Over het restaurant De Oude Apotheek

De Oude Apotheek is een uniek restaurant in het centrum van Losser. Het historische pand, Het Teylershuis, biedt u het rustieke decor voor een geweldige avond. Gezeten aan de unieke schouw met haardvuur vergeet u al snel de beslommeringen van de dag en staat ons team klaar u een onvergetelijke avond te bezorgen.

Onze kaart biedt u een uitgebreid scala aan gerechten en natuurlijk zijn er de seizoensspecialiteiten. Ook kunt u zich laten verwennen door een verrassingsmenu van 4, 5 of 7 gangen.

Meer informatie over restaurant De Oude Apotheek

Bus Enschede - Losser (61), Bus Oldenzaal - Losser (64)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Puilke .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Voorgerecht eendenlever met roggebrood. Hoofdgerecht Gamba's met eigengemaakte pasta. Bij het heerlijke voorgerecht kreeg ik weer eens het idee 'n volgende keer het hele diner te laten bestaan uit uitsluitend voorgerechten. Daar zou dit juweel heel goed in passen. Het hoofdgerecht werd aan tafel bereid. In 'n horizontaal doorgesneden grote ronde Parmezaanse kaas was 'n kuiltje waarin wat kaas werd los geschraapt. Daarin ging de lintpasta. Dat werd vervolgens geflambeerd. Toen werden de gamba's toegevoegd. Ze waren voortreffelijk gemarineerd. Kortom, genieten. Afgerond met enkele heerlijke stukjes kaas uit 'n mooi assortiment en 'n Calvados na. Dat gebeurde allemaal met 'n aangenaam warme, en professionele bediening.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gaan we regelmatig eten. Enorm attente bediening. Leuk, gezellig maar nooit overdreven. Erg goede wijnen. Meestal kiezen we voor het 5-gangen menu. Het is altijd decvraag wat we krijgen maar het is altijd lekker. Tussendoor vaak amuses. Toprestaurant.
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Afgelopen zondag hier gegeten. Niets dan lof. Uitstekend bereid eten, sfeervolle omgeving en vooral heerlijke, ontwapenende bediening! Relaxed en toch deskundig!
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezellig onthaald,eerst lekker borrelen bij de sfeervolle open haard ,toen aan tafel met zen vieren , wat hebben we genoten van de heerlijke gerechten die ons werd aangereikt door de vriendelijke bediening , en een prima prijs kwaliteids verhouding plus de mooie warme ambiance en de voortreffelijke service maken dat wij dit restaurant zeker vaker gaan bezoeken.
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij de Oude Apotheek. Het eten was echt fantastisch en de bediening erg professioneel en gastvrij. Alles werd goed uitgelegd ( gerechten en wijnen). Wij hebben genoten en komen zeker nog een keer . We zullen anderen zeker aanraden aan om hier een keer te gaan eten.
estherprr .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij de Oude Apotheek in Losser! We waanden ons in Frankrijk, zo verfijnd en smakelijk waren de drie gangen. De gerechten zijn prachtig opgemaakt en men onderscheidt zich door de toevoeging van de beste ingrediënten zoals vers geschaafde zwarte truffel bij het hoofdgerecht de parelhoenfilet op aromatische risotto.
De bediening is vriendelijk en zorgvuldig en het toch al positieve plaatje werd helemaal ingekleurd door de voortreffelijke wijnen.
Ik vind dit restaurant een aanrader en ik ga er binnenkort weer graag smullen!
Marianne12345 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Vanmiddag prima gegeten bij de Oude Apotheek. Wij hebben een 3 gangen menu gehad. Prijs en kwaliteit heel goed. Genoten van een heerlijk glaasje wijn aanbevolen door de eigenaresse.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Met vijf personen gegeten in een zeer sfeervol restaurant. Het eten was erg lekker. Met name de amuse, een cremebrulee van geitenkaas vond iedereen voortreffelijk. Ook het visgerecht was een aanrader. De beide gastvrouwen waren zeer vriendelijk en attent.
J.h. W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben gisteravond met vrienden gegeten bij de oude apotheek.
Dit restaurant is vrij bekent in de regio maar de prijs kwaliteit verhouding is totaal zoek.
De meisjes die in de bediening werken doen het keurig maar de eigenaresse vind dat ze de borden met eten zo over de tafel naar je toe kan schuiven en gewoon niet de moeite neemt om de borden uit te serveren zoals het hoort!
Dan het eten ... dit is voor wat je op je bord krijgt veel te duur ... smaakloos en zonder enige fantasie...De bestelde witvis was kurkdroog, de vis in de bisque was al net zo droog en werd dan wat lauw warme soep bijgeschonken uit een theepot..... dit hoort gewoon lekker heet te zijn en vol van smaak en dat was dit zeker niet ......De carpaccio was nog haast bevroren in het midden en leek niet vers gesneden iets wat je voor deze prijs echt wel mag verwachten.
Kortom geen aanrader en een cursus etiquette zou voor de eigenaresse geen overbodige luxe zijn.
Geachte Herjan,

zou u contact met mij op kunnen nemen zodat ik uw verhaal kan horen en wellicht daar iets aan kan doen?

