De Oude Apotheek

Teylersstraat 4 7581 AH Losser Nederland Kaart

Over het restaurant De Oude Apotheek

De Oude Apotheek is een uniek restaurant in het centrum van Losser. Je beleefd hier in het historische pand, "Het Teylershuis" een geweldige avond.
Het menu bied de keuze aan verscheidene gerechten en mooie seizoensspecialiteiten. Of kies voor een verrassingsmenu van 4 tot 7 gangen.

Meer informatie over restaurant De Oude Apotheek

Bus Enschede - Losser (61), Bus Oldenzaal - Losser (64)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

9,2
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteravond heerlijk buiten gegeten op het terras van De Oude Apotheek. Gelegen midden in het dorp, ambiance heel sfeervol, bediening goed, veel aandacht voor verwennerij van de gasten. Kortom top al was een beetje meer groente bij het hoofdgerecht wel fijn geweest.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We zijn inmiddels een keer of 3 bij de Oude Apotheek gegeten en dat is niet voor niets. Vooral op een lekkere zomeravond kun je heerlijk zitten op het boerenerf midden in het centrum van Losser.

Bijzonder vriendelijk bediening, in het begin soms wat stijfjes, maar dat zal wellicht bij het concept horen. Even uitproberen maakt het snel informeel, en dat vinden wij persoonlijk prettiger :)

De kaart bevat diverse leuke gerechten met verrassende smaakcombinaties. Voorgerechten zoals makreel met mango of aardbeien met brie. Hoofdgerechten allemaal goed, maar veel vlees en vis. Misschien wat aanvulling met vegetarische gerechten? De kok is een meester in stoofvlees-gerechten. In het verleden sukade met risotto gegeten en deze keer osso buco. Beide fantastisch met verfijnde smaak.

Een van de dames in de bediening weet veel van wijn, dus het bijpassende wijnarrangement was goed verzorgd met mooie wijnen. Probeer ook zeker de rode huiswijn, die is ook erg vriendelijk.

