De Oude Taveerne

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Oude Taveerne

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vanmiddag hier met mijn partner gezeten op het terrasgedeelte waar niet bediend wordt. Niet erg. Zelf de koffie aan de bar gehaald en ook 1x 2 garnalenkroketten besteld. Die stond dubbel op de rekening. Niet erg. De twee kroketjes worden gebracht. Er zit een dikke donkere laag omheen. De binnenkant is lauw. We kijken elkaar aan en besluiten niet te zeuren. We eten nog even door tot we op de ijskoude kern stuiten. Dit vinden we echt niet kunnen. Een beetje kwaliteit mag je toch wel verwachten voor bijna 10 euro. Ik loop met het bordje naar de bar en een meisje roept de bedrijfsleider (?) erbij. Ze kijkt me beschuldigend aan en zonder op mijn klacht in te gaan, wijst ze met haar vinger naar het bord en vraagt streng waar de 'resten' van de kroketten zijn gebleven... Ai, ai... We hadden eerst met onze vinger het binnenste van de kroket moeten bevoelen alvorens er van te eten, want nu krijgen we na die belabberde ijskroketten ook nog een schuldgevoel geserveerd. Wij zijn blijkbaar potentiële oplichters in haar ogen en aan het hengelen naar 'geld terug' of 'nieuw kroketje' en dat zullen we weten ook. Geen enkele excuses. Nee, wij zijn hele nare klanten. Bah, wat kan zoiets je dag vervelend beïnvloeden. Hier gaan we dus nooit meer naar toe!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Mijn moeder(89 jaar) uit Engeland logeert hier met mijn zuster.
Dus was het makkelijk om hier te eten. Prachtig locatie.
Inchecken ging zeer onverschillig. Hebben 10 minuten gewacht voor dat wij geholpen werden.
Avonds weer retour om te eten.
Werden niet ontvangen. Geen tafel aangewezen gekregen. Werd niet geholpen.
Zijn naar 10 minuten gaan zitten.
Moest aan de menu u kaart zelf vragen.
Geen uitleg bij de kaart. Geen dag
specials . Of wat en wel nog was.
Voorgerecht kwam na 3/4 uur.
Uien soep. Was echt water met uien. Geen smaak.
Carpaccio voor 12.50. Was slecht . Weinig en slecht vlees. Opmaak en dressing was niet ok.
1.5 uur later hebben wij gevraagd waar ons eten bleef en of de tafel weggeruimd kon worden.
Hoofdgerecht 2 hamburgers dat niet echt smakelijke waren.
De saté was veel te weinig. 1 stokje.
2 bakjes pataat dat wij met onze drieën moet delen.
Werd niet gevraagd aan een toetje of koffie.
Drank werd steeds vergeten.
Kortom. Eindelijk is mijn moeder weer in Nederland en mijn keuzes voor restaurant was o zo jammer.
Ik hoop dat de ontbijt van hun ok is.
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Gisteren hier geweest met 6 personen. Tijdens het zeilen ff gestopt om kleinigheid te gebruiken. Zelden zo'n slechte tent meegemaakt! Ik begrijp de paar goede recensies dan ook niet, misschien van "eigen mensen" om het gemiddelde op te krikken?
Begon met vieze tafel. Gevraagd om doekje overheen te halen, maar gebeurde niet. Drankjes werden op de vieze tafel gezet. Naar binnen gegaan om zelf doek te halen. Een beetje verlopen, smoezelige oudere ober vond toen toch maar dat hij het ook zelf kon doen. Onder het maken van zgn. leuke grappen als: "Tjonge jullie hebben er wel een troepje van gemaakt" haalde hij er 1x de doek overheen wat dus nauwelijks zin had. Zaten een beetje krap dus op vraag of ik 1 stoel van binnen naar buiten mag halen. Werd kort en bondig op gereageerd met "Nee", waarop ik slechts kon antwoorden dat dit duidelijke taal was.
