De Oranjetuin

Kon. Julianaweg 98 8453 WH Oranjewoud Nederland Kaart

Over het restaurant De Oranjetuin

Gelegen in de prachtige bossen van Oranjewoud heten wij je van harte welkom in ons vernieuwde grand café 1834. Deze naam komt voort uit de geschiedenis van Tjaarda. In 1834 werd hotel 'Heidewoud' gesticht, in 1877 nam familie Tjaarda dit hotel over.

Onze keuken, onder leiding van Joram van der Staaij, is internationaal georiënteerd. Met duidelijke roots in de Friese wouden maken we veel gebruik van de kwaliteit van lokale leveranciers.

Wil je een arrangement, zoals een high tea of high wine reserveren? Laat het weten in het opmerkingenveld tijdens het maken van je online reservering.

Arrangementen
High tea: €21,50 p.p. (minimaal 1 dag van tevoren reserveren)
High wine: €19,50 p.p. (minimaal 1 dag van tevoren reserveren)

Meer informatie over restaurant De Oranjetuin

Station Heerenveen

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Oranjetuin

PjenHa V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Wel wat kleine puntjes die beter kunnen : stukje zalm was nog bevroren, de frites waren lauw en sommige frietjes te lang gebakken. De bediening was prima.
L V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het was allemaal perfect, we hebben inderdaad genoten van alle lekkers en vriendelijkheid.
Prijs kwaliteit verhouding heel goed. Het liet echt helemaal niets te wensen over. Aanrader!
A B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Lange wachttijden , ook het eerste drankje ging niet vanzelf.
Haast bij het personeel, vergissingen bij het bestelde gerecht.
We werden niet gezien!
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Prima eten in een mooie omgeving. Alle gerechten waren van goede kwaliteit en de service professioneel en aandachtig. Zonder prententies maar een echte aanrader.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Na een lange fietstocht door Friesland met 5 Beaufort tegenwind was de vriendelijke ontvangst in restaurant Tjaarda in een boomrijk Oranjewoud een ware verademing. Maar niet alleen de binnenkomst na zo'n dag, ook de efficiënte gastvrijheid schiep een tijd van welbehagen. Ik was matig in de keuze van het menu, maar de uitgekozen gerechten smaakten zeer goed. En dat gold ook voor de wijn.
Renate M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk gegeten gisteravond! Mijn partner heeft een allergie voor suikervervangers, maar kon hier heerlijk eten. Zelfs het dessert was geen probleem. Wij komen hier zeker weer terug!
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
De bediening was wat kortaf. Verder prima. Meer heb ik er niet over te zeggen. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Een weekendje weg en dan de eerste avond beginnen bij de Oranjetuin. Het is ons zeer goed bevallen. De erg gastvrije en vriendelijke bediening voorzag ons van een heerlijk Prieuwke menu van 10 amuses in 7 gangen. Van de twee soepjes vond ik de Friese mosterdsoep echt lekker. Ook een zalig stuk mals rundvlees ging er bij mij goed in. Als afsluiter voor de nagerechtjes kregen wij een heerlijk frisse spoom en daarna voortreffelijke kazen en een fijne koude, zoete afsluiter met o.a. rood fruit en nootjes.
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gelogeerd in Hotel Tjaarda en gedineerd in restaurant Oranjetuin. Mooie locatie, smaakvol ingericht restaurant, rustige sfeer, bijzonder vriendelijke professionele bediening. Gekozen voor het (verrassings) 3 gangen menu. Vooraf rundercarpaccio met friese kaas: klassiek gerecht zonder risico. Lekker brood erbij. Hoofdgerecht: kabeljouwstuk op bedje van citroen risotto, geserveerd met salade en (zelfgebakken) frites. Erg smaakvol, vooral de risotto was er smakelijk. Omdat de opeenvolging van gerechten wat langer duurde werd een spoon van het huis geserveerd bestaande uit citroenijs met cava. Erg fris en lekker! Dessert ook prima. Koffie met frandises. Kortom, erg lekker getafeld. Niet culinair hoogstaand maar wel smakelijk!
