Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:30
Zaterdag vanaf 13:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Een leuke entourage, fantastisch personeel, heerlijk eten en goede wijnen. Het restaurant was nog in kerstsfeer toen wij er waren en zag er gezellig uit. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
Riaterharmsel .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het is erg gezellig en goed dineren, bij de oranjerie. Het is tegelijkertijd een avond vullend programma.
Wij hebben er van genoten en gaan snel nog eens eten.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteravond genoten van een viergangenmenu met bijpassende wijnen in de Oranjerie. Wat een top eten, wat een lekkere wijnen, wat een goede service. Echt fantastisch.
Anne Marie H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk! Er is goed rekening gehouden met de allergieën van mijn man. We kregen een verrassingsmenu, waardoor we elke keer compleet werden verrast. Enige minpunt dat er geen samenhang in het menu zat.
MichielMargriet .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We voelden ons zeer welkom, en voor het verrassingsmenu was heel goed rekening gehouden met eetwensen. De oranjerie is slechts via een grindpad te bereiken maar ligt prachtig, zo achter kasteel Schaffelaar. De bediening was goed, de begeestering spatte eraf, mooi om dat te ervaren. Het eten was bij elke gang weer aan mooi afgewogen afwisseling van verschillende smaken en texturen op het bord, met aandacht opgemaakt ook. De zuurkoolsoep als voorafje was verrassend lekker. Mooi om te ervaren dat de afwisseling die de koude keuken gebruikt aan internationale invloeden door de warme keuken met de wat meer klassieke gerechten naar de kroon gestoken wordt. Al met al een zeer geslaagd etentje samen met mijn vrouw.
Fenneke V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De Orangerie was voor ons een verassing. Hier eet je werkelijk " met je ogen"!
Prachtig opgemaakte borden en heerlijke smaakcombinaties.
Het personeel is uiterst vriendelijk, correct en trots op het eten wat ze serveren.
Een aanrader voor mensen die meegenomen willen worden in het "mooie" wat eten te bieden heeft!
Je moet zeker afsluiten met koffie of thee met allerlei fijnproeverijtjes!
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
De Oranjerie is mooi gelegen achter kasteel de Schaffelaar in Barneveld, mooi loopje op weg naar een culinaire verassing want had er al veel over gehoord. Nu kan ik op voorhand al zeggen dat men er geen woord aan gelogen heeft. Uitstekend gegeten, mooie combinaties van smaken, geweldige opmaak waardoor je ook echt met je ogen aan het eten bent, en uitstekende wijnsuggesties als je de mensen lekker hun gang laat gaan. Het is een absolute aanrader voor mensen die van fine dining houden. Laat je verassen....al doet culinair betoveren meer recht aan de avond.
berkjes .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een geweldig mooie locatie. De gerechten waren voortreffelijk en de bediening was goed. Het personeel was zeer vriendelijk en gastvrij.
Floortje S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten, net als de vorige keer. 3 gangen worden er al gauw 6, omdat ze sowieso uitbreiden met een verrassende amuse, een broodje en friandises. Zelfs toen ik geen koffie nam, kregen we toch voor 2 personen heerlijke huisgemaakte friandises.

Wij komen hier graag en dit was zeker niet de laatste keer!
Piil .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben hier een heerlijk verrassingsmenu gehad. Verder verwend met een amuse, lekkere wijn, vriendelijke bediening, kortom, we hebben een topavond gehad!
hh-willemsen .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een voortreffelijk ambiance. Alle gerechten en amuses smaakvol, verrassend en mooi gepresenteerd. Komen hier zeker terug.
a.haanschoten .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
het was een smaak beleving geweldig dat vonden we alle vier.
eendenborst filet zo mals ongekend
Het is een echte aan raden om er eens heen gaan
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Echt fantastisch gegeten hier: een dag later geniet ik nog! Rustige sfeer, kleine setting en genoeg privé. Het driegangen verrassingsmenu bood vooral positieve verrassingen: gerechten waren zonder uitzondering verrassen en niet te versmaden! Bediening is wat gehaast, maar erg attent.

We lazen op Iens dat het koud zou zijn, dus we hadden ons extra warm aangekleed. Dat bleek echter niet nodig in November, 12 graden buiten. Blijkbaar is daar wat aan gedaan!
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Bijzondere locatie . Erg vriendelijk personeel. Verrassingsmenu was prima. Lekkere huiswijn.
Inderdaad later op de avond wat frisser, maar met vestje aan geen kou gehad
Sarager .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
de entree naar en van de lokatie is moeilijk te vinden, zeker bij duisternis en slecht weer.
Als je eenmaal ter plekke bent,zit je in een mooie lokatie met vriendelijk personeel dat je een heerlijk diner voorschotelt.
Margé T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Goed gegeten! Super verzorgd! Wij vonden het alleen in het restaurant erg koud en tochtig. Dit vonden we wel vervelend en bleven daardoor ook niet zo lang zitten als we zouden willen.
yvonneb18 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Mooie gerechten die keurig werden geserveerd. Heerlijke smaakcombinaties in een gezelkige ambiance. Echt een aanrader! Zeker heengaan als je een keer een bijzonder etentje wil meemaken!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We bezochten de Oranjerie in het kader van de AH actie. Het verrassingsmenu was verrassend: heerlijk van smaak en prachtig om naar te kijken. De bediening was vriendelijk. Een aanrader!
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Mooi gelegen restaurant, vriendelijke bediening (niet te stijf en niet te joviaal) en creatief en origineel opgediend eten van goede kwaliteit en met liefde bereid. We hadden helaas een tafeltje tussen twee pilaren waardoor we wat afgezonderd zaten, dat was pech. Volgende keer beter: het is verder een uitstekend restaurant.
Dave E.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Uiterst vriendelijk en gastronomisch genoten van een verscheidenheid aan smakelijk en elegant gepresenteerde gerechten; uitermate hoog niveau en zeker een restaurant om in de gaten te houden.