De Oude Smidse/Lekker aan de Amstel

Achterdijk 2 1191 JK Ouderkerk aan de Amstel Nederland Kaart
31-204961262

Over het restaurant De Oude Smidse/Lekker aan de Amstel

De Oude Smidse in het mooie Ouderkerk aan de Amstel, is gevestigd in drie gecombineerde historische panden en is vanaf 15 mei tot eind september weer 7 dagen geopend. Je geniet hier van een uitgebreide lunch, borrel of sfeervol diner!

Bij De Oude Smidse geniet je niet alleen van verrukkelijke gerechten, maar ook van het mooie uitzicht over de Amstel op het terras in de zomer. 's Winters kun je gezellig en warm plaatsnemen bij de open haard.

Op de kaart zijn zowel Hollandse als Franse klassiekers te vinden. Diverse gerechten bereid met producten afkomstig uit de streek. De Oude Smidse staat voor puur, biologisch en ambachtelijk!

Ga je naar een concert in de Ziggodome of een wedstrijd in de ArenA? Dan is de 'early dinner' echt iets voor jou! Hiermee start je je avond met een goedgevulde maag en ben je zeker van een heerlijke avond uit!

Reserveer nu bij De Oude Smidse in Ouderkerk aan de Amstel en ontdek de historie en smakelijke gerechten!

Meer informatie over restaurant De Oude Smidse/Lekker aan de Amstel

Maandag t/m Zondag 12:00 - 00:00 / 7 dagen per week geopend m.u.v. de maand januari, dan zijn wij op maandag gesloten
- Keuken geopend tot 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant De Oude Smidse/Lekker aan de Amstel

Hans S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Zeer goede en vriendelijke service door zowel het jonge personeel als de wat oudere medewerkers! Het eten was smaakvol en precies op tijd
C.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Het was erg gezellig en gemoedelijk en een bijzondere verjaardag.Met een fantastisch borreluur en lekkere bitterbalen en kaas.
Het diner was ook voortreffelijk,dank jullie wel voor de fijne bediening
B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Heerlijk wildgerecht gegeten. Ook de proeverij vooraf was zalig! En het kaasplankje toe, ge-wel-dig.
Super!! Ga zo door!!!
Martha H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Heerlijk gegeten, werd rekening gehouden met allergie. Wat een bijzonder vriendelijk personeel. We hebben genoten en komen vast terug.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
De Oude Smidse ziet er van binnen uit, zoals de naam al doet vermoeden: de inrichting is klassiek en laat zich het best omschrijven als gezellig boers. De gerechten zijn goed bereid met verse en prima ingrediënten, maar zijn naar mijn mening wel wat aan de prijs. Verwacht hier geen vernieuwende gerechten. De gerechten zijn traditioneel, maar daar hoeft niets mis mee te zijn. Minpuntje was dat de kazen te koud waren. De jonge bediening is lief en doet enorm zijn best om het iedereen naar de zin te maken. Dat ze niet allemaal even ervaren zijn, vergeef ik ze.
Paua L.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
De gegrilde tonijn werd in een kom geserveerd vond een we niet zo handig maar verder hebben wij geen
commentaar wij komen zeer zeker een keer terug.
W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Ik heb een drie dubbele allergie; t.w., gluten, lactose en noten. In restaurant de Oude Smidse houden ze daar zeer goed rekening mee en wordt het menu op een zeer goede, en verantwoorde wijze, aangepast, zodat je met een gerust hart kunt gaan eten. Het eten, de kwaliteit daarvan, en de service betreft een zeer goede prijs in verhouding tot elkaar. Sinds ik mij kan heugen, sinds mijn kindertijd, eten wij in de Oude Smidse. Nu, op 50 jarige leeftijd kan ik volmondig zeggen dat zij momenteel op top niveau presteren. Zeker de moeite waard om eens te gaan eten. Met Kerstmis eten wij daar met ons hele gezin, en schuif ook ik met een gerust hart aan tafel, dat mede mogelijk wordt gemaakt door een aangepast kerstmenu. TOP restaurant.
Maurice K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Prima eten uit een traditionele kaart met aandacht voor detail. Met gluten en lactose intolerantie kon met aanpassing rekening worden gehouden. Wel wat prijzig, maar eten is kwalitatief goed. Sfeer is gemoedelijk.
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
afgelopen week even lunchen met dochter in de Oude Smidse. het was druk maar werden snel geholpen. Uiteindelijk voor de soep, de salade geitekaas en voor de dochter een hotdog. Alles op zich prima, maar bij het afrekenen zie ik Eur. 15,- staan voor een hotdog. Wat een idioot hoog bedrag voor een knakworst met een broodje. Zeker, het was beter opgemaakt dan bij mij thuis, maar dit slaat echt alles. maar geen friet of iets dergelijks erbij, alleen wat sla en sausje erover. Had het niet gezien bij de bestelling (dochter had al besteld voordat ik er was).
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2018
Prima eten, zeer vriendelijke bediening!! De kaart gaf aanleiding om toch ook maar voor een voorgerechtje te nemen. Geen spijt :).
Jufbeer .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Alles dik in orde. Bediening beter dan de vorige keer. Vlot en vriendelijk. Mooie ovale tafel voor 6 personen. Alleen beetje jammer van de kunstbloemen.
D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Zelf genoten van het wild voorgerecht en hoofdgerecht, maar ook de visgerechten waren erg lekker. Mooie lokatie, genoeg parkeergelegenheid, gezellige warme sfeer.
Louis .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
ik vind het jammer dat je bij binnenkomst en vertrek niet geholpen wordt met je garderobe. Ook de entree vind ik
met het zware gordijn wat moeilijk. Het eten was goed en de bediening vriendelijk en goed. Een geslaagde avond.
Johawe54 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Op 27 november perfect gegeten! Perfecte bediening met een goed wijnadvies. Het kaasplankje kan m.i. wel wat beter. Joris en Fransje
Ivo I.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Wij zijn afgelopen zondag prima en gastvrij ontvangen. Verhuizing tussen borrel en eten naar een andere zitplaats was geen probleem. Even wachten met één gerecht in verband met baby ging vanzelf. Ook personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk, hield deuren telkens open voor kinderwagen etc. Eten was heerlijk, heerlijke taartjes en prima biefstuk. Je voelt de aandacht van de restaurateurs en hun personeel.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
In goed gezelschap en met heerlijke gerechten en wijnen de avond doorgebracht . Top dus .
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Fijn restaurant waarbij ze ook precies weten hoe ze het leuk kunnen maken voor kinderen zodat iedereen een fijne avond heeft
Stijn W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Hele leuke locatie aan het water. Binnen is het ook erg sfeervol ingericht. Het eten is goed, niet goedkoop, maar het is het wel waard. Zeer goede en vriendelijke service. Een aanrader!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
1 van de 4 had een Black Angus steak die taai was. werd later goed gemaakt door een gratis nagerecht.
De carpaccio was net te koud. Personeel erg onervaren. Wat de dag-specialiteit was moest ze even na vragen.
Zowel de flessen witte als de rode wijn kwamen toen de gerechten al gebracht waren.
Roy .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Hele prettige sfeer, super en zeer vriendelijke bediening, gewoon goed. Eigenlijk zoals het hoort. Zeker een restaurant om aan te bevelen.