Eindoordeel, erg goed gegeten in een avondvullend programma.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Bij binnenkomst voel je je meteen thuis bij dit mooie restaurant met zijn prachtige interieur. Het was er gezellig druk, nagenoeg alle tafels bezet. We namen een aperitief bij de open haard en bestelden daar een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement, met voor mij de bob-variant. En daar hebben wij geen spijt van gekregen. Wat een mooie gerechten, van de entree met tonijn, de kabeljauw met asperges, het lamsvlees en een stukje sucade (beiden zeer mals en op eigen wijze bereid). Het dessert mocht er overigens ook zijn. Stuk voor stuk kwaliteitsgangen met prachtige smaken, die mooi met elkaar harmonieerden. En daarbij mag ik de sommelier niet vergeten; zij is de hartelijke gastvrouw, ongedwongen, met kennis van zaken en een passie voor (vooral Duitse) wijn uit de minder warme delen van West-Europa. Het wijnarrangement was dus top! En niet onbelangrijk: de relatie tussen prijs en kwaliteit is uitstekend. We hadden hier al eerder willen eten maar vingen bot omdat er ook toen geen plaats meer was. Wij weten nu waarom en komen graag terug om ook de rest van de kaart te proeven.
arie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gelunched bij de Oude Apotheek. Vitello Tonnato vooraf en een Eendebout op zuurkool en puree. Prima gerechten en goede service. Voor een lunch misschien wat te machtig maar dat is persoonlijk.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Gisteren met "Oud Collega's een afscheids- etentje voor een van hen georganiseerd bij De Oude Apotheek in Losser! Wij hadden gekozen voor het menu van de Nationale restaurantweek 2015! Héél erg lekker gegeten, prijs kwaliteit is uitstekend, wijnen zijn goed aangepast en de service is perfect! Een aanrader voor een heerlijke en gezellige avond!
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We hebben een heerlijk verrassingsmenu gehad. Gerechten die we zelf niet gekozen zouden hebben, maar SUPER lekker. Gezellig een avondje tafelen met goede en vriendelijke bediening.
jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Ik wil even laten weten dat we hier heeeeeerlijk gegeten hebben
Als voorgerecht speebak erg smaakvol en prima smaak combinatie en prachtig opgemaakt.
Hoofd gerecht tournedos ever green ook deze was uitstekend
Ook de gebakken aarden de salade waren prima
Daarna koffie met een tia maria met bonbons
Dit alles van mooi servies en mooie glazen.
Een erg prettige bediening en uitleg wat er op je bordje lag
Ook mijn tafel genoten die iets anders hadden besteld waren zeer te vreden.
Wij hebben erg aangename avond gehad .
Zullen het bij anderen aanraden en zeker zelf nog eens terug komen
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Op aanraden van een collega de lunch gebruikt bij De Oude Apotheek. Door het heerlijke weer konden we in de zonnige tuin zitten. De service was vlot, ongedwongen en professioneel. We hadden vitello tonnato als voorgerecht. Perfect dun gesneden kalfsmuis, met een lichte tonijnmayonaise, goed op smaak gebracht en alle smaken goed in balans. Als hoofdgerecht had mijn vrouw asperges (op twee wijzen), met ham, een luchtige eiermousse en ei met spekjes. Wederom alles goed in balans. Zelf mocht ik genieten van langzaam gegaarde kalfswang met buikspek, op een bedje van zuurkool en met aardappelpuree, met jus van de kalfswang. Smaakexplosie in de mond, maar wel in evenwicht. Wij gaan - als wij weer eens in de buurt zijn - zeker terug.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Tijdens het Koningsweekend het Aspergemenu geprobeerd zoals het op de website stond. Als voorgerecht eerst de Serranoham (als sushi opgerold met mozzarella) geprobeerd. Daarna kwamen de verse en overheerlijke asperges met ham, aardappeltjes en sla. We kozen de wijnsuggestie "Cuvee De Asperges 2013" die er goed bij paste. Kortom weer heerlijk gegeten en gedronken en een leuke avond gehad.
Harm F.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Goede gezellige ontvangst door de gastheer met ruime keuze uit de eettafels. Aperitief geserveerd met eigengemaakt brood, boter, zeezout, olijfolie en pinda's.
De opvolgende amuse van krentenwegge en brie heeft een goede balans, gevolgd door het voorgerecht een trio van gerookte zalm, garnalen en kalfs carpaccio.
Het tussengerecht is een smakelijke verassingscombinatie van kalfswang met zwezerik. De gepocheerde ossehaas omwikkeld ham en vulling maakt het warme gedeelte compleet.
Dit alles wordt geserveerd in de snelheid die bij 'slow-food' hoort. De wijnsuggestie is in uitstekende balans met dit geheel.
Na het dessert wordt een uitstekend kopje koffie geserveerd met eigengemaakte cocos koekjes en chocola.
Prima gegeten in een antieke ambiance.
Arnold H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
De primeur van het wildseizoen meegemaakt en het was geweldig.
Goede ontvangst en uitstekende uitleg van Peter de Kok (ja zo heet hij echt) over het maken van wildpaté en hazerug was een echte eye-opener. Ook de uitleg van de lokale jager was zeer nuttig en aangenaam. Ok, het eten: zeer goed en bijzonder smaakvol daarbij goed gekozen wijnen (het menu was inclusief wijnarrangement) kortom een topavond en zeker voor herhaling vatbaar.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Dit gezellige restaurant is gevestigd in een historisch pand in het centrum van Losser. Een verrassende tomatensalade met verse mozzarella als voorgericht. En perfect gegrilde tonijn, van binnen nog rauw maar wel op temperatuur. Gekozen voor de huiswijn die uitstekend paste. Aanrader voor een avondvullend diner.
oratazenderink .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een byzondere sterke muffe riolerings geur ! Gelukkig werd de geur in de eetzaal beter .
Menu kaart zag er leuk uit . Helaas viel het eten tegen ...kalfs t.bone was smakeloos en niet mals. Gebakken aardappels waren droog en hadden al een tijd in de keuken gestaan .
Rode wijn werd veel te koud geserveerd .
Gastvrouw ( eigennaaresse ) was in haar doen en laten zeer zelf verzekerd, echter liet ze regelmatig steken vallen , ze kwam kort en zakelijk over .
Geen aanrader en voor ons niet voor herhaling vatbaar .
Prijs kwaliteit verhouding is onvoldoende .
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Heerlijk eten, en de gastvrouw is een expert in het vinden van de perfecte wijn voor je gezelschap. Goed voor een zakendiner, met de familie of een romantische avond. De boerderij waarin het restaurant zich bevindt is een absoluut juweel. Drink vooral een glaasje bubbles voor de openhaard voor je aan tafel gaat! Parkeren kan altijd voor de deur. Het terras is in de zomer zeker een aanrader. Iedere keer weer een succes.
Elseke .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Tijdens onze vakantie geheel onverwachts bij de Oude Apotheek binnengestapt. Wij werden gastvrij ontvangen en gelukkig was er nog ruimschoots plaats vrij in deze gezellige ambiance. Wij kregen een heerlijke amuse en het voorgerecht met champignons in een bierbeslag was uitermate smakelijk. Het stoofpotje met kip (dij) was superlekker. Het nagerecht beloofde een cr?me brulée; deze bleek helaas niet met de traditionele vanillesmaak maar met mocca. Dat vonden wij jammer en vooral erg machtig. De koffie werd geserveerd met huisgemaakte bonbons (dat wisten wij niet van tevoren) Wij kwamen zeker niets tekort!
Gegeten op: 21 september 2012.