De Otterskooi

Dwarsgracht 54 8355 CW Giethoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Otterskooi

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Pieter R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gisteren heeft mijn vrouw voor haar verjaardag gekozen om eens bij de Otterskooi te gaan eten.
Nou ik ben al jarig geweest anders zou ik ook kiezen om daar te eten.
Het eten was smaakvol en menukaart heeft een ruime keuze en de bediening goed.
Alles werd snel en netjes geserveerd met een gezellig praatje en uitleg.
Na het eten nog even het eten laten zakken in het café gedeelte waar de eigenaresse ook nog even kwam babbelen.
Mijn vrouw en ik hebben beide genoten van de ruime hoeveelheid eten wat blijkbaar normaal is daar en de gezellige omgeving.
Voor ons is het een echte aanrader.

Pieter en Marloes

RvD1967 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Deze zomer sinds lange tijd bij de Otterskooi gegeten. Mooi weer, heerlijk op het terras. Bediening vlot en vriendelijk. Het eten viel tegen, de paling was ronduit slecht bereid. Zonde. Vlees te doorbakken, bijbehorende garnituren uitgebreid en prima. Je komt wat dat betreft niets te kort. Prima plek voor de toerist op doorreis voor een drankje en een hapje.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
aan het eind van een heerlijke dag ontspanning in de Weerribben genoten van een prima diner op het terras van de Otterskooi. Wat een leuke plek! We hadden hier 's middags wat gedronken en op basis van de leuke ervaring die we toen hadden besloten om er 's avonds te gaan eten. Hartelijke ontvangst door vriendelijke personeel. Het was de hele dag 30+ geweest en om dan nog vriendelijk te blijven is iets wat alleen de medewerkers lukt die passie voor hun vak en voor de gast hebben. En die werken hier! We bestelden een biertje en een wijntje en kozen de schnitzel en de Tbone van de menukaart. Goed getapt bier en prima droge witte wijn kwamen snel. Tafel werd netjes schoongemaakt. Het eten was overvloedig. Vlees prima bereid maar alles wel erg hoog op smaak. De kok houdt er duidelijk erg van om overal smaakmakers aan toe te voegen. Ook over de Tbone steak was een behoorlijke laag vleeskruiden gestrooid. Daar moet je wel van houden. Een scala aan schaaltjes met groenten (niet doorgekookt gelukkig) en een aardappelgarnituur met opnieuw een behoorlijke hoeveelheid aromat of iets dergelijks erdoor. Met het warme weer is wat extra zout prima maar voor sommige gasten kan het weleens wat te veel zijn. de Tbone was medium-rare besteld en kwam ook medium-rare. Schnitzel prima gebakken. Wat een beetje jammer was dat je een wel heel klein papieren servetje krijgt en dat er geen placemats op tafel gelegd worden. Samengevat een heerlijke avond gehad. Een aanrader!