De Oude Plek

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom
6,6
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
We komen al een aantal jaar zo af en toe vanuit Den Haag naar Rotterdam om te genieten van het all vegetarian menu van De Oude Plek en ze stellen ons nooit teleur! Eten is heerlijk op smaak! Het enige wat ik jammer vind is de beperkte keuze in desserts voor veganisten. Je kunt er sinds kort ook pinnen wat een enorm pluspunt is! Service goed, soms wat langer wachten door de drukte maar altijd vriendelijk en correct!
Rishi M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Heerlijk voedsel, spetterend in de pan geserveerd. Het vlees mis je niet want de kruiden maken echt de smaak.
Het decor is wat aan de simpele kant, dus je zal echt voor het eten moeten gaan.
Als vegetariër kun je je helemaal uitleven op de enorme diversiteit aan gerechten. Wel is het zo dat je een bepaalde smaaktrend bemerkt als je vaker gaat, waardoor het wellicht zou kunnen vervelen.
Het personeel is zeer dienstbaar, ondanks hun articulatie in het Nederlands niet perfect is (communicatie gaat verder prima).
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vandaag hier weer eens van het buffet gebruikgemaakt. Hier al verschillende keren gegeten en toen altijd prima bevallen. Nu ook weer niet teleurgesteld. Alle gerechten zijn erg smakelijk. Mijn favoriet blijft de vegetarische babi pangang. Ook de sate is een aanrader. Zoals al meer wordt geschreven, gaat het bijvullen niet echt vlot, maar ik heb wel alles kunnen eten. Niet kunnen pinnen is een groot nadeel en niet meer van deze tijd. Ook is het altijd veel te warm in de zaak. Daarbij lijkt het niet uit te maken of je in de zomer of de winter gaat. Daarom helaas een lager cijfer voor decor.
Wij komen hier zeker nog eens terug.
Sjors K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Het lijk een doorsnee Chinees, maar schijn bedriegt. Bij het openslaan van het menu zagen we dat ALLES op de kaart geen vlees bevatte. Fantastisch! Ik merkte het verschil niet, echt waanzinnig. Veel te eten, bediening was top. Decor was typisch chinees. Snap alleen niet dat dit restaurant zo afgelegen ligt. Ben er van overtuigd dat dit in het centrum van Rotterdam veel meer gasten kan trekken.
Bepje S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij eten hier graag en alléén als het lopend buffet er is! Het eten is heerlijk, maar qua aanvulling kunnen ze nog veel leren. Wij waren iets later (minder dan 10 min.), dan is het logisch dat men al aardig wat gepakt heeft. Er werd daarna aangevuld. Toen ik nog eens wilde halen was het zo goed als op in alle chaving dishes!

Daarvoor moest ik het vlees er al uit vissen en dat was niet veel. Toen ik vroeg of bepaalde gerecht aangevuld konden worden noteerde de dame dat. Zij zei dat het gemaakt moest worden wat begrijpelijk is. Ik verwacht dan een seintje te krijgen zodra het er staat wat niet het geval was. Toen ik na even wachten ging kijken waren de desbetreffende gerechten amper aangevuld. Van dat het gemaakt moet worden is dus géén sprake aangezien ze het op voorraad gemaakt hebben en het alleen dienen aan te vullen.
Het was dan ook weer zeer karig!

Men betaald van 19.30 - 22.00 en al om 20.15 wordt er amper tot niet aangevuld! Dit kan echt niet! Het personeel zou alerter erop moeten zijn. Dat de gast om aanvulling moet vragen vind ik niet kunnen. Wij rijden hier 45 min. enkele reis hierheen, dan verwachten wij waar voor ons geld. Niet om zo gauw vrij lege chaving dishes aan te treffen, zelf om nieuw eten te moeten vragen en ook niet om amper aanvulling.

De satesaus is net als iemand al zei ook niet onze smaak. Het is waterig en smaakloos! Wijko is de enige echte voor ons iig. Niet de kant en klare versie, want die smaakt wat anders dan diegene die je zelf in een pan moet aanmaken. Hopelijk stappen ze ooit over op die.
De sate is heerlijk en wat is dat zonder goede satesaus? Nog steeds heerlijk, maar het mist goede satesaus.

Verder is de bediening altijd vriendelijk, maar zoals ik al zei kunnen ze een hoop leren. Ik hoop dan ook dat ze de recensies lezen er wat mee gaan doen, maar ik vrees van niet.
Voor alsnog blijft het de moeite waard om hierheen te gaan. Ik blijf hopen dat ze zich zullen uitbreiden naar anderen grote steden, want ik weet zeker dat dat het zal aanslaan. Hier hebben wij iets soort gelijks, maar is niks in vergelijking met D.O.P.