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Prachtig gelegen hotel Tjaarda werd ons aangeraden, en ga er dan eten bij de Oranjetuin. Zo gezegd, zo gedaan. Veel lokale producten volgens de kaart, waarbij de keus is tussen 3 of 4 of 7 gangen; of gewoon van de kaart; we kozen voor 3 van de kaart. Amuse vooraf van frisse watermeloen en gamba. Vervolgens 2 zalm-variaties (gerookt en tartaar) en gegrilde coquilles met groene asperge. Een eendenborstje uit de buurt en een extra gerijpte (dry-age) Simmentaler runderlende. De kaasplank met 5 friese prachtkazen als afsluiter: geweldig! Goede, enthousiaste bediening. Hier komen we graag terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Ik bestelde het aspergemenu.
Vooraf een saladepakket van asperge met aardappel omwikkeld met ham. Het pakket had al enige dagen in de koelkast gestaan. Het werd te koud geserveerd en de smaak was vlak, om niet te zeggen smaakloos.
Het hoofdgerecht bestond uit te gaar gekookte asperges met kabeljauw. De kabeljauw was niet vers. De Hollandaise saus heerlijk.
Het nagerecht was een creme brulee overgoten met een brandende berenburg. De creme brulee leek gemaakt te zijn van instant custardpoeder i.p.v. eieren en room.
In september ga ik er nog een keer eten en bestel a la carte. Hoop dat het dan beter is.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Het restaurant maakt onderdeel uit van hotel Tjaarda. De aankleding spreekt niet erg aan. Het restaurant is tevens de ontbijtzaal. Het terras is daarentegen erg aanlokkelijk. We hebben van een heerlijk 3 gangen menu genoten. Het voorgerecht van mijn vrouw was een voortreffelijke pulled pork en voor mij was er een zalmtartaartje. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi stuk steak met bijpassend garnituur, heerlijke frites en een salade. Als dessert hadden we een cheesecake. De gerechten waren goed op smaak. Men serveert een heerlijke huiswijn. Een amuse had bij dit geheel niet misstaan.
Maria_BeKend .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
We zijn elk jaar vanuit de Randstad even in Oranjewoud en genieten al jaren van het telkens wisselende 10 gangen streekmenu.
Heel leuk idee en uitstekend uitgevoerd. Met lekker wijn arrangement waarover er ook nog konden overleggen. Allemaal lekkere ?leine hapjes, goed tempo, uitleg. Iedereen even goed op de hoogte en vriendelijk. Zo nodig was er overleg met de chef. Die gaf voor ons veel creatieve combinaties van smaken, alles mooi opgemaakt. En aanrader!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na het Skûtsjesilen hier met vier personen gedineerd, wat een feest. We kozen voor het 3-gangenmenu. Het voorgerecht , met zowel verse- als gerookte zalm, werd uitstekend begeleid door een frisse witte Rioja 2014 (zonder hout). Het hoofdgerecht, een prima bereide Ierse Angus-biefstuk, medium rare, was voortreffelijk te genieten met een mooie Malbec uit Argentinië.
Het dessert, een ijsparodie, was fluweel voor de keel.
De bediening was zeer correct, maar niet opdringerig. Kortom: een avond om vaak aan terug te denken, aanrader!
R. L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Heerlijk gedineerd met tweeën, prima Carpaccio vooraf met als hoofdgerecht een werkelijk heel goede Fries Roodbont van de HeidePleats.
Afsluiting was een kaasplankje wat ik bij de bestelling van het voorgerecht al uit de koelkast had laten halen, dit was goed op temperatuur.
Bij het kaasplankje een lekkere rode port gedronken, jammer alleen dat men niet vermeld dat het hier port van € 16,70 per glas betreft.
Het geheel begeleid met goede wijn en een uitermate vriendelijke bediening maakten het geheel tot een zeer geslaagde avond.
De prijs kwaliteit is, behoudens de prijs van de port, zeker in verhouding.
Al met al een aanrader.
m-deboer .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Afgelopen maandag hebben wij hier fantastisch gegeten. Een 10 gangenmenu geserveerd in 7 gangen. Attente bediening. Ik ben zwanger en dit was absoluut geen probleem. In 1 woord: TOP!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Heb voor het 4 gangen menu gekozen. Bestond uit speciale ham, snoekbaars entrecote en panna cota. Alles smaakte uitstekend. Kreeg bij elke gang uitstekend wijnadvies van de allerte bediening. Daar was niets op aan te merken, bijzonder vriendelijk en kundig. Begonnenmet een singe malt uit schotland en geeindigd met een lekkere espresso.
kom gelukkig over 2 weken alweer terug.