Meer informatie over restaurant De Oude Smidse/Lekker aan de Amstel

H.J. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Rineke M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Ik was hier met familie en allen waren zeer tevreden over hoe alles verliep. Een hele gezellige ruimte, zeer vriendelijk personeel heerlijk gegeten eigenlijk alles is perfect gelopen.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Rineke Meijer.
HD50 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Fijn, zoals de serveerster het allemaal regelde. Ook bij aankomst en vertrek een alternatieve route aangeven met twee openslaande deuren, gemakkelijk voor de rollator.
Verder prima verzorging en de avond vloog om.
Marjonbrugman .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Speciaal samen met vriendin voor appeltaart naar Oude Smidse gefietst. Eerder heerlijk! Vandaag vonden wij hem beiden niet lekker en taai van smaak. Volgens ons oud, volgens bediening niet oud. Tja.....
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Onderweg even gestopt voor een lunch bij de Oude Smidse. Prachtig gelegen aan het water vlak bij de brug. We kozen voor de Proeverij, dat was een schot in de roos. Prachtige plank opgemaakt met diverse soorten vlees, vis, tapenade en salades begeleid door twee soorten brood. Prima! Bediening netjes en vlot.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
zeer mooi en net restaurant met een prachtige uitgebreide kaart met veel mogelijkheden. Waar naar zijn geld.
Super gezellige avond gehad zeker voor herhaling vatbaar
een absolute aanrader

Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met 9 personen a la carte gegeten op zaterdagavond, de gerechten waren stuk voor stuk goed van smaak en zeer royaal. Het proeferijtje als voorgerecht bestaat uit 6 verschillende voorgerechtjes welke met elkaar een zeer royaal gerecht vormen, de presentatie op de etagere's is aan een grote tafel niet praktisch neemt het zicht weg van de overige gasten aan tafel. Kortom heerlijk gegeten.
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Prachtige locatie aan het water!! Lunch smaakte ons erg goed, maar erg prijzig, bediening vriendelijk!! Verder heerlijk fietsen in de omgeving.
Kmandr .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijke lunch gehad op een fijn zonnig terras aan het water. Ik lees hier veel over matige bediening maar daar heb ik niets van gemerkt, de mensen daar waren vriendelijk en behulpzaam.
Joram L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Lekker gegeten, mooie locatie en toch miste er iets: een prettige bediening. Eigenaresse was niet onaardig, maar kwam zeer afstandelijk/kil over. Dit gold overigens ook voor overige bediening. Doordat het eten wel erg goed was, is het nog steeds een echte aanrader.
Dagmar B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Ik wilde hier al een tijdje eten omdat het zo'm prachtige locatie heeft. Op mijn verjaardag had mijn vriend een tafeltje buiten aan het water gereserveerd. Toen we aankwamen was de reservering niet juist doorgekomen, we konden aan het hoektafeltje, tussen de planten plaatsnemen (was ik niet zo blij mee...) De bediening was kil en afstandelijk, correct maar niet gastvrij. De carpaccio was echt heel vies, dat zeg ik niet snel. Heel erg taai en de garnering was niet delicaat maar erg grof. Hoofdgerecht was ok maar erg gedateerd. Ik vond het HEEL prijzig voor wat we hadden. Beide voor en hoofd en 2 glazen witte wijn 110euro kwijt. Geen aanrader. Als je dan in Ouderkerk gaat eten ga dan lekker naar Jamies, Rons gastrobar of Loetje, VEEL meer waar voor je geld! (qua eten, bediening EN sfeer)
Sophie-D .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de heilbot was perfect gegaard, lekkere garnituur erbij, prima.
Als toetje sorbetijs met vers fruit, niks op aan te merken.
Bediening prima, moesten soms wat lang wachten, maar het eten was het waard.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Rest. De Oude Smidse, misschien wel de mooiste locatie en de prachtigste ambiance van alle restaurants die het dorp rijk is. De bediening is afstandelijk en lijkt daardoor kil. Het ontbreekt aan oprechte gastvrijheid. De dame die ons aperitief serveerde was zakelijk correct maar niet vriendelijk. Ons gezelschap bestond uit 8 pers. de gerechten waren stuk voor stuk royaal en goed van smaak. De zalmtournedos was iets te gaar en daardoor iets droog. Positief dat de kelner aanbood de tarbot voor mijn 84 jarige moeder te fileren.
gekemoen .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
De menukaart is duidelijk en biedt genoeg mogelijkheden voor iedereen. Prima ontvangst en een prachtige ligging van het restaurant. Een minpuntje (ik wil niet zeuren maar meld het toch zodat er eventueel iets aan gedaan kan worden). Wij hadden een tafel met zicht op de weg. Het licht van de auto's die langsreden scheen recht in ons gezicht en dat was hinderlijk. Dit heeft echter niet tekort gedaan aan ons avondje uit.
Hevis .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Met het werk gegeten, vriendelijk ontvangst, gezellig ingericht.
Eten kwalitatief goed, maar niet spannend.
Voorgerecht was een proeverij van verschillende gerechten, en ja hoor, wat zit erbij , vroeger standaard meloen met ham, of garnalen cocktail , en nu carpaccio .
Nel K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een rustiek ingerichte bistro, jammer dat het weer niet geweldig was, want je kunt hier heerlijk op een terras aan het water zitten. De bediening is vriendelijk en vlot.
Mijn partner had sliptong met friet, een uitstekend gerecht. Ik had de vissalade besteld, mooi opgemaakt bord met niet teveel dressing, het smaakte prima.
We zullen zeker nog eens terug komen.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij De Oude Smidse. Het was gezellig en relaxed. Enige minpuntje was dat het binnen echt veel te warm was. Anders waren we nog even blijven zitten voor een dessert of kopje koffie.
florenville .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Wij komen al meer dan 15 jaar in dit restaurant, voornamelijk om de hoge kwaliteit van de keuken en de goede en kundige bediening. Maar na onze ervaring van de laatste keer met de lunch, zou er zomaar eens een eind kunnen komen aan een goed huwelijk. Ik had een van mijn favoriete gerechten genomen, de vissalade en mijn partner de gamba's piri piri.
Op een vierkant glazen bord kreeg ik een hoopje onherkenbare zaken, zo'n beetje volledig overdekt met een dikke vette cocktail saus. Waar is de finesse van deze keuken gebleven. De delicate vis, paling, zalm, rivierkreeft en grijze garnalen waren bedekt met deze allesoverheersende saus, zodat alles hetzelfde smaakte, een soort eenheidsworst. De saus moet de de delicate smaak van de vis accentueren, niet overheersen. De opmaak zou zeker niet misstaan hebben bij Mac Donalds die een reden hebben om hun zaken te bedekken met veel saus. Dan onder de vis (overigens van goede kwaliteit, voor zover ik nu kon beoordelen) lag verse sla met helaas een soort groene pestosaus, die niet misstaan zou hebben in een mediterraan gerecht, maar hier volledig misplaatst was. Zonde van de smaak van de heerlijke vis.
De teleurstelling was des te groter als je zo'n gerecht nog eens bestelt met een bepaalde verwachting (zie mijn recensie van 14 januari 2015).
Dezelfde schotel was toen oogstrelend mooi opgemaakt met alle vis- en slasoorten goed zichtbaar met een subtiele vinaigrette, die de smaak juist heerlijk accentueerde.
De gamba's van mijn partner waren wel goed beetgaar, maar veel te vet en te zout. Bij navraag bij de overigens wel goede bediening, waren ze in pure olijfolie (ik hoop niet in extra vierge, want dat heeft geen enkele zin bij verhitting) klaargemaakt, Ook hier weer niet het verfijnde koken, een beetje (ingelegde) citroen, een scheutje witte wijn, of pastis, of wat visfond had in ieder geval de allesoverheersende (olijf)oliesmaak kunnen wegnemen.
Ook bij dit gerecht niet het verfijnde koken, waarvoor wij altijd een omweg maken.
C H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hier na jaren geleden te zijn geweest weer eens spontaan gaan eten omdat we in de buurt waren en erg goed bevallen. Tomatensoep vind ik toch wel een enorm degelijk gerecht maar hier weten ze er net iets extra's aan toe te voegen, spiesje tomaat mozzarella, pesto en de soep zelf is gewoon erg goed.

Als hoofdgerecht had ik Vitello Tonato, ook al is dit eigenlijk een voorgerecht, erg goed van smaak. Het brood dat ik erbij kreeg was overigens lekker boerenbrood.

Dessert wilde ik het liefst alles proeven want alles leek mij heerlijk maar ik heb het bij de lemon curd gehouden die erg goed was.

Vrouw van bediening vriendelijk, correct en zeer alert.

Overigens ook complimenten voor planning aan keuken en bediening. Er zaten meerdere grote groepen te eten en het restaurant was nagenoeg vol maar we kregen alles op tijd, niet te snel maar ook niet te lang. Erg fijn!

Komen hier zeker nog eens terug, absoluut een aanrader!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vandaag heerlijk op het terras aan het water geluncht met een vriend. De drankjes waren allemaal keurig in orde maar vooral het brood met krabsalade was erg lekker. Goed boerenbrood. En lekkere krabsalade. Vooraf heb ik nog gevraagd of het surimi was en dat werd ontkend. Gelukkig bleek dat te kloppen! E.e.a. gegarneerd met wat salade en de lunch was heel bevredigend.
Een heel prettig lunchadres want de bediening is voortreffelijk en aan het water zitten en bootjes kijken is dat ook. Tikje aan de prijs, maar dat mag best een keer. Dit is voor mij een 'terugkomer'.