Over het restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

lijn 65 vanuit Groningen stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 20:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,1
Ton van der V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Lekker vis gegeten. Goed verhaal en verzorgd en goede bediening met aandacht voor de klant. Ik ga zeker gasten doorsturen voor mijn B&B De Theaterherberg.
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Onverwacht hier terecht gekomen maar wat een geluk. Uitstekend gegeten en goede bediening. Ze namen de tijd voor ons en wisten goed uit te leggen wat we geserveerd kregen.
Het menu is wat beperkt maar vergemakkelijkt eigenlijk de keuze hierdoor wel. Amuse vooraf was lekker en het voorgerecht prima. De broodjes waren zelf gemaakt en met olijfolie, roomboter en reuzel geserveerd de reuzel kon ons echter niet bekoren. Het voorgerecht met vooral de scholfilet was subliem evenals de garnalen cocktail. Fantastisch opgemaakt, het oog wil ook wat. Als hoofdgerecht hadden we diamanthaas, zeg maar biefstuk vanuit de schouder zoals ons werd uitgelegd. Hoe je het ook noemt het was heerlijk. Als verrassing kregen we een komkommersorbet welk als een engeltje de tong streelde. Daarna sloten we de avond af met een yoghurtsorbet met zelfgemaakte lekkernijen of aardbeien... nog iets. Het wordt eentonig maar ook dit was beide weer voortreffelijk.
Samengevat hadden we een geweldige smaakervaring deze avond. Zeker om naar terug te komen of om er voor in de auto te stappen ook al is het helemaal in het noordelijke puntje van Nederland.
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
lekker, verrassend, goede keus
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het eten was echt van hoog niveau, wij alle vier pleiten voor een ster!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Dit was echt een ongelooflijke verrassing...wat een vakmanschap.wat een heerlijk eten,Een waar feest.als u ooit in de buurt van Zoutkamp bent, doe uzelf een plezier en schuif aan ...
Aproveche .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten, de assorti aan groenten bij het hoofdgerecht wordt gewaardeerd. Mooie streekproducten. Desserts zien er niet alleen prachtig uit, maar smaken ook zeer goed!
Martha A.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wat een heerlijk eten, met zorg en aandacht bereid en zo vriendelijk toegelicht en opgediend! Chapeau mensen, jullie doen het goed! En gelukkig helemaal geen kapsones. We komen terug!
Aafke P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wat hebben wij vanavond lekker gegeten bij De Oude Sluis. Pure, eerlijke ingrediënten, goed en lekker klaargemaakt en prachtig opgediend in een ongedwongen sfeer. Ook de meest kritische tafelgenoten hebben genoten. Dank voor jullie gastvrijheid!
Martha Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
De Oude sluis blijft voor mij een fantastisch restaurant door de hartelijkheid en het enthousiasme van de gastheer, gastvrouw en de overige bediening. Het eten is heerlijk en ook de locatie is gezellig met goed meubilair en een goede sfeer!
Aaldrik M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Na een vaartocht van Groningen naar Zoutkamp onderweg gereserveerd. Een fijjne gezellige avond met een zeer uitgebreide kaart en goede en gefarieerde keuken. Super restaurant.
Francois H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Dit is het soort restaurant waar je bij binnenkomst glimlachend je credit card afgeeft in de wetenschap dat je uiteindelijk hoe dan ook de betere deal hebt, wat het ook moge kosten. Gerechten en wijnen passen erg goed samen, de gastvrouw kent haar zaakjes en is vriendelijk en behulpzaam maar nooit opdringerig. Als je hier bent, geef dan de Flessenpost extra aandacht. Een geweldig menu met bijpassend wijnarrangement van een hoog culinair gehalte. Wij gingen erg gelukkig weg.
Francois H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Dit is het soort plek waar ik bij binnenkomst met een glimlach mijn creditcard zou afgeven en hem bij vertrek weer zou terugstoppen in de wetenschap dat ík hoe dan ook de betere deal had. Top eten, top service. Geef de Flessenpost extra aandacht, dat is een meesterlijk menu. Neem dan ook het wijnarrangement en vergeet de kosten, je zult er geen spijt van krijgen.
J. G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Onverwacht zo lekker eten is een feestje! We wilden eigenlijk garnalenkroketjes met friet en kwamen rondom voldaan en gelukkig terug in de camper (fijne camping ook, 't Olgat!)
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ontvangst keurig, bediening vriendelijk en met kennis van zaken. De streekproducten geven een extra dementie aan het diner.
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Gezellig, vriendelijk, erg lekker en gevarieerd. Hulde voor dit restaurant
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Met zijn vieren genoten van een driegangendiner. Het voorgerecht bestaande uit een garnalencocktail met rivierkreeftjes en echt verse noordzeegarnalen smaakte voortreffelijk. De kwaliteit van de amuzes, die ook door de koks aan tafel werden gebracht,(erg leuk) verrasten ons. De vangst van de dag, deze keer bestaand uit voortreffelijk bereide kabeljauw, plezierden de smaakpapillen ten volle. Het nagerecht, ijs met sabayon, was een perfecte afsluiting van dit heerlijke diner in een mooie ambiance. Wederom hulde voor het bedienend personeel en de overige brigade.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Voor de 3e keer hier gegeten. Weer een verrassingsmenu, weer uitmuntend. Alles is goed, heerlijk en mooi opgemaakt. De wijnen waren uitstekend gekozen. De aanpassingen in het interieur (verplaatsen van de kasten bij de ingang van een keuken) en de nu aanwezige open keuken zijn goed gekozen. Zeker een bezoek waard.
mr B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Fantastisch ontvangst, we voelden ons echt verwend!
De gastvrouw Famke vertelt heel leuk over de gerechten en kleine weetjes, de chef en gastheer Sytse viel ons op, komt persoonlijk bij ieder tafeltje langs.
Gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten prima, de kleine tussendoortjes maakten dat we ons erg verwend voelden.
Kortom, heerlijke avond!
M K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten een aanraarder!