Over het restaurant De Oude Griek

Authentieke Griekse lekkernijen

Gelegen op dat gezellige hoekje aan de Damlaan, in het oude centrum van Leidschendam, vind je De Oude Griek. Een restaurant met een eigentijds interieur, maar met authentieke gerechten. Hier wordt uitsluitend gewerkt met de beste producten uit de traditionele Griekse keuken. Tel daar de opzwepende muziek bij op en je hebt een avond vol zuidelijke gezelligheid en lekkernijen!

Meer informatie over restaurant De Oude Griek

Huib B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Goede prijs/kwaliteits verhouding. Zeer vriendelijk en professioneel personeel. Heb hier meerdere malen gegeten met altijd goede service en lekkere maaltijden. De iets duurdere gerechten (b.v. lamsrack, ossenhaas) zijn de prijs absoluut waard!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten en supervriendelijk personeel
S P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zaterdagavond bij de Oude Griek gegeten. Eten was heerlijk maar porties leken veel kleiner. Met z'n drieën 1 bakje sla en wat friet erbij. Ook had ik het gevoel dat we snel weg moesten omdat de volgende gasten al stonden te wachten. Bediening vriendelijk maar erg gehaast. Het heeft wel wat weg van een vreetschuur op deze manier.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met de AH-restaurantactie gegeten op de laatste dag. Alleen was het restaurant simpelweg te vol. De boel moest verbouwd worden om ons binnen te laten en weer verbouwd worden toen we uitgegeten waren. Maar, het eten was subliem, het personeel idem dito, en de snelheid was ook precies goed. Wellicht 'oplichterij' dat er andere prijzen gelden voor de speciale actie, maar wij kwamen uiteindelijk per persoon incl drankjes op gemiddels 24.50 euro uit en dat vind ik, gezien de kwaliteit en de hoeveelheden, helemaal prima. Ik zou wel echt twee of drie tafeltjes uit de zaal halen voor meer zitcomfort, en iets minder lawaai. Maar al met al zeer positief over dit restaurant.
25doow03 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
eten was goed en genoeg de eigenaar stempelde de ah kaart zodat je nog een keer kunt komen.
alleen jammer dat het er erg tochte
Sjoerd E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Deze tweede keer met de albert heijn actie was helaas wat minder geslaagd dan de vorige. Belangrijkste puntjes daarin waren de zaken die vergeten waren of de lange wachttijden bij het serveren van bestelde drankjes. Ook het uitserveren van de (koud geworden) hoofdgerechten 5 minuten nadat de heerlijke Kalamaria voorgerechten op waren was niet erg handig, De hoofdgerechten kwamen gelukkig snel warm weer terug en als goedmaker kregen we excuus en een drankje. Aan de service ontbreekt dus niets een het gaat allemaal met het grootste plezier.

De yoghurt met honing als toetje was heerlijk, de baklava iets te doorbakken. Voor de prijs van een AH-actie hebben we echter niets te klagen.
Jolanda J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij aankomst werd er door het personeel grieks gesproken en werden we apart in een lege hoek van het restaurant gezet, we kregen een apart menu waarop een prijs p.p. van € 18.95 vermeld stond . Bij het afrekenen werd dit bedrag ook 2x aangeslagen dus ik gaf aan het tweede menu is gratis ik moet te veel afrekenen er werd mij vermeld dat de prijzen op de kaart er met de korting van 1 menu opgezet waren, en dit kwam op 37.50 p.p. voor wat wij gehad hebben was dit erg duur! Een 3 gangen menu van de vaste kaart kost €31 p.p. Een erg lucratief handeltje voor de oude griek, Dit gezegd te hebben werden we toch een beetje vervelend en werd ons verzocht om weg te gaan want hij moest andere klanten helpen, al met al een vervelende ervaring over de rug van Iens en A.H. Ik hoop met recht dat andere klanten hier in de toekomst niet mee geconfronteerd hoeven te worden.
Ted_64 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Erg druk, daardoor ook erg rumoerig. Maar hoort bij een vrijdagavond en dan ook nog het laatste weekend dat de AH-kortingkaarten nog konden worden ingewisseld.
w G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op 27 januari heerlijk gegeten bij jullie, de bediening was perfect en ook heel gezellig zeker voor nog eens te komen eten.
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Leuk reastaurant, lekker eten en gezellige bediening. Af en toe kreeg je een beetje een huiskamer idee, alsof iedereen elkaar echt kende.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een 3 gangen menu van de kaart kost 32,50 euro.
Helaas konden we niet van de kaart kiezen omdat we Iens/AH gereserveerd hadden.
Wel hadden we de keus uit een aparte kaart: verschillende 3 gangen menu's voor 37,50 euro.

