De Otter

Oud-Loosdrechtsedijk 131 1231 LT Loosdrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Otter

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
5,8
6,9
Erg duur
Erg lang
CoraK .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hebben hier na een dag varen, met vrienden gegeten. Het restaurant adverteerde met een schnitzel schotel. Dat leek ons wel wat. Helaas viel het tegen; erg lang wachten, koude patat....,
Als je het aangeeft, wordt het sympathiek opgelost. Maar wij hadden de indruk dat de keuken de drukte niet aan kon.
De plek is prachtig. Het eten duidelijk minder. Jammer
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Soms ga je ergens eten waar het eten gewoon heel goed is. Soms eet je ergens waar je lekker kunt genieten van een terras aan de waterkant. Soms voel je je ergens heel welkom omdat de mensen vriendelijk zijn, trots en blij met hun werk.
Zelden kom je op een plek waar dat allemaal het geval is. Maar bij de Otter is dat zo.
Top tent. De jonge eigenaar heet je welkom op een manier zoals je maar zelden meemaakt. Het eten is gewoon maar top! Een prachtige entourage maar zonder kapsones. Onze Britse familie komt niet over als niet ook een bezoek aan de Otter op het programma staat.
Aanrader dus
Beukes .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We komen hier al 3 generaties. Heerlijke plek om na het zeilen te borrelen en te eten. Op deze supermooie zomeravond een tafel gekregen. Bediening hier en daar wat chaotisch, maar leuk en vriendelijk. Prima gegeten, superfijn hier weer te zijn
Gennam .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vreselijke ervaring gehad hier, en ik ben toch echt niet kritisch... Ik had vegetarische risotto besteld en mijn gasten mosselen. Heel lang gewacht, en toen kwam de mededeling dat de kok de risotto had laten aanbakken. Een vega alternatief was er echter niet. Een salade moest nog wel lukken. Nog nooit zo'n verlepte sla gezien, met een blik olijven erover uitgestort, zag er alles behalve lekker uit en zo smaakte het ook niet. De mosselen waren ongewassen (waren groen van de algen). Mijn vader haalde er zelfs een paar lange blonde haren uit (geen grap). De patat was oud en taai. De kinderen hadden een kindermenu, maar er zat geen bestek bij. De gevraagde lepels voor de appelmoes moeten nu nog komen. Ook op kritiek werd niet adequaat gereageerd. Uiteindelijk de veel te hoge rekening betaald en met honger naar huis.
Mstoussaint .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Plek is leuk, eigenaar is supervriendelijk, bediening, hoewel niet snel wel aardig, maar dan heb je de positieve punten wel gehad. Live muziek is er helaas allang niet meer zoals eens, het eten is wat prijs/kwaliteit betreft ronduit slecht. Wat ooit leuk, goed en hip was, is helaas nu niets meer van over.
Bhoekman .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vorige week hier heerlijk buiten op het sfeervolle terras gegeten. Twee keer een snitzelmenu en spareribs. De bediening was vlot en vriendelijk en het eten heerlijk. Wij hebben genoten!
Tessje25 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij hadden een tafel voor 7 personen gereserveerd. Helaas viel het erg tegen en kon de mooie locatie het niet goedmaken. We hebben 1,5 uur moeten wachten op het voorgerecht. Tijdens het eten van het voorgerecht direct gevraagd om het hoofdgerecht uit te vragen (we waren met twee zwangeren en wilde op tijd naar huis), dat duurde helaas weer een uur. Toen we vroegen het hoofdgerecht eraan kwam, zei de serveerster dat ze dacht dat we al het eten al gehad hadden(?!). Daarna kregen we redelijk snel het hoofdgerecht, maar jammer genoeg niet smaakvol en na een klacht over de vette spare ribs kregen we geen gehoor. Toen een serveerster later langs kwam lopen en aan een andere serveerster vroeg of tafel 74 al klaar was zei ze: 'ik hoop het'. Jammer van deze ervaring. We hadden er iets anders van verwacht. Ons zien ze niet meer terug, zonde want het is een mooie locatie!
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wat jammer van deze locatie!! Een leuk tentje op een toplocatie maar wat was het een teleurstelling. Met twee gezinnen hier gaan eten. Door de onervaren bediening liep het direct al niet soepel. Eten besteld, verschillende hoofdgerechten en wat maaltijdsalades en een gewone salade.
Bij het serveren van het eten wordt ons dan medegedeeld dat er geen salades zijn. Dus een paar personen aan tafel zonder eten! Bijbestellen zou weer lang duren dus daar maar vanaf gezien. Dan maar een ijsje voor de kids. Hebben jullie ijs? Ja natuurlijk! Nee dus! Kids ook teleurgesteld.