Tja en dan het eten....koude soep (geen gazpacho hoor) en compleet verbrandde hamburger, zowel het broodje als de hamburger zelf waren verkoold. Teruggestuurd en na enige tijd kwam exact dezelfde hamburger (was duidelijk te zien, omdat mijn zoon er al een hap uit genomen had) weer terug maar nu op een iets beter gebakken broodje. Ben toen echt boos geworden. Naar binnen gegaan en de smoezelige "hoofd"ober gevraagd hoe het mogelijk was, dat ze er op zo'n mooie locatie zo'n zooitje van kunnen maken. Uiteindelijk nieuwe hamburger gekregen, maar deze bleek van binnen nog half rauw te zijn, dus laten staan. Aangezien wij met een groepje waren en ik de sfeer niet nog meer wilde verzieken, maar gewoon afgerekend. Enige wat hier mooi/goed is is het uitzicht. Geen idee wie de eigenaar is, maar als ik hem was zou ik hier eens snel "schoon schip" gaan maken. Echt zonde van de mooie plek!
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wat een afgang! Het terras is tot 20.00 open. Toen ik om 19.50 vroeg aan een ober of we nog op het terras kunnen eten, het was een mooie zomerdag, kreeg ik als antwoord dat het raar zou zijn om ons te weigeren. Na 15 minuten konden we iets te drinken bestellen. Er loopt veel personeel rond, maar ze hebben geen idee wie wat moet doen. De sate was prima van smaak. De opmaak echter, met perziken en asperges uit blik kon echt niet. Tegenvaller, ik zou hier niet meer naar terug gaan.
asd H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Vanavond gegeten op de dijk. Wat een waardeloze ervaring. Personeel let niet de gasten, dus maar zelf naar binnen om te bestellen. Vervolgens werd het verkeerde gerecht gebracht. Verontschuldigingen? Nou nee. men was te druk met de bar. Bijdehand gedrag was het antwoord. Jammer van het uitzicht. Nou ook niet echt. Uitzicht op rotzooi. Eens maar NOOIT meer.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Tonijnsalade uit n kuipje ipv huisgemaakt? Met oude boterhammen? Dat was al niet best. Maar bevroren kroketten? Nee.. doe gaven we retour waarna ee te horen kregen dat we er teveel van hadden gegeten, dus we kregen geen nieuwe. Toen ik aangaf er niet voor te willen betalen werd er gedreigd met de politie. "Laat maar komen" heb ik gezegd. Uiteindelijk kregen we de rekening zonder de kroketten. Ik vermoed dankzij inmenging van het bedienend personeel. Wij komen hier al jaren maar na vandaag nooit meer. Slechte, liefdeloze keuken, en zeer onbeschofte behandeling door het management.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Vanmiddag met de boot naar de Oude Taveerne gevaren.
Ondanks dat het " beneden terras" aan de botensteiger nog niet open was, werd de toegangsdeur heel snel open gemaakt door een uiterst vriendelijke dame.
Boven een drankje en wat eten besteld en alles werd bijzonder snel geserveerd.
We hebben een uiterst aangenaam uurtje hier doorgebracht. Een aanrader.
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Wat een D R A M A ! Er wordt buiten blijkbaar niet bediend, in ieder geval niet aan de overkant van de weg. Wij groetten een meisje wat eruit zag als een serveerster in de hoop te kunnen bestellen, maar ze gaf geen sjoege, er werd ook niet gezegd dat wij zelf binnen moeten bestellen. Heel apart. Om twee koffie te bestellen heb ik binnen bijna een kwartier in een rij gestaan. Een mooie gelegenheid om de gang van zaken eens te bekijken: wat een chaos! Een ober pakte twee koffiekopjes met zijn vingers IN de kopjes... De prijzen zijn fors, en de koffie was niet lekker. Geen koekje erbij, en geen schoteltjes bij de kopjes. Zonde, hier is men duidelijk de controle kwijt. Absoluut geen aanrader.
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Ruim een half uur voor moeten rijden vanaf Leiden. Wat een chaos bij deze tent. Als je beneden zit is er geen bediening. Je moet in een lange rij staan elke keer als je wat wilt bestellen. Ondanks dat er aangegeven werd dat de bestelling wel gebracht zou worden werd toch gevraagd of we in verband met onvoldoende personeel het maar even zelf mee wilden nemen. Sorry, maar dan kun je geen 12 euro vragen voor een uitsmijter. Was overigens koud met vieze frietjes er zo opgegooid. Peper en zout zoi gebracht worden maar uiteindelijk ook zelf moeten pakken. Ik snap dat mensen hier komen voor de locatie wat dan ook echt maar dan ook echt het enige pluspunt is. Eens maar nooit meer voor ons.
