De Oude Melkfabriek

Oranje-Vrijstaatkade 31 1093 Amsterdam Nederland Kaart
31-206630903

Over het restaurant De Oude Melkfabriek

Lekker, gezond én gezellig

De Oude Melkfabriek is gevestigd in de historische Oostergasfabriek uit 1887. Het restaurant serveert verantwoorde maaltijdsalades en heerlijke, gezonde à la carte gerechten. Alles past perfect bij het sportieve sfeertje dat hier hangt!

Meer informatie over restaurant De Oude Melkfabriek

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 17:00

Mary V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Zeer smakelijk eten, ook bereid om het een en ander te veranderen. B.V. geitenkaas op een gerecht vervangen voor en ander kaas soort. Goed betaalbaar en gezellig
loesvhulst .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hadden met ons vieren gereserveerd met de AH-actie. We konden kiezen uit een vlees-, vis- en vegetarisch gerecht. De voorgerechten waren lekker, de portobello verrukkulluk! Drie van ons kozen voor de zeewolf, deze was te zacht en smaakte daardoor niet lekker. Ik vond de zeekraal erbij ook niet lekker, maar dat is persoonlijk. Het was me te vissig, een frisse salade was beter geweest. Het toetje "Verrassing van de chef" was heerlijk en op verzoek van twee van ons aangepast aan ons dieet, dat kon ter plekke geregeld worden.
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Beetje chaotische bediening, wel vriendelijk overigens maar vergeet soms de bestelling. Eten redelijk maar niet verrassend. Voorgerecht (Gravad Lax) was lekker, hoofdgerecht (kabeljauw op de huid gebakken) okee maar qua smaak nogal flauw. Dessert van brownie met vanille-ijs was zo zo.
De ober probeerde nogal amicaal te doen het kwam geforceerd grappig over. Misschien ook al een soort goedmakertje voor een vergeten bestelling. Ach ja, ze doen hun best.
Madelon S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Hebben een heerlijke avond gehad in een gezellig pand, je verwacht niet in een sportschool dat er een restaurant zit van deze kwaliteit maar het is zeker een aanrader. We hebben er gegeten met de restaurantactie en dit was erg lekker.
elijah2006 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten, keurige bediening, kunnen veel restaurants nog wat van leren. Leuk om te zien dat de sportschool ook favoriet is, heel veel sporters zien gaan en komen, wat het leuk levendig maakt.
rore1 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was in eerste instantie even moeilijk te vinden, maar eenmaal daar zeer prettig te woord gestaan. Kregen een plekje toegewezen aan een rij tafels waar we nog net tussen paste, maar kregen ook gelegenheid om aan de andere kant van het restaurant te gaan zitten. Werd wel bijgezegd dat je daar onder de sportschool zat en daar iets meer lawaai zou hebben, wat overigens niet het geval was. We kregen de kaart op tafel speciaal gemaakt voor de AH-actie, maar hadden geen idee wat het menu zou kosten tot we de rekening kregen. Het eten werd snel geserveerd, maar er werd steeds netjes gevraagd of het volgende gerecht door kon komen of dat we even rust wilden. Het eten was erg smaakvol, maar voor de wat grotere eter aan de magere kant. Iets meer had gemogen. Uiteindelijk bleek het 3 gangen menu 30 euro te kosten, maar door de actie hadden we daar nu 2x het menu voor en dan is het zeer goed in verhouding. Wat zeer de moeite waard is van vermelden is de ontspannen en prettige sfeer van de bediening, leuk, vriendelijk, correct. Zeker een aanrader.
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Verrast bij binnenkomst over de gezellige sfeer met vriendelijke ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!!!! Bij vertrek kreeg ik nog kortingsbon voor de Q parking!
Ludo M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We werden prettig ontvangen, de hertenbiefstuk was uitermate mals. Het bord zag er mooi opgemaakt uit (het oog wil toch ook wat?!). De bediening was vriendelijk en accuraat. Kortom: prima avond gehad voor een heel redelijke prijs.
Gitanjili D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Leuke restaurant. Het is wel gelegen in een sportschool, maar de sportlessen vinden boven plaats en het restaurant is beneden. Goeie ambiance in het restauarant en simpel, maar lekker eten. De portobello met pompoen en geitenkaas is heerlijk als voorgerecht en als hoofdgerecht is de zeebaarsfilet ook lekker en het dessert is een verrassing van de chef, maar die viel ook goed in de smaak. Menu kost volgens mij met AH-actie EUR 27,- dus zeker niet slecht. Zeker een aanrader!
Aria B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
We kwamen via AH restaurantactie.
Het was jammer dat er geen kapstok was zodat je jas over je stoel hangt en op de grong komt. We voelden ons zeer welkom. Personeel was vriendelijk. Ons voorgerecht en ons hoofdgerecht waren verrukkelijk. We konden uit 3 voor en hoofdgerechten een keuze maken. We namen Gravad lax en gevulde portobello als voorgerecht. Parelhoen en Zeebaarsfilet als hoofdgerecht. De gerechten werden als een schilderij opgediend. Compliment voor de kok. Nagerecht was verrassing van de chef.
Het was heerlijk voor herhaling vatbaar.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Kom hier sinds 2011 wekelijks eten. Kijk er altijd naar uit.

