De Oude Toren

Oude Torenstraat 6 5581 BJ Waalre Nederland Kaart

Over restaurant De Oude Toren

De witte brigade staat te popelen

Je treft hier een uitgebreide kaart met verschillende menu’s. Natuurlijk kun je ook à la carte je eigen menu samenstellen. De chef laat zich inspireren door de seizoenen met als basis de Frans Nederlandse keuken, maar maakt ook graag uitstapjes naar de rest van de wereld. Alles wordt vers bereid. Voor vegetarische en hele jonge gasten is dit restaurant ook een uitkomst. Heb je wat meer ruimte nodig voor lunch, diner of zakelijke bijeenkomst, informeer dan naar de speciale arrangementen.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Oude Toren

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op 17 november samen met mijn zoon gegeten in dit sfeervolle restaurant. We hadden een 4-gangen surprisemenu besteld. Al snel kregen we een amuse van het huis aangeboden. We hebben heerlijk gegeten. Het was superlekker! De gerechten zien er ook geweldig uit.
We gaan hier zeker vaker eten!
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met mijn dochter heb ik hier mogen genieten van een heerlijk menu. Het was ter gelegenheid van Kookstrijd. Een regionale wedstrijd voor hele jonge kooktalenten. Mijn dochter van 10 en ik genoten van het gerecht van deze kookstrijdster maar ook van de gangen die er na kwamen. Fijne plek om te zijn. Op niveau maar ook toegankelijk. Top!
Hedy V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk en gezellig.
Blijkbaar moet een recentie 20 tekens bevatten, waarom??? 'Heerlijk en gezellig' dekt voor ons de lading.
Ine B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Op zondag 18 sept daar lekker buiten zitten te eten, onder mooie oude bomen. Hebben genoten van heerlijke mosselen met lekkere huisgemaakte sausjes, geserveerd met salade, friet en stokbrood. En dat voor maar €22,50!!! Een aanrader
Mail100 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
De entourage en het meubilair zijn prima. Tafels zijn ruim en staan niet te dicht op elkaar. Het eten was niets op aan te merken! De courgettecarpacio was lekker op smaak gebracht. Ik had ravioli met ricotta en spinazi. Heerlijk. Toe een kaasplankje. Alles was heerlijk. Wel vind ik dat in deze prijsrange de bediening absoluut moet weten wat er geserveerd wordt. Mijn vrouw had een stoofpotje met gevogelte en de mevrouw wist niet welk gevogelte. Bij de kaart voor het nagerecht wist deze mevrouw ook niet wat de "zoete lekkernijen" voorstelden. Het kon fruit zijn, maar ook chocola? Hahaha. Maar goed we hebben het naar ons zin gehad op een rustige doordeweekse avond. Prijsrange: €113,50 met drie drankjes en koffie toe
Kik49 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Geen men-kaart beschikbaar, werden dus min of meer een menu ingepraat. Amuse was lekker. Rode wijn in witte wijnglazen. Witte wijn in rode wijnglazen (met toestemming van de eigenaresse); slordig. Eten was lekker, maar wel heel heel weinig groenten. verder was bediening voorkomend.
Ahgvangorp .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Een sfeervolle avond in een prettige ambiance met een meer dan tevredenstellend dinertje!
Een zacht muziekje op de achtergrond zouden wij prettig gevonden hebben!
Nofearzz .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Soep (kreeft) lekker maar weinig voor veel geld. De rest van het eten top!
Bediening netjes en op tijd.
Decor: wat extra kaarsen voor de sfeer wellicht.
Huijs.t .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Jammer dat een van de twee koffies niet cafeïnevrij was. Dat merkten we pas ’s nachts toen een persoon niet kon slapen.
Het zou fijn zijn als daar zorgvuldiger mee omgegaan werd.

