Over het restaurant De Oude Sluis

Gastronomie in het Hogeland

Naast fijn wandelen in de uitgestrekte landerijen en uitwaaien bij de zee, kun je ook dineren bij restaurant De Oude Sluis in Zoutkamp. Hoog in het noorden van Nederland beleef je Hogeland op een bord. De keukenbrigade kookt voornamelijk met lokale producten uit het seizoen. Dit betekent heerlijke garnalen, vis, maar ook eend en lekkere kazen! Kom hier genieten van de rust die voor anderen mijlen ver weg lijkt te zijn.

Meer informatie over restaurant De Oude Sluis

lijn 65 vanuit Groningen stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 20:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,1
Ap D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Ben er inmiddels twee keer geweest en het blijft naar meer smaken.
Uitstekende keuken, zeer goede wijnkeuze en dat alles in een ongedwongen en relaxte sfeer. Top!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Echt voortreffelijke keuken. Echter vind ik persoonlijk dat soms teveel uitgesproken smaken worden gebruikt dat de oorsprong van sommige smaken teveel beinvloed. Ik heb wellicht een eigen voorkeur. Excuses. Heerlijk gegeten en de combi met de wijnen en personeel is echt uitstekend. Sfeer is zeer aangenaam en ik kom snel weer eten.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Goede locatie, maar betere aanduiding ter plekke wenselijk. Toiletgroep wat ongelukkig gelegen. Personeel vriendelijk en attent, verrassende gerechten, mooi gepresenteerd. Kom graag eens terug.
Dick2 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Deze week daar gegeten met twee personen. Met het AH-arrangement gewoon kunnen kiezen uit de kaart. Niet al te veel keuze, maar bespaart ook veel gedoe. Voortreffelijke gerechten, smakelijk en erg mooi opgediend. Amuses en broodjes met garnituur vooraf. Redelijke prijzen gezien de zorg en de kwaliteit. Fijne rustige sfeer, ruim opgezet, redelijke muziek op de achtergrond. Voortreffelijke bediening en toelichting op de gerechten. Van buitenaf niet al te aantrekkelijk (nieuwbouw) maar binnen gezellig en warm. Alle reden om ook zonder AH-kaart terug te komen.
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Och, waar te beginnen... Wij waren enorm blij dat wij ons een beetje hadden ingelezen want anders loop je zomaar het risico dit geweldige restaurant mis te lopen. Het zit vast aan een soort verzorgingstehuis en zou mede daarom net zo goed door kunnen gaan voor een dertien-in-een-dozijn-schnitselrestaurant als je niet oplet.

De ontvangst is warm en zeer vriendelijk. Je voelt je direct welkom. De gastvrouw en chef komen regelmatig aan tafel om toelichting te geven op de gerechten en de (uitstekende) wijnen. De prijs is voor wat je er voor krijgt uitstekend. Het eten is van zeer hoog niveau, zonder overdreven pretentieus te zijn. Ingrediënten zijn eerlijk en grotendeels lokaal. De liefde voor het vak, voor het restaurant en voor het verwennen van de gast is constant te merken. Het enthousiasme van de gastheer en -vrouw is aanstekelijk. Het andere personeel is trouwens ook goed.

Wij hebben genoten van het 6 gangen verrassingsmenu (vis), en zouden dit zo nog een keer kiezen. Hoogtepunt was de carpaccio van biet en het nagerecht met perenchips. Het wijnarrangement was goed passend en wederom zonder loze beloften. Presentatie is geweldig en de porties perfect.

Achteraf hebben we nog leuk staan praten met de chef en hebben we zelfs een kleine rondleiding door de keuken gehad.

