Over het restaurant De Oude Apotheek

De Oude Apotheek is een uniek restaurant in het centrum van Losser. Het historische pand, Het Teylershuis, biedt u het rustieke decor voor een geweldige avond. Gezeten aan de unieke schouw met haardvuur vergeet u al snel de beslommeringen van de dag en staat ons team klaar u een onvergetelijke avond te bezorgen.

Onze kaart biedt u een uitgebreid scala aan gerechten en natuurlijk zijn er de seizoensspecialiteiten. Ook kunt u zich laten verwennen door een verrassingsmenu van 4, 5 of 7 gangen.

Meer informatie over restaurant De Oude Apotheek

Bus Enschede - Losser (61), Bus Oldenzaal - Losser (64)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Uitmuntend
9,2
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Bij binnenkomst voel je je meteen thuis bij dit mooie restaurant met zijn prachtige interieur. Het was er gezellig druk, nagenoeg alle tafels bezet. We namen een aperitief bij de open haard en bestelden daar een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement, met voor mij de bob-variant. En daar hebben wij geen spijt van gekregen. Wat een mooie gerechten, van de entree met tonijn, de kabeljauw met asperges, het lamsvlees en een stukje sucade (beiden zeer mals en op eigen wijze bereid). Het dessert mocht er overigens ook zijn. Stuk voor stuk kwaliteitsgangen met prachtige smaken, die mooi met elkaar harmonieerden. En daarbij mag ik de sommelier niet vergeten; zij is de hartelijke gastvrouw, ongedwongen, met kennis van zaken en een passie voor (vooral Duitse) wijn uit de minder warme delen van West-Europa. Het wijnarrangement was dus top! En niet onbelangrijk: de relatie tussen prijs en kwaliteit is uitstekend. We hadden hier al eerder willen eten maar vingen bot omdat er ook toen geen plaats meer was. Wij weten nu waarom en komen graag terug om ook de rest van de kaart te proeven.
Niek B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De boerenpannenkoek was de lekkerste pannenkoek tot nu toe! Koffie en gebak waren ook lekker. Goede en vriendelijke service.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Het restaurant de oude apotheek, is een histories zeer fraai ingericht pand. Er is veel in de oude staat gehouden of in ieder geval nagebootst. Dit creëert een zeer intieme sfeer, mede door de getemperde verlichting en de kaarsen die branden. De bediening is vriendelijk en het eten is verrassend en zeer goed van smaak. Zeker een aanrader.
arie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gelunched bij de Oude Apotheek. Vitello Tonnato vooraf en een Eendebout op zuurkool en puree. Prima gerechten en goede service. Voor een lunch misschien wat te machtig maar dat is persoonlijk.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Gisteren met "Oud Collega's een afscheids- etentje voor een van hen georganiseerd bij De Oude Apotheek in Losser! Wij hadden gekozen voor het menu van de Nationale restaurantweek 2015! Héél erg lekker gegeten, prijs kwaliteit is uitstekend, wijnen zijn goed aangepast en de service is perfect! Een aanrader voor een heerlijke en gezellige avond!
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We hebben een heerlijk verrassingsmenu gehad. Gerechten die we zelf niet gekozen zouden hebben, maar SUPER lekker. Gezellig een avondje tafelen met goede en vriendelijke bediening.
WouterTimpener .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Normaal schrijf ik niet zo snel een recensie, maar hierbij maak ik graag een uitzondering. Vanavond met onze twee kleine kinderen uit eten geweest bij De Oude Apotheek. Heel goed gegeten en er werd heel goed ingespeeld op onze situatie. Prijsstelling is goed. Jongens, succes met jullie mooie zaak!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
zaterdag 15 november het 4 gangen verrassingsmenu gehad. Helemaal super. Amuse lolly met geitenkaasje en zelfgemaakte appelstroop, vooraf 3 bereidingen van lichtgerookt wildzwijn, tussen heerlijke rol met hazerug en als hoofd een supermalse hertebief. Dessert was een parfait van nutella ;-) en een brownie.
Daarbij een wijnarrangement. Bij het zwijn heel gedurfd een witte riesling, maar combineerde super, tussen een twentse (!) pinot noir, ook een geweldige keus. Bij het hoofd een shiras die ook prima paste. Bij het desert een px sherry.
De virtuele tour op de website doet geen goed aan de werkelijkheid. De Oude Apotheek is warm en gezellig zonder dat de tafels te dichtbij staan. Rondom de open gas haard is het prima loungen. De bediening was zeer attent en had kennis van zaken.
We hebben een geweldige avond gehad!
Met een aperitief, water, koffie, friandises en digestief 160 euro met z'n twee'en
We vinden de Oude Apotheek wel een bib waard!
Auro .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteravond genoten van een overheerlijk verrassingsmenu! Een echt feestje! En wat een ongedwongen en prettige bediening met goede uitleg over de gerechten. Zeker voor herhaling vatbaar. Hopelijk tot snel.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Heerlijk gedineerd in het prachtige restaurant van "de Oude Apotheek". Mooie servies. Prettige bediening. Super. Genoten van een verrassings menu. Het was telkens weer een feest wat er opgediend werd. Alles uiterst verzorgd. Helemaal top.
jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Ik wil even laten weten dat we hier heeeeeerlijk gegeten hebben
Als voorgerecht speebak erg smaakvol en prima smaak combinatie en prachtig opgemaakt.
Hoofd gerecht tournedos ever green ook deze was uitstekend
Ook de gebakken aarden de salade waren prima
Daarna koffie met een tia maria met bonbons
Dit alles van mooi servies en mooie glazen.
Een erg prettige bediening en uitleg wat er op je bordje lag
Ook mijn tafel genoten die iets anders hadden besteld waren zeer te vreden.
Wij hebben erg aangename avond gehad .
Zullen het bij anderen aanraden en zeker zelf nog eens terug komen
silverelite .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Heerlijk verrassingsmenu gegeten, buiten op het( verwarmde) terras. Persoonlijke aandacht, we waren echt te gast! TOP. Betrokken mensen, liefde voor de zaak, dat merk je aan alles. Een echte aanrader.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Op aanraden van een collega de lunch gebruikt bij De Oude Apotheek. Door het heerlijke weer konden we in de zonnige tuin zitten. De service was vlot, ongedwongen en professioneel. We hadden vitello tonnato als voorgerecht. Perfect dun gesneden kalfsmuis, met een lichte tonijnmayonaise, goed op smaak gebracht en alle smaken goed in balans. Als hoofdgerecht had mijn vrouw asperges (op twee wijzen), met ham, een luchtige eiermousse en ei met spekjes. Wederom alles goed in balans. Zelf mocht ik genieten van langzaam gegaarde kalfswang met buikspek, op een bedje van zuurkool en met aardappelpuree, met jus van de kalfswang. Smaakexplosie in de mond, maar wel in evenwicht. Wij gaan - als wij weer eens in de buurt zijn - zeker terug.
Jeroen-mier .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Met twee volwassenen en twee kinderen gegeten op een door de weekse dag. Het was voor ons een feestje! Vooral omdat het de laatste tijd erg was tegengevallen was om buiten de deur te eten. Misschien heeft het met Overijsselse gastvrijheid te maken of gewoon met vakmanschap van de eigenaars. Wij komen zelf uit de randstad en merken steeds vaker dat eten in de horeca een klein vermogen moet kosten en dat de kwaliteit erbarmelijk is. Daarom was het heerlijk om te genieten van verse,typische seizoensproducten die met smaak waren bereid. Alle vier iets anders besteld (lamsvlees,asperges,zalm en gamba's) en alles even lekker. Als voorgerecht langzaam gegaarde kalfswang! Wat een traktatie! De nagerechten waren ook lekker, maar wel wat zwaar en veel. Volgende keer ga ik zeker weer terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Tijdens het Koningsweekend het Aspergemenu geprobeerd zoals het op de website stond. Als voorgerecht eerst de Serranoham (als sushi opgerold met mozzarella) geprobeerd. Daarna kwamen de verse en overheerlijke asperges met ham, aardappeltjes en sla. We kozen de wijnsuggestie "Cuvee De Asperges 2013" die er goed bij paste. Kortom weer heerlijk gegeten en gedronken en een leuke avond gehad.
Harm F.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Goede gezellige ontvangst door de gastheer met ruime keuze uit de eettafels. Aperitief geserveerd met eigengemaakt brood, boter, zeezout, olijfolie en pinda's.
De opvolgende amuse van krentenwegge en brie heeft een goede balans, gevolgd door het voorgerecht een trio van gerookte zalm, garnalen en kalfs carpaccio.
Het tussengerecht is een smakelijke verassingscombinatie van kalfswang met zwezerik. De gepocheerde ossehaas omwikkeld ham en vulling maakt het warme gedeelte compleet.
Dit alles wordt geserveerd in de snelheid die bij 'slow-food' hoort. De wijnsuggestie is in uitstekende balans met dit geheel.
Na het dessert wordt een uitstekend kopje koffie geserveerd met eigengemaakte cocos koekjes en chocola.
Prima gegeten in een antieke ambiance.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Met 6 personen gegeten begonnen met een prosecco in de wijnkelder duidelijke uitleg over de wijnen in de wijnkelder en een heerlijke amuse.
Daarna verschillende heerlijke gerechten gegeten met een goed wijn advies daarbij.
Bediening prima in een sfeervolle omgeving.
Zeker een aanrader.
wimculi .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
gastvrije ontvangst met een aperetief in de sfeervolle wijnkelder.
kaart biedt voor elke eter wat wils, zowel voor weinig eisende als voor de meer culinair ingestelde gast.
fraaie opmaak.
minpunt is dat water automatisch fleswater betekent en geen kraanbubbles.
Jeannette P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
We hebben heerlijk gegeten in de Oude Apotheek. De bediening was voortreffelijk: gezellig en professioneel. We hopen zeker nog eens terug te komen. Deze keer was al een tweede, na de eerste goede ervaring. We gaan voor de derde!
Arnold H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
De primeur van het wildseizoen meegemaakt en het was geweldig.
Goede ontvangst en uitstekende uitleg van Peter de Kok (ja zo heet hij echt) over het maken van wildpaté en hazerug was een echte eye-opener. Ook de uitleg van de lokale jager was zeer nuttig en aangenaam. Ok, het eten: zeer goed en bijzonder smaakvol daarbij goed gekozen wijnen (het menu was inclusief wijnarrangement) kortom een topavond en zeker voor herhaling vatbaar.