Foto's van gerechten

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 59€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Ingelegde zalm Nordic Style, avocado en krokante groenten
      Japanse bereiding van tonijn met gepofte wilde rijst en Japanse citrus
      Lichtgerookte lende van de Veluwe met eendelever, pittige couscous, bietjes en 12 jaar oude Balsamico
  • Hoofdgerechten
    • Verse vangst van de dag met zomergroenten en luchtige langoustine jus
      Bio kalf uit Wekerom met zomergroenten, zomerpaddestoelen en gepofte paprikajus
      Gerijpt rund uit Oene, zachtgegaarde sukade, zomergroenten, eigen jus met knoflook
  • Nagerecht
      Dessert du chef met smaken van het seizoen
      Dessert du chef met smaken van het seizoen

Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Oranjerie

Rob H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Lunchmenu werd deels aangepast aan onze wensen zonder meerprijs. Top! Maar 6,25 euro voor een glas huiswijn is wel erg fors aan de prijs.
CJ V.
JanEMons M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Leuke locatie met authentieke uitstraling. Vriendelijk en attent personeel. AH 2e diner gratis aanbieding aan de dure kant. Jammer dat van het hoofdgerecht (hert met hertensucade) de sucade niet meer beschikbaar was en vervangen werd door bloedworst (bah!!). Verse jus d'orange was - hoewel wij die avond de eerste klanten waren - niet meer beschikbaar. Duidelijk minpuntjes, waar niet goed op was ingespeeld. De geschonken open wijnen waren uitstekend. Echt een adresje om - ondanks de minpunten - nog een terug te komen.
Lars W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Zoals altijd gerechten waren prima van smaak en kwantiteit was goed
de opmaak op de borden die lekker warm waren was mooi
de bediening was attent en goed verzorgd
fijne avond met vrienden
G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Het AH verassingsmenu was top, zowel qua smaken als presentatie van de gerechten. De interval tussen de gerechten was precies goed. Helaas duurde het brengen van extra’s(ijsblokjes, nog een biertje en de rekening) heel erg lang, omdat de serverrsters eindeloos bij andere tafels bleven kletsen. De prijs van de AH menu’s was behoorlijk hoog, in aanmerkin
G nemend dat ieder tweede menu gratis was. De rekening, inclusief een fles huiswijn, twee 0% biertjes, een thee en twee koffie bedroeg €163.
Antonius K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Het eten was lekker en de Oranjerie is een prachtig restaurant. De prijs voor het driegangenmenu is hoog (€59), maar werd door de AH actie beter! Op de site worden meerdere mogelijkheden per gang genoemd. In het restaurant was slechts één keuze. De bediening was vriendelijk en al met al een geslaagd etentje.
D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Er werd naar ons inziens wel erg snel de tafel leeggeruimd. Soms hadden we de hapjes nog niet allemaal op en werden de lege borden al weggehaald. En na de 2,5 uur, hadden we het idee dat we maar gauw moesten gaan aangezien er een ander 'feest' gepland stond. Hoeveelheid hapjes kan naar mijn idee wat uitgebreid worden. Vond het niet erg veel. Dit waren de minpunten.
Verder een mooie locatie en vriendelijke bediening.
Thea G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Een hele leuke avond uit gehad heerlijk gegeten echt exclusief zeker voor herhaling vatbaar
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten op deze prachtige locatie.
Verassende amuses tussen het 3 gangen diner door en mooie wijnen erbij. Vriendelijk bediening. Er was geen wijn- en menukaart, geen prijzen. Keuze was het menu en met enig doorvragen eventueel een alternatief. Dat voelt toch wat minder. Maar hier kan je gerust alles uit handen geven. Fijne avond gehad.
E. H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Wat een kwaliteit. Sterwaardig !
K V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Tja, gisteravond toch een probleempje bij de Oranjerie: bij eerste bezoek enkele jaren geleden opmerkzaam gemaakt door de toenmalige gastheer op een hele goede Single Malt Whisky nml. Laphroaig om de avond mee te beginnen.
Dit jaar nu 2 keer wezen dineren bij de Oranjerie, 2 keer gevraagd om deze Whisky vooraf te gebruiken en wat schetst mijn verbazing : 2 keer exact hetzelfde verhaal van de huidige gastheer : "Ach meneer wat spijtig nu, gisteravond nét de fles leeg geschonken en nog geen nieuwe in huis gehaald".
Op mijn opmerking gisteravond dat ik nu ditzelfde verhaal binnen 2 maanden voor de 2e keer moest aanhoren (van dezelfde persoon) raakte hij nogal geïrriteerd en dat hebben we de hele avond gemerkt in zijn opstelling.... weinig professioneel en nogal kinderachtig gedrag. Jammer, want ons gezelschap kreeg nu niet waar ze op gerekend hadden.
Echter, het eten is prima en de rest van het personeel ook, dus....... Oranjerie, overweeg eens: betere inkoop van deze lekkere Malt whisky of een beter verhaal van de gastheer (of zelfs een nieuwe, jonge, frisse gastheer misschien) .
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
De Oranjerie in Barneveld is een fantastisch restaurant. Het is schitterend gelegen en onderscheidt zich van alle andere restaurants door de bouwstijl: echt een onranjerie, volglas en warm verlicht. We kregen met de AH-restaurantactie een verrassend goed diner geserveerd. De amuses en vooral het geheel aan smaken waren zeer goed op elkaar afgestemd en volkomen nieuw voor ons. De brigade van de Oranjerie is van topklasse. We waren zeer blij met onze keuze en komen hier heel graag nog een keer terug.
Walter W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Fantastische ambiance en heerlijke gerechten en super lekker gegeten, ook de wijnen pasten goed bij de gerechten.
Alexandersoestdijk K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Het is allemaal perfect, echt top!

Maar als je last hebt van voedsel intolleranties is dit misschien niet het beste Restaurant om naar toe te gaan.

Misschien veranderd dit in de toekomst!
Margo.n N.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Zelden zo lekker gegeten, zij het wat aan de prijzige kant. Met speciale dieet-eisen wordt heel goed en vriendelijk en creatief rekening gehouden. Ons driegangenmenu (AH) bevatte hapjes vooraf; olijven, nootjes, worst, vervolgens heerlijk brood (ook glutenvrij), een zalige amuse een voorafje met harde (vis), hoofdgerecht hertekalf en een heerlijk dessert met banaan en chocola, ook voor de dieetmensen,met mango. Een van ons houdt niet van vis, maar zat toch maar mooi te smullen van het tussengerecht gemaakt van rog (bijbesteld). Verder is de Oranjerie een schitterend gebouw en de omgeving is ook geweldig. Helemaal top, voor herhaling vatbaar.
C.F.H V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Uitstekend restaurant! Mooie gerechten uit de keuken, vakkundige en erg vriendelijke bediening; prima wijnen. Een aanrader!
Mevr. K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijk super goed restaurant
D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Zeer gastvrij restaurant, waar de kwaliteit van het eten uitstekend is.
Wat ik enorm waardeer is dat het uitstekend rolstoel toegankelijk is, er is een lift naar de kelder waar ook een aangepast toilet is. En om binnen te komen is er een hellingbaan.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
De Oranjerie is een zeer mooie ambiance. Er wordt voortreffelijk eten geserveerd en de bediening is zeer gedienstig en behulpzaam.