Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Oranjerie

Barend S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
We hadden voor een gezelschap van 13 personen een 4-gangen verrassingsmenu besteld met bijpassend wijngarnituur ter gelegenheid van ons 50-jarig huwelijk. We hebben een geweldige avond gehad met heerlijke gerechten: uitstekende kwaliteit, mooi om te zien en passend bij het seizoen. ook de wijnen combineerden voortreffelijk en dit alles in een fijne ambiance. Een aanrader!
atze B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Op een prachtige voorjaarsavond hebben we hier gegeten. Naar het restaurant toelopen is al geweldig. Het is gelegen in een prachtig park. We werden hartelijk welkom geheten door de kok. We kregen een mooi plekje, maar alle plekjes zijn goed. Doordat er overal glas is (oranjerie) heb je naar alle kanten een mooi uitzicht. Maar het gaat natuurlijk allereerst om het eten. We kozen voor een viergangen verrassingsmenu. De amuses waren heerlijk, en de verschillende gangen... zo goed, verfijnd, verrassend en afwisselend. Wat? Tja, kan ik niet vertellen. Het was een verrassingsmenu. Maar petje af voor de keuken. De bediening was vriendelijk en we kregen uitstekend wijnadvies. We komen over een tijdje zeker weer terug. Benieuwd waar we dan mee verrast worden.
L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad! Een 5-gangen verrassingsdiner, het was fantastisch! Elk gerecht zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. De bediening was erg aardig en dacht in alles mee. Een echte aanrader, dit restaurant!
atze B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Frans013 D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Minder geschikt voor ouderen dan wel mensen met loopproblemen, open trap naar boven vanaf de entree en een trap naar beneden vanaf de entree voor het toilet. Prijs-kwaliteit ligt o.i. iets uit balans.
Koos G.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Voor de zoveelste keer fantastisch gegeten in een heerlijke ambiance. Uitermate prettige bediening. Een absolute aanrader en het omrijden meer dan waard! Waar blijft die Michelinster?
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
verrassend goed . Heel originele gerechten met authentieke herkenbare ingrediënten. Heerlijk en prachtig lunch menu. Goed wijn suggestie.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Fantastische avond. Heerlijk eten, goede service, echt een aanrader en een restaurant waar we zeker vaker naar terug gaan.
P K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
jammer van de mieren op de tafel daar zou men wat aan kunnen doen verder was alles uitstekend en personeel zeer vriendelijk
L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk gegeten bij deze unieke locatie. Het eten was van topkwaliteit en de service erg goed. Er werd lekkere wijn bij geserveerd!
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Een gastvriendelijke ontvangst, geeft het gevoel om gast te zijn. Met een heerlijk diner en toepasselijke wijnen. Een extra tussengerecht maakt het helemaal af.
B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk gegeten. Originele combinaties, mooie opmaak en buitengewoon lekker. En dat allemaal buiten op een mooie lente avond. Aanrader!
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Fantastische plek! Heb hier mn verjaardag gevierd op het terras met een high tea/lunch. Super service, eten, drinken en ambiance! En voor een hele nette prijs. Absolute aanrader.
janwien .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
schitterende locatie. uiterst vriendelijke en attente bediening. genoten van een 4 gangen verrassingsdiner, waarbij we het hoofdgerecht zonder problemen konden vervangen. ruime porties. prima wijnen per glas.
kortom wij blijven hier zeker in de toekomst vaker komen.
B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Mooie omgeving, prima bediening, eten was heerlijk en zag er goed verzorgd uit alleen de koekjes vielen wat tegen waren wat droog
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Eten is emotie en dat hebben wij hier voor de 2de keer beleefd. Wat een smaaksensatie, wat een mooie gerechten serveren zij hier. Ook super vriendelijk en bekwaam personeel een echte aanrader. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Dit was voor ons de 2de keer en zeker niet de laatste keer.
Riena G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Goede vrienden op basis van een eerdere heel positieve ervaring getrakteerd op een high tea bij de Oranjerie. Helaas was het voor ons dit keer teleurstellend. Veel rumoer en herrie vanwege aanwezigheid van een groot gezelschap. We hadden een tafeltje in de doorloop, geen leuke plek. We kregen geen keuze tussen koffie en thee, er werd thee geserveerd. Er ontbraken een aantal lekkernijen die we de voorgaande keer wel kregen en de petit four was nu wel van heel klein formaat.
De bediening was vriendelijk, daar is niets op aan te merken. Al met al een teleurstellende ervaring.
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Heerlijk gegeten, heel goed verzorg, vriendelijke bediening
mawmbours .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Mooie locatie, prima ontvangst, goedevbediening, goed advies op wijn en gerechten. Amuses en gerechten verrassender erg lekker. Voor herhaling vatbaar.
Rianne H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Het was rustig, waardoor het erg vlot ging. Het menu, viergangen, was gevarieerd en heerlijk.