De Oude Gast

31-223619183

Meer informatie over restaurant De Oude Gast

Henk .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker gegeten. Alleen kleine porties waardoor je het gevoel hebt van ik lust nog wel wat. Je kunt wel patat bijvragen maar dan heb je de rest al op ondanks dat alles snel achter elkaar geserveerd werd. Stonden in minder dan een uur weer buiten.
Vriendelijke bediening. Deze keer was het redelijk rustig maar anders is er weinig ruimte tussen de tafels.
Truida K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het eten zelf was lekker van smaak (op aanraden van tafel naast ons)varkenshaas gebakken met witte wijn ,ham ,kaas .
1 klein stukje ham ,weinig vlees .
Salade,friet en gebakken aardappelen bij gevraagd (wordt geserveerd in kleine schaaltjes)
Vrij lang op moeten wachten,
Zelden een trek gevoel na uit eten ,nu wel????
Thuis gekomen jammer genoeg maar een zak ships aan gesproken????
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Onlangs her geluncht, was het eerst niet van plan.
Wilde eigenlijk alleen een bakkie koffie drinken om de regenbui aftewachten, maar toen keek ik op de lunchkaart en was meteen verkocht.
Ik had een huisgemaakt broodje bal genomen, deze was erg lekker en totaal niet vet.

De sfeer in de tent is gezellig en huiselijk.
Het personeel is zeer gastvrij en ze verstaan hun vak goed.
BertilVeenstra .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
we hebben lekker geluncht, vriendelijke dames in de bediening die je het gevoel geven thuis te zijn. Lekker laagdrempelige benadering. Aandacht voor de gasten en komen langs om te vragen of 't lekker was. Leuk bedrijf. Broodjes ruim belegd (Noordzee en eigengemaakt gehakt), lekker brood!
Leuk en gezellig bedrijf in een steeds matiger en leegstaande binnenstad van Den Helder. Zelf wonen we in Amersfoort maar komen we ooit uit deze stad. Hou vol zou ik zeggen. Jullie doen het goed.
Bertil Veenstra.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Het restaurant zag er zo gezellig uit bij de entree. Eenmaal aan de zijkant waar je buiten kunt zitten kijk je tegen lege gebouwen aan, dat is jammer. Voorgerecht was prima (hollandse garnalenragout) maar hoofdgerecht was iets minder. Ik bestelde varkenshaasmedallion en kreeg volgens mij een stuk varkenskarbonade zonder bot met een klein beetje stroganoffsaus. Koffie was ronduit slecht. Wel aangegeven, maar veranderde niets aan.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Na het aperitief bestelden we 2 gangen a la carte, als starter mosselen a la Nippon, dat smaakte erg lekker doordat er een aantal kruiden waren gebruikt die de smaak van de mosselen accentueerden. Het hoofdgerecht voor mijn vrouw was lamslapjes, die waren lekker gekruid en erg smaakvol, voor mij was de keuze entrecote, rosé gegrilled en het resultaat was, precies bereid zoals gewenst, dus erg lekker.
De enige dissonant was de wijnkaart, er stonden, buiten de huiswijnen, 2 rode wijnen op vermeld, een lirac van 2008 en een Cahors van 2007, helaas was de Lirac uitverkocht. Terwijl er een Cahors van het jaar 2012 op tafel werd gezet en zonder enige toelichting. Na vragen over het jaartal was de 2007 uitverkocht. dus mijn vraag was waarom de wijnkaart niet was aangepast. Het antwoord, dat moest dus nog gebeuren omdat er een wisseling van wijnen was.
Dat zijn dus antwoorden waar je niets mee kunt als er verder geen alternatieve wijnen worden aangeboden, de Cahors was trouwens erg stroef wat gebruikelijk is voor zo'n jonge wijn uit die streek. Jammer, boot gemist voor de eigenaar, die zich niet liet zien en in de keuken bleef.

JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Leuk en intiem restaurant. Heerlijke lunch genoten. Maaltijdsalade met rosbief. Lekker vers en daarbij een droge witte wijn. Personeel heel vriendelijk en kennis van zaken.
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Hier toevallig gekomen, omdat veel restaurants maandag en dinsdagavond gesloten zijn.
Maar geen seconde spijt van deze keuze gehad.
Als voorgerecht brood met kruidenboter, het brood was echt heerlijk.
Ook de hoofdgerechten: stoofpotje en ossenhaasspies smaakte heerlijk.
Een restaurant om nog eens terug te komen om de rest van de kaart te ontdekken.
Spoelstra .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Klein maar fijn restaurant. Of je er nu komt voor een lunch of een diner, het eten is er uitstekend en verzorgt. Er is regelmatig een wijziging op de menukaart. Mooie gerechten en goed verzorgd. Betaalbaar en goed eten in een gezellige ambiance.