Wat me dan helemaal verbaasd is dat als er zo veel fout gaat er niet een hoger geplaatst iemand naar de tafel komt. De jonge bediende wist totaal geen raad met de situatie.
Janssen1968 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Op 8 september 2015, ben ik samen met een groepje vrienden bij de otter wezen eten. Aan het begin toen ik met de auto kwam aanrijden zag het er wel wat somber uit. Maar toen ik binnen in het restaurant zat. Ging er een wereld voor me open. Alles zag er toppie uit, mooi uitzicht op de bootjes. Goed personeel. Het allermooiste van het restaurant is dat ze nog steeds na al die jaren precies hetzelfde recept aanhouden voor de spareribs als 10 jaar geleden. Dames en heren van de Otter ik was zeer verrast. Ik kom hier zeker weer eens terug. Mijn grote complimenten.
Hannah T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Van te voren was er persoonlijk van alles besproken m.b.t. een zorgeloos feestje voor ca. 40 gasten (Drankje met gebak, privé boottochtje en daarna Diner), bij De Otter
• Er zouden voldoende parkeerplaatsen zijn voor de gasten…..
Resultaat: De gastheer/gastvrouw moesten zélf parkeerplaatsen gaan zoeken voor hun
gasten!
• Er zou buiten een gezellig hoek voor de (merendeels oudere) gasten klaarstaan……
Resultaat: Twee kale rijen tafels/stoelen (niet schoongemaakt), hordes wespen en géén enkele parasol, terwijl het een zeer zonnige dag was. Gasten waren genoodzaakt schaduwrijk plekjes langs de struiken te zoeken……er werd door personeel totaal niet gereageerd op vragen m.b.t. wespenplaag (gasten werden gestoken!) en parasols etc.
• Erg lang moeten wachten voordat er een bestelling werd opgenomen en daarna nog langer moeten wachten tot de bestelling kwam, voor sommige gasten kwam de bestelling zelfs helemaal niet. Sommige gasten zijn (i.v.m. vertrek boottochtje) maar naar binnen gegaan om zelf een drankje bij de bar te halen.
• Na het boottochtje… terug bij De Otter konden we aan tafel, wéér niet gezellig bij elkaar (zoals afgesproken) maar 2 lange kale tafels en 1 ronde tafel.
• Bestelling qua diner werd opgenomen; drankje moest bij een ander personeellid worden besteld en maar weer wachten………bestelling diner werd tweemaal opgenomen omdat er iets met de eerdere notities zou zijn gebeurt…..maar nog steeds geen drankje!!!
• Toen het voorgerecht was gebracht en de gastvrouw had gevraagd of men alsjeblieft flessen wijn en water op de tafels wilde zetten werd er eindelijk gereageerd en hoefden we alleen nog op een wijnglas te wachten….
• Tijdens het voorgerecht kwamen er nog twee gasten aangeschoven welke niet eerder konden komen, er werd gemeld dat ze géén keus meer hadden qua voor- en hoofd gerecht…….er werd hen gewoon een gerecht voorgezet!!!
• Na het hoofdgerecht werd er een stukje opgevoerd waar enkele gasten (die het niet goed konden zien vanaf hun tafel) naar gingen kijken, ze lieten hun borden en halfvolle glazen wijn/water etc. op tafel staan. Terugkomend aan de tafel bleek deze helemaal kaal te zijn (weg waren de borden, wijn, water, servetten etc. ) terwijl de overige gasten nog gewoon aan hun gedekte tafel zaten en…… op het nagerecht zaten te wachten.
• In de veronderstelling dat het feestgebeuren ten einde was zijn enige van deze gasten vertrokken; zonder nagerecht, koffie o.i.d. en het gezellig samenzijn na het diner.

Dit is onze recensie m.b.t. De Otter, zoals wij het (gedeeltelijk) hebben ervaren en waar wij als (familie)gasten van de ene verbazing in de andere vielen m.b.t. de zeer onprofessionele gang van zaken etc. terwijl van te voren zeer duidelijke afspraken waren gemaakt. Ook bij enige klachten op het moment zelf werden beloftes gedaan doch totaal geen actie ondernomen!!! De vrij jonge bediening was overigens vriendelijk doch duidelijk onervaren en/of onjuist geïnstrueerd.
Voor ons nooit meer “ De Otter” in Loosdrecht !!!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Locatie was wel goed aan de jachthaven. Kwaliteit van het eten helaas niet. Wij hadden slib tong en de spareribs. Vlees was droog, en kwam dermate snel dat duidelijk lang op ons had liggen wachten. Datzelfde gold voor de rauwkost in de hoek van ons bord. Slap en zonder smaak zielloos in een hoekje van het bord.
Bediening op zich vriendelijk maar zeer chaotisch, moesten meerdere malen hetzelfde vragen voor er iets gebeurde.

Jammer, maar ons zie je hier niet meer terug