Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Oranjerie

Ben D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
het is een geweldig restaurant, heel mooie ligging, heerlijk eten en heel sfeervol, zeer tevreden ook onze gasten die wij voor dit diner uitgenodigd hadden waren erg enthousiast
Samantha P.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Wij hebben hier met plezier ons klantevent georganiseerd. Alles verliep volgens plan. Er is vriendelijke bedieningen, vlotte service en wij hebben heerlijk gegeten.
A.J. V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Absoluut een aanrader. De bediening is vriendelijk en correct, de chef kan zo een Michelin-ster krijgen want de gerechten waren niet alleen heel smakelijk, maar de opmaak op de borden ( met net de goede temperatuur)
was telkens een plaatje.
Jet En William Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Zeer goed ontvangst met heerlijke gerechten en bijpassende wijnen. We komen hier zeer regelmatig en Eric en zijn brigade verast ons steeds weer. Ons vaste menu is het 3 gangen verassingsmenu zonder dessert. De desserts zijn geweldig echter wij zijn meer een liefhebber van een kopje koffie om de heerlijke maaltijd mee af te sluiten. Complimenten aan het gehele team.
Richard R.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Je wordt echt in de watten gelegd. Goede gastheer, eten was van hoge kwaliteit, ze houden rekening met je wensen. De omgeving is heel sfeervol aan de rand van het bos met uitzicht op een weide en gracht. Ik ben zeer tevreden!
Reinier K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Wederom hier heerlijk gegeten. We hebben zoals gebruikelijk voor het verrassingsmenu gekozen, daarbij werd perfect rekening gehouden met de allergie van een persoon uit ons gezelschap. Elke keer weer een feestje om hier te eten.
Sem B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Top avond. Fantastisch gegeten.
Bediening was erg goed. goede balans tussen aanwezig en professioneel.
Zakelijk diner met 3 personen.
Roezelle V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Gezellig, lekker gegeten,nagerecht was heerlijk!
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
tweede keer, gewoon prima, hoge kwaliteit, leuke plek, aardige bediening, zo zouden er meer restaurants moeten zijn. We gaan zeker terug.
Ivar B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Eten is fantastisch & Goede gastheren

Alleen de sanitaire voorzieningen zijn echt aan een opknapbeurt toe. En ik mis eenheid in het servies.
Fred L.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
het was niet de eerste keer dat wij hier gegeten hadden en zeker niet de laatste keer. Bij binnenkomst werden wij al opgewacht en onze jassen werden aangenomen. Op de tafel stond er al wat kleine hapjes klaar en even later werden wij verwend met een overheerlijke amuse. Het drie gangen diner was gevarieerd met vlees en vis gerechten. De smaken waren zeer goed op elkaar afgestemd en voortreffelijk van smaak. De avond hebben wij afgesloten met koffie en thee, wat vergezeld werd van een overvloed aan friandises; waaronder een heerlijk boterkoekje en delicate speciale bonbons.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Met gezelschap van 10 personen prima gegeten van de Winter-proeverij met wijnarrangement. Rustige sfeer met een attente en prettige bediening. Komen -ook vanwege de prachtige omgeving- vast nog eens bij daglicht terug. Aanrader.
Marjorie H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Zin in iets verrassend bijzonders en lekkers in een schitterende ambiance, met prettige bediening? Dan is de Oranjerie zeer aan te bevelen!!!
Fleur H.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Sublieme lokatie, overheerlijke gerechten en tot slot het superieur dessert. Hartelijk ontvangst, fantastische ambiance en ontzettend vriendelijke gastheren. Wij komen snel terug .
B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Zeker een restaurant waar ik graag nog eens op bezoek ga. Een restaurant op een locatie met uitzicht over een park in een mooi en bijzonder gebouw. De gerechten zijn erg goed (sommige uitstekend) en verrassend (5 gangen lunch). De door de ober aanbevolen wijn paste goed bij de gerechten.

Punt(jes) van aandacht is/zijn de service aan de tafel welke wat netter kon:
- tutoyeren terwijl de ober met "u" werd aangesproken,
- over de tafel heen serveren,
- reacties van de ober op het gaande gesprek aan tafel,
- meerdere keren om hetzelfde moeten vragen/niet op de tafel letten.

Dit viel meer op omdat de intentie om de tafel goed te bedienen er wel is (andere zaken gingen goed).

Desalniettemin, een tevreden klant die graag nog eens terug komt.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
We kwamen naar de Orangerie voor de Hi-Tea. Er was een erg hoffelijke manier van bedienen. Het eten was van zeer goede kwaliteit, veel werd zelf gemaakt. Om een voorbeeld te noemen: Boterkoek kun je in de winkel kopen, dan merk je dat het enigszins stevig/dik is. Hier was de buitenkant van de boterkoek bijna krokant, en de binnenkant licht-zacht. Heerlijk om te proeven! Er is een heel mooie balans gevonden in de structuren en smaakverhoudingen. Verder krijg je genoeg te eten en thee (met ruime keuze) wordt elke keer aangevuld. Onze complimenten!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Prachtige locatie! Erg vriendelijk personeel. Wij bestelden de winterproeverij: 6-gangen inclusief aperitief, passende wijnen, water en koffie. Zeer smakelijk en mooi gepresenteerd. Ik vond de wijn bij het 2e gerecht niet lekker, daar werd niet moeilijk over gedaan, ik kreeg gewoon een andere. Voor ons was het enig puntje ter verbetering, de muziekkeuze. We luisterden de hele avond naar oude hits (jaren 70 en 80), wat uiteindelijk ook wel weer grappig werd. Mochten we nog eens in de buurt zijn, zouden we zeker terugkomen naar dit prachtige restaurant.
fbt P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten met een groep van 19 personen. Fraaie gerechten, heldere uitleg. Tafelschikking wat krap.
Een aanrader!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
In 1 woord: geweldig in alle opzichten. Complimenten aan de kok voor de heerlijke en prachtige creaties. Het verrassingsmenu was ook een echte verrassing. Prachtige locatie en inrichting en een uitstekende vriendelijke bediening!
Madeleine C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Het eten, de service geweldig, weer met Maria die altijd super vriendelijk is.
Vele malen geweest, blijft Top.
Alles. ..