De Os en het Paard

Meer informatie over restaurant De Os en het Paard

6,8
Jet S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
De os en het paard: prachtig gelegen aan de bloesemroute. Rond 11 uur helaas gesloten voor een kop koffie, maar om 2 uur was het lunchtijd. De 'koffietafel' bestond uit witte kadetjes en wat boterhammen. Het beleg lag op een los schaaltje: paar plakjes kaas, paar plakjes ham. Als extra nog een kopje gebonden tomatensoep en een kroket. In de jaren '70 zou dit niet hebben misstaan, maar anno 2016 niet echt van deze tijd. We vroegen er wat salade bij. In de aspergesalade overheerste de bosui. De pastasalade was al net zo'n klassieker als de broodmaaltijd (en niet lekker). En voor 16.50 pp (!!!) zat er nog niet eens een glas jus of kop koffie bij. Kortom, als je van een koffietafel uit de jaren '70 houdt voor veel geld, dan ben je aan het juiste adres. Wijn was overigens prima, en de bierkeuze nihil. Een lokaal biertje zou in een dergelijke locatie niet misstaan hebben.
Jeroen-limburg .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Voor mijn werk moet ik nog al eens in een hotel blijven slapen aangezien mijn kantoor 165 km van huis is. Ik heb er al een aantal gehad en gisteren bleek dat alles vol was.
Per toeval ben ik op de os en het paard gestuit via booking en iens. het zag er prima uit op de foto's en de recensies waren lovend.
Bij aankomst trof ik een welgemanierde en welgehumeurde eigenaar aan die mij meteen hielp. het restaurant en de bar waren gisteren gepland dicht. Er moet ook tijd zijn voor het gezin! Een paar biertjes voor de avond waren alles behalve een probleem. Meestal een wijnkoeler, ik een bierkoeler.
Ik heb geslapen in de torenkamer, een mooie ruime kamer met een prachtig uitzicht over de landerijen en de linge. de bedden waren goed, de omgeving is heerlijk rustig en de nachtrust was bijzonder goed. de badkamer van deze kamer is wat verouderd, maar het is schoon, wordt goed onderhouden, het water is warm. kortom ik kan er niets slechts over zeggen. overigens is er al een badkamer verbouwt en die is werkelijk prachtig.
Het ontbijt was heerlijk, verse broodjes met vers beleg, warme jam, een kopje joghurt met honing en een krantje.
Eerlijk is eerlijk, ik hou van eten en een goede ambience (tja, bourgondier). de prijs/kwaliteit verhouding is hier zoek. alleen dan eens de goede kant op.
Wat fijn om te lezen! En hopelijk zien we u nog eens in ons hotel- restaurant!
Wij blijven ons best doen om deze kwaliteit te blijven geven!
Groet, Anneliek Klein
Pekael .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Gisteravond vriendelijk ontvangen, jassen aangepakt en naar onze tafel gebracht. Vooraf een drankje en kregen we een amuse met truffel , lekker en leuk!
Ons diner was het het Frissesteyn menu. Voorgerecht was een carpaccio met een lekkere salade. Ook het brood was erg lekker..tussendoor een heldere soep van paddestoelen. Het hoofdgerecht was of vis of vlees. Ook hier waren we zeer tevreden over. Qua groente had er van mij iets meer op ons bord mogen liggen.
Als dessert hadden bolletje ijs , wat slagroom en arretjescake , heel grappig want niet vaak krijg je dit in een restaurant. Thuis met verjaardagen eten we altijd arretjescake. Ook nog een bladerdeegtaartje met peer en banaan. De banaan vond ik te overheersend, de peer was bijna niet te proeven helaas. Na afloop een kopje koffie en het gehele diner was lekker en gezellig.
MGN .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Os en Paard is ook een perfecte locatie voor feesten en partijen. Geen enkel feestje is te gek voor Os en Paard. Alles is mogelijk. Op zondag normaal gesloten, voor mijn familie gingen ze open. Ik had in samenwerking met de eigenaresse een hondenfeestje georganiseerd. Mijn kleine meid werd 1, en ik wilde iets geks doen. Dat kon bij Os en Paard.

Op het grasveld naast de groentetuin, wat helemaal afgesloten was, rende, speelde en hadden 10 honden het naar hun zin. Voor deze kleine viervoeters was zelfs van alles geregeld. Gemaaid gras, hindernisparcours, grote bakken vers water, heerlijke snacks, veel speelgoed, etc.

Voor de baasjes was er voldoende goed drinken en overheerlijke hapjes. Zelfgemaakte appeltaart, koffie/thee. Rond borreltijd vloeide de prosecco rijkelijk, kwamen de amuses, etc.

Het is zo goed bevallen (de planning was om het alleen het 1e jaar te doen), de gasten hebben het naar hun zin gehad, heb ik besloten om het in 2015 over te doen!

