De Ouwe Compagnie

Walstraat 39 7511 GG Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Ouwe Compagnie

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Air-conditioning , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten7,5/10
Service8,3/10
Decor7,6/10
Rubicon . Gastronoom (12 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
De kofiie en de wijn waren middelmatig, de uiensoep was goed, het voc-saté gerecht was slecht. Het vlees, notabene kippendijtjes, te droog en ongekruid. De satésaus was lekker, edoch te weinig. Doordat de grote satéstok het leeuwendeel uitmaakte van het gerecht, was het echt terleurstellend om na het "suikerlaagje" saus verder te moeten met het ongekruide, te droge vlees...voc-vlag ging op halfstok.
Henk-V . Gastronoom (23 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We waren door vrienden uitgenodigd, we hebben heerlijk gegeten en er hing een goede sfeer, compliment voor de bediening en de service het opdelen van het voorgerecht echt top
Het is een aanrader voor een avond gezellig uit eten te gaan, verstandig is om te reserveren
Dank voor de prima service!
Marietje01 . Gastronoom (15 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Erg lekker gegeten bij de ouwe compagnie. Zowel voor, hoofd als na allemaal prima. Waren met een redelijk grote groep, maar alles prima op tijd, warm en smakelijk uit geserveerd. Aardige bediening, ietwat amicaal. Prima restaurant
Jovisvel . Gastronoom (31 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Hier voortreffelijk gegeten De namen van de gerechten hebben allemaal een aangepaste naam
Voorgerecht Karpatsjio Huis gemarineerde ossenhaas dit mag je zelf aan tafel afmaken met pijnboom pitten, parmezaanse kaas verse knoflook en olijfolie Hoofdgerecht :Verhaal van vroeger Kalfslever met spek en uien Dessert; Watn boernjong nie kent vret enie Vanille ijs met boerenjongens en advocaat Dan nog een bakje koffie
En er wordt een prima glas wijn geschonken Wil je in Enschede eten ? beslist een aanrader

Gerard S. Gastronoom (33 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Ondanks het feit dat we met een grote groep waren en twee mensen met diëet wensen in ons midden hadden, werden we toch perfect geholpen. Iedereen was uIterst tevreden. Zelf het ik de salade met warme geitenkaas vooraf, gevolgd door Gamba's. Niets op aan te merken. Mijn partner had de Italiaanse salade vooraf, gevolgd door een perfect bereidde tournedos.
Mocht je ooit in Enschede een gezellig eethuis zoeken, de Ouwe Companie is een aanrader.
Linda_w . Gastronoom (23 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Ik heb hier met een groot gezelschap gegeten en dit verliep perfect. Jammer dat er geen uitgebreide wijnkaart was, maar het eten is erg goed. Ik had camambert vooraf en dit was erg lekker. Het werd ook goed warm geserveerd, ondanks dat er veel mensen camambert besteld hadden.
Als hoofdgerecht had ik de zalm. Deze was ook erg goed bereid en ik vond het een plus dat de saus in een apart bakje geserveerd werd, zodat de smaak van de knapperige zalm goed tot zijn recht kwam.
Jammer was dat de namen van de gerechten niet zo grappig zijn, maar wel grappig bedoelt zijn. Verder een leuke tent, decor niet heel speciaal, maar gewoon goed.
Wim H. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Hier gegeten met mijn vrouw en jongste dochter, van verschillende voorgerechten tot hoofd en nagerecht erg smaakvol. Vooraf ook wat brood met kruidenboter en wat saus welke we ook erg konden waarderen, en na een opmerking van mijn vrouw hierover kregen we als verrassing van elk twee potjes mee naar huis chapeau!
VanEpscheuten . Gastronoom (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Een eerlijk en heerlijk eetcafé. Precies zoals je mag verwachten, spareribs die lekker mals zijn. goede saté, prima lamsvlees enzovoorts voor redelijke prijzen.
Vlotte bediening en huiselijke ambiance.
Vragender . Gastronoom (32 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Super gezellig, warme welkome sfeer.
Begonnen met een runder carpaccio en echt het was één van de beste ooit gehad.
Als voorgerecht nemen wij heel vaak carpaccio omdat het lekker licht is maar ook om restaurants te kunnen vergelijken
De rode huiswijn is prima.
Op tijd reserveren het restaurant is best populair.
Floormidabel . Fijnproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Ontzettend lekker gegeten voor niet teveel geld. Met twee personen voor-, hoofd-, en nagerecht ongeveer 60 euro kwijt. Hele leuke kaart, met niet teveel, maar genoeg en lekkere keuzes. Ook voor vegetariërs een erg goed restaurant!
Marieke E. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Voor het eerst in Enschede, en we belandden toevallig in dit zeer gezellige eetcafé. Gelukkig nog net het laatste tafeltje, want het zat helemaal vol (op maandagavond!). De sfeer is warm en gezellig, de bediening vriendelijk en het eten goed, zeker voor die vriendelijke prijs...
En niet te vergeten: glazen en bestek zijn schoon!
-Lies- . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Super leuk tentje om gezellig, ongedwongen te eten. In zijn prijsklasse zeker de beste in Enschede en omstreken!
Fijne bediening waardoor je je welkom voelt en heerlijke gerechten en een goede wijn/drank voorraad.
Zeker mijn favoriet in Enschede! (Inderdaad, reserveren gewenst!)
Stiefie7 . Gastronoom (16 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Meerdere keren hier gegeten. Zeer gezellige bistro/eetcafe. Op maandagavond zat alles vol (zoals iedere avond). Bediening is goed. Eten is prima, zeker qua prijs kwaliteit. Grote porties die ook heerlijk van smaak zijn. De carpacchio, de vissoep en de garnalenbende (originele benamingen van de gerechten) vielen allemaal goed in de smaak. Voor hoofdgerechten (tournedos, garnalen, surf en turf en gegrilde zalm) en de toetjes geldt hetzelfde.
Een echte aanrader voor een avondje ongedwongen dineren.
Vragender . Gastronoom (32 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Niet al te groot, verschrikkelijk sfeervol en reserveren gewenst.
Goede prijs prestatie verhouding en lekkere rode huiswijn.
Waar kun je tegenwoordig nog zo gezellig kaasfondue eten. Ook de runder carpaccio een van mijn favorieten is hier heerlijk.
De vleesspiesjes zitten op een soort zwaardje wat wel erg heet is en verbrande vingers kan opleveren.
Een kruising tussen een bistro en een eetcafe.
Ik zeg gewoon doen!
Brigitte_Harald V. Gastronoom (33 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Elke keer is het weer genieten. Wat een fantastische plek voor een super etentje. De kaart is compleet, de gerechten gemaakt met verse ingredienten.

Bediening is correct maar gezellig. Ook de zaak is echt gezellig.

Voor iemand die lekker en ontspannen wil eten: dit is de plek. Reserveer wel want ze zitten vaak vol (dat geeft ook wel iets aan...)