Over het restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

lijn 65 vanuit Groningen stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 20:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Gezellig, vriendelijk, erg lekker en gevarieerd. Hulde voor dit restaurant
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Met zijn vieren genoten van een driegangendiner. Het voorgerecht bestaande uit een garnalencocktail met rivierkreeftjes en echt verse noordzeegarnalen smaakte voortreffelijk. De kwaliteit van de amuzes, die ook door de koks aan tafel werden gebracht,(erg leuk) verrasten ons. De vangst van de dag, deze keer bestaand uit voortreffelijk bereide kabeljauw, plezierden de smaakpapillen ten volle. Het nagerecht, ijs met sabayon, was een perfecte afsluiting van dit heerlijke diner in een mooie ambiance. Wederom hulde voor het bedienend personeel en de overige brigade.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Jörg B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Fantastisch ontvangst, we voelden ons echt verwend!
De gastvrouw Famke vertelt heel leuk over de gerechten en kleine weetjes, de chef en gastheer Sytse viel ons op, komt persoonlijk bij ieder tafeltje langs.
Gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten prima, de kleine tussendoortjes maakten dat we ons erg verwend voelden.
Kortom, heerlijke avond!
M K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten een aanraarder!
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Sinds de opening nu ruim 2 jaar geleden, bezoeken wij 'de Oude Sluis' regelmatig. Altijd weer worden we verrast door de smaken die de chef weer prachtig mooi en lekker combineert. Je proeft wat je eet, in een soms net even ander jasje. De ontvangst door de gastvrouw is altijd heel persoonlijk. De jonge mensen in de bediening hebben duidelijk plezier in hun werk. Prima gelegenheid. We gaan zeker weer.
Ap D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Ben er inmiddels twee keer geweest en het blijft naar meer smaken.
Uitstekende keuken, zeer goede wijnkeuze en dat alles in een ongedwongen en relaxte sfeer. Top!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Echt voortreffelijke keuken. Echter vind ik persoonlijk dat soms teveel uitgesproken smaken worden gebruikt dat de oorsprong van sommige smaken teveel beinvloed. Ik heb wellicht een eigen voorkeur. Excuses. Heerlijk gegeten en de combi met de wijnen en personeel is echt uitstekend. Sfeer is zeer aangenaam en ik kom snel weer eten.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Goede locatie, maar betere aanduiding ter plekke wenselijk. Toiletgroep wat ongelukkig gelegen. Personeel vriendelijk en attent, verrassende gerechten, mooi gepresenteerd. Kom graag eens terug.
Dick2 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Deze week daar gegeten met twee personen. Met het AH-arrangement gewoon kunnen kiezen uit de kaart. Niet al te veel keuze, maar bespaart ook veel gedoe. Voortreffelijke gerechten, smakelijk en erg mooi opgediend. Amuses en broodjes met garnituur vooraf. Redelijke prijzen gezien de zorg en de kwaliteit. Fijne rustige sfeer, ruim opgezet, redelijke muziek op de achtergrond. Voortreffelijke bediening en toelichting op de gerechten. Van buitenaf niet al te aantrekkelijk (nieuwbouw) maar binnen gezellig en warm. Alle reden om ook zonder AH-kaart terug te komen.
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Och, waar te beginnen... Wij waren enorm blij dat wij ons een beetje hadden ingelezen want anders loop je zomaar het risico dit geweldige restaurant mis te lopen. Het zit vast aan een soort verzorgingstehuis en zou mede daarom net zo goed door kunnen gaan voor een dertien-in-een-dozijn-schnitselrestaurant als je niet oplet.

De ontvangst is warm en zeer vriendelijk. Je voelt je direct welkom. De gastvrouw en chef komen regelmatig aan tafel om toelichting te geven op de gerechten en de (uitstekende) wijnen. De prijs is voor wat je er voor krijgt uitstekend. Het eten is van zeer hoog niveau, zonder overdreven pretentieus te zijn. Ingrediënten zijn eerlijk en grotendeels lokaal. De liefde voor het vak, voor het restaurant en voor het verwennen van de gast is constant te merken. Het enthousiasme van de gastheer en -vrouw is aanstekelijk. Het andere personeel is trouwens ook goed.

Wij hebben genoten van het 6 gangen verrassingsmenu (vis), en zouden dit zo nog een keer kiezen. Hoogtepunt was de carpaccio van biet en het nagerecht met perenchips. Het wijnarrangement was goed passend en wederom zonder loze beloften. Presentatie is geweldig en de porties perfect.

Achteraf hebben we nog leuk staan praten met de chef en hebben we zelfs een kleine rondleiding door de keuken gehad.

Wij komen niet uit de buurt, maar weten één ding zeker: hier komen we absoluut voor terug!
wallydepally .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
heel verrassend, duidelijk eigen stijl, het voorgerecht heel royal , de bijgeserveerde groenten heel apart en smaakvol en ook weer royal stuk vlees erbij geserveerd, desert was prima. dus heel goede keus
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Afgelopen zondag voor het eerst bij de Oude Sluis gegeten. Op basis van de lovende recensies waren wij erg benieuwd. En we werden niet teleurgesteld. Heerlijke gerechten met natuurlijke producten uit de regio. Wij zijn voor het driegangenmenu gegaan en dat was ruim voldoende. Mede door de amuses vooraf en het broodplankje gingen wij met een goed en voldaan gevoel naar huis. Alles werd erg leuk geserveerd. Met name het dessert met stoofpeer, hazelnootmousse, schuimpjes en peer was erg leuk opgemaakt en smaakte voortreffelijk. En alles voor een nette prijs. We gaan hier zeker vaker komen!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Weer een keer gegeten bij de Oude Sluis. Het was heerlijk. Elke keer weer een verrassing. Sytze kan geweldig koken hij maakt er ook een prachtige compositie van. Respect. Famke is een hele goede gastvrouw met echte aandacht voor je!
donatacillis .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
PRIMA RESTAURANT , GOEDE SFEER, EN VOORTREFFELIJK ETEN, CORRECTE BEDIENING, EN NATUURLIJK EEN GROTE PLUIM VOOR DE KOK. WE HEBBEN HEERLIJK GEGETEN .