De Oude Keuken

Oude Parklaan 117 1911 ZZ Castricum Nederland Kaart
31-251651949

Over restaurant De Oude Keuken

Bijzonder in alle opzichten

Temidden van het groen, in een ruim monumentaal rijkspand, vind je De Oude Keuken, een sociale onderneming die pure kwaliteitsgerechten produceert. Het vlees komt van de biologische slager, de taarten van een patisserie in de buurt en geitenkaas wordt gemaakt op zorgboerderij De Klompenhoeve. Elke twee weken is er een nieuwe menukaart!

Meer informatie over restaurant De Oude Keuken

Dinsdag t/m Donderdag 10:00 - 17:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 21:00

Voordelig
Saskia O.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Bijzondere plek in Castricum. Heerlijk maandmenu en lekkere andere gerechten van de kaart. Mooi initiatief waarin een leer/werkplek geboden wordt aan mensen die niet zo gemakkelijk een baan vinden in de traditionele horeca. Eerlijke prijzen, mooie produkten, lekkere combinaties en attente bediening. De ruimte zelf is niet knus, wellicht ook omdat het niet druk was, maar we waren zo onder de indruk van het concept en de prijs/kwaliteit, dat we zeker terugkomen.
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op vrijdagavond genoten van het 3 gangen menu. Wat een leuk restaurant en wat een super vriendelijke en behulpzame bediening. Ik kom hier binnenkort zeker weer terug!
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Goed gegeten bij de Oude Keuken. Geen uitgebreide kaart, maar wel mooie producten. De biologische burger was van uitstekende kwaliteit. Bediening is zeer vriendelijk en attent. We komen er zeker nog eens terug!
Gb1 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
zeer de moeite waard
alleen op vrijdag en zaterdag diner en dat is zeer verrassend en smakelijk!
op de dag serveren ze heerlijke broodjes, soepen en taarten. nieuw zijn speeltoestellen buiten waardoor het ook met/voor kinderen steeds aangenamer wordt!
Willemieke D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Biologisch, ambachtelijk, groot sociaal hart en fijne mensen. Met onze twee tieners weer genoten van burgers (de beste!!), het menu (smaak op smaak) en oprechte aandacht. De history van de locatie is stof voor gesprek en geeft extra cachet.
Grandemail01 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Goed, eerlijk en lekker eten. Eten in ons eigen tempo was geen probleem, het hoofdgerecht kon op ons verzoek 'nog even tegen gehouden' worden. Na ons seintje volgde de doorstart.

Ruime opzet, vriendelijk personeel.
Dank voor deze mooie recensie en graag tot ziens!

• Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdag 9 juni hebben we met vijf vriendinnen geluncht in de Oude Keuken. Als inwoner van Castricum draag ik de Oude Keuken een warm hart toe maar dat zou niet lukken als het eten en de bediening niet goed zouden zijn. De broodjes filet americain en Egmondse geitenkaas smaakten uitstekend, de wijn was heerlijk en een prima kop koffie toe. Voor herhaling vatbaar.
Fijn om te lezen Sylvia dat maakt ons trots! Graag tot ziens!
SanneGlaubitz .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, fantastische bediening een fijne sfeer. Als vegetariër heb je het niet altijd gemakkelijk, maar hier heb ik echt gesmuld!
Dank voor je recensie Sanne, fijn dat je zo genoten hebt!
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Sfeervol restaurant en heerlijk eten in een prachtige bosrijke en monumentale omgeving.
Ik kwam er al vaak met vrienden om te lunchen of wat te drinken, maar je kan er nu ook dineren. En dat is hun grootste succes.

Ik heb hier met kerst gegeten, met een bedrijfsuitje en gewoon met man en kinderen.

Altijd is de sfeer en het eten goed. Ze kunnen alles aan en hebben een ontzettend leuk team opgebouwd die veel plezier hebben in hun werk en dat gevoel ook delen.
Elke twee weken een nieuwe menulijst met nieuwe verrassende gerechten. De oude keuken volgt het seizoen, en dat biedt veel variatie.

En een kindermenu dat net wat meer biedt dan patat met kroket. (hoewel ze met plezier wat extra patat bakken als je kind daar naar hunkert).De kinderen vinden het poppenhuis en het minikeukentje, de ruimte om te spelen, een grote tafel om te tekenen en een hoekje om boekjes te lezen fantastisch.

