De Oranjerie

Stationsweg 4A 3771 VH Barneveld Nederland Kaart
31-342419601

Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:30
Zaterdag vanaf 13:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
J.G. V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk buiten gegeten, alleen als je aan een tafeltje buiten bij de uitlaat zit is het lawaai heel storend. Wij zijn aan de andere kant van de Orangerie buiten gaan zitten. Verder vind ik het raar, dat een 3 gangen verrassings menu normaal €42,50 kost en met deze AH aktie €55.00 kost. Gevraagt aan de ober en die bevestigde dat ze het zelfde menu gewoon duurder hadden gemaakt. Dit komt niet fijn over, want min of meer gaat het tweede menu gratis niet op, want €12 betaal je al meer.
Anne-Marie R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Afgelopen woensdag voor de eerste keer gegeten bij de Oranjerie. Wat een verrassing! Iedere gang was weer een verrassing: de borden waren plaatjes, de verschillende smaken van de gerechten vormden een smaaksensatie. Toen we om bijpassende wijnen vroegen werd het helemaal een feest. De bediening was goed en gezellig en deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. De omgeving is super. We zaten middenin een tuin. Ik vond de prijzen, met name van de wijnen, wel iets aan de hoge kant vandaar een 9 en geen 10. Daarnaast vind ik met dit soort prijzen dat je water "gewoon" gratis moet serveren. We komen hier zeker vaker terug.
iris V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Super lekker gegeten. Met een super bediening. Heerlijke gerechten, zelf zonder aspergers was de combinatie van het hoofdgerecht nog goed. Zeker voor herhaling.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Een prachtige locatie, waarbij door uitermate deskundig en vriendelijk personeel voortreffelijk eten wordt geserveerd. De wijnen die erbij geschonken werden als wijn arrangement combineerden perfect. Dit alles ook nog betaalbaar. Wij komen zeker terug!
Heleen W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, zag er allemaal leuk opgemaakt uit en het gewone(!!! toch wel bijzondere) 3- gangen menu was voor ons helemaal voldoende qua hoeveelheid.
Door het onverwacht warme weer zaten we buiten , heerlijk, maar binnen lijkt het ons ook bijzonder leuk zitten, in de oranjerie! Een aanrader!
vd-top .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
De Oranjerie is een feest om te gaan. Ondanks de prijs: >100 euro (met AH menu), extra gang, bijpassende wijntjes en koffie. Maar de kwaliteit is simpelweg geweldig en ongeëvenaard en een belevenis om te gaan.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
We hebben echt lekker gegeten in een prachtige ambiance met een prettige bediening. De oranjerie is een aanrader voor wie van goed eten houdt.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
We hebben genoten van een high tea die zeer lekker, goed verzorgd en meer dan genoeg was. Diverse theesoorten, hele diverse lekkere (en niet te grote) hapjes zoet en hartig, en leuke sfeer. Geslaagd dus!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Wat een heerlijk eten op een mooie plek!
marleen V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Wat een verrassing dit restaurant! Fantastisch gegeten en zeer goede bediening! En een prachtige entourage met t kasteel in t vizier. We komen zeker nog eens terug
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten op een geweldige plek met correcte bediening.
Nahil M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Wij waren voor een theatervoorstelling in Barneveld en hebben stontaan hier gegeten. Wij hadden maar een uur om te eten en het ontzettend vriendelijke personeel zorgde ervoor dat onze gerechten snel op tafel stonden. En wat was het heerlijk!! Het was werkelijk zalig. Wij komen hier zeker terug, al is dat voor ons ruim een uur rijden. De complimenten aan de chefkok die persoonlijk nog eens aan onze tafel kwam om te vragen hoe is eten was. Geweldig!
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Samen hebben we top-gegeten tussen allemaal culinaire genieters. Prachtige en super-smakelijke creaties werden op de borden getoverd. En dat vergezeld door een prima huiswijn. Het klopte allemaal. Heel leuk ook om de koks in de centraal gelegen open keuken aan het werk te zien. Heel goed op elkaar ingespeeld. Kon dus gelijk even meedelen dat we hier op sterrenniveau hebben gegeten. Een echte aanrader voor een fijne avond????????
marijke dan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Superlocatie, topeten met topwijnen, geen kaart gezien. Als je koffie bestelt krijg je wel een koffie service met lekkere dingetjes, een beetje aan de prijzige kant. Bij de aankleding mis ik in de staande twee hoge vazen in deze prachtige ambiance iets moois of groens ( een varen, verepauwen, een palm of orichidee maar geen verdroogde bladeren, please! ). Verder alles zeer prettig en sfeervol!! Aanrader voor als je iets te vieren hebt.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben genoten van de amuse tot aan het dessert, alles was zo mooi opgemaakt als kleine schilderijtjes.
Maar wat nog belangrijker is dat de smaken goddelijk waren. Kortom van mij mogen ze een ster ontvangen het was een heerlijk avondje uit.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Chique restaurant. Simpel maar netjes aangekleed. Locatie is perfect en het gebouw heeft een mooie uitstraling. Gerechten ook chique. Porties genoeg en je proeft de kwaliteit. En mag het ook wat meer kosten. De ediening professioneel al liep er een dame tussen die zich meer in de style zou kunnen kleden (slobber trui en witte gympies). Zeker een aanrader dit restaurant.
berry_zwarts .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Bij de Orangerie gegeten met de AH korting bon. Het was weer geweldig, heerlijk en goed. Het menu is goed samengesteld en prima van kwaliteit en smaak. Zeker een aanrader, ook zonder AH korting.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
11 Januari 2017 met een vriendin een AH-bon verzilverd bij de Oranjerie in Barneveld.
Het was flink zoeken in het donker, maar uiteindelijk dan toch (de parkeerplaats van) het mooie pand gevonden.
Binnen was een groot deel van de ruimte ingericht als keuken/werkplek en zodanig dat er een paar tafeltjes niet zo geliefd zullen zijn bij de gasten.
Verder klopt de inrichting en het lijkt me ook zeker een fijne plek om een zonnige middag door te brengen.
We werden vriendelijk ontvangen en besloten tijdens een goed glas witte huiswijn te kiezen voor het 4-gangen-verrassingsmenu en kregen daar geen spijt van.
We begonnen met 2 amuses: een leuk gepresenteerd soesje gevuld met heerlijke bietencreme en een overheerlijk glaasje zuurkoolsoep. Achtereenvolgens genoten we van zeebaars met Thaise invloeden, zalm, gerijpte hertenbout met o.a. bloedworst en appelstroop en een smakelijk dessert.
Ter afsluiting kregen we een viertal friandises bij de koffie en voor mij sprongen er twee uit: de mini creme brulee en de macaron met een friszure frambozenvulling (ook al zo fraai gepresenteerd).
Het is hier goed toeven vanwege de ambiance, het vriendelijke personeel, de mooi opgemaakte borden en de heerlijke smaken.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Een leuke entourage, fantastisch personeel, heerlijk eten en goede wijnen. Het restaurant was nog in kerstsfeer toen wij er waren en zag er gezellig uit. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
Riaterharmsel .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het is erg gezellig en goed dineren, bij de oranjerie. Het is tegelijkertijd een avond vullend programma.
Wij hebben er van genoten en gaan snel nog eens eten.