Foto's van gerechten

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 59€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Ingelegde zalm Nordic Style, avocado en krokante groenten
      Japanse bereiding van tonijn met gepofte wilde rijst en Japanse citrus
      Lichtgerookte lende van de Veluwe met eendelever, pittige couscous, bietjes en 12 jaar oude Balsamico
  • Hoofdgerechten
    • Verse vangst van de dag met zomergroenten en luchtige langoustine jus
      Bio kalf uit Wekerom met zomergroenten, zomerpaddestoelen en gepofte paprikajus
      Gerijpt rund uit Oene, zachtgegaarde sukade, zomergroenten, eigen jus met knoflook
  • Nagerecht
      Dessert du chef met smaken van het seizoen
      Dessert du chef met smaken van het seizoen

Over het restaurant De Oranjerie

Ontspan, proef en geniet

Midden in de Veluwe op het historische landgoed De Schaffelaar wacht je een gastvrij onthaal. Chef Erik Hendriksen maakt gebruik van ambachtelijke producten, die hij bij kleine producenten in de omgeving haalt.

Meer informatie over restaurant De Oranjerie

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Oranjerie

J.B. F.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2019
Het was weer fantastisch. Wij hebben heerlijk gegeten. Een aanrader.
Egbert R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2019
duur
H.J. J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
De oudere ober gaf ons niet het gevoel gast te zijn, eerder twee gasten die maar snel geholpen moesten worden. Wij zouden volgens IENS een keuzemenu krijgen, maar dat klopte volgens de ober niet. Tegenspraak bleek onmogelijk. Wij kozen niet voor een aperitief, maar voor een fles wijn. Het voorgerecht kwam al toen we nog met het borrelgarnituur bezig waren. We kregen geen wijnkaart, waar we wel om vroegen, maar moesten kiezen uit een aantal opgenoemde wijnen. De wijn werd in het glas (te vol) geschonken. Bijschenken geschiedde ongevraagd. Alles ging snel, kil en onpersoonlijk. Voor we het wisten werd het dessert opgediend met de mededeling dat het een lekker slot was van ons etentje. Het eten was prima, de bediening irritant. We waren wel vaker in dit restaurant geweest, maar voorlopig niet meer. Andere obers hebben wij als veel aangenamer ervaren. Onze ober overrulede zijn collega('s) meerdere malen. Voor het drie gangenmenu was € 59,-- te hoog.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Het tempo was in het begin wat te hoog, kregen geen tijd om even rustig wat te drinken met de nootjes en worst. Na het tussengerecht werd het tempo beter. We lekker gegeten, mooie smaak combinaties.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Prettig, mooi restaurant in prachtige omgeving. Heerlijk eten, mooi opgediend. Het is flink aan de prijs, maar dat is het zeker waard.
JOKE M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2019
enigste gast deze avond, bijzondere ervaring, maar kwaliteit was op alle fronten top
B.j.bloemendal B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Fijne avond gehad. Heerlijk gegeten!
Er werd goed rekening gehouden met voedselintolerantie Korte pauzes tussen de gerechten.
Correcte bediening en goede service.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Super lekker gegeten!!
Gina D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heerlijk geluncht bij De Oranjerie. Mooie locatie en gezellig ingericht. Vooraf tartaar van zeebaars, vervolgens een mooi gegaard stukje heilbot en een dessert met allerlei citrusaspecten. Ook de amuse van merengue met kaviaar was verrukkelijk!
Ed L.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Het is dat we gebruik konden maken van de AH-actie. ( twee menu's voor de prijs van één), anders bezochten we deze locatie bij hoge uitzondering.
Nu maken we er een jaarlijkse of halfjaarlijkse evenement van, zolang de Oranjerie meedoet met de AH-acties.

Puur om de prijs, want de entourage, almede de locatie en natuurlijk de gerechten zijn "gewoon" zeer goed.
Rachel N.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Smaakexlosies, heerlijk! mooi gelegen en verlicht.
Jacco L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
De locatie is echt bijzonder en leuk om naar toe te lopen. Maakt je al vrolijk. De ontvangst is hartelijk. Mooie open keuken. We hadden een vislunchmenu. De gerechten zagen er goed uit en smaakten prima. De bijpassende wijnen waren echt bijpassend en genieten. Door de ambiance hadden we een enerverend gesprek en was het verder gewoon genieten.

Ik ga hier zeker terugkomen!
Frouke V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Hartelijk ontvangen goede uitleg wat we te eten kregen.
Voor herhaling vatbaar.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Het eten was heerlijk. Er werd goed rekening gehouden met allergie, en daar op een prettige manier over gecommuniceerd. De ontvangst en bediening was tussen formeel en informeel in, en niet overdreven. De tijd tussen de gerechten was precies goed en het aantal tafelbezoeken van de bediening ook juist: niet te vaak, maar we hadden zeker niet het idee dat we vergeten zouden worden. Kortom: perfect. Er was wel wat verschil in benadering door de verschillende leden van de bediening, de een wat stijfjes - wat wij niet prettig vonden - en de ander warm en hartelijk wat onze voorkeur heeft. Maar goed dat zijn natuurlijk persoonlijke verschillen.
De lokatie van het restaurant is sprookjesachtig, gelegen op het landgoed de Schaffelaar en zeker in het winterseizoen als het 's avonds donker is : een en al romantiek. En dan de sfeer van de Orangerie zelf, met al dat glas: ruimtelijk en luchtig. Kortom: een bijzondere ervaring!
Coba V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
De wijnen perfect bij de gerechten. Feestje op je bord. Goede smaken bij elkaar.
Prachtige ambiance.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Wat hebben we ontzettend lekker gegeten. Wat straalde het personeel rust uit, zowel in de keuken als de mensen in de bediening. Mooi om te zien dat het personeel elkaar wilde helpen en als team het restaurant draaide. Wij hebben genoten van het eten, de service en de sfeer.
B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Eten op stand met een prachtig uitzicht en menu op hoog nivo! Gelukkig oog voor regionaal en biologisch en gastvrijheid die ouderwets goed aanvoelt
Birgitte T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
De ober verstaat zijn vak niet, zeker niet voor zo’n mooi restaurant. Hij had te weinig aandacht voor de klant. Keek bij het uitserveren en uitleg van het eten om zich heen o. a naar zijn volgende taak. Hij was onhandig in de communicatie. Bood alleen het menu van de chef aan en daarbij bleef het. Wij moesten zelf vragen wat de overige mogelijkheden waren.
Heerlijk gegeten, mooie entourage, heel jammer van het personeel.
G. R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
En vierkanten verrassingsmenu van zeer hoge kwaliteit. Elke gang was een smaakecplosie. Minpunt was dat de bediening niet op het niveau van het eten was.
A D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Voor de tweede keer gegeten in de Oranjerie en we hebben genoten. De gerechten waren top. Vooral het tussengerecht, de rogvleugel met eekhoorntjesbrood, lasagneblad en beurre-blanc was voortreffelijk. De wijn-spijscombinaties waren uitstekend. We konden bij het hoofdgerecht zelfs kiezen uit twee verschillende wijnen! Service: super! Tot de volgende keer.