En als volwassene houdt je het ontspannen gevoel in een restaurant te eten wat ook echt de moeite waard is om uit eten te gaan. Ga hier vooral eten en geniet ervan.
JanHeindeJong .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Eten met 31 collega-ondernemers bij De Oude Keuken als afsluiting van een gezellige dag. Wat een bevlogen ploeg medewerkers onder leiding van liefdevolle Brigitte. Ze noemen het een Social Enterprise vanwege het personeel dat "een afstand tot de arbeidsmarkt" zou hebben. Nou, daar is geen sprake van. Ze staan midden in hun vakgebied en midden in de wereld. Wat een dienstverlening, gezelligheid en kwaliteit.
enne...koop meteen even Het Boek Van Anouk...1 vd medewerkers van het eerste uur leest graag voor uit haar zelfgemaakte gedichtenbundel. Of ze gaat gewoon "rappen" voor je uit de losse pols.
Jullie hebben me geraakt. Dank voor de fijne ervaring
Visserwillem .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Voor ons nieuwsjaarsuitje hebben we met 31 ondernemers, die gevestigd zijn in het Administratiekantoor op het terrein van Dijk en Duin in Castricum, vanavond fantastisch gegeten in de Oude Keuken. Niet alleen het diner was van bijzondere kwaliteit, ook de sfeer en medewerkers maken het een feest om er te zijn. Ontroerend en mooi waren de gedichten die Anouk, één van de medewerksters, voorlas. Complimenten voor iedereen van de Oude Keuken die ons uitje/ diner zo bijzonder maakten.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wat een geweldige ervaring. Dat een sociaal concept deze kwaliteit kan leveren. En nog een voorgelezen gedicht op de koop toe. Super byzonder. De rit vanuit Uden was het dubbel en dwars waard.

Rob Jansen
PBP .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen vrijdagavond hier het drie gangen avondmenu voor €25,00 (!) gegeten.
De oude instellingskeuken is getransformeerd tot een sfeervolle ruimte zonder dat het oude karakter is verdwenen. De bijzondere gerechten worden in mooi afgepaste porties door het bedienend personeel vriendelijk en smaakvol opgediend. Ons voorafje bestond uit een aantal kleine Gamba "Wontons" samen met Chinese kool en radijs ondergedompeld in een knoflooksausje. Het hoofdgerecht was parelhoen filet met zuurkool, aardappelpuree en spekjes in een (bos)paddenstoelen saus. Het toetje een parfait van koffiebonen, samen met een kleine Madeleine. Tijdens het eten een glas rode huiswijn en vooraf een Indian Pale Ale van Brouwerij De Prael ! Aanrader!
Marie_Anne .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Afgelopen vrijdag voor het eerst gegeten in dit bijzondere restaurant. Het restaurant is sfeervol ingericht met mooie kunst.
We aten een 3-gangen menu voor 25 euro. Vooraf een heerlijk zalmtaartje met appelcompote, daarna een pasta met cantharellen, pecorino, hazelnoten en salie. Het het dessert was crème brulee met kaneelijs.
Het was allemaal smaakvol en mooi opgediend op prachtig servies. Dit restaurant verdiend het om elke avond vol te zitten!
Tongrofsmit .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Gisteren hier een zakelijke lunch gehad. Heerlijk broodje wilde zalm en smakelijke courgettesoep. Cappuccino was perfect. De bediening was heel vriendelijk en de sfeer is goed. Het is een lunchrestaurant waar mensen met een "vlekje" werken. Dat schijnt tegenwoordig personeel met talenten te heten. Je kon in ieder geval merken dat de bediening het erg leuk vindt om hier te werken. Inrichting is strak en modern maar niet ongezellig.
Dekk57 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Ik kom er al een aantal jaren genomen, omdat de kwaliteit van het eten prima is. Mijn laatste bezoek aan de 'De Oude Keuken' was dinsdag 19 augustus. Die dag heb ik een soep genomen. Elke dag is er een andere soep die ze zelf maken. Mijn favoriet is de wortelgember. Ze hebben ook broodjes met vleeswaren van de plaatselijke biologische slager uit Castricum, zeer smakelijk. Ook de taarten zijn een aanrader, ze komen van Fermento in Alkmaar. De chocoladeperentaart is het proberen waard. De ruimte is groot en licht en heeft een moderne uitstraling, met een aparte loungehoek en een grote leestafel. Het is gehuisvest in mooi oud gebouw gevestigd op het terrein van Dijk en Duin. Buiten is een groot terras, dat nog verbeteren kan . De bediening is vriendelijk en persoonlijk.