Wat ik zo jammer en ouderwets vind is dat je hier niet kan pinnen. Het loopt zeer goed en daardoor zullen ze de kosten er zo weer uit hebben. Als jullie dit lezen, schaf aub een pinautomaat aan en verbeter het aanvullen van de gerechten. Bovendien kan je voor zover ik weet niet in de buurt pinnen.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag eten gehaald bij de Oude Plek. De bediening was zeer vriendelijk. Het eten. Babi Pangang - zeer smaakvol in een niet te scherpe, lichtzure saus. Zelfs mijn dochtertje van 3 heeft hier zeer smakelijk van gegeten. Sate - ook zeer smaakvol, alleen ben ik geen fan van de Chinese satesaus (maar dat ligt aan mij). Mihoen met groente - zeer smakelijk en goed gevuld met groente. Mini-loempia's - prima. Grote loempia - het enige kritiekpunt; was wel smaakvol maar veel te vet.

Nog een punt ter betering voor de Oude Plek. Geef het eten mee in biologisch afbreekbaar materiaal en niet in plastic. Dat past denk ik beter bij de filosofie van het restaurant.
Caked .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Samen met een grote groep vrienden wezen eten hier en wij hebben allemaal gekozen voor het lopend buffet.

Lekker gevarieerd gegeten voor een heel mooi bedrag. Wat ik wel jammer vond dat ik moest wachten en vragen totdat er nieuwe borden bij het buffet stonden, want nadat je gegeten hebt nemen ze gelijk je bord weg. Ook vaak moeten wachten tot het eten werd bijgevuld.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Oude plek is de plek om vegetarisch chinees te eten. Wanneer je hier voor het eerst komt denk je gauw van, Ach ff een chineesje pakken, gezien het decor. Maar wanneer het personeel je lachend tegemoet komt met het eten, vegetarisch, dan zeg je, Ik kom zeker terug!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Hier de vegetarische kip gegeten met bami, mij is nog onduidelijk wat ik nu gegeten heb maar het was wel smakelijk. Zeer vlotte bediening. Prima kaart voor vegetariërs. Jammer dat het zo ver uit het centrum van de stad ligt.
Iduna033 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Als je aan komt rijden denk je eerst dat je fout zit, en dan zie je een hele gewone chinees, dènk je..... Maar binnen kun je als vegetariër eindelijk eens alles eten op de chinese kaart. Het zijn recepten uit de familie traditie en al heel oud. Maar wat een feest! Een aanrader is de saté. Maar ook de vega babi pangang is fantastisch! Jammer dat het zo ver weg is voor ons, anders zouden we regelmatig hier gaan aten. De prijs valt ook echt mee!
Anoeradha M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
super gegeten met zijn 5en en voor mij ging er een wereld open. vega eten kan wel lekker zijn! super avond gehad! een echte aanrader.
Karinnagi .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Wat een aangename verrassing vlak bij mij in de buurt.. Op aanraden van een goede vriendin uitgeprobeerd. Ik was vrij sceptisch, want ik hou helemaal niet van Chinees, maar dit is een Oosters bijzonder aangenaam culinair avontuur waar ik zeker op terug ga komen. Wat heerlijk om als veganist steeds meer goede restaurants te vinden die vegan/veggie gerechten serveren, en gewoon zoveel mogelijk of helemaal zonder dierlijke producten werken. De bediening is snel en bijzonder vriendelijk in de Oude Plek. Men neemt de tijd voor je, en vragen worden goed uitgelegd en beantwoord. De gerechten zijn uitstekend, en de entourage is eenvoudig en gezellig. Kortom ik beveel dit restaurant van harte aan voor wie veggie/vegan is, of dit eens een keer wil proberen!
molukserecepten .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Mijn tweede keer vegetarisch eten. Wat een beleving in een chinees restaurant. Aan mijn beoordeling te zien voor het decor dacht ik, wat staat me nu te wachten. De bediening was super Klantvriendelijk en bereid om mijn vragen te beantwoorden. Het eten, sate vooraf, babi pangang met bami en als toetje dame blanche. Beste mensen het was een beleving. Je bent in een chinees resraurant met een totaal andere smaakbeleving. Het is voor de niet vegetarier zeker de moeite waard om het uit te proberen. Super!
Mui L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Door de vele zeer positieve reacties gingen wij naar Lombardijen om bij de Oude Plek te eten. Helaas viel het allemaal een beetje tegen. De inrichting is à la oudewets Chinees, De rekening van 65 euro voor 2 voorgerechtjes, 2 x hoofdgerechten, en 2 paar drankjes was gewoon aan de hoge kant.Sevice is redelijk goed .
eten is wel snel klaargemaakt en warm.
Maar wil wel liever lange wachten dat je betere kwaliteit krijgt.