Als we dezelfde gerechten van de standaard kaart hadden besteld waren we gemiddeld 31,00 euro kwijt geweest.

Betekent speciale actie misschien speciale (hogere) prijzen?
vvsannemieke .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij vonden het een vreetschuur waar ze de tafels waarschijnlijk 3 x op een avond vol willen hebben om aan de omzet te komen. De bediening hing naar ons gevoel als een hete adem in ons nek. Zo snel hebben we nog nooit bij een Griek gegeten. Dit gaf ons geen Mediteran gevoel! Jammer
19531956 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ondanks reservering voor 20:00 uur moesten we toch nog tot 20:30 uur wachten voor er een tafeltje vrij kwam.
Voor AH menu beperkte kaart en alles werd 'afgeraffeld'. Voor je het wist had je al een mandje met wat stokbrood en een schaaltje met smeerseltjes op tafel staan. Later stond dit voor € 7,50 op de rekening.
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Restaurant was erg druk. Ons bord werd onder de neus weggehaald zodat we plaats konden maken voor volgende wachtende klant. Geen sfeer op deze manier. Zonde van de avond.
Anoniem891234567 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gisteravond met de AH restaurant actie uiteten geweest bijnde Oude Griek. De sfeer was intiem, gezellig en relaxed. Wij hebben heerlijk gegeten, alles smaakte voortreffelijk; voor-hoofd-na. Wij komen zeker terug!
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Lekker eten maar wel Fraude met AH kaart!

Na 5 min wachten konden we aan tafel. Het eten was lekker en ruim voldoende. De mensen zijn ook erg aardig.

Het lijkt er wel op dat er gefraudeerd wordt. Een 3 gangen menu kost 37,50 pp. Dit kan ik mij niet voorstellen voor wat wij kregen. Helemaal niet als ik andere recensies hieronder lees over de prijs als je los bestelt.

Het is schandalig om zo mensen te lokken en nergens de prijs op de menu kaart te vermelden. Heel erg jammer! Hierdoor is de service lager uitgevallen en voel ik me toch wel genaaid.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten, ruim voldoende per portie. Serveren hoofdgerecht duurde wat lang, de zaak zat helemaal vol. Het werd ons keurig gemeld. Een aanrader!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het was heel erg vol en dat benadeeld de beoordeling. Als een zaak te vol is, kan men niet de aandacht aan de klant besteden, die Grieken zo graag willen geven. Het eten was uitstekend en lekker. We hebben de suggestie van de serveerster overgenomen en de aangeboden wijn gekocht. Deze was goed passend bij het eten. De obers waren zeer vriendelijk, erg enthousiast en zeer gemotiveerd, met duidelijk lol in hun werk.
Chan C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Inrichting zoals een griek hoort, helaas wel beetje een tafeltje waar je de wind van buiten voelde. Eten erg lekker. Het restaurant leek op een gegeven moment wel overboekt want er stonden veel mensen lang te wachten en wij kregen ons hoofdgerecht direct nadat het voorgerecht was opgehaald. Dat was wel jammer. Verder prima eten en ook wel redelijke prijs.
J T.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Via de AH actie (2e 3 gangenmenu gratis) gegeten bij de oude griek, men vraagt voor 1x een 3 gangenmenu € 37,95 terwijl een 3 gangenmenu normaal nog geen € 30 kost.
Een aantal maanden geleden ook via de AH actie wezen eten toen was de kwaliteit en opmaak van de gerechten veel beter.
Dit keer dus tegen gevallen qua prijs/kwaliteit verhouding.