Over het restaurant De Oude Apotheek

De Oude Apotheek is een uniek restaurant in het centrum van Losser. Het historische pand, Het Teylershuis, biedt u het rustieke decor voor een geweldige avond. Gezeten aan de unieke schouw met haardvuur vergeet u al snel de beslommeringen van de dag en staat ons team klaar u een onvergetelijke avond te bezorgen.

Onze kaart biedt u een uitgebreid scala aan gerechten en natuurlijk zijn er de seizoensspecialiteiten. Ook kunt u zich laten verwennen door een verrassingsmenu van 4, 5 of 7 gangen.

Meer informatie over restaurant De Oude Apotheek

Bus Enschede - Losser (61), Bus Oldenzaal - Losser (64)

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Katrien W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zeer positieve ervaring. Hartelijke ontvangst. Van het huis kregen we wat 'knabbeltjes' en huisgemaakt stokbrood op tafel bij ons eerste glaasje wijn. Goed gevoel voor timing vanuit de bediening: tijd tussen de gangen was precies goed. Oude apotheekboederij gemoedelijk ingericht, fijne, rustige muziek op de achtergrond en een van de beste stukjes vlees hier uit de regio gegeten. Bij het afscheid eigen gemaakte kokosmakroontjes ontvangen om mee te nemen naar huis. Zeker een aanrader hier naartoe te gaan.
Pieter Laurens B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De lunch kaart was precies wat we van zo'n gelegenheid zouden hopen
Parasols zouden fijn zijn (mogelijk hebben jullie die op andere momenten wel)
Marjolein E.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Bediening prima, presentatie uitstekend, helaas was het eten wat minder, nogal gemiddeld. Het runderstoofpotje was niet super, wel erg zout.
ad K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
zaterdag 8 april een heerlijke culinaire avond in de Oude Apotheek. Voor het eerst weer asperges van de koude grond. Perfect. En dit in combinatie met lamsfilet.
Ontspannen sfeer, vlotte bediening. Een aanrader.
opa en oma van Kaia en Nora.
Hendrikje V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Prima eten in een rustige, gezellige ambiance. Bediening was erg persoonlijk. Het aangeboden drie-gangen menu was goed in prijs/kwaliteitverhouding.
Lothar K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben bij de Oude Apotheek met de gehele familie verrukkelijk gegeten.
Het eten is heerlijk!De tonijn en de black angus zijn een echte aanrader. Kwaliteit en de porties zijn top.
Bij de Oude Apotheek staat de twentse gastvrijheid hoog in het vandel.
Dank voor de flexibiliteit ook met kleinere kinderen
Franciska K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
super lekker gegeten en uiterst vriendelijke bediening.
Leuk ook dat er soms een kok aan tafel komt uitserveren,
dan weet je ook wie je eten heeft bereid.
Resi O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Menu du chef... heerlijk. Tot in de puntjes verzorgd. Hoewel het restaurant vol zat, was de bediening super!
Kat K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig restaurant, mooie serre, leuk open haard vuurtje bij binnenkomst, goed eten, en leuke bediening, we waren hier voor de eerste keer, en komen zeker terug!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met 4 personen gegeten in dit sfeervolle restaurant. Het heeft een niet al te uitgebreide maar wel uitstekende kaart met voor elk wat wils. De "duo" vooraf, bestaande uit coquilles en tonijn was heerlijk. De dry-aged entrecote was perfect gebakken en smaakte werkelijk subliem. Vriendelijke bediening.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten ,op de laatste zomeravond van dit jaar, op prachtig gezellig terras .mooi opgemaakte borden en lekker vers gebakken brood.
De bonbons waren trouwens van wereldklasse erg lekker Lilly
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Weer even genoten van een lekkere lunch. Hier kun je zo gezellig zitten in de tuin. Vandaag was er boerebmarkt dus wat extra entourage. De broodjes waren weer heerlijk. Het broodje met geitenkaas is subliem! Er worden ook gerechten geserveerd met juttersbrood. Erg lekker en ga zo door!
ECoenen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Tijdens onze vakantie kwamen we hier terecht.