Met vriendelijke groet
Desiree Kok
hendrika1959 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Het was werkelijk geweldig. Het eten voortreffelijk en de bediening uitmuntend. De manier waarop de soep werd uitgeserveerd was apart. De soep werd met een theepot in je bord geschonken. Ook de opmaak van de borden was prachtig. Je kon merken dat er met veel passie werd gewerkt. We waren met 7 personen en we kwamen er allemaal enthousiast
vandaan. Echt een restaurant waar je snel nog eens gaat eten.
PDost .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten in een warme gezellige sfeer. We hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Het hoofdgerecht was rundvlees en kalfsvlees met truffel. Het rundvlees was overheerlijk. Echt een aanrader.
Cees1Mieke .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
We hebben hier gegeten tijdens de restaurantweek. We voelden ons bijzonder welkom. Het eten was met veel zorg bereid. De bediening was zeer vriendelijk en vakkundig met name in de uitleg van de geserveerde gerechten.
De Oude Apotheek is gevestigd in een mooi oud pand met een sfeervolle inrichting.
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteravond heerlijk buiten gegeten op het terras van De Oude Apotheek. Gelegen midden in het dorp, ambiance heel sfeervol, bediening goed, veel aandacht voor verwennerij van de gasten. Kortom top al was een beetje meer groente bij het hoofdgerecht wel fijn geweest.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We zijn inmiddels een keer of 3 bij de Oude Apotheek gegeten en dat is niet voor niets. Vooral op een lekkere zomeravond kun je heerlijk zitten op het boerenerf midden in het centrum van Losser.

Bijzonder vriendelijk bediening, in het begin soms wat stijfjes, maar dat zal wellicht bij het concept horen. Even uitproberen maakt het snel informeel, en dat vinden wij persoonlijk prettiger :)

De kaart bevat diverse leuke gerechten met verrassende smaakcombinaties. Voorgerechten zoals makreel met mango of aardbeien met brie. Hoofdgerechten allemaal goed, maar veel vlees en vis. Misschien wat aanvulling met vegetarische gerechten? De kok is een meester in stoofvlees-gerechten. In het verleden sukade met risotto gegeten en deze keer osso buco. Beide fantastisch met verfijnde smaak.

Een van de dames in de bediening weet veel van wijn, dus het bijpassende wijnarrangement was goed verzorgd met mooie wijnen. Probeer ook zeker de rode huiswijn, die is ook erg vriendelijk.

Eindoordeel, erg goed gegeten in een avondvullend programma.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Bij binnenkomst voel je je meteen thuis bij dit mooie restaurant met zijn prachtige interieur. Het was er gezellig druk, nagenoeg alle tafels bezet. We namen een aperitief bij de open haard en bestelden daar een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement, met voor mij de bob-variant. En daar hebben wij geen spijt van gekregen. Wat een mooie gerechten, van de entree met tonijn, de kabeljauw met asperges, het lamsvlees en een stukje sucade (beiden zeer mals en op eigen wijze bereid). Het dessert mocht er overigens ook zijn. Stuk voor stuk kwaliteitsgangen met prachtige smaken, die mooi met elkaar harmonieerden. En daarbij mag ik de sommelier niet vergeten; zij is de hartelijke gastvrouw, ongedwongen, met kennis van zaken en een passie voor (vooral Duitse) wijn uit de minder warme delen van West-Europa. Het wijnarrangement was dus top! En niet onbelangrijk: de relatie tussen prijs en kwaliteit is uitstekend. We hadden hier al eerder willen eten maar vingen bot omdat er ook toen geen plaats meer was. Wij weten nu waarom en komen graag terug om ook de rest van de kaart te proeven.
Niek B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De boerenpannenkoek was de lekkerste pannenkoek tot nu toe! Koffie en gebak waren ook lekker. Goede en vriendelijke service.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Het restaurant de oude apotheek, is een histories zeer fraai ingericht pand. Er is veel in de oude staat gehouden of in ieder geval nagebootst. Dit creëert een zeer intieme sfeer, mede door de getemperde verlichting en de kaarsen die branden. De bediening is vriendelijk en het eten is verrassend en zeer goed van smaak. Zeker een aanrader.
arie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gelunched bij de Oude Apotheek. Vitello Tonnato vooraf en een Eendebout op zuurkool en puree. Prima gerechten en goede service. Voor een lunch misschien wat te machtig maar dat is persoonlijk.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Gisteren met "Oud Collega's een afscheids- etentje voor een van hen georganiseerd bij De Oude Apotheek in Losser! Wij hadden gekozen voor het menu van de Nationale restaurantweek 2015! Héél erg lekker gegeten, prijs kwaliteit is uitstekend, wijnen zijn goed aangepast en de service is perfect! Een aanrader voor een heerlijke en gezellige avond!
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We hebben een heerlijk verrassingsmenu gehad. Gerechten die we zelf niet gekozen zouden hebben, maar SUPER lekker. Gezellig een avondje tafelen met goede en vriendelijke bediening.