Frank V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijk gegeten. Het mogelijk om een aperitiefje te nemen in een aparte ruimte aan de bar, wat erg gezellig is. Wij hebben gekozen voor à la carte. Het restaurant zat helemaal vol en alles liep gesmeerd. De bediening is vlot en vriendelijk. Het is goed merkbaar dat er een nieuwe chef kok is. Alle gerechten waren perfect. Kortom zeker een aanrader. Als tip zou ik wel willen adviseren dat het surprisemenu ook per persoon zou moeten kunnen en niet uitsluitend per tafel.
Sanderdenhollander .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Op een doordeweekse dag langsgeweest met klein gezelschap. Voorstel gastvrouw dagmenu. Wordt niet gemeld - zelfs niet op verzoek (ivm bijzonder dieet van een van aanwezigen) - wat dat dan is. Van kaart bestellen wordt eigenlijk afgeraden, duurt extra lang volgens gastvrouw, en lijkt erop dat ze dat liever niet hebben. Als amuse wordt geserveerd blijkt dat dit kan ivm gemeld dieet; wordt niets mee gedaan. Gastvrouw haalt schouders op en loopt weg. Hoofdgerecht wordt matig warm gereserveerd en aardappelgratine lijkt vanuit koelkast even in de oven te zijn geweest (alleen bovenkant warm). Samenvattend was de prijs absoluut niet evenredig met kwaliteit, en dus enigszins teleurstellend. Misschien kookt de chef niet alle dagen zelf.
Geachte heer den Hollander,
We betreuren het ten zeerste dat u zo'n slechte ervaring bij ons heeft gehad. Uw laatste opmerking over de chef die niet alle dagen zelf kookt slaat dan ook de spijker op zijn kop. Door interne strubbelingen stond de keuken tijdens uw bezoek zonder chef en zonder kundig aansturend personeel te werken. De week erna hebben we tot ons grote genoegen een nieuwe chef-kok aangenomen. Recent is ook onze nieuwe menukaart in gegaan. We zouden u graag willen overtuigen om eens opnieuw te komen proeven. Wij zijn er van overtuigd dat we nu wel kunnen bieden wat u van ons verwacht!
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
De oude toren slaat eigenlijk telkens net de plank mis. De sfeer doet chique aan, maar de bijvoorbeeld ouderwetse wc's dragen hier niet aan bij. Ook wat betreft de bediening valt er nog wat te halen. We werden geholpen door een stagiaire of nieuw meisje. Zij deed heel erg haar best, maar als je eten opdient is het wel handig om te weten wat je serveert. Ook de gastvrouw zelf reageerde soms raar op een verzoek of opmerking.
Het eten en de opmaak van de borden was prima. Genoeg variatie in het 5 gangen menu. Zowel vlees als vis, warm als koud. Helaas waren de spruitjes bij het hoofdgerecht nauwelijks gekookt en daarom te hard. De gerechten waren groot genoeg, maar ook hier is het net niet.
Ze proberen heel hard bij het hogere segment restaurants te horen, maar door kleine foutjes lukt het op meerdere vlakken helaas niet.
Berry V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Recentelijk bij De Oude Toren gegeten via Social Deal. Ontvangst netjes en correct. Restaurant ziet er keurig uit maar steriel. Mag iets meer worden aangekleed. Het eten was meer dan prima. Over smaak valt te twisten doch wij hebben er lekker gegeten. Via Social Deal is prijs/kwaliteit prima in verhouding. Gaan nog graag een keer terug.
JRH2009 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Via Social Deal een keer bij De Oude Toren te Waalre gaan eten met zn tweeen. Het personeel is best vriendelijk, de boerderij mooi maar het restaurant is blijven steken in de jaren 80. Het restaurant tracht culinaire hoogstandjes te maken maar mist eigenlijk finaal de plank. Ons advies zou zijn; gooi de veroudere poespas (witte brocante papiertjes onder schaaltjes, etc) over boord en ga lekkere simpele gerechten maken in een relaxte atmosfeer of vervang het koksteam en ga je echt richten op een hoog niveau en serveer culinaire hoogstandjes. Het is nu vlees nog vis. De frietjes (ook bijzonder, maak in plaats lekkere krieltjes, aardappeltjes of gratin) waren echt om te huilen. Zelden zulke bedroevende frietjes gezien en (deels) gegeten.
