Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

9,1
9,1
terry17 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Voor de 3rde keer gegeten bij De Oranjerie en iedere keer is het een topervaring. Het eten, de ambiance en het gezellige personeel maken het een heerlijke avond. De amuse en alle gerechten zijn een lust voor het oog en, nog belangrijker, overheerlijk. Wij komen zeker weer terug.
a.haanschoten .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het mis een beleving
omdat het mooi weer was werd er buiten geserveerd
zo gezellig.
eten was heerlijk goede smaak combinatie
En luistern naarnwatnjenwensenmzijn.
kort om je en super avond gehad
kom en ervaarnhet zelf
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
3 gangen menu verhoudingsgewijs best duur, en de hoeveelheid is matig. We erg lekker en mooi op het bord, Koffie na was te duur.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Je krijgt in het begin een lekker schaaltje met nootjes, worst en olijven. Daarna nog brood met boter. Daarna een amuse en dan begint pas het 3 gangen menu. Echt heerlijk gegeten, zelfs het toetje heb ik op gegeten en die laat ik 95% aan mij voorbij gaan. Prachtige locatie, leuk om met een mooie dag eerste een wandeling in het park te maken. Ik kom zeker nog eens terug!
Fred L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Wij hadden met de AH korting geboekt en dit was in de benadering van het personeel niet te merken. Mijn vrienden, mijn echtgenote en ik werden met alle egards ontvangen en naar onze tafel gebracht. Het eten was meer dan voortreffelijk; wij begonnen met en amuse van een soepje van lente ui, vergezeld van chips van casave en humus. Het voorgerecht bestond uit Tonijn in een saus van kokos. Het hoofdgerecht was Veluwse Duif op een bedje van aardappeltaart en diverse groenten. Als desert kregen wijeen heerlijk stukje Cheesecake met ën bolletje sorbetijs. Het geheel werd begeleid met een heerlijk glas wijn. Al bij al was het eenheerlijk diner, waar de bediening zeker een positieve bijdrage bij was.
terry17 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten (met AH actie). Een heerlijk Thais soepje als amuse, kalfslende op een klein beetje aardappelsalade, rogvleugel met coquille, eendenborst met een croquetje van Pekingeend en een verrukkelijk dessert. En bij de koffie ter afsluiting ook nog allerlei heerlijkheden. De Oranjerie is niet goedkoop, maar de gerechten zijn heerlijk en prachtig opgediend, de ambiance is geweldig bij het kasteel De Schaffelaar dus alles staat garant voor een gezellige, culinaire avond. We waren hier voor de tweede keer, maar zeker niet voor de laatste keer.
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
De ambiance was uitstekend, mooi uitzicht over het park, kasteel en koetshuis. De smaken waren zeer verfijnd en perfect op elkaar afgestemd. Zelfs de vegetarische gerechten. Alleen de foie gras had voor ons niet gehoeven om principiële redenen. Vooral de dame in de bediening als zeer prettig en kundig ervaren.
Kortom, één van de beste eetgelegenheden in deze regio!
Gerlinde D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Heerlijk gegeten in de Oranjerie, goede prijs-kwaliteitsverhouding. Alles was erg lekker en ze hielden erg goed rekening met de (dieet)wensen van de klanten. Bediening ook niets op aan te merken. Complimenten!
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij de Oranjerie in Barneveld. Het restaurant is prachtig gelegen, heeft een prettige sfeer en prima service en bediening. De aanbevolen wijnen bij de gerechten waren uitstekend.
Kortom, een aanrader.
G. R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Perfecte ambiance en bediening. Zeer voorkomend. Eten van uitstekende kwaliteit en perfect opgemaakt geserveerd. Kortom: af
Janine N.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Heerlijk gegeten!
A.Wijs .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Geweldig en creatief menu. We hebben gekozen voor een 4gangenmenu met de juiste wijnen. Zeer prettige bediening. Prettige sfeer.
Prachtige locatie.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Top keuken, unieke locatie in t midden van het park. 4-Gangen menu was lust voor t oog en mond. Bediening zeer vriendelijk. Genoten!
Aam .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Verrassend leuke omgeving/ambiance en prima keuken. Gezellig terras. Vriendelijke bediening. Goede open wijnen. Een locatie om zeker terug te komen.
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk gegeten leuke bediening, goed uitgelegd wat je gaat eten. En je smaakpupillen komen hier
Tot zijn recht.in een woord fantastisch. We komen terug.
Ilse C.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Dinsdag avond heerlijk gegeten via de AH actie. Het personeel was erg vriendelijk. En een goed samengesteld menu en heerlijke prosecco! :)
Jacquie D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Het was een geweldige leuke avond, met prima personeel dat de tijd voor ons nam, servet vouwen, het eten was heerlijk. Het heeft onze verwachtingen overtroffen. Echt een aanrader!
janny H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Deze keer weer heerlijk gegeten bij de orangerie. Telkens worden we weer verrast, hoe ze hun gerechten opdienen. Wij blijven hier regelmatig komen, ook door de vriendelijke bediening.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Het eten was lekker en de bediening goed en de locatie is echt heel mooi.
We hebben het goed gehad alleen jammer dat we niet even rustig ons wijntje en ons bier op konden drinken voor dat we aan tafel gingen
J.G. V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk buiten gegeten, alleen als je aan een tafeltje buiten bij de uitlaat zit is het lawaai heel storend. Wij zijn aan de andere kant van de Orangerie buiten gaan zitten. Verder vind ik het raar, dat een 3 gangen verrassings menu normaal €42,50 kost en met deze AH aktie €55.00 kost. Gevraagt aan de ober en die bevestigde dat ze het zelfde menu gewoon duurder hadden gemaakt. Dit komt niet fijn over, want min of meer gaat het tweede menu gratis niet op, want €12 betaal je al meer.