De Oude Taveerne

Joop J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Ruim een half uur voor moeten rijden vanaf Leiden. Wat een chaos bij deze tent. Als je beneden zit is er geen bediening. Je moet in een lange rij staan elke keer als je wat wilt bestellen. Ondanks dat er aangegeven werd dat de bestelling wel gebracht zou worden werd toch gevraagd of we in verband met onvoldoende personeel het maar even zelf mee wilden nemen. Sorry, maar dan kun je geen 12 euro vragen voor een uitsmijter. Was overigens koud met vieze frietjes er zo opgegooid. Peper en zout zoi gebracht worden maar uiteindelijk ook zelf moeten pakken. Ik snap dat mensen hier komen voor de locatie wat dan ook echt maar dan ook echt het enige pluspunt is. Eens maar nooit meer voor ons.
Hester B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Prachtige plek, matige bediening, slecht eten. Slappe lauwe friet, gamba's gedrenkt in oude olie.Bij de spa kregen we geen citroen want "nee we hebben geen citroen" maar in het vingerbadje zat wel citroen... etc etc

W V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Jaren geleden was dit een idyllische plek: vriendelijk personeel, leuke zitjes aan het water, gevulde bloembakken...
Wij kwamen er graag. Helaas is het er erg veranderd: lelijke banken, personeel dat je haast wegkijkt, matig eten en vieze koffie.
De plek blijft geweldig, voor de rest rijden we verder!
Agar I.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De enige reden om hier te komen is de locatie. Die is briljant. Het eten is matig en de hoeveelheden zijn klein. De schnitzel die ik bestelde was vrij taai. De beloofde "salade" die erbij hoorde bestond uit een piepklein schaaltje met drie slablaadjes en een halve tomaat. Een bescheiden bakje friet moest ik met mijn tafelgenoot delen. Ondanks de café-hap-achtige kwaliteit zijn de prijzen fors: 18 à 20 euro voor een hoofdgerecht die de stevige trek niet wegneemt. Je zult wel voor het uitzicht betalen, want de service was ook niet best. Op het terras beneden kun je makkelijk tien minuten zitten zonder een ober te zien. Als ik al terugkom, dan alleen voor een pilsje en het fantastische uitzicht.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
We komen hier al vele jaren speciaal naar toe. We waarderen de rust, we waarderen de locatie en we waarderen het eten.
Het eten was prima als vanouds. Het feit dat we het zelf aan de bar moeten bestellen is een minnetje. Bij een uitje wil je ook verwend worden
E S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Alles wat in voorgaande negatieve recensies is geschreven klopt helemaal!! De palingsoep was water met veel, heel veet vet en veel zout. Niet te etenj.
Hoofdgerecht beneden cafetaria kwaliteit, koffie en taart slecht. Hier komen we nooit meer terug.
Miekie34 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De sfeer in het restaurant is okee. Twee jaar geleden hebben we hier ook gezeten. Toen wel buiten aan het water. Nu binnen vanwege drukte buiten. Je moest zelf in een lange rij staan om te bestellen en dan kreeg je het mee. Nog nooit zulke slechte koffie gehad bij de goedkope diepvries appeltaart die €4,25 kostte. Belachelijk! Nooit meer!
Martinov .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk volk wat hier werkt, altijd leuk om hier binnen te stappen.
Heerlijke Spaanse Dorade van de Grill, met een lekker wijntje er naast.
Jammer dat ze alleen Chardonnay hebben, maar daarentegen is deze goed te doen.

