Over het restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Oude Sluis

Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prima gegeten, het was de derde keer.
De kaart mag iets uitgebreider, zeker als je er vaker eet.
De bijlagen bij het hoofdgerecht mogen iets meer aangepast worden aan het aantal personen,
aardappeltjes of friet voor 2 personen is gelijk aan dat voor 4 personen.
Verder zijn we zeer positief en komen in november al weer!
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Het tempo van serveren was best snel, dat kan wel ietsje minder snel.
De gerechten waren heerlijk, ook bijzondere combinaties!
Wij komen beslist nog eens terug.
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Koolhydratenarm! Een lichte vorm van paniek? Toch niet zo moeilijk? Garnalen met rivierkreeftjes, schol, sukade allemaal geen probleem. Heerlijk! Worteltjes en broodjes mogen niet. Dat was men niet gewend. Opgelost met een wel erg eenvoudige salade. Verder uitstekend. Pittig aan de prijs dat wel, zeker gezien het feit dat men ons geen broodjes en tussen amuzes behoefde te serveren. De bediening is boven gemiddeld. Zeker de moeite waard.
nwbaars .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Uitstekend eten, voor elk wat wils: culinair of gewoon goed eten in een gezellig omgeving. Toen Femke nog in de bediening stond, was de zwarte brigade professioneler.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten, heel goed rekening gehouden met dieetwensen en de door ons aangegeven gewenste vertrektijd. De huiswijnen zijn prima, de bediening heel attent en vriendelijk. Toprestaurant!
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Het was weer geweldig heerlijk. Meer ga ik er niet van zeggen, anders gaan veel meer mensen hier heerlijk eten en is er voor ons geen tafeltje meer vrij de volgende keer. Sytze, Famke en team ik heb fantasch lekker Glutenvrij en nachtschadevrij gegeten.
adeletje .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het is altijd een feest om hier te mogen eten.
Deze 2 mensen hebben kennis van zaken.
Alles klopt, van tafel aankleding t/m de zorgvuldig gekozen wijn.
Op het bord zie je een explosie van kleuren en smaken.
De gerecht zijn proportie uitstekend.
De kleine tussendoortjes een verrassing.
TOP CHAPEAU restaurant. Een dikke 10+.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Ze doen erg lekkere dingen met vis. De amuse met een klein soepje en een venkel vis 'taartje' erg lekker.

Ook de schol als voorgerecht erg lekker.
De garnalencocktail is nogal prominent maar maakt het que smaak niet helemaal waar.

Alle bijlagen, pureetjes, justjes en ingelgde groenten erg lekker.

Tussengerecht zwezerik ook erg lekker. Wel iets te droog en ook wat te zout.

De tarbot was wel wat teleurstellend. Deze was zeker te zout en ook het boterjustje deed niet veel. Dat was een kleine domper daar het eerdere bijzonder goed was. En origineel bovendien.

De bediening was erg fijn. Lekker omgedwongen. Wel zat de zaak helemaal vol en dat wat te merken met uithalen en drankjes bijhouden.

We hadden niet om de frieten met sla gevraagd maar toch gekregen. Toch even geproefd. Bijzonder lekkere friet.

Had nog graag het kaasplankje of de koffiesorbet geprobeerd maar we hadden geen ruimte meer en de oppas kon ook niet al te lang.

Maar we komen zeker weer terug.

Goed dit was dus geen korte review maar wel redelijk volledig. Eet ze.
Corrie L.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk, gezellige sfeer, bijzondere gangen, (verassings-tussendoortjes) echt leuk.
Colometa .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Zo'n restaurant elders vinden gaat niet gemakkelijk lukken. Kies voor vis: wij hadden schol vooraf en tarbot als hoofdgerecht, super!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Goed en gezellig. De kinderen werden serieus genomen met een eigen menu. Wijhebben genoten. Voortreffelijk
En goede sommelller. We komen zeker terug!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Net iets te warm in de veranda, verder heel aangenaam en lekker gegeten in een gezellig ingericht restaurant.
Jaap A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
De uitbaters waren zelf een paar dagen met vakantie, maar de vijf "jonge honden" die nu de zaak bemensten, deden het fantastisch. Niets dan lof.
Wil B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het was weer een feestje om in de oude sluis te eten. Wij kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu en wij vroegen om geen grote stukken vlees. Verrassend was het hoofdgerecht vegetarisch en zoooooo lekker!!
Alle gerechten zien er uit als kunstwerken en de smaak is subliem.
Er wordt met passie en liefde gekookt en dat proef je..
Geert P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heel lekker gegeten in een leuk restaurantje. Het onthaal en bediening is super vriendelijk, het eten is met heel veel zorg en respect voor de ingrediënten klaar gemaakt. Zeker een aanrader.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Prima smaak, heerlijke amuses, gezellige deskundige bediening met voldoende aandacht voor onze tafel.
Wij komen graag weer terug.
Er was sprake van een zekere exclusiviteit van smaken met verse vis als hoofd maaltijd smaakvol opgediend.
Dank.
Anita F.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Het eten was fantastisch. Minder blij werden wij van het hoge tempo waarin de gerechten werden geserveerd. We hadden een voorafje, hoofdmenu en toetje, met daarbij drie amuses en binnen twee uur was het gedaan met de pret. Erg jammer en op deze manier niet het geld waard om hier uit eten te gaan.
Co N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Aanrader!
Ton van der V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Lekker vis gegeten. Goed verhaal en verzorgd en goede bediening met aandacht voor de klant. Ik ga zeker gasten doorsturen voor mijn B&B De Theaterherberg.
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Onverwacht hier terecht gekomen maar wat een geluk. Uitstekend gegeten en goede bediening. Ze namen de tijd voor ons en wisten goed uit te leggen wat we geserveerd kregen.
Het menu is wat beperkt maar vergemakkelijkt eigenlijk de keuze hierdoor wel. Amuse vooraf was lekker en het voorgerecht prima. De broodjes waren zelf gemaakt en met olijfolie, roomboter en reuzel geserveerd de reuzel kon ons echter niet bekoren. Het voorgerecht met vooral de scholfilet was subliem evenals de garnalen cocktail. Fantastisch opgemaakt, het oog wil ook wat. Als hoofdgerecht hadden we diamanthaas, zeg maar biefstuk vanuit de schouder zoals ons werd uitgelegd. Hoe je het ook noemt het was heerlijk. Als verrassing kregen we een komkommersorbet welk als een engeltje de tong streelde. Daarna sloten we de avond af met een yoghurtsorbet met zelfgemaakte lekkernijen of aardbeien... nog iets. Het wordt eentonig maar ook dit was beide weer voortreffelijk.
Samengevat hadden we een geweldige smaakervaring deze avond. Zeker om naar terug te komen of om er voor in de auto te stappen ook al is het helemaal in het noordelijke puntje van Nederland.