De Oranjetuin

Kon. Julianaweg 98 8453 WH Oranjewoud Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Oranjetuin

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lang
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gelogeerd in Hotel Tjaarda en gedineerd in restaurant Oranjetuin. Mooie locatie, smaakvol ingericht restaurant, rustige sfeer, bijzonder vriendelijke professionele bediening. Gekozen voor het (verrassings) 3 gangen menu. Vooraf rundercarpaccio met friese kaas: klassiek gerecht zonder risico. Lekker brood erbij. Hoofdgerecht: kabeljouwstuk op bedje van citroen risotto, geserveerd met salade en (zelfgebakken) frites. Erg smaakvol, vooral de risotto was er smakelijk. Omdat de opeenvolging van gerechten wat langer duurde werd een spoon van het huis geserveerd bestaande uit citroenijs met cava. Erg fris en lekker! Dessert ook prima. Koffie met frandises. Kortom, erg lekker getafeld. Niet culinair hoogstaand maar wel smakelijk!
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Prachtig gelegen hotel Tjaarda werd ons aangeraden, en ga er dan eten bij de Oranjetuin. Zo gezegd, zo gedaan. Veel lokale producten volgens de kaart, waarbij de keus is tussen 3 of 4 of 7 gangen; of gewoon van de kaart; we kozen voor 3 van de kaart. Amuse vooraf van frisse watermeloen en gamba. Vervolgens 2 zalm-variaties (gerookt en tartaar) en gegrilde coquilles met groene asperge. Een eendenborstje uit de buurt en een extra gerijpte (dry-age) Simmentaler runderlende. De kaasplank met 5 friese prachtkazen als afsluiter: geweldig! Goede, enthousiaste bediening. Hier komen we graag terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Ik bestelde het aspergemenu.
Vooraf een saladepakket van asperge met aardappel omwikkeld met ham. Het pakket had al enige dagen in de koelkast gestaan. Het werd te koud geserveerd en de smaak was vlak, om niet te zeggen smaakloos.
Het hoofdgerecht bestond uit te gaar gekookte asperges met kabeljauw. De kabeljauw was niet vers. De Hollandaise saus heerlijk.
Het nagerecht was een creme brulee overgoten met een brandende berenburg. De creme brulee leek gemaakt te zijn van instant custardpoeder i.p.v. eieren en room.
In september ga ik er nog een keer eten en bestel a la carte. Hoop dat het dan beter is.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Het restaurant maakt onderdeel uit van hotel Tjaarda. De aankleding spreekt niet erg aan. Het restaurant is tevens de ontbijtzaal. Het terras is daarentegen erg aanlokkelijk. We hebben van een heerlijk 3 gangen menu genoten. Het voorgerecht van mijn vrouw was een voortreffelijke pulled pork en voor mij was er een zalmtartaartje. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi stuk steak met bijpassend garnituur, heerlijke frites en een salade. Als dessert hadden we een cheesecake. De gerechten waren goed op smaak. Men serveert een heerlijke huiswijn. Een amuse had bij dit geheel niet misstaan.
Maria_BeKend .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
We zijn elk jaar vanuit de Randstad even in Oranjewoud en genieten al jaren van het telkens wisselende 10 gangen streekmenu.
Heel leuk idee en uitstekend uitgevoerd. Met lekker wijn arrangement waarover er ook nog konden overleggen. Allemaal lekkere ?leine hapjes, goed tempo, uitleg. Iedereen even goed op de hoogte en vriendelijk. Zo nodig was er overleg met de chef. Die gaf voor ons veel creatieve combinaties van smaken, alles mooi opgemaakt. En aanrader!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na het Skûtsjesilen hier met vier personen gedineerd, wat een feest. We kozen voor het 3-gangenmenu. Het voorgerecht , met zowel verse- als gerookte zalm, werd uitstekend begeleid door een frisse witte Rioja 2014 (zonder hout). Het hoofdgerecht, een prima bereide Ierse Angus-biefstuk, medium rare, was voortreffelijk te genieten met een mooie Malbec uit Argentinië.
Het dessert, een ijsparodie, was fluweel voor de keel.
De bediening was zeer correct, maar niet opdringerig. Kortom: een avond om vaak aan terug te denken, aanrader!
R. L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Heerlijk gedineerd met tweeën, prima Carpaccio vooraf met als hoofdgerecht een werkelijk heel goede Fries Roodbont van de HeidePleats.
Afsluiting was een kaasplankje wat ik bij de bestelling van het voorgerecht al uit de koelkast had laten halen, dit was goed op temperatuur.
Bij het kaasplankje een lekkere rode port gedronken, jammer alleen dat men niet vermeld dat het hier port van € 16,70 per glas betreft.
Het geheel begeleid met goede wijn en een uitermate vriendelijke bediening maakten het geheel tot een zeer geslaagde avond.
De prijs kwaliteit is, behoudens de prijs van de port, zeker in verhouding.
Al met al een aanrader.
M-deboer .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Afgelopen maandag hebben wij hier fantastisch gegeten. Een 10 gangenmenu geserveerd in 7 gangen. Attente bediening. Ik ben zwanger en dit was absoluut geen probleem. In 1 woord: TOP!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Heb voor het 4 gangen menu gekozen. Bestond uit speciale ham, snoekbaars entrecote en panna cota. Alles smaakte uitstekend. Kreeg bij elke gang uitstekend wijnadvies van de allerte bediening. Daar was niets op aan te merken, bijzonder vriendelijk en kundig. Begonnenmet een singe malt uit schotland en geeindigd met een lekkere espresso.
kom gelukkig over 2 weken alweer terug.
Emma-1979 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Meerdere malen hebben wij gegeten in het Restaurant De Oranjetuin. In een prachtige omgeving midden in de bossen kun je genieten van heerlijke gerechten en prachtige wijnen. Het personeel is supervriendelijk, kundig en alert. Echt een aanrader!
Ton44444 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Het drie-gangenmenu gekozen, wat een klasse en value for money! Verder een vriendelijke en professionele bediening in een leuke ambiance. De tafels waren ruim, ook voor twee personen, wat we wel eens anders meemaken. We komen hier zeker terug.