Over restaurant De Oude Clipper

Diner naast de boot!

Met op het terras de geur van de zee en de zeebries door je haren kun je bij De Oude Clipper flink genieten van lekkere vis. Binnen kun je het speciale van het restaurant bezichtiging: middenin de zaak hebben zij namelijk een boot staan. Een geweldig gevaarte, waar je niet om heen kunt maar wat de sfeer des te toepasselijker maakt. Geniet van lekkere happen aan de voet van de Egmondse zee!

Meer informatie over restaurant De Oude Clipper

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

A.M. D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Aan te bevelen. Het eten was goed en de witte wijn uitstekend. Alleen had de temperatuur in het restaurant voor ons iets hoger gemogen. Misschoen zaten op een koud plekje.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Leuk gezellig restaurant. De tonijn salade mag iets minder sla bevatten en toast die onder de tonijn zit. Dat overheerst enorm. Hoofdgerechten en huiswijn zijn top . Misschien de patat 2 min langer in de pan :) = lekkerder leuke avond gehad komen nog een keer terug
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving met zeer gastvriendelijke bediening
Bettina V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Prima restaurant. Prijs en kwaliteit ook in verhouding. Service ook in orde, gastvrouw en haar staff zeer vriendelijk. De gerechten zijn goed van smaak, niet met veel poespas maar gewoon. Als voorgerecht hadden we: halve kreeft, pomodori soep en coquiles en hoofdgerecht zeetong en voor 2 personen de uitgebreide visschotel, beide voortreffelijk gebakken! Als dessert het kaasplankje maar die mag wel van mij wel iets meer uitdaging krijgen, nu wel heel erg gewoon, geen kritiek maar advies. Als je in Egmond aan zee bent, kun je prima naar dit restaurant toe gaan.
Dank u wel voor uw prachtige recensie, fijn dat u ons restaurant kunt aanbevelen.
We hebben al veel geprobeerd met het kaasplankje, maar dat blijft moeilijk, bedankt voor uw advies hierover. Graag weer tot ziens en een hele fijne zomer.
Fenny K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het was weer heerlijk eten, vooral het soepje. Natuurlijk ook de wijn....jammer dat weer een paar maandjes moeten wachten voor we weer in Egmond komen.
Bedankt voor uw prachtige recensie, fijn om te lezen dat het weer een smaakvolle avond is geweest.
Ook voor ons dus jammer dat het weer een tijdje gaat duren voor u weer in Egmond bent. Tijdens de Fjoertoer? Nogmaals bedankt namens ons hele team.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zaterdag 30 april met mijn echtgenote van een heerlijk diner genoten bij De Oude Clipper. Mijn vrouw als voorgerecht de gamba's. Ruime portie. Wel enigszins vlak van smaak. Ik de geroosterde tonijn, die overheerlijk was !! Als hoofdgerecht allebei gekozen voor asperges met zalm. Prima !! Als dessert voor mijn echtgenote de café friandises en voor mij de dame blanche. Daarbij een prima huiswijn (een Chardonnay). De bediening was vlot zonder gehaast te zijn. En dat met een volgeboekt restaurant. Prima organisatie. Leuk aspect: de gastvrouw, die bij alle tafels een paar keer kort langs komt om te informeren of alles naar wens is. Niet opdringerig of te aanwezig. Maar een attente en gewaardeerde aandacht voor de gasten.
Een restaurant om terug te komen.
Dank u wel voor uw prachtige recensie en uw waardering voor zowel ons keukenteam als voor onze bediening. Als gastvrouw kan ik mijn gasten aandacht geven, omdat mijn medewerkers de andere zaken op rolletjes laten lopen. Fijn om te lezen dat u nog eens terug wilt komen. Namens het hele Clipper team, bedankt!
Henknath .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gezellige binnenkomst, leuke en gezellige sfeer, wat we hadden verwacht. zoals weergegeven op de website.
Direct en vlot geholpen, zeer vriendelijke bediening. Ruime keuze uit gerechten en heerlijk gegeten. zowel het vlees als de vis waren prima, goldt ook zeker voor het vooraf en de desserts. ik ben geen wijndrinker dus van de tap Hertog Jan bier, betere keuze dan de standaard merken m.i.
wat ons betreft een aanrader en we komen hier zeker nog eens terug
Wat fijn om te lezen dat u ons restaurant en ons team zo hoog waardeert. Ook leuk om te vernemen dat u onze bier keuze op prijs stelt. Wij zien u heel graag terug in d'Oude Clipper .
Anemaatphe .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
De proeverij was geweldig. Het hoofdgerecht was lekker, maar wij vonden de gebakken aardappeltjes te sterk van smaak en minder goed passend bij het heerlijke vistriootje.
Wat fijn dat u zo'n smaakvolle avond bij ons heeft gehad en dat via bovenstaande mooie recensie kenbaar maakt. Wij zullen de aardappeltjes voortaan even controleren, bedankt voor de tip.
Graag tot ziens , Elly Duijf en Clipper team
Inak .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het decor van het restaurant is ontzettend leuk. We hebben met 4 volwassenen lekker gegeten. Het kaasplankje was top. De mensen in de bediening probeerden je het helemaal naar je zin te maken, maar soms is het net te veel.
Dank u wel voor uw mooie recensie over ons restaurant en fijn dat u heeft genoten van us diner met kaasplankje. Fijn dat u ziet dat ons team het u naar de zin probeert te maken met zijn gastvrijheid. Excuses als u dat soms als teveel heeft ervaren. Graag tot ziens in d'Oude Clipper
Claus74 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteravond weer de moeite genomen om vanuit Gorinchem naar Egmond aan Zee te rijden om bij De oude clipper heerlijk te dineren.
Zoals gewoonlijk was het weer overheerlijk. Beginnend met de kreeftensoep, de verschillende soorten oesters, en vervolgens de schotel met vijf soorten vis.
Ook de sorbet op oude wijze smaakte ons geweldig. Niet zoals bij velen bestaande uit een bonk ijs. Bediening was zeer correct en is er voor de klanten.
Ook werd er een heel goede huiswijn geserveerd.
Ons zoontje was erg enthousiast en zeker toen hij een presentje uit de piratenkist mocht uitzoeken en, niet te vergeten, de visjes mocht voeren.
Wij komen zeker weer terug.

