De Ouwe Blauwe

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Ouwe Blauwe

Floris K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het is absoluut de moeite waard om dit restaurant net buiten het centrum van Monnickendam te bezoeken, het ligt aan de haven en ze hebben een mooi terras. We werden heel vriendelijk ontvangen in een mooi ingericht restaurant, de bediening was heel attent, vriendelijk en vlot. Het menu biedt een ruime keuze, en de gerechten die wij hadden waren heerlijk. De prijzen zijn heel schappelijk, zeker voor de kwaliteit van het eten.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Super gezellig en sfeervol eetcafe, met heel goed en lekker eten.
Personeel is altijd heel vriendelijk en vrolijk, je voelt je gelijk welkom.
Komen zeer regelmatig daar om een heerlijk hapje te eten.
Kan het echt iedereen zeer aanraden, top locatie en een gezellig avondje uit..
Nel F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gezellig eetcafe heel goed eten duidelijk uitleg van menu goede bediening ook kind vriendelijk zeer sfeervol eetcafe omgeving super menu veel keuze zo voor iedereen wat snelle bediening zeker een aanrader voor mij zeker een terug keer naar dit eet café
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Onlangs gegeten bij dit eetcafe. wat direct opvalt als je binnen komt, is de gezellige sfeer die er hangt. De bediening is goed en vriendelijk. Drankjes kwamen snel en het eten liet ook niet lang op zich wachten. Ruime porties waar ik persoonlijk van hou. een aanrader zijn de ossenhaaspuntjes en de beef stroganoff.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Ben H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op aanraden naar dit eetcafe gegaan op het moment dat wij aankwamen was het lekker rustig 18.00. Uur goede ontvangst prettige sfeer eten van goed niveau spareribs,s zijn zeker een aanrader zo ook de huisgemaakte appeltaart domper was het moment dat het druk werd en hebt personeel geen oog meer had voor ons en het wachten op drankjes of het bestelen hiervan echt veel moeite koste en de pauzes tussen de gerechten veels te lang duurde wat jammer is het eetcafe verdient het om een keer bezocht te worden maar dan moeten de gasten wel de aandacht krijgen die ze verdienen het gezegde ze eten me arm maar drinken me rijk gaat hierdoor helaas niet op
dick dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
gezellige eetcafé. zeer gastvrij ontvangst. wat kleine kaart maar alles met liefde bereid mooie ruime porties restaurant doet wat kil aan maar dat is persoonlijk. gaan van de zomer zeker een keer terug.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
We zijn hier jaren niet geweest en het is duidelijk te merken dat er een andere eigenaar in de zaak zit... stukken beter!
Vriendelijke, vlotte bediening.
Inrichting en aankleding niet bijzonder, maar 's zomers wel lekker terras aan de jachthaven.
En het eten: kwaliteit prima! kwantiteit... zoals al meer recensenten voor mij schreven, erg grote porties!