Het was mooi weer en hebben buiten gezeten.
We hadden gekozen voor een drie gangen menu, vooraf kregen we een heerlijke amuse en zelf gebakken brood, daarna begon ons menu, heerlijk soepje, een super lekker stoofpotje van rundvlees met diverse groeten en het toetje was zeer uitgebreid en verrukkelijk alles was zelf gemaakt.
Erg jammer dat we te ver wonen om hier iedere week hier te eten.
Zeker een aanrader
JPHW .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Op goed geluk binnengestapt en zeker geen spijt gehad! Het was zomers weer en we konden op het terras/in de tuin eten. Gekozen voor het keuzemenu en dat was een uitstekende keuze. Amuse vooraf, voorgerecht, ieder een ander hoofdgerecht met bijgerechten en tot slot een uitgebreide crème brûlée. De bediening was vriendelijk en wat ons betreft een aanrader hier te gaan eten.
Harold B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Voor ons altijd een feestje om hier uit eten te gaan.
Onze favoriet: 5-gangen verrassingsmenu.
Na een lekkere amuse in de serre was de eerste gang gelijk een feestje, palingstrips gevuld met iets waarvan ik de samenstelling vergeten ben maar wat heerlijk combineerde met de paling.
De tweede gang was een aspergebouillon met daarin een "dijk" van visgerechtjes en groente.
Vervolgens, om de smaak nog meer te prikkelen, zwezerik op een bedje van quinoa en groene en witte asperges.
Als hoofdgerecht een heerlijk zacht gegaarde lamsbout.
Het nagerecht moet je zelf gaan proberen anders is het helemaal geen verrassing meer.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij werden hartelijk ontvangen en werden in een serre neergezet met een open haard op 30 cm afstand. Erg gezellig als je met zijn vieren gaat eten maar wij waren met zijn achten en het was veel te krap, de bediening kroop iedere keer achter ons langs en wij zaten ongemakkelijk aan tafel, meerdere keren colbertjes eraf gelopen en op tassen getrapt. We hadden de huiswijn, welke bijzonder lekker is, maar voor dat de fles leeg was werd deze al weggehaald, toen we er wat van zeiden vertelden ze ons dat je dat niet wilt drinken. de tweede fles hebben we leeggedronken en er zat totaal geen droesem onderin. We hadden het verrassingsmenu van 4 gangen. Het hoofdgerecht was lamsbout, echt niet de smaak van een ieder en volgens ons dan ook niet iets in een verrassingsmenu, het was ook ontzettend vet en er werden ook geen bijgerechten bij geserveerd zoals groente en aardappels. Het toetje was ook totaal niet smakelijk. Het palingtaartje met venkel was wel lekker. We kregen de rekening en het was ontzettend duur, helemaal voor wat we hebben gekregen. Wij komen hier niet weer terug, vond het helemaal niets bijzonders
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Genoten van de zwezerik met buikspek en als hoofdgerecht de kalfsoester met eendenlever. Echt geweldig! Ook de huiswijn was helemaal top. Een Rocca Mauro. We komen snel terug!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gisteren 7 gangen menu gegeten en bijzonder genoten. Veel wild erg goed! Ambiance en wijnen zijn top. Een goede combinatie tussen wijn en spijs
Puilke .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Voorgerecht eendenlever met roggebrood. Hoofdgerecht Gamba's met eigengemaakte pasta. Bij het heerlijke voorgerecht kreeg ik weer eens het idee 'n volgende keer het hele diner te laten bestaan uit uitsluitend voorgerechten. Daar zou dit juweel heel goed in passen. Het hoofdgerecht werd aan tafel bereid. In 'n horizontaal doorgesneden grote ronde Parmezaanse kaas was 'n kuiltje waarin wat kaas werd los geschraapt. Daarin ging de lintpasta. Dat werd vervolgens geflambeerd. Toen werden de gamba's toegevoegd. Ze waren voortreffelijk gemarineerd. Kortom, genieten. Afgerond met enkele heerlijke stukjes kaas uit 'n mooi assortiment en 'n Calvados na. Dat gebeurde allemaal met 'n aangenaam warme, en professionele bediening.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gaan we regelmatig eten. Enorm attente bediening. Leuk, gezellig maar nooit overdreven. Erg goede wijnen. Meestal kiezen we voor het 5-gangen menu. Het is altijd decvraag wat we krijgen maar het is altijd lekker. Tussendoor vaak amuses. Toprestaurant.