Dank u wel voor uw prachtige recensie over ons restaurant en ons hele team.
Zoveel moeite genomen, want Gorinchem is toch wel n eindje rijden, om bij ons de avond door te brengen. De groetje vooral aan uw zoon, n prachtig gezellig jongetje. Volgende keer weer visjes voeren. Graag tot ziens.
Gretha58 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het eten was voortreffelijk en de de bediening was toppie. Leuke en gezellige avond gehad wordt zeker herhaald. Waarom meer woorden goed is goed.
Mag het hele Clipper team u bedanken voor uw geweldige recensie, fijn dat u de moeite heeft genomen deze recensie te plaatsen. Heel graag tot ziens in ons restaurant.
Johan1947 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
aangelokt door de goede recensies gisteren naar de Oude Klipper. Gezellige plek, goed personeel. Helaas bleek de, op een bord genoemde, griet waar we voor kwamen de avond er voor opgegaan: slordig dat bord dus. Het vistrio ter vervanging viel wat tegen: ondanks de verzekering dat het verse vis was smaakte de zeebaars echt niet vers meer. De zalm van partner was wel goed.
Als dessert een "sorbet met vers fruit" , was alleen harde stukjes onrijpe ananas, en ipv slagroom een paar lepels vette roomcreme. Een tegenvaller. Partner nam de cheesecake van ourokoekje, erg smakeloos en leek geheel niet op cheesecake, niet opgegeten. Als goedmakertje kregen we wel een koffie van het huis. Jammer.
Wat jammer dat u niet helemaal tevreden was over alle gerechten. Inderdaad slordig dat het bord met de aanbevolen griet niet was weggehaald, dit was ons echt ontschoten door de drukte, waarvoor ik mijn excuses heb aangeboden namens mij en mijn collega. Jammer dat u mij niet heeft gemeld, toen ik aan tafel kwam om te informeren of alles naar wens was, dat u de zeebaars niet vers genoeg vond. Ik kan u echt verzekeren dat wij uitsluitend met verse vis werken en ik had zeker voor een ander stukje vis gezorgd. De cheese-cake wordt gemaakt naar eigen recept van onze chefkok Remco Muis. Een zeer favoriet nagerecht, dus echt jammer dat het bij u niet in de smaak viel, over de sorbet heb ik zelf niets vernomen, maar ga dat bespreken met het keukenteam. De koffie, service en interieur wordt door u gewaardeerd, fijn om te lezen. Vriendelijke groet Elly Duijf en Clipper team.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Puur op basis van de beoordelingen van andere Iensschrijvers voor 4 personen afgesproken bij De Oude Clipper in Egmond aan Zee. Een 'intiem' verlicht restaurant waar een heus schip een centrale plaats heeft. Onderweg naar het keurige toilet moet je oppassen niet per ongeluk een stapje opzij te maken en echt in het water te komen. Echte vissen zwemmen rond het schip. Leuk ook voor kinderen! Voor de liefhebber er staat muziek aan (...).