Een tip voor de keuken/bediening:
maak de porties kleiner en vraag de klanten of ze er wat bij willen (dit hoorde ik ooit van een horecaman).
Voordeel voor iedereen - keuken gooit minder weg - bediening komt vragen of je nog extra frietjes/groente/sla e.d. wil - klant tevreden!
Arlinde .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
De Ouwe Blauwe is echt een eetcafe zoals dat hoort te zijn, maar ze springen er bovenuit door de uitstekende kwaliteit van de (royale) gerechten. We dineren er regelmatig en het valt nooit tegen. De bediening is informeel en hartelijk en ze houden graag rekening met onze wensen. Het uitbreiden van de wijnkaart is een heel goede stap geweest en ook het variëren van de menu's houdt het interessant voor de regelmatige bezoeker, ik kijk al weer uit naar de boterzachte rib-eye of tournedos...
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Deze zaterdag was het druk in Monnickendam, ook in De Ouwe Blauwe. We waren met een grote groep en hadden van te voren onze menukeuze doorgegeven. De keus was vooraf soep van de dag, carpaccio of kipsalade. De soep bleek tomatensoep te zijn, met suiker er in maar verder wel lekker. De hoofdgerechtopties waren biefstuk, kotelet, kabeljauwfilet of salade met geitenkaas. Op de uitgeserveerde borden lagen flinke stukken vlees c.q. vis, met een niet zo verrassende saus. Niets er om heen. Het garnituur (schaaltjes met frites, gebakken aardappeltjes, salade en geraspte komkommer) was nogal obligaat. De vis was wel lekker. Als toetje was er keus tussen ijs, koffie of thee. Het ijs was een doormiddengesneden (!) wafel met kaneel(?)ijs en slagroom. Het eten smaakte wel goed maar de originaliteit was ver te zoeken. Ook de presentatie kon beter. Het bleek erg moeilijk om tussendoor de aandacht te krijgen om wat te drinken te bestellen. Als de uitbater dat gewild had, had hij meer glazen wijn en bier aan ons gezelschap kunnen slijten. Zef heb ik vooraf een glas Texels bier gehad (prima) en bij het eten een locale specialiteit: Marker Maagd, een witbier.
Voor het gebodene was de prijs aan de hoge kant.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Een eetcafe zoals het zou moeten zijn. Gezellig, ongedwongen, prima service. Daarnaast smaakte het eten ook prima. Hamburger was bereid met heerlijke, verse ingrediënten. M'n vriendin was omringd door haar stoofpotje en onbehorende bijgerechten. De porties zijn ruim, erg ruim bemeten. Dessert was een wafel en crème B. Al met al heerlijk gegeten en tegen schappelijke prijs. Decor is aardig, erg jammer van dat rood/witte shirt aan de muur ;-)
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Na ons bezoek aan de Wijnloods in Zuiderwoude, trouwens een aanrader voor wijnliefhebbers, zijn we bij De Ouwe Blauwe terecht gekomen, een eetcafé aan de jachthaven. Het was redelijk druk en moesten even op een tafel wachten maar dat heeft als voordeel dat we de borden langs ons zagen gaan en die waren goed gevuld. We nemen alleen een hoofdgerecht, een mix grill buiten de kaart, het stoofpotje en een saté. De mix grill met 2 stukjes lamsvlees, een stukje kip en een biefstukje was uitstekend bereid, heerlijk sappig. Daarbij worden frietjes, gebakken aardappeltjes, groenten en salade geserveerd, ruim voldoende, de saté was ok en het stoofpotje heerlijk. Gezien de enorme desserts laten we die maar lopen.
De Spaanse huiswijn voor nog geen €18 is redelijk.
Kortom een net eetcafé met grote porties en een no nonsens bediening.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
In een gemoedelijke sfeer een stevige maaltijd nuttigen. Als je dat wilt ben je bij De Ouwe Blauwe in Monnickendam aan het juiste adres. De hoeveelheden zijn ruim bemeten; een grote hamburger, een stevig vistrio als voorgerecht, twee voedende garnalenkroketten met verse Hollandse garnalen er naast en in het seizoen mosselen. Daarna is er eigenlijk geen ruimte meer voor de omvangrijke desserts. Het gaat helaas wel ten koste van de smaak. Daar gaan wij wel voor buiten de deur eten. Dan is De Ouwe Blauwe uiteindelijk ook stevig aan de prijs. Ondanks de enthousiaste bediening en het aardige terras vinden we die dan te hoog voor hetgeen je krijgt.
Susanne N.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Wat een gezellig familie bedrijf is dit eetcafé! Pas helemaal opgeknapt hoorde ik van de zeer vriendelijke zoon in de bediening. Amsterdamse gezelligheid is wat bij mij opkwam toen ik binnenstapte. Het eten is voor een eetcafé zeer goed. Grote porties, goede smaak en alles snel en warm opgediend. Prijs kwaliteit is prima. Zeker voor herhaling vatbaar!
Nien K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Geweldige sfeer en lekker eten. De eigenaren zijn vriendelijk en heel erg behulpzaam.
Het zijn simpele gerechten maar wel enorm goed.
s0njaa .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Bij de Ouwe Blauwe kan je lekker eten in een ongedwongen sfeer. De bediening is goed en erg aardig. Het eten is heerlijk, met varierende menu's. Enige nadeel zijn de desserts. Ze zijn heerlijk, maar worden in te grote porties geserveerd na een voor- en nagerecht.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
altijd goed eten hier, en een vriendelijke kundige bediening.
Al meerdere keren geweest en altijd weer goed om hier terug te komen.