Over restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

lijn 65 vanuit Groningen stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 20:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,2
9,1
Voordelig
Ineke.folkersma .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Groep2 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
In de Oude Sluis wordt er met liefde gekookt!!
De gerechten worden fantasievol opgemaakt en hierbij krijg je duidelijke uitleg aan tafel.
Wij hebben heerlijk gegeten, het was een fantastische culinaire avond.
Een echte aanrader.
Wij bedanken Sytze, Famke en het team hiervoor.
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zeer verzorgde, originele gerechten, fijne, deskundige bediening en een ongedwongen, bijna huiskamer achtige sfeer, met aan het einde van de avond een lesje oesters eten van de chef speciaal voor onze 16 jarige dochter!
Ze vond het top! 'Geheimtip' in het mooie Groningen.
An M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten met vriendinnen in informele sfeer. De gerechten worden met zorg gemaakt en gepresenteerd. Toen de chef hoorde dat we een kookclub vormen nodigde hij ons na afloop uit in de keuken. Daar vertelde hij ons enthousiast over zijn werk, dat was heel interessant en gezellig bovendien.
Jogron2 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Mooi menu met produkten uit de streek. Fantasievol opgemaakt. Heel attente en vriendelijke bediening.
De locatie heeft , zeker in de winterperiode , zijn beperkingen. ( nieuw en een beetje ' in de etalage ') . In de zomer zal dat met uitzicht op het water wel iets gemoedelijker zijn. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
Sasja I.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gastvrijheid en heerlijk eten zijn de eerste dingen die bij me opkomen als ik denk aan De Oude Sluis. Vriendelijke en spontane gastvrouw en chef-kok die veel vakkennis hebben. Eten dat prachtig word opgemaakt en nog beter smaakt. Wij hebben een voortreffelijke avond gehad en komen zeker terug.
Tjitte Peter K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
geweldige kok; idem bediening: erg sympathiek en LEKKER! Prima prijs/kwaliteit verhouding; jammer dat ik een uurtje moet rijden om er te komen!
Gerieklomp .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
het wat super van voorgerecht tot hoofdgerecht en nagerecht het was erg lekker wat er van verwacht het was allemaal goed van smaak.
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten, was heel gezellig alleen lang moeten wachten.
Hugo48 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een tocht meer dan waard!

Een verrukkelijke amuse, soepje van prei met truffelschuim.
Het voorgerecht een plaatje: scholfilet, biet, kruimel en mayo. Heel erg lekker!

4 superlekkere warme broodjes. Reusel met kaantjes, boter.

Zeeduivel voor 2 personen. Mag iets warmer. Dikke frieten en pasta salade.

Even wachten op het dessert.
Vruchten in een glas met ijs. Goed.
Tjitske R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Misshien is een extra groente een toevoeging wat op prijs zou worden gesteld. De sla alleen ( was overigens heel lekker klaargemaakt ) is misschien toch wat weinig in mijn oordeel.
Ilonka S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Hier wordt met liefde gekookt en geserveerd. Dat merk je aan alles. Heerlijke eerlijke gerechten en alles wordt zelfgemaakt, sausjes, brood tot en met de pepermunt na afloop aan toe. Had ik nog nooit gehad, geweldig! Supervriendelijke bediening, hele duidelijke uitleg, alles kan en niets moet. Wij hadden een heerlijke avond vol aangename verrassingen. Gaan we zeker nog een keer heen.
P.j.hofman H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Wij namen het verrassingsmenu en we werden daadwerkelijk blij verrast! Dat begon gelijk al met de amuse en daarna het vegetarische voorgerecht. Elke hap was een feestje en dat gold ook voor het tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Ronduit fantastisch; ook een pluim voor de bediening! Wij sloten af met koffie + likeur. Nu geef ik 1 tip: een bonbon ontbrak: chocolade had het feestje helemaal compleet gemaakt!
We komen in elk geval graag terug.
Jos en Corry, Groningen
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zeer attente gastvrouw, goed op de hoogte van etiquette. Mooie compositie van de gerechten en zeer smaakvol. Zeker aan te bevelen en ik kom terug. Keuze uit alle gerechten met de AH actie, top!
Jitse.margreet .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteravond waanden we ons in de film ratatouille, de ene smaak sensatie na de andere. Niets is standaard.
Kroepoek van zeewier, gel van augurk, ankertje van inktvisinkt
Een perfect gebakken ribeye geserveerd met wel 10 verschillende soorten groenten die precies goed gegaard waren. Bij het dessert had ik voor een kopje thee gekozen, hier kreeg ik een langwerpig schaaltje bij met 10 soorten aperitief hapjes, allemaal zelf bereid door de kok, ik heb er een paar kunnen onthouden; kletskop, Zoutkamperkoekje, fudge, schuimpje van sinaasappel, appelkoek ( echt een schijfje appel zo bereid dat het als koekje te nuttigen is )
De bediening was heel ontspannend en legde de gerechten goed uit. Voor ons is het een fantastische culinaire avond geweest! Met de restaurant actie was het uiteindelijke bedrag voor ons gevoel te laag ten opzichte van hoe heerlijk we gegeten hebben, we hebben meer betaald omdat het meer recht deed aan de geweldige avond.
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Ze vond het top! 'Geheimtip' in het mooie Groningen.
Francien W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De gangen worden mooi opgediend. Goede bediening en uitleg bij de gerechten van de kok. Zeker een aanrader.
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Enthousiast ontvangst, we voelden ons erg welkom! Verrassende,originele gerechten met heerlijke ingrediënten!
Ruime keus
Rinnie B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Omgeving niet geweldig; je hebt het idee naar een zorgflat te gaan.
Amuse, voorgerecht heel erg lekker en bijzonder. Een van beide hoofdgerechten (sukade) was dat ook. Van de kabeljauw hadden we meer verwacht.
Koffie met zoetigheden werd rijkelijk opgediend; hier hadden we meer verwacht aan bonbons, taartjes of chocola.
Toch zeer de moeite waard.
Desmitten .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een leuke locatie. We kregen een tafel in de gezellige serre. We hadden AH-kaarten, maar konden van de kaart kiezen. Bij de kleine broodjes die op tafel kwamen werd o.a. reuzel geserveerd, wat ons heerlijk aan vroeger "thuis" deed denken. Alles wat er daarna op tafel kwam was heerlijk. De bediening was vlot en vriendelijk. Al met al een geslaagde avond.