Wij komen niet uit de buurt, maar weten één ding zeker: hier komen we absoluut voor terug!
wallydepally .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
heel verrassend, duidelijk eigen stijl, het voorgerecht heel royal , de bijgeserveerde groenten heel apart en smaakvol en ook weer royal stuk vlees erbij geserveerd, desert was prima. dus heel goede keus
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Afgelopen zondag voor het eerst bij de Oude Sluis gegeten. Op basis van de lovende recensies waren wij erg benieuwd. En we werden niet teleurgesteld. Heerlijke gerechten met natuurlijke producten uit de regio. Wij zijn voor het driegangenmenu gegaan en dat was ruim voldoende. Mede door de amuses vooraf en het broodplankje gingen wij met een goed en voldaan gevoel naar huis. Alles werd erg leuk geserveerd. Met name het dessert met stoofpeer, hazelnootmousse, schuimpjes en peer was erg leuk opgemaakt en smaakte voortreffelijk. En alles voor een nette prijs. We gaan hier zeker vaker komen!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Weer een keer gegeten bij de Oude Sluis. Het was heerlijk. Elke keer weer een verrassing. Sytze kan geweldig koken hij maakt er ook een prachtige compositie van. Respect. Famke is een hele goede gastvrouw met echte aandacht voor je!
donatacillis .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
PRIMA RESTAURANT , GOEDE SFEER, EN VOORTREFFELIJK ETEN, CORRECTE BEDIENING, EN NATUURLIJK EEN GROTE PLUIM VOOR DE KOK. WE HEBBEN HEERLIJK GEGETEN .
Cynema .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ongelooflijk lekker gegeten. Plaatjes op je bord. Heerlijke smaken. Uitstekende bediening. Prijzen heel schappelijk. Een parel .... dit restaurant. Wat ons betreft een absolute aanrader!!!!
Wendy's W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Elke gang die geserveerd werd is gewoon een plaatje, de smaak is net zo! Bediening is echt top. Wij komen zeker terug!!!
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heel lekler gegeten. Amuse heerlijk, eigen gebakken brood en we konden voor de AH actie gewoon van de kaart kiezen
De wijn was zo lekker, dat ik hem ook ga kopen. Super!
Erg ver weg, en het sneeuwde, maar zeker de moeite waard. Hier gaan we nogeens naartoe van de zomer, als het weer beter is!
Wiekui .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Na een warme ontvangst een een heerlijke amuse, hebben we heerlijk gegeten. Fijn dat er ondanks het AH arrangement, zo'n ruime keuze was. Ook het wijnarrangement was top!
Elmarandy .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig gerechten waar met zorg en liefde voor t vak aan is gewerkt.
Vriendelijke mensen. Gezellige rustige sfeer.
Een aanrader voor de toekomst.
Gerhardus M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gezellige sfeervolle locatie. Gemakkelijk bereikbaar. Zeer gastvrije, vlotte medewerkers. Niet al te uitgebreide menukaart ( te veel keuze kan soms ook lastig zijn) , maar toch voldoende keuze. Gastvrouw heeft veel kennis van zaken om trend het adviseren van bijpassende wijn bij bepaalde gerechten. Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte borden (complimenten voor de kok) en wij komen zeker nog eens terug.
fenyouforever .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het eten was echt heerlijk. Vooraf een lekkere amuse en ook nog bijzondere (biet en kerrie) broodjes met olijfolie, roomboter en reuzel. Ik had als voorgerecht een royale portie garnalen en rivierkreeftjes (meerprijs €2,50). Als hoofdgerecht vis van de afslag, ik koos voor kabeljauw, weer een royale portie. Goede friet en eenvoudige salade er bij. Prima! Ook de toetjes waren top! De mousse van sinaasappel was goddelijk! Dit restaurant is echt een pareltje en verdient in elk geval een Bib Gourmand! De bediening is ook erg vriendelijk en deskundig. Wij komen zeker terug!
alb.boelen .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
met hoge verwachtingen teruggegaan naar dit restaurant - was vorige keer uitstekend. Nu viel het jammer genoeg wat tegen (misschien doordat men net terug was van vakantie): rommelig, er liepen dingen mis, voorgerecht was niet echt verzorgd ('bak garnalen'), ter plekke werd aan tafel nog gauw even iets geregeld met een 'aardappelspuitbus', terwijl gast even naar het toilet was, beetje nonchalant in bediening (kennelijk zat het allemaal even wat tegen...), hoofdgerecht vlees was een vrij sober stukje suddervlees, kortom: we troffen het dit keer niet - jammer !
Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad in de Oude Sluis. De bediening, gastvrouw super goed. Vol enthousiasme serveren zij hun producten. Ook dat de kok af en toe de gerechten komt brengen, keurig.
Derl D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gewoon weer net als vorig jaar, kwamen hier toen voor de eerste keer, een geweldige ervaring.
Een smaaksensatie. Prachtig opgemaakte borden. Eten perfect. Goede uitleg van de gerechten
Het maken van de Irish coffee aan onze tafel, succes verzekerd.
Al met al nu alvast gereserveerd voor juli 2017.
HHH2016 H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Leuke creatieve gerechten. Mooie verse vis en schelpdieren, die goed bereid worden. Leuk dat er geen wijnkaart is maar dat de gastvrouw uit komt leggen wat de huiswijnen zijn en wat verder voorradig is. Een verademing na vele wijnkaarten elders die vaak blabla zijn.