Even lekker verwend worden.

Heerlijk eten en drinken in een prachtige setting voor een prima prijs.

De passie straalt van het eten af.

Klantvriendelijkheid ten top.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Niet echt een locatie waar je lekker gaat dineren..
Culinair gezien worden er geen hoogstaande capriolen uitgehaald .
Goed voor een bedrijfs uitje,nadat je je eigen in het sweet hebt gewerkt in de sport school
Janna W.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Het was een bijzondere prettige avond. De voorgerechten waren erg lekker en leuk geserveerd. Jammergenoeg werd het hoofdgerecht wat lauw opgediend, maar gelukkig konden ze dat snel en zonder problemen herstellen. De zeewolf in saffraansaus was ook weer verrassend van smaak. Mijn koffie was erg waterig, alsof de "pad" niet vervangen was, maar ook dat werd snel verholpen. Kleine "weeffoutjes" bij verder een heerlijke maaltijd. Een aanrader .
caroline_willem1 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heerlijk eten. Het eten zag er prachtig en feestelijk uit en smaakte fantastisch. De wijn was uitstekend. We werden met zorg bediend. Eigenlijk alles positief, ook de sfeer in het restaurant. Beslist aan te raden.
kleinrob .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Voor de 2de keer daar gegeten met een AH bon, wederom erg lekker.
De keuze is beperkt dus ik vraag me af hoe vaak de kaart wordt vernieuwd.
In het weekend is er geen diner, maar dat vind ik geen probleem te meer omdat in het weekend de restaurants nogal eens dienen als kinderspeelplaats.
Nogmaals, erg lekker gegeten en er is echter 1 maar: een kaasplankje is toch wel een must in ieder restaurant.
MonicaMH .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Waren hier met de ah restaurant actie, dus keuzemenu. Eten was erg lekker. Service was beetje slordig! Ik heb gluten intolerantie. Bij het voorgerecht werden er twee borden op tafel gezet zonder iets te vragen. Toen zag ik dat mijn vriendin geen kaas had op haar carpaccio en ik wel. Dus gevraagd hoe het zat. Bleek dat het bord dat bij mijn vriendin stond voor mij bestemd te zijn. Slordig. Maar toen vroeg ik waarom er bij mij geen kaas op zat. Bleek dat men dacht dat er gluten zaten in de kaas. Dit wekte niet echt vertrouwen. Kreeg snel mijn kaas! Hoofdgerecht keuze was niet hetzelfde als op de site stond, maar was wel erg lekker en goed klaargemaakt! Vlees was niet medium rare maar rare, maar geen probleem, want wel warm en zeer mals.
Toen kwam het nagerecht. We kregen een brownie met ijs!!! Dus ik vroeg of deze gluenvrij was!! Oh sorry, en gelijk werd het weer weggehaald. Wederom beetje slordig! Heel snel had ik een heerlijk glas ijs met fruit.
Heb verder nergens last van gehad dus was goed glutenvrij en heel lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Absoluut leuk en netjes. Eten was prima, niet overdreven grote hoeveelheden. Enige dat wij iets minder vonden was dat er soms nat bezwete sporters naast ons stonden, die roken wij wel. Verder absoluut tevreden!
Susan K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg gezellig restaurant, goed verzorgd, bediening is super aardig. We hadden een heerlijk keuzemenu met genoeg keuze voor ieder. Eten was erg goed.
aafje18 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij werden warm begroet en jassen werden in pntvangst genomen. De keuze van het AH-menu bestond uit 3 voorgerechten, t.w. : rundercarpaccio, gravadlaks en bloemkoolsoep. Hoofdgerecht: vis, hertenbiefstuk of vegetaris. Als dessert een brownie met bolletje ijs en vers fruit.
De porties werden prachtig opgediend en smaakten voortreffelijk. Ons gezelschap bestond uit 8 dames en unaniem waren wij het eens: een prachtige ambiance, voortreffelijk eten, goede bediening en zeer goede prijsverhouding voor het gebodene. Zeker de moeite waard om terug te komen.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dynamische locatie, begane grond van een sportschool, met zeer attente bediening. We hebben gegeten met de AH restaurantactie, keuze uit twee voor- en twee nagerechten. Alle gerechten waren zeer smakelijk. Is ons prima bevallen!