De Oude School

Meer informatie over restaurant De Oude School

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Joh V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op allerlaatste moment gereserveerd voor 4 volwasenen en 2 kinderen. Bijzonder vriendelijk ontvangen en buiten nog twee tafels aan elkaar geschoven om op het terras te kunnen eten. Slibtong, Entrecoute, Kabeljauw Garnalen, alles even lekker. Ook voor de kids genoeg keuze. Compliment voor de groenten die met een heerlijke bite geresveerd werd. Zeker voor herhaling vatbaar!
PietSt .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij hebben afgelopen zondag met 11 personen gegeten in een geweldig restaurant De Oude School in TerAar. Het ontvangst EN de bediening door het personeel was zeer vriendelijk en met aandacht voor de gast. Daarnaast waren alle gerechten uitstekend opgediend en van smaak. Met name de zeetong was een genot om de mogen eten. De vis was perfect gegaard en erg lekker. De bijgerechten waren voor 11 personen iets aan de magere kant en wellicht in de haast was de bediening vergeten dit aan te vullen. De nagerechten waren ook stuk voor stuk plaatjes om te zien. Jammer was dat de Calvados op was. Een prima restaurant om heerlijk te eten.
jatcmaatjes .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Heerlijk wintermenu gegeten, met keuze van vlees als hoofdgerecht. Amuse en stokbrood (met 4 smeerseltjes) vooraf. Voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht allemaal heel lekker; bovendien behoorlijke porties, 4 groentes, salade, rabarber en 3 soorten aardappels erbij... allemaal voor de ongelofelijke kleine prijs van €20,16. Bediening vlot en met aandacht, ondanks dat het heel druk was. Decor krijgt een 7, is wat gedateerd.
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Tja, lastig om hierover een recensie te schrijven. De prijzen zijn uiterst gunstig en de porties zeer royaal. De bediening is vriendelijk en volop gratis parkeergelegenheid voor de deur. Maar het is wel erg oubollig allemaal, niveau sudderlapjes met snijbonen en een plakje ijstaart toe. Soep vooraf met balletjes uit blik (tenminste, zo smaakte het). Je mag er voor deze prijzen en nostalgie niets over zeggen, maar ik kom niet gauw terug.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Old School is het hier zeker! Maar dan in op de 'goede' als de 'slechte' zin. Goed: er wordt lekker klassiek gekookt, met een keur aan bijgerechten. Slecht: het interieur is echt hopeloos verouderd. Bediening daarentegen is jong, professioneel en vriendelijk. Tip van Flip: breng die enorme hoeveelheid gerechten op de kaart terug naar een kleiner aantal waarmee je vers en seizoensgebonden kan koken :-)
Poeltje .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Afgelopen zondag in de oude school geweest, alles is hier af !! Goed eten, prettig jonge bediening, die alles voor je over hebben, en correct reageren op de gast zijn wensen. Ik en mijn gasten hebben een top avond gehad!!
Gjd1962 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
We hebben heerlijk "Old Skool" gegeten in dit gezellige restaurant. Het maand menu was een wildmenu vooraf kalkoenfilet met frambozendressing, tussengerecht pompoensoep met peterselieschuim dit gerecht is bijzonder lekker 'compliment voor de kok' het hoofdgerecht was bijzonder lekker jachtstoofschotel van wildzwijn leuk geserveerd in aardappelpuree tulband met lekker veel schaaltjes met diverse groente. De bediening was heel vriendelijk, wij hebben genoten. En nu komt het je kan het bijna niet geloven het gerecht koste slechts 20,14.
PaulaenFerry .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wij hadden goede verhalen gehoord over De Oude School en hebben tijdens de restaurant week hier gegeten. Het menu was bekend. Het eten was op zich prima maar niet culinair of vernieuwend. Gerechten die thuis ook gemaakt kunnen worden. De bediening bestond voornamelijk uit jonge meiden. En ze werkten echt wel hard maar het was onder de maat. De meisjes leken erg onzeker en kenden duidelijk de (simpele) etiketten niet. De fles wijn werd gepresenteerd met "dit is hem, is het goed, het is de huiswijn". De bediening wist niet wat ze serveerden, dit werd er niet bij verteld. Bij navraag kregen we hier geen antwoord op terug. We werden aangesproken met je en op een manier zoals meiden tegen elkaar praten. Er werd een glas omgegooid: stuk maar er kwam geen excuus en werd niet schoongemaakt. Bij het serveren van de koffie werd gemorst op de schotel. "We komen een nieuwe brengen". Prima klinkt dat maar in gezichtsveld depten ze het schoteltje schoon. Bij het afruimen werd hardop gezegd dat ze de borden eigenlijk niet mogen opstapelen maar dat ze dat toch even deed. Vervolgens werden de servetten gevraagd. Is dat nodig? Wij zijn niet de moeilijkste mensen en hebben een gezellige avond gehad met op zich prima eten maar we zullen hier niet snel terugkomen. De bediening heeft een nog duidelijk, uitleg, opleiding, ervaring en een leidinggevend persoon nodig! Het decor is overigens erg oubollig, daar moet je van houden.
Maria F.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Wij gingen daar met z'n tienen eten i.v.m. een 60 ste verjaardag. We waren ruim van tevoren dit gaan bespreken ook omdat het Pasen was en wij zeker wilde zijn van een mooie plek. Wij hadden al eerder daar gegeten, met ook wat aantekeningen na een bezoekje aan dit restaurant. Dit hebben wij aan de jonge dame die ons die avond te woord stond, kenbaar gemaakt. Beloofd was, dat er nu opgelet zou worden en omdat wij klant waren...en die is koning. Er was ook gezegd, dat er voor de jarige iets extra's zou zijn bij het dessert..echter was er niets van dan. De plek die wij eerst hadden besproken, was al vergeven, dus na een telefoontje kregen wij een plek in de andere eetruimte in het midden. Er was een rechthoekige tafel tegen een ronde tafel gezet. Met z'n vieren waren we aan de rechthoekige tafel ingedeeld. Dit gaf geen voldoende, eet, been en zitgelegenheid. De jongeman die ons zou moeten gaan bedienen, kwam in het begin zeker niet echt vriendelijk over. Wij kregen ook op een zeer koele manier een uitgeprinte menu lijst aangeboden. Er waren er niet genoeg en voor de persoon waar het allemaal omging en dit etentje had georganiseerd, werd er niet eens 1 aan uitgereikt. De ruimte was donker en niet echt sfeervol...geen kaarslicht niets van dat. De setting van de tafels een rechthoekige tegen een ronde zag er nou niet echt gezellig uit. Niet voor het eten, dat was goed, maar voor de rest, zullen wij ons echt eerst twee keer bedenken voordat wij weer iets bij de Oude School gaan bespreken.
YvonnedeBlijker .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Bij binnenkomst was de vraag of ik wat wilde drinken, ik moest nog plaatsnemen, Jammer dat ze geen drankenkaart hebben. De vloerbedekking was niet gestofzuigd. (Er stond geen gezellige kaars op de tafel, op de andere tafels wel) interieur oubollig, buiten ziet het er wel gezellig uit. Het eten verrassend, prijs-kwaliteitverhouding is goed (we hadden het viergangen menu met kip gekozen) Salade goed, aardappeltjes te hard. Nagerecht karig. Personeel aardig en behulpzaam. Mijn vriendin had hier al regelmatig gegeten, ze vond het deze keer ook niet zo goed. Misschien een andere kok in de keuken? Ik geef het restaurant daarom nog een tweede kans en hoop dat het dan mooi weer is om buiten te zitten.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Heerlijk gegeten. Mooie eenvoudige kaart. Hier krijg je nog echte Hollandse groenten geserveerd. Waar krijg je nog bloemkool, tuinboontjes, doperwtjes met worteltjes enzovoorts. Correcte bediening, maar wel ietwat te afstandelijk, zou iets meer informeel mogen, wat mij betreft. Wat wel bijzonder is, dat er behalve een kindermenu ook een senioren menu is. Als je met een hoogbejaarde uit eten gaat is het probleem vaak dat de persoon in kwestie vaak vindt dat het teveel is,in dit restaurant is er een mogelijkheid om een senioren-menu te bestellen. Dit zou men in meer restaurants moeten doen. Gaat nog niet eens om de prijs maar meer om het "gevoel". Een aanrader. Advies voor de uitbater; de bediening kan iets vlotter.
Boek .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
De Oude School heeft een zeer uitgebreide (meer dan 15 voor-, 20 hoofd- en 10 nagerechten) kaart. Vegetariërs hebben de keuze uit gebakken camembert of een gevulde tortilla met groenten. Niet erg fantasierijk. Maar er is ook een vegetarische salade die als hoofdgerecht besteld kan worden en op het maandmenu stonden asperges die op verzoek ook (zonder ham) als hoofdgerecht geserveerd werden.

