastheer altijd klaar voor zijn gasten.
Dit is een van mijn favoriete restaurants!
Dejana B. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Lekker gegeten, verschillende heerlijke hapjes, vriendelijke service en erg leuke Griekse sfeer!!! Zeker een aanrader!!
AM85 . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij De Ouzerie. Heerlijk gegeten, goede service, niet duur, veel verschillende gerechtjes, ik kom zeker terug!
Independer . Fijnproever (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Op een regenachtige woensdag hier echt voortreffelijk gegeten. Werkelijk alle gerechten waren zeer smaakvol. Vlees, vis groenten alles even lekker! De Grieks witte wijn was ook heerlijk. Als internet zeurpiet moet ik misschien nog vermelden dat de krabsalade niet van krab was maar uit surimi en dat de honing tijmsaus bij de goddelijke lamsracks vrij smakeloos was. De Ouzerie kenden wij alleen van koningsdag en hij stond al langer op ons lijstje. We kunnen het werkelijk iedereen aanraden! TIP : Zet wat vlotte jonge Griekse of Spaanse studenten in de bediening, geeft direct de juiste mediterrane sfeer!
Groteflis G. Meesterproever (15 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Je gaat bij de Ouzerie eten vanwege de typische sfeer en de goede prijs/kwaliteit verhouding. De vrouwelijke bediening is niet perfect maar wel erg attent en vriendelijk. Het is een tapas-restaurant maar vergis je niet in de porties. Die zijn fors, zoals de gyros bijvoorbeeld.
Er staan veel leuke gerechtjes op de kaart, als je bestelt wat je lekker vindt wordt het snel veel te veel. En veel gerechtjes die we aten waren erg lekker.
Hier komen we terug.
CRodenburg7070 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Leuke bediening, dacht mee met de hoeveelheid tapa's en reageerden leuk op de kinderen. Heerlijk eten. Een aanrader voor een gezellige avond.