De Oude Apotheek

Teylersstraat 4 7581 AH Losser Nederland Kaart

Over het restaurant De Oude Apotheek

De Oude Apotheek is een uniek restaurant in het centrum van Losser. Je beleefd hier in het historische pand, "Het Teylershuis" een geweldige avond.
Het menu bied de keuze aan verscheidene gerechten en mooie seizoensspecialiteiten. Of kies voor een verrassingsmenu van 4 tot 7 gangen.

Meer informatie over restaurant De Oude Apotheek

Bus Enschede - Losser (61), Bus Oldenzaal - Losser (64)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Uitmuntend
9,2
Franciska K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
super lekker gegeten en uiterst vriendelijke bediening.
Leuk ook dat er soms een kok aan tafel komt uitserveren,
dan weet je ook wie je eten heeft bereid.
Resi O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Menu du chef... heerlijk. Tot in de puntjes verzorgd. Hoewel het restaurant vol zat, was de bediening super!
Janske O.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig restaurant, mooie serre, leuk open haard vuurtje bij binnenkomst, goed eten, en leuke bediening, we waren hier voor de eerste keer, en komen zeker terug!
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten ,op de laatste zomeravond van dit jaar, op prachtig gezellig terras .mooi opgemaakte borden en lekker vers gebakken brood.
De bonbons waren trouwens van wereldklasse erg lekker Lilly
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Weer even genoten van een lekkere lunch. Hier kun je zo gezellig zitten in de tuin. Vandaag was er boerebmarkt dus wat extra entourage. De broodjes waren weer heerlijk. Het broodje met geitenkaas is subliem! Er worden ook gerechten geserveerd met juttersbrood. Erg lekker en ga zo door!
Els C.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Tijdens onze vakantie kwamen we hier terecht.
Het was mooi weer en hebben buiten gezeten.
We hadden gekozen voor een drie gangen menu, vooraf kregen we een heerlijke amuse en zelf gebakken brood, daarna begon ons menu, heerlijk soepje, een super lekker stoofpotje van rundvlees met diverse groeten en het toetje was zeer uitgebreid en verrukkelijk alles was zelf gemaakt.
Erg jammer dat we te ver wonen om hier iedere week hier te eten.
Zeker een aanrader
JPHW .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Op goed geluk binnengestapt en zeker geen spijt gehad! Het was zomers weer en we konden op het terras/in de tuin eten. Gekozen voor het keuzemenu en dat was een uitstekende keuze. Amuse vooraf, voorgerecht, ieder een ander hoofdgerecht met bijgerechten en tot slot een uitgebreide crème brûlée. De bediening was vriendelijk en wat ons betreft een aanrader hier te gaan eten.
Harold B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Voor ons altijd een feestje om hier uit eten te gaan.
Onze favoriet: 5-gangen verrassingsmenu.
Na een lekkere amuse in de serre was de eerste gang gelijk een feestje, palingstrips gevuld met iets waarvan ik de samenstelling vergeten ben maar wat heerlijk combineerde met de paling.
De tweede gang was een aspergebouillon met daarin een "dijk" van visgerechtjes en groente.
Vervolgens, om de smaak nog meer te prikkelen, zwezerik op een bedje van quinoa en groene en witte asperges.
Als hoofdgerecht een heerlijk zacht gegaarde lamsbout.
Het nagerecht moet je zelf gaan proberen anders is het helemaal geen verrassing meer.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij werden hartelijk ontvangen en werden in een serre neergezet met een open haard op 30 cm afstand. Erg gezellig als je met zijn vieren gaat eten maar wij waren met zijn achten en het was veel te krap, de bediening kroop iedere keer achter ons langs en wij zaten ongemakkelijk aan tafel, meerdere keren colbertjes eraf gelopen en op tassen getrapt. We hadden de huiswijn, welke bijzonder lekker is, maar voor dat de fles leeg was werd deze al weggehaald, toen we er wat van zeiden vertelden ze ons dat je dat niet wilt drinken. de tweede fles hebben we leeggedronken en er zat totaal geen droesem onderin. We hadden het verrassingsmenu van 4 gangen. Het hoofdgerecht was lamsbout, echt niet de smaak van een ieder en volgens ons dan ook niet iets in een verrassingsmenu, het was ook ontzettend vet en er werden ook geen bijgerechten bij geserveerd zoals groente en aardappels. Het toetje was ook totaal niet smakelijk. Het palingtaartje met venkel was wel lekker. We kregen de rekening en het was ontzettend duur, helemaal voor wat we hebben gekregen. Wij komen hier niet weer terug, vond het helemaal niets bijzonders
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Genoten van de zwezerik met buikspek en als hoofdgerecht de kalfsoester met eendenlever. Echt geweldig! Ook de huiswijn was helemaal top. Een Rocca Mauro. We komen snel terug!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gisteren 7 gangen menu gegeten en bijzonder genoten. Veel wild erg goed! Ambiance en wijnen zijn top. Een goede combinatie tussen wijn en spijs
Puilke .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Voorgerecht eendenlever met roggebrood. Hoofdgerecht Gamba's met eigengemaakte pasta. Bij het heerlijke voorgerecht kreeg ik weer eens het idee 'n volgende keer het hele diner te laten bestaan uit uitsluitend voorgerechten. Daar zou dit juweel heel goed in passen. Het hoofdgerecht werd aan tafel bereid. In 'n horizontaal doorgesneden grote ronde Parmezaanse kaas was 'n kuiltje waarin wat kaas werd los geschraapt. Daarin ging de lintpasta. Dat werd vervolgens geflambeerd. Toen werden de gamba's toegevoegd. Ze waren voortreffelijk gemarineerd. Kortom, genieten. Afgerond met enkele heerlijke stukjes kaas uit 'n mooi assortiment en 'n Calvados na. Dat gebeurde allemaal met 'n aangenaam warme, en professionele bediening.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gaan we regelmatig eten. Enorm attente bediening. Leuk, gezellig maar nooit overdreven. Erg goede wijnen. Meestal kiezen we voor het 5-gangen menu. Het is altijd decvraag wat we krijgen maar het is altijd lekker. Tussendoor vaak amuses. Toprestaurant.
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Afgelopen zondag hier gegeten. Niets dan lof. Uitstekend bereid eten, sfeervolle omgeving en vooral heerlijke, ontwapenende bediening! Relaxed en toch deskundig!
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezellig onthaald,eerst lekker borrelen bij de sfeervolle open haard ,toen aan tafel met zen vieren , wat hebben we genoten van de heerlijke gerechten die ons werd aangereikt door de vriendelijke bediening , en een prima prijs kwaliteids verhouding plus de mooie warme ambiance en de voortreffelijke service maken dat wij dit restaurant zeker vaker gaan bezoeken.
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij de Oude Apotheek. Het eten was echt fantastisch en de bediening erg professioneel en gastvrij. Alles werd goed uitgelegd ( gerechten en wijnen). Wij hebben genoten en komen zeker nog een keer . We zullen anderen zeker aanraden aan om hier een keer te gaan eten.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Met vijf personen gegeten in een zeer sfeervol restaurant. Het eten was erg lekker. Met name de amuse, een cremebrulee van geitenkaas vond iedereen voortreffelijk. Ook het visgerecht was een aanrader. De beide gastvrouwen waren zeer vriendelijk en attent.
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteravond heerlijk buiten gegeten op het terras van De Oude Apotheek. Gelegen midden in het dorp, ambiance heel sfeervol, bediening goed, veel aandacht voor verwennerij van de gasten. Kortom top al was een beetje meer groente bij het hoofdgerecht wel fijn geweest.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We zijn inmiddels een keer of 3 bij de Oude Apotheek gegeten en dat is niet voor niets. Vooral op een lekkere zomeravond kun je heerlijk zitten op het boerenerf midden in het centrum van Losser.

