Over het restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

lijn 65 vanuit Groningen stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 20:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,1
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Weer een keer gegeten bij de Oude Sluis. Het was heerlijk. Elke keer weer een verrassing. Sytze kan geweldig koken hij maakt er ook een prachtige compositie van. Respect. Famke is een hele goede gastvrouw met echte aandacht voor je!
Wendy's W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Elke gang die geserveerd werd is gewoon een plaatje, de smaak is net zo! Bediening is echt top. Wij komen zeker terug!!!
Cynema .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ongelooflijk lekker gegeten. Plaatjes op je bord. Heerlijke smaken. Uitstekende bediening. Prijzen heel schappelijk. Een parel .... dit restaurant. Wat ons betreft een absolute aanrader!!!!
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heel lekler gegeten. Amuse heerlijk, eigen gebakken brood en we konden voor de AH actie gewoon van de kaart kiezen
De wijn was zo lekker, dat ik hem ook ga kopen. Super!
Erg ver weg, en het sneeuwde, maar zeker de moeite waard. Hier gaan we nogeens naartoe van de zomer, als het weer beter is!
Wiekui .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Na een warme ontvangst een een heerlijke amuse, hebben we heerlijk gegeten. Fijn dat er ondanks het AH arrangement, zo'n ruime keuze was. Ook het wijnarrangement was top!
Elmarandy .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig gerechten waar met zorg en liefde voor t vak aan is gewerkt.
Vriendelijke mensen. Gezellige rustige sfeer.
Een aanrader voor de toekomst.
Gerhardus M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gezellige sfeervolle locatie. Gemakkelijk bereikbaar. Zeer gastvrije, vlotte medewerkers. Niet al te uitgebreide menukaart ( te veel keuze kan soms ook lastig zijn) , maar toch voldoende keuze. Gastvrouw heeft veel kennis van zaken om trend het adviseren van bijpassende wijn bij bepaalde gerechten. Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte borden (complimenten voor de kok) en wij komen zeker nog eens terug.
fenyouforever .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het eten was echt heerlijk. Vooraf een lekkere amuse en ook nog bijzondere (biet en kerrie) broodjes met olijfolie, roomboter en reuzel. Ik had als voorgerecht een royale portie garnalen en rivierkreeftjes (meerprijs €2,50). Als hoofdgerecht vis van de afslag, ik koos voor kabeljauw, weer een royale portie. Goede friet en eenvoudige salade er bij. Prima! Ook de toetjes waren top! De mousse van sinaasappel was goddelijk! Dit restaurant is echt een pareltje en verdient in elk geval een Bib Gourmand! De bediening is ook erg vriendelijk en deskundig. Wij komen zeker terug!
Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad in de Oude Sluis. De bediening, gastvrouw super goed. Vol enthousiasme serveren zij hun producten. Ook dat de kok af en toe de gerechten komt brengen, keurig.
Derl D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gewoon weer net als vorig jaar, kwamen hier toen voor de eerste keer, een geweldige ervaring.
Een smaaksensatie. Prachtig opgemaakte borden. Eten perfect. Goede uitleg van de gerechten
Het maken van de Irish coffee aan onze tafel, succes verzekerd.
Al met al nu alvast gereserveerd voor juli 2017.
HHH2016 H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Leuke creatieve gerechten. Mooie verse vis en schelpdieren, die goed bereid worden. Leuk dat er geen wijnkaart is maar dat de gastvrouw uit komt leggen wat de huiswijnen zijn en wat verder voorradig is. Een verademing na vele wijnkaarten elders die vaak blabla zijn.
ineke.folkersma .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten en enorm genoten van het heerlijke eten en de ongedwongen sfeer.
Nogmaals onze complimenten en we komen zeker weer terug
Groep2 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
In de Oude Sluis wordt er met liefde gekookt!!
De gerechten worden fantasievol opgemaakt en hierbij krijg je duidelijke uitleg aan tafel.
Wij hebben heerlijk gegeten, het was een fantastische culinaire avond.
Een echte aanrader.
Wij bedanken Sytze, Famke en het team hiervoor.
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zeer verzorgde, originele gerechten, fijne, deskundige bediening en een ongedwongen, bijna huiskamer achtige sfeer, met aan het einde van de avond een lesje oesters eten van de chef speciaal voor onze 16 jarige dochter!
Ze vond het top! 'Geheimtip' in het mooie Groningen.
An M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten met vriendinnen in informele sfeer. De gerechten worden met zorg gemaakt en gepresenteerd. Toen de chef hoorde dat we een kookclub vormen nodigde hij ons na afloop uit in de keuken. Daar vertelde hij ons enthousiast over zijn werk, dat was heel interessant en gezellig bovendien.
Jogron2 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Mooi menu met produkten uit de streek. Fantasievol opgemaakt. Heel attente en vriendelijke bediening.
De locatie heeft , zeker in de winterperiode , zijn beperkingen. ( nieuw en een beetje ' in de etalage ') . In de zomer zal dat met uitzicht op het water wel iets gemoedelijker zijn. Zeker een restaurant om nog eens terug te komen.
Sasja I.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gastvrijheid en heerlijk eten zijn de eerste dingen die bij me opkomen als ik denk aan De Oude Sluis. Vriendelijke en spontane gastvrouw en chef-kok die veel vakkennis hebben. Eten dat prachtig word opgemaakt en nog beter smaakt. Wij hebben een voortreffelijke avond gehad en komen zeker terug.
Tjitte Peter K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
geweldige kok; idem bediening: erg sympathiek en LEKKER! Prima prijs/kwaliteit verhouding; jammer dat ik een uurtje moet rijden om er te komen!
gerieklomp .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
het wat super van voorgerecht tot hoofdgerecht en nagerecht het was erg lekker wat er van verwacht het was allemaal goed van smaak.
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten, was heel gezellig alleen lang moeten wachten.