Hester B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Prachtige plek, matige bediening, slecht eten. Slappe lauwe friet, gamba's gedrenkt in oude olie.Bij de spa kregen we geen citroen want "nee we hebben geen citroen" maar in het vingerbadje zat wel citroen... etc etc

W V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Jaren geleden was dit een idyllische plek: vriendelijk personeel, leuke zitjes aan het water, gevulde bloembakken...
Wij kwamen er graag. Helaas is het er erg veranderd: lelijke banken, personeel dat je haast wegkijkt, matig eten en vieze koffie.
De plek blijft geweldig, voor de rest rijden we verder!
Agar I.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
De enige reden om hier te komen is de locatie. Die is briljant. Het eten is matig en de hoeveelheden zijn klein. De schnitzel die ik bestelde was vrij taai. De beloofde "salade" die erbij hoorde bestond uit een piepklein schaaltje met drie slablaadjes en een halve tomaat. Een bescheiden bakje friet moest ik met mijn tafelgenoot delen. Ondanks de café-hap-achtige kwaliteit zijn de prijzen fors: 18 à 20 euro voor een hoofdgerecht die de stevige trek niet wegneemt. Je zult wel voor het uitzicht betalen, want de service was ook niet best. Op het terras beneden kun je makkelijk tien minuten zitten zonder een ober te zien. Als ik al terugkom, dan alleen voor een pilsje en het fantastische uitzicht.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
We komen hier al vele jaren speciaal naar toe. We waarderen de rust, we waarderen de locatie en we waarderen het eten.
Het eten was prima als vanouds. Het feit dat we het zelf aan de bar moeten bestellen is een minnetje. Bij een uitje wil je ook verwend worden
E S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Alles wat in voorgaande negatieve recensies is geschreven klopt helemaal!! De palingsoep was water met veel, heel veet vet en veel zout. Niet te etenj.
Hoofdgerecht beneden cafetaria kwaliteit, koffie en taart slecht. Hier komen we nooit meer terug.
miekie34 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De sfeer in het restaurant is okee. Twee jaar geleden hebben we hier ook gezeten. Toen wel buiten aan het water. Nu binnen vanwege drukte buiten. Je moest zelf in een lange rij staan om te bestellen en dan kreeg je het mee. Nog nooit zulke slechte koffie gehad bij de goedkope diepvries appeltaart die €4,25 kostte. Belachelijk! Nooit meer!
Martinov .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk volk wat hier werkt, altijd leuk om hier binnen te stappen.
Heerlijke Spaanse Dorade van de Grill, met een lekker wijntje er naast.
Jammer dat ze alleen Chardonnay hebben, maar daarentegen is deze goed te doen.

Wij komen terug, heren!
taurus5713 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wederom weer even langs gereden.
Wederom genoten van het uitzicht.
Aardige jongen achter de bar die uitstekend kan entertainen.
De rest van de crew zijn ook goede gasten.
Mag wel wat meer vrouwelijke crew-leden bijkomen.
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ik vind het jammer dat het niet wat aardiger en vrolijker kan op een terras/ in dit restaurant op zo'n mooie en leuke lokatie.
Op de vraag of ik met mijn dochter van 2 op het bankje op de dijk kon zitten kreeg ik als antwoord: ja, zou wel kunnen maar ze kan er ook van af rollen.
Toen op een tochtig hoekje in het restaurant gezeten en een vieze fabriekskoffie (kan de terreur van de lang houdbare melk-pakken stop gezet worden?) en een onsmakelijke appeltaart, ook uit de fabriek heb ik snel afgerekend (terwijl ik aan het pinnen was moest de serveerster even een intern lijntje uitvoerig beantwoorden) en zonder gedag gezegd te worden zijn we snel weggegaan.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hier lekker geborreld. Leuke en vooral grappige inrichting, lekker uitwaaien, prachtige omgeving en uitzicht. Prima bitterballen en kaas. Aardige bediening.
marion1110 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
geluncht in de oude taveerne; mooie plek met prachtig uitzicht.
Een beperkte kaart met een matige prijs-kwaliteit verhouding. Maar dat was tot daar aan toe.
De baas (naar ik aan neem) heeft gedurende onze aanwezigheid het personeel op een zeer directieve wijze toegeschreeuwd; beschamende vertoning was het. Hier gaan wij nooit meer naar toe!