Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:30
Zaterdag vanaf 13:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten op een geweldige plek met correcte bediening.
Nahil M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Wij waren voor een theatervoorstelling in Barneveld en hebben stontaan hier gegeten. Wij hadden maar een uur om te eten en het ontzettend vriendelijke personeel zorgde ervoor dat onze gerechten snel op tafel stonden. En wat was het heerlijk!! Het was werkelijk zalig. Wij komen hier zeker terug, al is dat voor ons ruim een uur rijden. De complimenten aan de chefkok die persoonlijk nog eens aan onze tafel kwam om te vragen hoe is eten was. Geweldig!
Bertus B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Samen hebben we top-gegeten tussen allemaal culinaire genieters. Prachtige en super-smakelijke creaties werden op de borden getoverd. En dat vergezeld door een prima huiswijn. Het klopte allemaal. Heel leuk ook om de koks in de centraal gelegen open keuken aan het werk te zien. Heel goed op elkaar ingespeeld. Kon dus gelijk even meedelen dat we hier op sterrenniveau hebben gegeten. Een echte aanrader voor een fijne avond????????
marijke dan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Superlocatie, topeten met topwijnen, geen kaart gezien. Als je koffie bestelt krijg je wel een koffie service met lekkere dingetjes, een beetje aan de prijzige kant. Bij de aankleding mis ik in de staande twee hoge vazen in deze prachtige ambiance iets moois of groens ( een varen, verepauwen, een palm of orichidee maar geen verdroogde bladeren, please! ). Verder alles zeer prettig en sfeervol!! Aanrader voor als je iets te vieren hebt.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben genoten van de amuse tot aan het dessert, alles was zo mooi opgemaakt als kleine schilderijtjes.
Maar wat nog belangrijker is dat de smaken goddelijk waren. Kortom van mij mogen ze een ster ontvangen het was een heerlijk avondje uit.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Chique restaurant. Simpel maar netjes aangekleed. Locatie is perfect en het gebouw heeft een mooie uitstraling. Gerechten ook chique. Porties genoeg en je proeft de kwaliteit. En mag het ook wat meer kosten. De ediening professioneel al liep er een dame tussen die zich meer in de style zou kunnen kleden (slobber trui en witte gympies). Zeker een aanrader dit restaurant.
berry_zwarts .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Bij de Orangerie gegeten met de AH korting bon. Het was weer geweldig, heerlijk en goed. Het menu is goed samengesteld en prima van kwaliteit en smaak. Zeker een aanrader, ook zonder AH korting.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
11 Januari 2017 met een vriendin een AH-bon verzilverd bij de Oranjerie in Barneveld.
Het was flink zoeken in het donker, maar uiteindelijk dan toch (de parkeerplaats van) het mooie pand gevonden.
Binnen was een groot deel van de ruimte ingericht als keuken/werkplek en zodanig dat er een paar tafeltjes niet zo geliefd zullen zijn bij de gasten.
Verder klopt de inrichting en het lijkt me ook zeker een fijne plek om een zonnige middag door te brengen.
We werden vriendelijk ontvangen en besloten tijdens een goed glas witte huiswijn te kiezen voor het 4-gangen-verrassingsmenu en kregen daar geen spijt van.
We begonnen met 2 amuses: een leuk gepresenteerd soesje gevuld met heerlijke bietencreme en een overheerlijk glaasje zuurkoolsoep. Achtereenvolgens genoten we van zeebaars met Thaise invloeden, zalm, gerijpte hertenbout met o.a. bloedworst en appelstroop en een smakelijk dessert.
Ter afsluiting kregen we een viertal friandises bij de koffie en voor mij sprongen er twee uit: de mini creme brulee en de macaron met een friszure frambozenvulling (ook al zo fraai gepresenteerd).
Het is hier goed toeven vanwege de ambiance, het vriendelijke personeel, de mooi opgemaakte borden en de heerlijke smaken.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Een leuke entourage, fantastisch personeel, heerlijk eten en goede wijnen. Het restaurant was nog in kerstsfeer toen wij er waren en zag er gezellig uit. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
Riaterharmsel .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het is erg gezellig en goed dineren, bij de oranjerie. Het is tegelijkertijd een avond vullend programma.
Wij hebben er van genoten en gaan snel nog eens eten.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Gisteravond genoten van een viergangenmenu met bijpassende wijnen in de Oranjerie. Wat een top eten, wat een lekkere wijnen, wat een goede service. Echt fantastisch.
Anne Marie H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk! Er is goed rekening gehouden met de allergieën van mijn man. We kregen een verrassingsmenu, waardoor we elke keer compleet werden verrast. Enige minpunt dat er geen samenhang in het menu zat.
MichielMargriet .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We voelden ons zeer welkom, en voor het verrassingsmenu was heel goed rekening gehouden met eetwensen. De oranjerie is slechts via een grindpad te bereiken maar ligt prachtig, zo achter kasteel Schaffelaar. De bediening was goed, de begeestering spatte eraf, mooi om dat te ervaren. Het eten was bij elke gang weer aan mooi afgewogen afwisseling van verschillende smaken en texturen op het bord, met aandacht opgemaakt ook. De zuurkoolsoep als voorafje was verrassend lekker. Mooi om te ervaren dat de afwisseling die de koude keuken gebruikt aan internationale invloeden door de warme keuken met de wat meer klassieke gerechten naar de kroon gestoken wordt. Al met al een zeer geslaagd etentje samen met mijn vrouw.
Fenneke V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De Orangerie was voor ons een verassing. Hier eet je werkelijk " met je ogen"!
Prachtig opgemaakte borden en heerlijke smaakcombinaties.
Het personeel is uiterst vriendelijk, correct en trots op het eten wat ze serveren.
Een aanrader voor mensen die meegenomen willen worden in het "mooie" wat eten te bieden heeft!
Je moet zeker afsluiten met koffie of thee met allerlei fijnproeverijtjes!
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
De Oranjerie is mooi gelegen achter kasteel de Schaffelaar in Barneveld, mooi loopje op weg naar een culinaire verassing want had er al veel over gehoord. Nu kan ik op voorhand al zeggen dat men er geen woord aan gelogen heeft. Uitstekend gegeten, mooie combinaties van smaken, geweldige opmaak waardoor je ook echt met je ogen aan het eten bent, en uitstekende wijnsuggesties als je de mensen lekker hun gang laat gaan. Het is een absolute aanrader voor mensen die van fine dining houden. Laat je verassen....al doet culinair betoveren meer recht aan de avond.
berkjes .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een geweldig mooie locatie. De gerechten waren voortreffelijk en de bediening was goed. Het personeel was zeer vriendelijk en gastvrij.
Floortje S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten, net als de vorige keer. 3 gangen worden er al gauw 6, omdat ze sowieso uitbreiden met een verrassende amuse, een broodje en friandises. Zelfs toen ik geen koffie nam, kregen we toch voor 2 personen heerlijke huisgemaakte friandises.

Wij komen hier graag en dit was zeker niet de laatste keer!
Piil .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben hier een heerlijk verrassingsmenu gehad. Verder verwend met een amuse, lekkere wijn, vriendelijke bediening, kortom, we hebben een topavond gehad!
hh-willemsen .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een voortreffelijk ambiance. Alle gerechten en amuses smaakvol, verrassend en mooi gepresenteerd. Komen hier zeker terug.
a.haanschoten .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
het was een smaak beleving geweldig dat vonden we alle vier.
eendenborst filet zo mals ongekend
Het is een echte aan raden om er eens heen gaan