De Oude Sluis

Woensdag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken
Bep.dejongh .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Als je mooi en heerlijk vis wil eten moet je hier zijn! Als voorgerecht namen wij eerst gezamenlijk bordje oesters, daarna een half kreeftje met heerlijke eigen gemaakte mayonaise, het hoofdgerecht, de gefileerde tong, was erg goed. Men gaf ons alle tijd om van het diner te genieten en de sfeer was prima met aardige bediening. Als afsluiting geen dessert gekozen maar een goede espresso met een mooie oude calvados uit 1985. Wij zaten in de serre met nog enkele andere gasten, als ik het voor het zeggen had, zou ik de gasten bij voorkeur in het restaurant zetten, wij mochten kiezen, maar waren hier voor het eerst, ik vind het binnen sfeervoller, ook wat intiemer. Als we weer in de buurt zijn gaan we hier zeker nogmaals eten!
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
De Oude Sluis is op de vrijdagavond dat wij haar bezoeken goed gevuld met gasten. Een populair restaurant. We worden vriendelijk en persoonlijk ontvangen en de gastvrouw heeft tijd voor iedereen. Het gekozen voorgerecht is dungesneden verse coquilles met olijfolie en citroenrasp. Als het arriveert blijken er stukjes eendenlever op de coquilles te liggen. Een nare verrassing voor degenen in het gezelschap die geen vlees eten. Voor wie wel vlees eet: coquilles en eendenlever vormen een duo dat kleurloos is, qua consistentie niet bij elkaar past, en qua smaak geen meerwaarde heeft. Om meerdere redenen geen goede combi. Het hoofdgerecht is gepocheerde tongfilet met kreeftensaus en garnaaltjes. De tong en de garnaaltjes zwemmen in de saus waardoor de smaak daarvan volledig overheerst. De aanwezigheid van een klein bergje aardappelpuree, ook zwemmend in de saus, is wat onverklaarbaar in het licht van de frieten die er bij worden geserveerd. Nagerecht is simpel: zomerfruit met citroenijs. Daarnaast wordt een mini kopje crème brûlée gezet waarin karwij is verwerkt. Jammer want dat geeft geen goede nasmaak.
Het rare van het eten hier is dat er steeds een combinatie wordt gekozen die het gerecht niet versterkt. Zonder eendenlever, met minder saus, zonder aardappelpuree, zonder crème brûlée, of zonder karwij in de crème brûlée zou het beter zijn geweest.
PeterSimone .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Erg burgerlijke sfeer. Bediening benadert klanten alsof het kleine kinderen zijn. Blijkbaar veel vaste gasten, die in een ons kent ons sfeertje hartelijk benadert worden. Onderdeel van het verdienmodel is het lang laten wachten in de bar-lounge, zodat de aperitief omzet floreert. Kwaliteit van het eten is goed. Wij aten het vismenu en waren tevreden met het geleverde, hoewel het groentegarnituur bij de -mooie- moot kabeljauw wel wat uitgebreider zou mogen. Het dessert was wel heel makkelijk: een bolletje ijs met zwarte koffie, jawel ijscafe. De prijs van de huiswijn is redelijk, de cava als aperitief is met 8 euro aan de dure kant.
Conclusie: burgerlijke tent met goed eten, maar weinig verrassend en zeker niet vernieuwend. Bediening doet wat gekunsteld aan. En....... Grootste minpunt, men weigert botweg om kraanwater op tafel te zetten. Dat soort gebrek aan gastvrijheid past niet meer in deze eeuw.
( overigens kreeg de hond wel gratis water, dat weer wel....)
Dorien B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
13 december heerlijk gegeten met onze collega's! Het is een vis restaurant en ik ben geen visliefhebber maar er was toch voldoende keus om een lekker menu samen te stellen. Het eten was heel mooi opgemaakt. Je kon zien dat er aandacht aan was besteed. Als voorgerecht had ik de carpaccio. Heerlijke malse plakjes vlees met een goede combinatie van kaas en ruccola. De dressing was verrassend fris wat er perfect bij paste. Daarna bospaddenstoelensoep. Goed op smaak met een goede hoeveelheid paddenstoelen. Het hoofdgerecht was hert. Goed op smaak en buitengewoon mals. Precies zoals het hoort. Daarbij kregen we ruim voldoende frietjes. Knapperig en goed heet! Als dessert kreeg ik creme brulee. Een kleinere portie waar ik om vroeg was geen probleem. Anderen hadden prachtige opgemaakte borden met de meest verrukelijke lekkernijen. Het zag er allemaal prachtig uit en iedereen vond het heerlijk. De bediening wist waar hij het over had en was erg vriendelijk. Iedereen was blij verrast en zeker van plan nog eens terug te komen! Bedankt voor de gezellige avond!
Rilana .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
eten er regelmatig is werkelijk altijd perfect . voor gercht diverse soorten vis gerookt en rauw. goed gevonden en de diverse ook afzonderlijk goed op smaak. hoofd gerecht osse haas tafel genoot ree beide mooie garing en smaken .nagerecht kaas leuke en goed gecombineerde smaken.ook een paar fijne wijnen op de kaart namen nu de huiswijn ook gewoon erg goed en niet te duurna een lekkere koffie met een limoncello tevreden naar huis