De Oude Molen

Service8,2/10
Decor8,5/10
Mieke G. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e kerstdag 2015 bij jullie gegeten. Voor de eerste keer bij jullie. Warm welkom. Het eten was uitstekend!!! Snelle bediening. Perfect. Wij komen zeker terug.
fam van der Hoorn.
Rudolfje . Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
een sfeervol restaurant met mooie oude accenten nog van een molen.
we hebben heerlijk gegeten hier en genoten van de wijze waarop de drank van beneden naar boven wordt gebracht via een kartrol.
De bediening werkt hard maar doet goed zijn best iedere klant aandacht te geven.
Roy W. Gastronoom (22 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
In D'oude molen ben ik al tientallen keren geweest. Vroeger heb ik hier zelfs nog gewerkt. Het blijft een ontzettend bijzonder restaurant waar iedereen eigenlijk wel een keer geweest moet zijn. Deze molen welke om is getoverd tot restaurant biedt je naast heerlijk eten ook een leuke avond. Je bier en wijn krijg je in puntglazen welke staan in gaten op de bar of in een houten blok met gaten (aan tafel) en drankjes worden door middel van een touw naar boven gehesen. De klomp (welke fungeert als menukaart) is prima (je moet wel van vlees houden) en daarnaast zijn er altijd lekkere 'dagspecialiteiten'. Klassiekers zijn: Sate (ossenhaas), T-bone en het kaneelijs (heerlijk dessert).
Fwijnholds . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Een van de weinige restaurants in de streek waar je een fatsoendelijk stuk vlees krijgt geserveerd. De sjefs begrijpen hoe vlees klaar gemaakt moet worden.
Verder is de stemming altijd goed, besluit je na te borrelen na het eten krijg je daar beslist geen spijt van. Een ieder die ik ooit heb meegenomen blijft terug komen.
De setting in de authentieke molen, de kaart op het klompje maken de cliché van oer Hollandse gezelligheid kompleet!
Baklap11 . Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Voorgerecht: Beide een Thaise kippensoep, pittig maar lekker.

Hoofdgerecht: zalm in een saus van kreeft en tonijn in een teriyaki saus. Beide gerechten geserveerd met rauwkost op het bord en een schaaltje knapperig gebakken aardappelen. Beide gerechten waren van hoogstaande kwaliteit. Compliment aan de kok.

Mogelijk hebben ze een nieuwe machine of andere leverancier van de koffie. Die vonden we in tegenstelling tot vorige keren niet lekker. Kan ook komen door de smaak van het hoofdgerecht. Gaan we de volgende keer ervaren.
Henk D. Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Leuke setting. Eten prima kwaliteit. Wachten viel erg mee. Beneden vanaf de klomp besteld, tijdens borreltje doen. Nadat we naar boven mochten, stond met 15 minuten het voorgerecht op tafel. Hoofdgerecht was ook prima op tijd.
Vera O. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Heerlijk gegeten in een fantastisch mooie molen! Heerlijke uiensoep en geweldig malse tournedos! Unieke sfeer binnen, zeker een aanrader!!
NvanDoornbos . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Lacatie echt ontzettend leuk! heel erg bijzonder! Ze hijsen de drank naar de eerste verdieping en je krijgt je wijnglas zonder voetje in een houten blok.

Erg onder de indruk van het restaurant, bijna net zo over het eten. De eendenborst was echt heerlijk en een ruime portie.

Wel iets wat aan de dure kant voor de kwaliteit van het eten maar ach, je zit ook wel erg leuk zo.

Bediening was soms wat lastig te bereiken, maar al met al waren ze erg vriendelijk.
Baklap11 . Fijnproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Hoewel de keuken wisselend kan zijn heb ik deze keer een heerlijk wildgerecht gegeten.

Prima bediening in een leuke omgeving.

Renée S. Bourgondiër (3 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Mooie plek, aardige mensen achter de bar vreemd systeem van drank naar boven hijsen naar de eerste etage, maar goed, wel praktisch. Eerst aan de bar een drankje gedronken (glazen zonder voet, dus rustiek in een blok...), menu bekeken (op klomp...), bestelling gedaan...en toen begon het grote wachten. Ruim een uur op een garnalencocktail, anderhalf uur op het hoofdgerecht (vlees van de grill (niet best), aardappels (niet veel), salade (vies), sausjes...nagerecht was oké, maar weer niet bijzonder. Erg veel wachten, prijs kwaliteit verhouding belachelijk! O ja, de twee serveersters waren nauwelijks te wenken voor een drankje...wel aardig, maar daar heb je niets aan als je een wijntje bij eten wil...
Babsje . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Wij komen hier ongeveer 2 a 3 keer per jaar. Hele leuke entourage, supergezellig. Met de kreeftweek hebben wij hier ook gegeten en de zaak was versiert in het kreeftenthema. Diverse kreeftgerechten, voor ieder wat wils. Het was in hoeveelheid ruim voldoende, ik kreeg het niet op en het werd netjes voor mij ingepakt om mee naar huis te nemen.
De wachttijd kan inderdaad wat lang zijn, maar voor ons is het altijd een avondje uit en daar nemen we de tijd voor. Als we snel eten willen, gaan we wel naar een friettent.
Debora J. Gastronoom (57 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Uit eten voor een goed doel Alpe d'HuZes, 3 gangen voor een goede prijs waarvan 20 euro naar het goede doel gaat. We hadden gereserveerd voor 19.00 maar zaten pas na half 8 eindelijk aan tafel. Er zat veel tijd tussen het voor- en hoofdgerecht. Het eten was niet erg spannend, maar gewoon lekker en het dessert was heerlijk. De molen is echt een heerlijk knusse locatie waar je zowel gezellig als romantisch kan eten. Omdat het voor het goede doel was niets te klagen, hadden we hiervoor het volle pond betaald, dan was het een tegenvaller. Volgende keer maar weer eens vanaf de 'klomp' bestellen.
Ernst P. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
We hebben hier met 6 personen gegeten. We komen hier wel vaker, de locatie is leuk. Na het eten van het voorgerecht hebben we 90 minuten moeten wachten op het Hoofdgerecht. Zowel de biefstukken als de Spies werden lauw (bijna koud) geserveerd. Omdat we behoorlijk trek hadden hebben we, op 1 persoon na, het wel opgegeten. De ene persoon die geklaagd heeft kreeg het gerecht na 15 minuten retour, waarschijnlijk opgewarmd. We vonden het eten van zeer goede kwaliteit alleen zo jammer dat het bijna koud geserveerd werd.
Sylvias . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Unieke sfeer om te dineren in een molen uit 1857!
Verrassend gezellig, glazen zonder voet en menukaart op een klomp.
Kwaliteit vlees zeer goed. Btw is incl, staat voor de zakenmarkt gesplits.
Stycho . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Met een groep buren hier gegeten, kom hier vaker eten.
Ze hadden kreeft week en de kreeft was gewoon goed!, de rest had een tournedos en de dames de lady variant.
Het was zeer smakelijk en de bediening was uiterst vriendelijk en in voor een geintje.
Wederom heel leuk en gezellig gegeten.
Ps. dat van het wachten klopt..tussen het voorgerecht en hoofdgerecht zit een lange tijd, maar in goed gezelschap is dat geen probleem.