Over restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:30
Zaterdag vanaf 13:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
Berkjes .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Floortje S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten, net als de vorige keer. 3 gangen worden er al gauw 6, omdat ze sowieso uitbreiden met een verrassende amuse, een broodje en friandises. Zelfs toen ik geen koffie nam, kregen we toch voor 2 personen heerlijke huisgemaakte friandises.

Wij komen hier graag en dit was zeker niet de laatste keer!
Piil .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben hier een heerlijk verrassingsmenu gehad. Verder verwend met een amuse, lekkere wijn, vriendelijke bediening, kortom, we hebben een topavond gehad!
Hh-willemsen .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een voortreffelijk ambiance. Alle gerechten en amuses smaakvol, verrassend en mooi gepresenteerd. Komen hier zeker terug.
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Echt fantastisch gegeten hier: een dag later geniet ik nog! Rustige sfeer, kleine setting en genoeg privé. Het driegangen verrassingsmenu bood vooral positieve verrassingen: gerechten waren zonder uitzondering verrassen en niet te versmaden! Bediening is wat gehaast, maar erg attent.

We lazen op Iens dat het koud zou zijn, dus we hadden ons extra warm aangekleed. Dat bleek echter niet nodig in November, 12 graden buiten. Blijkbaar is daar wat aan gedaan!
A.haanschoten .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
het was een smaak beleving geweldig dat vonden we alle vier.
eendenborst filet zo mals ongekend
Het is een echte aan raden om er eens heen gaan
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Bijzondere locatie . Erg vriendelijk personeel. Verrassingsmenu was prima. Lekkere huiswijn.
Inderdaad later op de avond wat frisser, maar met vestje aan geen kou gehad
Sarager .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
de entree naar en van de lokatie is moeilijk te vinden, zeker bij duisternis en slecht weer.
Als je eenmaal ter plekke bent,zit je in een mooie lokatie met vriendelijk personeel dat je een heerlijk diner voorschotelt.
Margé T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Goed gegeten! Super verzorgd! Wij vonden het alleen in het restaurant erg koud en tochtig. Dit vonden we wel vervelend en bleven daardoor ook niet zo lang zitten als we zouden willen.
Yvonneb18 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Mooie gerechten die keurig werden geserveerd. Heerlijke smaakcombinaties in een gezelkige ambiance. Echt een aanrader! Zeker heengaan als je een keer een bijzonder etentje wil meemaken!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We bezochten de Oranjerie in het kader van de AH actie. Het verrassingsmenu was verrassend: heerlijk van smaak en prachtig om naar te kijken. De bediening was vriendelijk. Een aanrader!
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Mooi gelegen restaurant, vriendelijke bediening (niet te stijf en niet te joviaal) en creatief en origineel opgediend eten van goede kwaliteit en met liefde bereid. We hadden helaas een tafeltje tussen twee pilaren waardoor we wat afgezonderd zaten, dat was pech. Volgende keer beter: het is verder een uitstekend restaurant.
Dave E.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Uiterst vriendelijk en gastronomisch genoten van een verscheidenheid aan smakelijk en elegant gepresenteerde gerechten; uitermate hoog niveau en zeker een restaurant om in de gaten te houden.
Martine P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Opnieuw geweldig lekker gegeten. De presentatie van de gerechten is telkens weer een feest. Hier werkt een kok met liefde voor het vak. Bediening is super vriendelijk en de lokatie helemaal top! Het verrassingsmenu is echt een aanraden.
Terry17 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Voor het eerst bij de Oranjerie gegeten (met de AH restaurantactie). Een prachtige omgeving en een mooie ambiance. Hele vriendelijke ontvangst. Onze reservering was niet doorgekomen (hoewel ik een reserveringsnummer had), maar we kregen een tafel, echter naast het officiële eetgedeelte (het restaurant was volgeboekt). Een koud plekje (enkel glas), maar de verwarming werd op ons verzoek hoger gezet en toen werd het behaaglijker. Heerlijk gegeten (een 3 gangen verrassingsmenu), gerechten mooi gepresenteerd. Een extra verwennerijtje besteld bij de koffie (4de gang, dus bovenop de prijs, logisch). Kortom, het was af! Wij komen zeker terug, want hier we laten ons graag verrassen. Een aanrader!
John D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een lekkere lunch op het terras in de zon. Een prachtplek met de nodige privacy. Enthousiaste, jonge bediening. Wel wat slordigheidjes (geen wijnglazen op tafel, broodje vergeten bij het voorgerecht, soms erg lang niemand van de bediening op het terras). Prijs/kwaliteit is niet helemaal in verhouding. Het lunchmenu is goed, maar gelet op het gebodene wel wat overpriced. Gelukkig maakt de ambiance veel goed.
Joanne K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We zaten aan een tafel op het terras met uitzicht op het park, een prachtige avond. Onze reservering was gemaakt via de AH actie. De amuse en het 3-gangen menu werden mooi gepresenteerd en waren zeer smaakvol. Niet te grote gerechten, voor ons precies goed. De bediening was prima, alles in die juiste volgorde, kennis van de gerechten en wijnen en de tijd tussen de gerechten was precies goed. Wij hadden gezien dat de recensies goed waren, maar waren alsnog verrast. Hartelijk dank nogmaals!
A.Wijs .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Het was een schitterende avond. Het terras was mooi gedekt. De ontvangst was hartelijk. Het driegangenmenu was weer goed en gevarieerd samengesteld. Het eten was heerlijk met bijpassende wijn. Zeker een reden om terug te komen.
Henniehans .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We hebben nu 5x bij de Oranjerie gegeten en het is echt het beste restaurant van Barneveld en omgeving. Na een paar heerlijke amuses het 3 gangen verrassingsmenu. Superverse blokjes rauwe zalm met allerlei kleine groentegerechtjes met sausjes en mouses, volgde eendeborst als hoofdgerecht, klaargemaakt zoals het hoort, met verschillende bijgerechtjes. De Sauvignon huiswijn is uitstekend. Het toetje was weer een feestje voor oog en mond. De bediening was heel prettig. Bij de koffie werd gevraagd of we er snoeperij bij wilden. Niet dus: we waren volledig voldaan ( eerdere ervaring hier: bij de koffie ongevraagd de snoeperij ( lekker!) erbij, met uiteraard de bijbehorende rekening). Deze avond hebben we op het terras kunnen zitten, met uitzicht op de groene omgeving van het meer in het Schaffelaarse bos. Vier zeer tevreden gasten!
Paulbouw .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Tweede keer deze zomer dat we hier fantastisch en buiten gegeten hebben met dank aan onze AH restaurantbon. Super dat dit restaurant daar ook aan mee doet. Opnieuw voortreffelijk driegangen menu dat we op advies van de ober hebben uitgebreid met een vierde gang. Heerlijke bijpassende wijnen, prachtig decor in het Schaffelaarse bos. Er was niets dat niet klopte! We komen terug!