De bediening is jong maar gastvrij, spontaan en van goede wil.

De inrichting van het restaurant doet denken aan een wegrestaurant (messingkleurig systeemplafond, kunstbloemstukjes op tafel, plastic klimop langs de muur, oud roze stoelbekleding en gordijnen). Een foto van Frans Bauer in de garderobe maakt het geheel compleet. Het pand was heel vroeger een christelijk nationale basisschool. De naam van het restaurant, de namen van de gerechten en enkele rekwisieten verwijzen daar nog naar.

De kwaliteit van de gerechten was wisselend. De amuse bestond uit gefrituurde gamba’s (prima van smaak) en stokbrood en een heel klein beetje kruidenboter (die helaas te hard was om te smeren). De mosterdsoep was iets te dik en te zout, het trio van zalm was goed van smaak. De zeetong was goed gebakken met flink teveel peper. De (5) asperges smaakten waterig en werden geserveerd met 2 gekookte eieren. De botersaus kon ik niet ontdekken. Als hoofdgerecht was dat wel wat weinig. Positief: bij de hoofdgerechten worden 7 kleine schaaltjes met aardappel- en groentegerechtjes geserveerd. Deze konden op verzoek extra bijbesteld worden.

Hoewel de entourage van De Oude School ons deed denken aan een wegrestaurant, deed de prijs dat niet. Voor 3 gangen ben je gemiddeld 40 euro kwijt en dan heb je nog niets gedronken. Deze prijs is echt niet in verhouding tot de kwaliteit van het eten. Voor dat geld gaan we de volgende keer liever ergens anders eten.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
heerlijk eten voor een nette prijs we hebben een hele leuke avond gehad we hadden het menu met vis besteld het was zeer netjes met veel verschillende smaakvariaties, voor herhaling vatbaar