De Orchidee

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:30

• Airconditioning , Catering
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. We kozen voor het menu Zonnebloem (voor 4 personen). Na een begin met zeer smakelijke en prachtig gedecoreerde hapjes, volgde een heerlijke kokossoep. Vier verschillende hoofdgerechten, ruime porties en goed op smaak met verse kruiden. Lekker toetje met verse mango. Fijne bediening. Kortom lekker authentiek Thais. Prima!
Gini R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben afgelopen vrijdag heerlijk gegeten .
Een zeer sympathiek thais restaurant in het centrum van ALmere Haven.
Dit restaurant verdient echt veel meer bezoekers !
Voor bediening en kwaliteit van het eten echt een absolute aanrader. Ik ga zeker terug komen.
JHindriksen .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten met 3 personen. We zaten niet aan een gewone tafel, maar een prachtige plek met allerlei kussens. We bestelden vis en een phad thai, lekker biertje en wat wijn. Zeer goede kwaliteit voor de prijs, een aanrader. De tom tom raakte wat in de war, de telefoon leidde ons er na toe, achteraf is de straat gemakkelijk te vinden en is er dichtbij parkeergelegenheid. Doen!
Lyonne L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk vers gemaakt eten! Prachtig opgemaakte borden! Je kunt zelf aangeven hoe pittig je je eten wil. En de prijs is heel gunstig. Lieve mensen! Zeker voor herhaling vatbaar!
69Wim .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Nu hier voor de eerste keer gegeten en zeker niet voor de laatste keer want het eten was alles behalve standaard. Elk menu had zijn eigen specifieke smaak en zeer verfijnd en met zorg bereid. De smaken waren in balans maar ook contrastrijk en sprankelend. In elk gerecht was zoet ,zuur zout en pittig te herkennen zonder dat iets te veel de overhand nam. Oké, een gerecht kan pittig zijn maar daar laten ze je voor kiezen. Het kroepoekje met de pittige dipsaus was al gelijk een goede binnenkomer. Verder waren de gerechten mooi en met zorg opgemaakt en vaak voorzien van een kleurrijke (niet eetbare) orchidee of vakkundig snijwerk van groenten in de vorm van bloemen. Wat misschien even belangrijk is, is dat dit restaurant volledig is ingesteld om de gerechten zo vers mogelijk te presenteren met een verwarmd bord. De bediening is zeer vriendelijk en attent waarbij rekening gehouden wordt met specifieke medische wensen. De ruimte doet knus en huiselijk aan en is qua inrichting eenvoudig en rustgevend, misschien doordat er gekozen is voor riet en bamboe als decorelement wat van zichzelf een rustige warme kleur heeft. Dit restaurant staat iets afgelegen maar wel in een leuke grachtenstraat. Dit restaurant is denk ik voor velen een echte aanrader.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gegeten: na de kroepoek met die lekkere thaise sambal een thais biertje en heerlijke gebakken rijst met garnalen en een lekkere pittige viscurry. Altijd prima kwaliteit bij de orchidee. En de bediening is sympathiek. Mieke en jim
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben hier afgehaald en omdat het op een feestdag was, kregen we iets extra's! Het eten was heerlijk, vooral de kip met kousenband was erg pittig en lekker! Zeker een aanrader(!)
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Fantastisch restaurant !

Wel zit het een beetje verborgen in het centrum van Haven, maar ik heb nooit zo genoten van zulk lekker eten en super gastvrije bediening.

De mensen die er werken zijn zo ongelofelijk aardig en gastvrij, je voelt je er echt super op je gemak en vooral ook thuis. Hier kan het personeel in Almere veel van leren, hopelijk.....

Je komt hier om echt te genieten, je proeft dat elk gerecht zeer goed is bereid en met liefde.

Dit is echt een knus restaurant om zeker vaker te komen, niet alleen om te genieten van het heerlijke eten, maar ook om tot rust te komen.