Wij komen terug, heren!
Taurus5713 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wederom weer even langs gereden.
Wederom genoten van het uitzicht.
Aardige jongen achter de bar die uitstekend kan entertainen.
De rest van de crew zijn ook goede gasten.
Mag wel wat meer vrouwelijke crew-leden bijkomen.
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ik vind het jammer dat het niet wat aardiger en vrolijker kan op een terras/ in dit restaurant op zo'n mooie en leuke lokatie.
Op de vraag of ik met mijn dochter van 2 op het bankje op de dijk kon zitten kreeg ik als antwoord: ja, zou wel kunnen maar ze kan er ook van af rollen.
Toen op een tochtig hoekje in het restaurant gezeten en een vieze fabriekskoffie (kan de terreur van de lang houdbare melk-pakken stop gezet worden?) en een onsmakelijke appeltaart, ook uit de fabriek heb ik snel afgerekend (terwijl ik aan het pinnen was moest de serveerster even een intern lijntje uitvoerig beantwoorden) en zonder gedag gezegd te worden zijn we snel weggegaan.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hier lekker geborreld. Leuke en vooral grappige inrichting, lekker uitwaaien, prachtige omgeving en uitzicht. Prima bitterballen en kaas. Aardige bediening.
Marion1110 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
geluncht in de oude taveerne; mooie plek met prachtig uitzicht.
Een beperkte kaart met een matige prijs-kwaliteit verhouding. Maar dat was tot daar aan toe.
De baas (naar ik aan neem) heeft gedurende onze aanwezigheid het personeel op een zeer directieve wijze toegeschreeuwd; beschamende vertoning was het. Hier gaan wij nooit meer naar toe!
Gast1026 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na een aantal jaar toch weer eens bij De Oude Taveerne wat gegeten.
Service is verbeterd, menukaart is simpeler dan voorheen, minder keus, maar wel goed.
Prijs/kwaliteit komt dichter bij elkaar in de buurt dan wat het was. Uitzicht blijft geweldig, als is het in de zomer wat beter ivm het weer.
Begrepen dat er eindelijk een nieuwe uitbater in zit. Grote kans dat wij hier vaker gaan komen!
Uwaga .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Even nog buiten op het bankje voor de deur genieten van het uitzicht.
Bankje vies, te laag bij de tafel en erg hard, vraag ik een kussentje.
Na 15 minuten terwijl wel t drankje al opgenomen werd, verteld een jonge aardige ober, dat er geen kussentjes waren.
Na matig gegeten te hebben, zagen we bij t afrekenen dat er genoeg kussentjes binnen lagen. Dat mag niet van mijn baas naar buiten. Jammer. Jullie slaan echt de plank mis. Trio zeer gewoon en weinig. Wijntje moesten we zelf inschenken. Prijs, kwaliteit en service is ver uit elkaar.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
De ober vergat diverse drankjes, kwam na 20 min na opname hoofdgerechten terug met de melding dat hij zijn briefje kwijt was en nog niets aan de keuken had doorgegeven. Wij moesten het hem maar niet kwalijk nemen, iedereen maakt tenslotte fouten. Porties zijn erg klein: 1 kipspiesje bij kipsate, ook de mosselen met friet voor €19,75 was erg klein. Entourage is geweldig maar met andere uitbater. Bediening kan verbeteren, de kok moet beter z'n werk doen en ook de kaart verdient aandacht. Er is geen kraanwater. Slechts kleine spa blauw flesjes. Ben zelf kok een schaamde mij voor deze presentatie
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Geweldig uitzicht maar service en eten ver beneden maat en ver overpriced. Klein glaasje jus d orange voor 3,50?? 12,50 voor een vistrio ( nota bene hun aanrader!) wat niet meer is dan liefdeloze bij elkaar gepleurde Hollandse garnaaltjes, plakjes zalm en paling. Daarnaast er droge sla bij zonder dressing ( ik ben geen konijn!) en het sausje smaakte prefab. Ronduit slecht.
De kipsate was nog schokkender. 1 spiesje met lauwe kip. Wederom smaakte de saté saus prefab . De erbij geserveerde "frisse" salade is niets meer dan (wederom) onaangemaakte sla met een bolletje huzarensalade. Als ik toch na 2x vragen dressing krijg is het weer prefabsmakend en er liefdeloos overheen gespoten. Daarnaast lag nog het briefje waarop stond voor welke tafel het was op mijn bord. Dit treurige plaatje kost 16,95! Ook een glas kraanwater mag niet meer worden geschonken, absurd! De eigenaar van deze tent heeft totaal niet in de gaten wat zijn gasten willen en het lijkt er op dat hij zijn gasten aan alle kanten aan het bedonderen is. Het staat nu te koop en hopelijk zal een nieuwe eigenaar deze mooie locatie niet verpesten maar er een mooie eerlijke tent van maken. Het kan alleen maar beter dan dit! Succes!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Hier gelunched op een hele mooie zaterdag. Heerlijk buiten op de dijk, fantastische lokatie. Service vriendelijk en vrolijk. Zeker voor een toeristische lokatie was dit goed. Heerlijk hamburger en een vis schotel voor ons. Een verbeterpunt kan zijn dat de tomaat op de hamburger niet naar gerookte paling ruikt. Voor de rest was het goed in orde.
Rmboonzajerflaes .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Het restaurant is schitterend gelegen aan het water. De witte Chardonnay was uitstekend, niet te duur en goed van temperatuur. Maar het verzoek om een karafje water werd afgewezen: er was eerst geen kraan (!?) aanwezig, vervolgens was er geen karaf te vinden, en in een glas kon het water ook niet worden geserveerd. Hebben toen maar het koelwater van de chardonnay als tafelwater gebruikt. Dat kan zo natuurlijk niet.

Het eten was ronduit slecht - ver beneden snackbarniveau. Gebakken schol moet vers zijn en niet uitgedroogd, en moet niet in de frituur worden gegooid maar worden gebakken. Hier was buiten dikke aangebrande korsten geen vis meer aan te ontdekken. De patat was redelijk maar veel te weinig voor drie personen. Dat is niet erg, maar voor een extra bakje moet je dan geen extra geld rekenen. De dame blanche (toch niet echt een moeilijk nagerecht) hoort natuurlijk nooit te zijn klaargemaakt met slagroom uit de spuitbus. De chocola hoort daarover te zijn uitgegoten, en niet onderin de ijscoup te zijn verstopt.
Samengevat: geniet van het uitzicht, drink een kopje thee of een glaasje wijn, en ga ergens anders eten.
Broggie .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Het zou zo'n toptent kunnen zijn: de lokatie is prachtig en werkelijk uniek, maar het personeel... je gelooft het gewoon niet! Onbeschoft en werkelijk onaardig. Misschien probeer ik het over 5 jaar weer eens een keer.
Appeltaart (3,95) is redelijk maar lijkt wel uit de fabriek te komen, uitsmijter (9,95!) bijzonder matig (verzoek om de kaas en tomaat mee te bakken werd niet uitgevoerd) en de koffie is automatenkoffie. Het zal de eigenaar waarschijnlijk worst wezen: Duitsers, Engelsen en andere dagjesmensen fietsen hier af en aan en met goedkope producten en slecht personeel zal het goed geld verdienen zijn voor hem. Het verbaast me niets dat je hier geen local op het terras ziet - die weten waarschijnlijk al beter. Eeuwig zonde!