Paul P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
In principe eet ik geen Chinees in Nederland (wordt altijd ziek, ook al vraag ik om geen Vet-sin te gebruiken). Als verrassing werd ik echter mee genomen naar dit Restaurant. Bij aankomst zonk de moed mij in de schoenen. De straat, de oubollige inrichting, de afhalers (zelfs met hond) in het gangetje... Maar eenmaal aan tafel, de uiterst vriendelijke en efficiënte bediening en dan het eten!!! Echt voortreffelijk. We hebben een uitgebreid, gevarieerd menu genomen en van elkaar geproefd en ik kon geen minpuntje ontdekken! En..niet ziek geworden!!! Voor een Chinees niet écht goedkoop, maar het geld meer dan waard! De persoonlijke aandacht en een wijntje van de zaak maakten het helemaal af. Ik ben fan.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Ik kan enkel maar de recensies bevestigen welke hier reeds genoemd zijn.

Bij aankomst denk je: waar ben ik nu terecht gekomen totdat je eerste gerecht op tafel komt. Amper verschil te proeven of het nu vega is of echt vlees. Dus niet vegetariërs (welke ik ook ben) ga gerust langs.

Een 10 gegeven voor het eten gezien de super prijs kwaliteit verhouding. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Decor moet je doorheen prikken en valt in het niet door het geweldige eten. Het is zeer netjes en vergeleken met restaurants waar ik vertoeft heb in China en Tibet, vele malen beter.

Een klein puntje van verbetering is de aanschaf van een pin automaat.
Annemiek R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Wij (niet-vegetariërs) hebben hier onlangs voor het eerst afgehaald. We waren erg nieuwsgierig naar de vegetarische versies van de bekende Chinese gerechten, die vaak bomvol vlees zitten. We waren positief verbaasd. De babi pangang smaakte echt naar babi pangang, en dat komt niet alleen door de saus. De vleesvervanger in dit gerecht heeft een structuur en smaak die dicht in de buurt komt van "the real deal". De foe yong hai was heerlijk, de vegetarische kip die erin zat, was lekker. Het gerecht van vegetarische kip met verse groenten en pepers vond ik geen aanrader, maar m'n vriend juist wel. De gebakken banaan was prima, net als de bami.
Voor mij is dit restaurant een uitkomst voor de momenten dat ik wel trek heb in Chinees eten, maar geen behoefte heb aan grote hoeveelheden vlees.
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Wauw dit restaurant heeft ons echt verbaasd!! Want het 'nepvlees' is nog lekkerder als echt vlees.Dus dat vind ik erg knap! Ik eet wel vaker vegetarisch,maar mijn vriend is echt een vleesliefhebber..maar als zelfs hij enthousiast is, is dat een goed teken.Wij hadden gekozen voor het menu van 21.50 (goedkoop trouwens..) zo krijg je van alles wat,en het is aardig veel moet ik zeggen.En dan zijn wij nog grote eters. Alles is echt superlekker.De dames in de bediening waren netjes en vriendelijk en spraken goed Nederlands (dat is nog weleens anders bij een Chinees) ze hadden misschien nog iets beter op de glazen kunnen letten,maar voor de rest niks op aan te merken. En tja het decor kan ik niet meer als een 6 geven..want dat is niet veel.Beetje saai en ongezellig ingericht.Je krijgt wel een vierpersoonstafel met zijn 2-en dus dat is wel weer een voordeel. Vegetarier of niet,je moet dit restaurant echt eens proberen! En dan het menu kiezen! Als alles zo zou smaken zou niemand nog vlees eten denk ik.Als je het niet zou weten zou je echt niet zeggen dat het vegetarisch is.
Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Eten bij de oude plek is altijd een feestje. De meeste vleesvervangers zijn niet alleen op basis van soja maar smaken ook naar soja. Dat is hier niet het geval. Je zult het vlees geen moment missen.
Ilovefoodie .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2014
Het was heel leuk. Het eten is geweldig. Ik had een gerecht met sojakip en groenten in een sausje. Dit was heel erg lekker. Het restaurant had een kalme sfeer vanbinnen. Verder is er een nadeel ik weet niet of dat nu al veranderd is maar toen wij hier aten kon je niet pinnen terwijl wij geen contant bij ons hadden er is dus geen mogelijkheid om te pinnen,terwijl je verwacht dat dit wel gebeurd, voor de rest is dit restaurant een aanrader.