Anneliek en Wouter bedankt.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
De Os en het Paard is een echt klassieke tent. Als je even je ogen dicht doet en ze daarna weer opent lijkt het alsof je in terugkeert naar een sjiek restaurant in de jaren 60. Het heeft vier hotelkamers, is prachtig gelegen aan een klein riviertje en heeft een met grind bedekte parkeerplaats. Het diner-deel is voor een groot deel in de serre, een prachtig uitgebouwd stukje van het pand met een soort mooie gietvloer. Je zit hier aan ruime tafels in comfortabele stoelen. Als je dat wilt kunt je eerst een drankje drinken in de bar. Binnen is het mogelijk om eetkamers te reserveren, private dining voor groepen.

Ik koos voor bubbels, mijn tafelgenoot voor een rode port. We kregen er een amuse bij. Ik kan niet meer reproduceren wat het was, maar weet nog wel dat het een prima hapje was. Prima, dus niet top. Daarna zijn we aan tafel gegaan. Het is mogelijk om voor een menu te kiezen, maar wij kozen voor gerechten van de kaart. Na wat brood met diverse smeersels (prima) volgden de entree van verschillende voorgerechten die ook prima waren, maar niet verrassend. De kalf (hoofdgerecht) was erg lekker, al had deze iets langer gegaard mogen worden. Dat geldt ook voor de ossenhaas, die wel erg lekker was, met een prachtige saus (dat wel). Als nagerecht kozen we voor de proeverij en de kaas. Allebei waren ook goed. De chocoladecake van de proeverij was niet helemaal gaar, dat was wel jammer. De opmaak van de borden was telkens een groot feest. De gerechten zien er prachtig uit!

Conclusie: dit prachtige restaurant heeft potentie vanwege z’n plek en zichtbare liefde voor eten. Mooie opgemaakte borden, lekker eten. Wel zou ik willen meegeven om nog wat meer lef te tonen in de keuken qua gerechten. Nog meer ambacht, nog meer verrassing op het bord. Een klein aandachtspuntje vind ik ook de bediening. Niet dat ze onaardig waren, in tegendeel. Ik vond het alleen opvallend dat meerdere mensen telkens verkleinwoordjes gebruikten. Ik heb er meerdere gehoord en op een gegeven moment begon het op te vallen: een frietje, een kaasplankje, een koffietje. Heren en dames van de bediening: mijn advies is om het over een kaasplank te hebben. Of koffie. Of friet.
Menno S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
We zijn met dit restaurant in aanraking gekomen in 2009 toen we er onze ondertrouw-borrel hebben georganiseerd. Na jaren van drukte hebben we dit jaar besloten om er een keer te gaan eten. Dit jaar zijn we dan ook meteen 3/4 keer geweest. Aanrader is het 7-gangendiner.
Bediening is TOP. Ze onthouden wat je de keren ervoor gegeten hebt. De koks laten zich ook geregeld zien in het restaurant (ze bedienen ook). Een echte aanrader.

Wil je een verrassend element toevoegen aan een avond? Ze denken ook met je mee.

met vriendelijke groet,

Familie Spiekerman-Bogert
Deesmenu .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
De buitenkant doet niet vermoeden dat het binnen zo sfeervol is. Met roeivrienden een overnachting gedaan mét 3 gangen diner met tussengerecht. Vooraf zeer smakelijke en verfijnde carpaccio van kalf. Gesneden stokroodje had wat mij betreft een klein pistoletje mogen zijn. Verrassend lekker tussengerech,t een gefrituurd, licht gekookt, ei op een bedje van tagliatelle van wortel en rettich. Daarna lekker stukje ossenhaas. Jammer dat de bijbehorende broccoli te gaar was. Frites erbij was lekker, maar paste niet in het plaatje. Dessert was een lolly van meloen in een chololaag, met een meloensoepje met basilicum, yoghurtijs en caramelsaus. Mooie portie, maar persoonlijk houd ik niet van de combi zuur (yoghurt) met chocolade.
Bijzonder vriendelijke bediening en prettig om te dineren in een aparte ruimte. De kamers zijn top, vooral die aan de voorkant met zicht op de Linge. Ik kom graag nog eens terug.
BDenMP .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
We hebben nu twee keer een weekendarrangement gehad in Os en Paard. Zowel verblijf als restaurant zijn uitstekend.
Hier wordt met passie gekookt. Eigenaar Wouter staat zelf in de keuken en komt regelmatig even langs aan tafel. Keuken is klassiek en heeft aandacht voor seizoenen en streek. In januari hertencarpaccio, kwartel en skrei gegeten. Wijnen goed. Bediening degelijk en vriendelijk.
Je beleeft hier een echt goede avond, lekker en royaal. En dat gecombineerd met prachtige locatie. Tip: als je blijft slapen vraag dan naar de Torenkamer met direct uitzicht op de Linge. Wij komen er graag voor terug uit Amsterdam.