Bakbak .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Wij waren deze avond met een groep van 10 personen de enige gasten in het restaurant. Meteen werd op klare toon verteld dat we alleen het menu konden nemen. Ander was het logistiek voor hun niet mogelijk. Toen we aangaven dat we de gasten liever zelf wilden laten kiezen kon dat alleen als we niet meer dan 4 verschillende gerechten kozen. De toon van de bediening, herhaald door de chef, was gezet. Het duurde eindeloos voor het eten kwam en tot overmaat van ramp was een gerecht vergeten. Ik schaamde me dood dat ik het gezelschap hier had uitgenodigd! Met name de verdediging voor fout gedrag stoorde mateloos.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Wij hebben erg slecht gegeten bij de oude toren. Jammer dat we hier ons geld hebben uitgegeven. Gerechten niet op smaak en niet warm genoeg, personeel ongeïnteresseerd. Het was er koud binnen. We hebben echt slecht gegeten en toch volle mep moeten betalen. Voor ons geen oude toren meer....
David S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Wij komen al meer dan 10 jaar geregeld in de Oude Toren met iedere keer weer een hartelijke ontvangst, uitstekend eten en een meer dan vriendelijke bediening. De eigenaar en zijn vrouw zijn duidelijk mensen met een passie voor hun beroep en dat straalt af op het personeel en is merkbaar in de kwaliteit van de gerechten. De sfeer is er bourgondisch en bij elke grote gelegenheid weten wij dan ook onze weg naar de Oude Toren te vinden. Van harte aanbevolen!
Pimkok .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Vanwege een restaurantbon gekregen voor een verjaardag ben ik hier samen met mijn vrouw gaan eten. We wonen dichtbij en zijn er vaker langsgereden maar hebben hier nog nooit gegeten. Wat is dit een vergane glorie.
Wat betreft de ambiance, het is een zeer mooie lokatie alleen binnen heeft echt de tijd stilgestaan. Nu kan een dergelijke stijl wel fijn zijn als er sprake is van kundige bediening en een smaakvol diner. Van beide was helaas totaal geen sprake.
Ontdooide carpaccio met opgedroogde randjes, mijn vrouw notabene zwanger en dus om doorgebakken vlees gevraagd, koud vlees bij het hoofdgerecht. Zeer zoute soep vooraf en dit alles geserveerd door een stagiare die zijn gruwelijk best deed maar het desondanks nog matig presteerde. Zijn begeleiding, ik neem aan de vrouw des huizes, kon alleen glimlachen toen er betaald moest worden. Wat een gruwelijke avond.
Om hier te eten zal ik nooit meer gaan, wellicht om een drankje voor op terras te drinken. Als ik dan terugdenk aan deze avond zal ik ook dan waarschijnlijk vroegtijdig vertrekken.
Rribbers .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Met vijf man hier gedineerd. gekozen voor wildmenu met wild zwijn en ree als hoofdgerecht en fazant als voorgerecht.Daarnaast wijn arrangement, Gerechten prima voorbereid in royale porties. De wijnen van het arrangement waren verrassend (Gruner Veldliner, Muscaat uit Alto Adige, Bourgogne) en sloten prima aan. Bediening vriendelijk en met kennis van (wijn)zaken. Prima prijs kwaliteit verhouding.Aanrader in haar klasse.
Nett .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Het eten was prima, echter, ik bestelde Tournedos en vroeg of er aardappels of frietjes bij dit gerecht zaten. De gastvrouw gaf aan dat ik de keuze had. Ik koos voor frietjes. Op de rekening achteraf zag ik dat ik hiervoor 4 euro kon aftikken. Dit gaat m.i. nergens over als je een Tournedos hebt besteld van 27.50 euro! Ook de bediening was niet erg snel. Ik kreeg mijn nagerecht al terwijl we nog moesten wachten op een ander nagerecht. Dit heeft zeker 5 min. geduurd.