Op verzoek van onze disgenoten werd plaatsgenomen aan een ronde tafel. Nabij een echte open haard. En een doorkijkje naar het zusterbedrijf.
De gastvrouw, Elly Duijf, komt persoonlijk de kaart toelichten en de vis van de dag aanbevelen.
De droge witte wijn van deze maand uit Spanje - Rioja - € 21,00 was een goede combinatie bij de vis.

Ter verwelkoming werd een smakelijke amuse gepresenteerd. Altijd leuk zo n hapje vooraf.
Mooi donker en wit brood en boter, olie of zou voor de liefhebber.

Gamba's Pil-Pil in een knoflookoliebadje voor € 10,50 een smakelijk voorgerecht (8)
De Pomodori (tomaat/room/basilicum) soep € 5,80 werd per 'theepot' uitgeschonken aan tafel. Een misschien wel wat te royaal bord soep (8).
De serveerster had de smaak te pakken en schonk ook de pompoensoep € 5,80 in een zelfde hoeveelheid in het eerste bord, waarna er voor het tweede bord niet voldoende meer in de theepot zat. Gelukkig soep op voorraad in de keuken. De Pompoensoep is wat grauw van kleur en mat van smaak. Kleur heeft te maken met gebruik van de flespompoen die niet zo fris oranje is. (7)

Het hoofdgerecht werd voor drie van de tafelgenoten de griet. Mooi gebakken en merkwaardig genoeg op een bergje van snijbonen en haricot verts geplaatst. Gedecoreerd met een bergje kers en een partje citroen. Daarbij ook een bakje bearnaisesaus.
Een selectie van drie vissoorten liet zich beter stapelen. Smakelijk!

Bijgerecht een schaaltje rauwkostsalade - witte kool met rozijnen - en mooie grote frieten.
De vis krijgt een 9. De bijgerechten een 7. Tip: Laat de vis de vis en dien de bijgerechten allen los op. Op verzoek zijn extra partjes citroen verkrijgbaar!

Met een echte espresso afgesloten.

Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie. Leuk om te lezen hoe u onze gerechten en restaurant toelicht. Dank u wel voor de tip van de groenten op het bord voor visgerechten, dit gaan wij bespreken. Heel graag een keer tot ziens in d'Oude Clipper, Elly Duijf en team
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten in een super leuk aangekleed restaurant. Carpaccio was heerlijk vers wat je niet in alle restaurants ziet. Bediening ook zeer goed. Absoluut een aanrader.
Dank u wel voor uw prachtige recensie, fijn om te lezen dat u ons aanraadt aan andere gasten en het interieur zo hoog waardeert. Wij zijn er superblij mee, Elly Duijf en Clipper team
Lia G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Vrijdag 8 januari weer heerlijk gegeten. Heerlijke zeetong en ossenhaassteak.
Ook onze schoonzus en broer uit Denemarken waren zeer verrast.
Leuke afsluiting met vuurwerk. Hartelijk dank aan het hele team!!
Wat fijn dat u weer onze gast was en familie uit Denemarken had meegenomen.
Als wij weten dat er iets te vieren is, dan besteden wij daar graag wat extra aandacht aan, leuk dat u dat waardeert. Dank u wel voor uw mooie recensie, Elly Duijf en het Clipper team.
Wvanderl .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wat hebben wij weer heerlijk gegeten bij de Oude Clipper!!!....De kreeft was fantastisch, de kreeftensoep was geweldig en ja dan de ossenhaas....om te zuigen zo zacht!! en de wijn ......SUBLIEM!!!. De bediening, zo vriendelijk en gastvrij. En Elly de gastvrouw probeert voor iedereen even de tijd te nemen voor een gezellig praatje. Wij gaan snel weer een hapje eten in de Oude Clipper....echt een aanrader. Dank je wel Elly
en alle anderen voor de gezellige avond die wij bij jullie gehad hebben!!!. Groetjes van Ingeborg en Wijnand. En natuurlijk de complimenten voor Remco de chef kok!!.
Ingeborg en Wijnand bedankt voor jullie geweldige recensie, fijn dat jullie zo'n smaakvolle avond bij ons hebben gehad en dat zo hoog waarderen. Dank namens het gehele Clipper team.
Petra_kramer .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Hier wordt je nog echt verwend, alles wordt met zorg bereid!En de beste ingrediënten gebruikt. Een echte aanrader! Top wij waren er met onze puberkids, zelfs zij waren enthousiast!
Wat fijn om te lezen dat u onze gerechten zo hoog waardeert. Mooi dat ook uw pubers de smaken konden waarderen. Heel graag tot ziens! Elly Duijf en Clipper team
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag hier op de bonnevooi van het 5 gangen kerstmenu GENOTEN (met recht met hoofdletters). Vanaf de proeverij tot aan het dessert een groot pallet aan smaken. Als chef Remco zo kan koken met kerst dan kan je hier de rest van het jaar ongetwijfeld zeer goed eten. De bediening is vriendelijk en meedenkend zonder opdringerig te zijn. Van de inrichting moet je houden maar was met kerst sfeervol.
Wat fijn om te lezen dat u zo smaakvol heeft gegeten met de kerst. U was al zeer complimenteus aan tafel en u heeft de moeite genomen deze prachtige recensie te schrijven. Remco en zijn team blijven op dezelfde voet verder gaan, gastvrijheid is bij ons een vanzelfsprekendheid, fijn dat u dat waardeert. Voor u beiden een heel mooi en gezond 2016! Elly en het hele Clipper team.
Jadima .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Prima Kerstmenu , heel aardige bediening ,uitstekende service en timing voor 6 disgenoten.
Onze kerstdagen waren mede door jullie erg geslaagd.
Bedankt,
Fam. Kapitein
Fam. Kaptein, wat leuk dat u de moeite neemt om n recensie te schrijven, fijn om te lezen dat uw kerstdiner zo smakelijk en fijn is verlopen, voor ons team altijd weer spannend de kerst. Graag tot ziens in "onze Clipper". Elly Duijf van Wijngaarden
Mirandavandorst .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Het was in 1 woord geweldig!!! Gezellig aangekleed. Vriendelijk personeel en lekker eten!!! Als we nog een keer in Egmond aan zee zijn gaan we zeker terug.
Bedankt voor uw prachtige recensie mevrouw van Dorst, super blij zijn wij er mee.
Heel graag tot ziens als u weer in Egmond aan Zee verblijft.
Elly Duijf en team.