De Oranjerie

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 17:30

Jouw recensie over het restaurant De Oranjerie

J-Kooijman .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We waren hier afgelopen zondag op het terras gaan zitten, erg mooi en netjes verzorgd zag het eruit. Binnen 5 minuten was de bediening aan tafel, waarbij we vroegen naar de wijnkaart. Deze werd echter vergeten, maar het terras zat dan ook vol. Dat kan dus gebeuren. Jammer alleen dat na het zelf halen van de wijnkaart de mensen om ons heen wel geholpen werden, maar er blijkbaar geen interesse meer was van de bediening om bij ons een bestelling op te nemen. Heel begrijpelijk dat het wat langer duurt om een bestelling op te nemen en zeker als iemand niet ervaren is. Alleen werden mensen om ons heen wel heel attent en vlot behandeld en kwam er bij ons niemand.

Na 30 minuten wachten, na ontvangst van de wijnkaart, zijn we weggegaan. Jammer van zo'n mooie locatie, met mooie wijnen op de kaart.
Iensrvdh .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mooie locatie, goed eten, maar bediening voerde luidkeels een zakelijk telefonisch gesprek door heel het restaurant te horen over problemen met de personeelsplanning. Wij waren daarin niet geïnteresseerd. Erg hinderlijk.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Met 140 vrijwilligers en personeel van Huis Doorn hier onze Nieuwjaarsreceptie gehad. Drankjes en hapjes (prima bitterballen en heerlijke toastjes met zalm) bij aankomst en 's avonds een heerlijk stampot buffet. Keus uit zuurkool, hutspot en boerenkool met worst, een sukadelapje en/of gehaktballen uit de jus. Perfect en alles mooi in balans qua smaak, niet te zout of te vet en ruim voldoende om een tweede of zelfs derde keer je bord te vullen, wat omdat het zo lekker was ook door velen werd gedaan. Als klapstuk kregen we ook nog een heerlijk dessert, mouse chocola, bitterkoekjesbavarois en zalig mango ijs. Ook wat te vieren met familie, vrienden of bedrijf? Wij vinden dit een aanrader. Oké één klein minpuntje, ze hebben Pepsi Cola en als verslaafde aan het echte merk vind ik dat jammer, maar dat is puur persoonlijk.
Gourmet-1e-klas .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Deze week voor het eerst sinds jaren weer gegeten bij de Oranjerie in Doorn. Het restaurant blijkt net overgenomen te zijn en de nieuwe eigenaren hebben het een 'eigentijds jasje' gegeven. Het ziet er prachtig uit met rustige kleuren en in het mooie park van Huis Doorn.
We hadden geboekt voor 5 personen lunch via de nieuwe website www.oranjerie-doorn.nl.
Ikzelf ben gestart met een kreeftensoep (8) die prachtig op smaak was met kleine rivierkreeftjes. Als hoofdgerecht de groentenrisotto met truffeltapenade en parmezaanse kaas (ook een dikke 8).
Ik ben geen toetjes-mens dus heb de lunch afgesloten met een dubbele espresso. (Smit en Dorlas koffie). Mijn tafelgenoten waren zonder uitzondering zeer te spreken over de Oranjerie in de nieuwe vorm.