Dit restaurant verdient echt veel meer bezoekers ! Volgens mij kun je in niets worden teleurgesteld in dit restaurant.
W.I.N. G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Wat een lief klein restaurantje en wat een lief personeel ! En wat een lekker eten ! We hebben met z'n vieren m'n verjaardagsmaaltijd hier uitgeprobeerd en dat was het zeker waard ! Tot gauw !
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Een aanrader!, hier kan je erg lekker Thais eten. Het eten wordt vers bereid, en alles smaakt super. De personele bezetting lijkt wat 'mager', degene die bediende moest ook helpen koken in de keuken. Dat gaf een wat 'rommelig gevoel'. En het duurt ook wel even voordat het eten er is. Maar vers bereid heeft natuurlijk wel een 'prijs' qua tijd: je moet er wel even op wachten! Hadden we er graag voor over. Verder is de aankleding van het pand wat 'sober', denk hierbij vooraal aan veel riet aan de wand. Maar hé, waar krijg je zo'n lekkere maaltijd voor nog geen 30 euro pp?? Gewoon een gezellige tafelgenoot meenemen, de tijd hebben en genieten van het vers bereide eten in ruime porties. Dit restaurant verdient meer klanten!
Jan-dehaan .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Hier willen eten, we hebben ons voorgerecht gekregen na 40 min, en zijn weggegaan na bijna twee uur te hebben moeten wachten op het hoofdgerecht. We zijn niet netjes behandeld en komen hier niet meer terug, jammer aangezien het er veelbelovend uitzag.
Daniel1974 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Lekker rustig restaurant met heerlijk eten. De kroepoek met saus van het huis is een heerlijke start van het diner. Wij zijn daar gaan eten en hebben er prima restaurant bij gevonden. Vandaag ook even langs geweest om wat mee te nemen voor thuis.
Agluft .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Bij binnenkomst is het rustig, eenvoudig maar wel een echt Thaise en intieme sfeer. Waarom is het rustig? Waarschijnlijk door de wat afgelegen ligging want wij werden heel vriendelijk ontvangen en heel persoonlijk bediend waardoor wij ons zeer thuis voelden. Zowel het voor-, hoofd- als nagerecht had de echt typische Thaise smaak. Het eten was uitstekend, de Thaise kokin is echt van topklasse. Een aanrader voor de echte liefhebber van de Thaise keuken.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
We komen geregeld bij dit leuke restaurant. Al is het ruim 1 uur rijden. Goede kwaliteit van eten. Bij aankomst altijd lekkere kroepoek met heerlijke saus. Bediening is goed. Er is goede parkeergelegenheid op loopafstand. Een aanrader!
Flevohans .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Inderdaad een erg verborgen plekje in het winkelcentrum. Misschien daarom meestal zo rustig.
In de eerste plaats komen we hier vooral voor het heerlijke eten. De bediening is zoals altijd erg voorkomend. Wat betreft het decor: intiem en een beetje huiselijk, dus zo laten, dit is onderdeel van de authentieke sfeer.
Sorry dat we de gerechten niet met de Thaise namen kunnen weergeven en het op een Nederlandse manier moeten omschrijven. Als voorgerecht voor de een kokos kippesoep en voor de ander glasnoedel salade. Heerlijk op smaak met de kenmerkende Thaise kruiden en net niet te pittig. Het hoofdgerecht voor de een was gebakken vis in een curry kokos saus en voor de ander gebakken rijst met zeebanket. Ook nu weer volgens onze wens niet al te scherp bereid. Inmiddels kwamen er al meer gasten binnen. We werden op een prettig tempo bediend en men was steeds attent op o.a. het aanvullen van drankjes en/of rijst.
We zijn altijd erg nieuwsgierig naar Thaise restaurants en we hebben al de nodige ervaring in o.a. Zwolle, Haarlem, Leiden, Amsterdam enz. op gedaan. We kunnen gerust zeggen dat de Orchidee beslist het omrijden waard is.
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
De Orchidee is lastig te vinden want het ligt uit de route. De entree doet ook niet vermoeden welke culinaire schat hier verborgen ligt.
Bij binnenkomst loop je door een toegangsgordijn die zodra je deze opent een over het algemeen leeg restaurant laat zien. De inrichting is met veel Thaise ornamenten. De tafels en stoelen zijn eenvoudig maar goed en staan voldoende ruim uit elkaar.
Het eten kan ik kort over zijn. Voortreffelijk!
De smaakbeleving is geweldig waarbij alle smaken in balans zijn met elkaar.
Ik heb hier dit keer als voorgerecht de kleine proeverij genomen. Hierin zitten viskoekjes, loempia's en dim sum. Als hoofdgerecht had ik vis genomen in zoete pittige saus. En daarbij gebakken rijst.
Het nagerecht bestond uit verse mango uit de achtertuin van de moeder van de eigenaresse in Thailand en mangoijs. De mango was zoals een mango hoort te proeven en heerlijk vers. Deze waren dan ook net uit Thailand meegenomen.
Alles klopt aan de smaak en is een streling voor je smaaksensoren.
Ik kom hier een aantal keren per jaar en altijd is de kwaliteit van het eten constant.

Dit is een parel in Almere Haven die veel meer publiek verdient en een absolute aanrader is.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Hier gegeten service was slecht absolute onder bezet, heb bijna twee uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. Starter was goed. We zijn weg gegaan zonder het hoofdgerecht te hebben gegeten.
Pauline D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Dit Thaise restaurant ligt helaas niet zo goed in het zicht, maar verdient zeker een bezoek als je lekker Thais wilt eten!

Als stewardess kom ik vaak genoeg in Bangkok om te weten hoe goed Thais eten smaakt en ik werd in dit restaurant zeer aangenaam verrast. Met de Tom Kha Kai soup als favo van de avond!

Het personeel was zeer vriendelijk en het eten gewoon top. Wij gaan zeker vaker terugkomen!
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Na lange tijd weer eens gegeten in dit restaurant met (voor ons) nieuwe eigenaar.
Ons bezoek was ver boven verwachting; heerlijk gegeten; ook het vegetarische gerecht was zeer smaakvol.
De bediening was professioneel; de fles (franse) merlot wijn was slechts 14,95 en werd geschonken in een mooi groot brandschoon wijnglas.
Goede koffie en, wat weinig gebeurt, gewoon ongevraagd een glas water geserveerd bij het eten (niet op de rekening).
Proficiat ! ga zo door.
In 1 woord : uitstekend !
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
10 oktober met een oud collega hier gegeten. Voorgerecht van 3 satestokjes was lekker van smaak maar wel een kleine portie. Daarentegen was het hoofdgerecht van Gamba's in een Paneang curry en kokosmelk wel ruim, al moesten we wel extra rijst bij bestellen, maar dat kan ook aan mij liggen. Al met al prima.