Bijzonder vriendelijk bediening, in het begin soms wat stijfjes, maar dat zal wellicht bij het concept horen. Even uitproberen maakt het snel informeel, en dat vinden wij persoonlijk prettiger :)

De kaart bevat diverse leuke gerechten met verrassende smaakcombinaties. Voorgerechten zoals makreel met mango of aardbeien met brie. Hoofdgerechten allemaal goed, maar veel vlees en vis. Misschien wat aanvulling met vegetarische gerechten? De kok is een meester in stoofvlees-gerechten. In het verleden sukade met risotto gegeten en deze keer osso buco. Beide fantastisch met verfijnde smaak.

Een van de dames in de bediening weet veel van wijn, dus het bijpassende wijnarrangement was goed verzorgd met mooie wijnen. Probeer ook zeker de rode huiswijn, die is ook erg vriendelijk.

Eindoordeel, erg goed gegeten in een avondvullend programma.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Bij binnenkomst voel je je meteen thuis bij dit mooie restaurant met zijn prachtige interieur. Het was er gezellig druk, nagenoeg alle tafels bezet. We namen een aperitief bij de open haard en bestelden daar een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement, met voor mij de bob-variant. En daar hebben wij geen spijt van gekregen. Wat een mooie gerechten, van de entree met tonijn, de kabeljauw met asperges, het lamsvlees en een stukje sucade (beiden zeer mals en op eigen wijze bereid). Het dessert mocht er overigens ook zijn. Stuk voor stuk kwaliteitsgangen met prachtige smaken, die mooi met elkaar harmonieerden. En daarbij mag ik de sommelier niet vergeten; zij is de hartelijke gastvrouw, ongedwongen, met kennis van zaken en een passie voor (vooral Duitse) wijn uit de minder warme delen van West-Europa. Het wijnarrangement was dus top! En niet onbelangrijk: de relatie tussen prijs en kwaliteit is uitstekend. We hadden hier al eerder willen eten maar vingen bot omdat er ook toen geen plaats meer was. Wij weten nu waarom en komen graag terug om ook de rest van de kaart te proeven.